جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

جلسه پنجم و ششم روخوانی نهج البلاغه

با توجه با اینکه نزدیک اربعین هستیم و انشاالله نائب الزیاره خواهیم بود به همین دلیل دو تمرین دادم تا در این دو هفته جلسه پنجم و ششم را با هم برگذار کنیم.






برنامه جلسه پنجم و ششم: تا ابتدای خطبه  ،صد و ده


می خونیم


انشاالله تا چهارشنبه بعد از اربعین دیگه همه خونده باشن و کسی عقب نمونه.



  • محمد جواد ابراهیمی

نظرات  (۸)

التماس دعا
پاسخ:
همواره دعاگوییم
با سلام،ببخشید دیر شد دسترسی به اینترنت نداشتم،خطبه ۸۶ در ابتدا که حضرت محبوبترین بنده نزد خدا رو توصیف میکنند یه جا ذکر میکنند که به جز یک غم خود را از همه غم ها میرهاند،منظور حضرت از یک غم چی بوده؟ممنون میشم اگه پاسخ بدید،خیلی خیلی هم التماس دعا.
پاسخ:
سلام علیک
غم جلب رضایت خداوند و اینکه شاید در ای امر موفق نبوده باشد
انقدر محتاجیم که نمیدونیم چطور التماس دعا بگیم...جوانان را دعاکنید...
پاسخ:
خیلی دعاگو بودیم
التماس دعا
پاسخ:
انشاالله
  • محمد بلوچی
  • سلام اقای ابراهیمی. امیدوارم حالتون خوب باشه. مدت زیادی هست از شما بی خبرم که البته از کم سعادتی ماست، این روزا که گرفتاری های دنیا پای ما رو بسته، شما که دوباره کربلایی شدی به یاد ما هم باش....
    پاسخ:
    سلام علیکم
    خوبید الحمدلله
    به سلامتی انشاالله
    عکس کوچولوتونه؟
    انشاالله قسمت بشه مجدد همه با هم بریم کربلا
    سلام علیکم
    زیارت قبول
    الحمدلله مطالعه شد.
    ممنون از پیگیری و زحماتتون
    پاسخ:
    سلام علیکم
    تشکر
    انشاالله قسمت شما بشه
    مطالعه شد.
    پاسخ:
    الحمدلله
    باسلام مطالعه شد.

    1.درخطبه ی 109 قسمت زهد پیامبر جایی راجب بی رغبتی پیامبر ص به دنیا گفته و این جمله را آورده که خداوند به خاطر برگزیدگی یا با اختیار خود دنیارا از او دور ساخت و چون حقیر بود سفره اش را برای دیگران گستراند؟ در قسمت اخر جمله سفره اش اشاره به چه چیزی دارد؟اگر منظور دنیاست پس برای چه پیامبر که راهبر مردم بوده اینجا گفته سفره دنیا را برای مردم گسترانده؟
    2.
    پاسخ:
    سلام علیک
    این قسمت خطبه چنین است:

    پیامبر اسلام صلّى اللّه علیه و آله دنیا را بسیار حقیر و کوچک مى‏شمرد و آن را خوار و بى‏مقدار مى‏دانست، و در دیدگاه دیگران نیز تحقیرش مى‏نمود، او مى‏دانست خداوند براى احترام و گرامى داشت وى، دنیا را از او گرفته و به خاطر حقارتش آن را براى دیگران گسترده ساخته است! (و به این ترتیب، پیغمبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله) با قلب و روح خود از دنیا روى گردان شد و یاد آن را براى همیشه در دل خود میراند، و دوست مى‏داشت که زینت‏هاى آن از پیش چشمش پنهان و دور شود، تا از آن لباس فاخرى تهیّه نکند، و یا اقامت در آن را آرزو ننماید. او در تبلیغ احکام الهى به بندگان براى قطع عذر و اتمام حجّت اصرار ورزید، و امّت خویش را از عذاب خدا بیم داد و نصیحت کرده، آنها را به سوى بهشت دعوت نمود و بشارت داد و از آتش دوزخ بر حذر داشت.

    این سخن شبیه چیزى است که خداوند در سوره زخرف بیان فرموده است: « «وَ لَوْ لا أَنْ یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ یَکْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ وَ مَعارِجَ عَلَیْها یَظْهَرُونَ وَ لِبُیُوتِهِمْ أَبْواباً وَ سُرُراً عَلَیْها یَتَّکِؤُنَ وَ زُخْرُفاً وَ إِنْ کُلُّ ذلِکَ لَمَّا مَتاعُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةُ عِنْدَ رَبِّکَ لِلْمُتَّقِینَ» سوره زخرف، آیات 33- 35. ؛ اگر (تمکّن کفار از مواهب مادى) سبب نمى‏شد که همه مردم امّت واحد (گمراهى) شوند، ما براى کسانى که به (خداوند) رحمان کافر مى‏شدند، خانه‏هایى قرار مى‏دادیم با سقف‏هایى از نفره و نردبان‏هایى که از آن بالا روند و براى خانه‏هایشان درها و تخت‏هایى (زیبا و نقره‏اى) قرار مى‏دادیم که بر آن تکیه کنند و انواع زیورها؛ ولى تمام اینها بهره زندگى دنیا است، و آخرت نزد پروردگار از آن پرهیزکاران است».

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">