جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

قسمت هشتم ار تحلیل خطبه 16 نهج البلاغه

خلاصه این پست برا اونا که وقت ندارن

حضرت امیر علیه السلام می فرمایند من خلافت و جامعه ای را تحویل گرفته ام که سبک زندگی آنان دوباره بازگشت به جاهلیت کرده است مردم و نخبگان آرمانها را فراموش کرده ایند و به تجملگرایی و فعالیت های اقتصادی صرف رو آورده اند و این ماجرا شبیه همان اتفاقی بود که برای بنی اسرائیل افتاد، انگاه که از یوغ فرعون راحت شدند و به تنوع طلبی رو آوردند.



مشروح این پست برا اونا که اهل دقتند در ادامه مطلب

 

به خاطر اینکه پست ها یه کم طولانی می شه گفتم بخش، بخش کنم تا هر وقت فرصت کردید یک بخش را مطالعه نمایید. پیش نهاد می کنم حتما این پست را تا آخر بخوانید مخصوصا قسمت آخر پست.

بخش اول

اگر به یاد داشته باشید در تحلیل خطبه 16 نهج البلاغه، گفتیم بنا به نقل ابن ابی الحدید حضرت امیر علیه السلام در اولین سخنرانی خود پس از اخذ خلافت به نکات بسیار مهمی اشاره نمودند.

حضرت در ابتدای خطبه سه مرتبه از وجود نازنین خود، سخن می گویند. اول ذمه خودشان را رهن و گرو می گذارند (شاید در تعبیر امروزی بگوییم شرفش را گرو می گذارد) و دوم خودش هم زعیم و متعهد می شود.

و این علی که در اینجا سه مرتبه می گوید «من».

این «من» در نگاه مردم آن زمان همان حضرت علی علیه السلامی است که مقداری قبل تر از این، مردم به طرف او هجوم شدیدی آوردند تا او را برای خلافت انتخاب نمایند.

بعد از رحلت پیامبر چنین بیعتی با چنین شیوه ای بی نظیر بوده است. مردم قبل و بعد از این بیعت، نه با خلفا سه گانه چنین بیعتی داشتند و نه با حاکمان ظالم بعد از حضرت امیر علیه السلام.

بیشتر مردم هنگام بیعت با خلیف اول، از روی اکراه و یا نادانی بیعت کرده بودند.

خلیفه اول مانند حضرت امیر، از بیعت با مردم رو برنگرداند. چنانچه در تاریخ نقل شده است که او همراه دوستش(خلیفه دوم) در کوچه ها مدینه عبور می کردند و با زور از مردم بیعت می گرفتند .

علت اینکه آنان چنین قدرتی پیدا کرده بودند که با زور از مردم بیعت بگیرند حضور قبیله بیابان نشین«بنی اسلم» بود.

چنانچه طبرى سنی نقل مى کند که قبیله ى « اسلم» پس از ورود به مدینه چنان در کوچه ها تجمع کردند که کوچه ها جاى گنجایش آنان را نداشت. و عمر مى گفت: « ما هو الا ان رایت اسلم، فایقنت بالنصر» (3/222) یعنی : همین که قبیله ى اسلم را دیدم به پیروزى یقین پیدا کردم.

بنا به اقرار علمای عامه خلیفه اول با زور و قدرت یک حزب و قبیله به خلافت رسید. سخن در اینکه چگونه برای خلیفه اول بیعت گرفته شد زیاد است، اما همین قدر بگویم که چیزی شبیه به همین انقلاب های مخملی، در مدینه اتفاق افتاد.

عموم مردم در مرحله اول به ابوبکر هیچ اقبالی نداشتند بلکه تبلیغات شدید اطرافیان، آتش زدن ها و کتک کاری های قبیله اسلم بود که سبب استقرار خلافت او شد.

این خلاصه ای از ماجرای شیوه اخذ بیعت برای خلیفه اول بود که برای اطلاع بیشتر می توانید به کتاب های تاریخی مراجعه نمایید.

در انتخاب خلیفه دوم با یک شیوه جدید روبه رو هستیم و آن شیوه انتصاب است. یعنی در کمتر از سه سال شیوه انتخاب خلفا در اهل سنت تغییر کرد و این خود دلیلی بر بی بنیاد بودن شیوه انتخاب خلیفه است.


و جالب این است که در انتخاب خلیفه سوم دوباره ما شیوه جدید دیگری آشنا می شویم و آن شیوه، شورای شش نفره است!!! نه انتخاب و نه انتصاب!

اما شیوه انتخاب خلیفه در مذهب شیعه تا امروز ثابت و بدون هیچ تغییری بوده است. انتخاب خلیفه و جانشین فقط از جانب خداوند است و پیامبر هم، بنا به حکم قرآن فقط ابلاغ کننده است.

یعنی ما اعتقاد داریم که پیامبر حضرت علی علیه السلام را انتخاب نکرد، بلکه حضرت علی انتخاب شده از طرف خداوند بود و  و پیامبر ابلاغ کننده آن به مردم بود.

حال کسی که انتخاب شده از جانب خداوند است، یا مورد اقبال مردم است یا نیست. یعنی یا به قدرت ظاهری می رسد یا نمی رسد. اما مردم هیچ حقی در انتخاب خلیفه ندارند، مردم فقط می توانند با بیعت، او را قبول کنند و یا با عدم بیعت، از او رو بگردانند.

ناگفته نماند که این شیوه تا امروز ادامه دارد و ولی فقیه از طرف خبرگان رهبری کشف می شود و به او اقبال می شود.

و الا انتخاب ولی فقیه با خدا است.

ممکن است در اینجا این شبهه پیش بیایید که چه حرفی می زنید؟؟!!

یعنی خدا اسم مقام معظم رهبری را برده است!! و به پیامبر فرموده که به مردم بگو او را انتخاب کنند؟

در اینجا باید عرض کنم فقط اسم دوازده امام به طور مشخص ذکر شده که اینان ائمه و خلفای واقعی امت هستند. اما بعد از آنها به اسم شخص خاصی اشاره نشده، بلکه به صفات اشاره شده است که این صفات از آیات قرآن و روایات استخراج می شود و توسط خبرگان رهبری روی گزینه ها مختلف بررسی می شود و هر کس که بیشتر از دیگران به این صفات نزدیک بود به عنوان ولی فقیه مردم انتخاب می شود.

در اینجا باید گفت که مردم هیچ حقی در عوض کردن صفات و زیاد و کم کردن آن ندارند، نه مردم که خبرگان هم چنین حقی ندارند.

بیان شاخصه ها و صفات فقط  حق خداوند است که از طریق رسول و ائمه علیهم السلام برای ما بیان کرده است.

بـــــــگذریم

بحث ما در این بود که شیوه انتخاب هر سه خلیفه اول عامه، با یکدیگر بسیار متفاوت و متناقض بود.

گاهی حرف از انتخاب می زدند و گاهی انتصاب و بعد هم شورای شش نفره!. و جالب این است که در هر سه خلیفه مردم نقش اصلی نداشتند، بلکه این اطرافیان بودند که از جانب مردم تصمیم گیری می کردند و مردم باید با تصمیم آنان بیعت می کردند. (مردم اطرافیان را انتخاب نکرده بودند)

اما در دوران خلافت حضرت امیر علیه السلام مردم اولین بار پس از رحلت پیامبر خود وارد صحنه شدند و به کسی که از خلافت رو گردان شده بود و عطاء آن را به لقائش بخشیده بود رو آوردند.( فَسَدَلْتُ دُونَهَا ثَوْباً وَ طَوَیْتُ عنْهَا کَشْحاً ، یعنی مقام خلافت رها کردم و دامن خود را جمع نموده از آن کناره گیرى کردم ، خطبه 3)

روی آوردن خود جوش مردم به حضرت امیر به گونه ای بود که حضرت در خطبه شقشقیه(خطبه سوم) می فرماید :« فَمَا رَاعَنِی إِلَّا وَ النَّاسُ کَعُرْفِ الضَّبُعِ إِلَیَّ یَنْثَالُونَ عَلَیَّ مِنْ کُلِّ جَانِبٍ حَتَّى لَقَدْ وُطِئَ الْحَسَنَانِ وَ شُقَّ عِطْفَایَ»

یعنی مردم آنچنان به سمت من هجوم آورده بودند که شبیه یال های کفتار فشرده و متراکم بودند و از هر طرف مرا احاطه کرده بودم آنقدر جمعیت زیاد بود که انگشتان هر دو پای من لگد مال شدند و لباس من از دو طرف پاره شد(برخی از مترجمین الحسنان را به معنی امام حسن و امام حسین علیهما السلام گرفته اند که هر دو نظر درست است یعنی اگر بگوییم نزدیک بود حسن و حسینم با اینکه در آن ایام رشید بودن و محافظت از مرا به عهده داشتند، آنقدر جمعیت زیاد بود که نزدیک بود این دو جوان رشید من که هر کدام برای خود یلی بودند زیر دست و پا لگد مال شوند، با توجه به اینکه این واژه به معنای انگشتان پا هم می باشد)

پس تفاوت بین این بیعت و بیعت با خلفا روشن شد.

با این مقدمه نسبتا طولانی این سخن حضرت که خودش را گرو حرفش می گذارد قدری معلوم می شود.

حضرت می فرماید من همان کسی هستم که شما اینگونه به سمت من برای تشکیل حکومت هجوم آوردید.

حال همین «علی» گروی سخنی است که می خواهد بگوید و «من» برای شما نکته ای دارم و آن اینکه اگر کسی با دو چیز همراه شود هیچ وقت گرفتار گودال ها شبهاتی که برای حکومت من درست خواهند کرد نمی شود. آن دوچیز این است 1- تقوا 2- عبرت از گذشتگان

بخش دوم

 أَلَا وَ إِنَّ بَلِیَّتَکُمْ قَدْ عَادَتْ کَهَیْئَتِهَا یَوْمَ بَعَثَ اللَّهُ نَبِیَّهُ ( صلى‏ الله ‏علیه‏ وسلم  )

بعد از اینکه حضرت به این دو نکته مهم اشاره نمودند (تقوا، عبرت از گذشته، که این تقوا با نگاه عبرت به گذشتگلن زنده خواهد شد) دراین قسمت از خطبه می فرمایند: بدانید که دوباره  سختی ها و امتحانات دشوار مانند روز که پیامبر به رسالت برگزیده شد سراغ شما آمده است.

شاید مهم ترین سوالی که در اینجا مطرح باشد این است که حضرت علی چرا این سخن را می گویند؟

مگر در جامعه آن روز چه اتفاقی افتاده است که حضرت می فرماید گویا دوباره پیامبر برانگیخته شده و باز همان مشکلات صدر بعثت در جامعه زنده شده است؟

جالب این است که حضرت امیرعلیه السلام در زمانی این سخن را می گویند که اکثر مردم جامعه به عبادات دینی اهمیت می دادند. نمازهای جمعه و جماعت با شکوه برگذار می شد، حج با شکوه برگذار می شد، اسلام گسترش یافته بود و دامنه فتوحات تا عراق و شام وایران آن روز جلو رفته بود(شامل کشورهای1- ایران 2-قسمت هایی از افغانستان 3- عراق 4- نیمی از ترکمنستان5- یمن 6- عمان 7- امارات 8- نیمی از مصر 9- فلسطین 10- قسمت هایی از لیبی 11- سوریه 12 قسمت هایی از ترکیه)

همه این فتوحات سبب شده بود که درآمد بیت المال مسلمین بسیار زیاد شود و ثروت هنگفتی وارد دنیای اسلام شود. این فتوحات سبب شده بود که بسیار از مردم مسلمان شوند.

آنقدر این فتوحات وسیع بود که نظیر آن در دنیای اسلام دیگر تکرار نشد.

حال با این همه دستاورد ظاهری برای دنیای اسلام، پس چرا حضرت امیر می فرماید در دوران خلفا اتفاقی افتاد که باید دوباره از صفر شروع کرد!

خردهای ظاهر بین، ستایش آن دوران را می نمایند. اما چرا حضرت امیر می فرماید من جامعه ای را تحویل گرفتم که مانند زمان جاهلیت است؟ مانند همان روزگاری که پیامبر تازه به پیامبری برگزیده شده بود.

درزمان بعثت پیامبر مردم بت می پرستیدند، در زمان بعثت پیامبر مردم به دور بت خانه طواف می کردند، در زمان بعثت پیامبر زنا و فحشاء به طور علنی رواج داشت، در زمان بعثت پیامبر، دختران زنده بگور می شدند، و...

اما در زمانی که حضرت امیر خلافت را تحویل گرفت در آمد حکومت بسیار زیاد شده بود، در آمد مردم بالا رفته بود و نرخ کالاها ثابت نگه داشته شده بود، مردم به طور با شکوه در حج شرکت می کردند و سهمیه حج چند صد برابر شده بود، نمارجمعه و جماعت بر پابود. دیگر کسی دخترش را زنده به گور نمی کرد و...

اما با همه این شرایط حضرت امیر می فرماید دوباره جاهلیت بین شما بازگشته است و شما همان اعراب جاهلی شده اید!!!


البته ناگفته نماند همه این دستاوردهایی که ذکر شد(مثل فتوحات و...) از صدقه سر 25 سال صبر و تلاش حضرت بود، اگر حضرت سکوت نمی کردند همین ها هم باقی نمی ماند، به دلیل اینکه در روایات داریم که وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها به ایشان می فرمایند چرا ساکتی؟ ایشان جواب می دهند که اگر می خواهی نام پدر بزرگوارتان بر دهان موذنان (گلدسته ها) باشد باید سکوت کنیم و شیوه دیگری اتخاذ کنیم و الا همین هم نابود می کنند.

توجه به این خطبه به ما اصل و کلید مهمی در حکومت دینی می دهد. اینکه حضرت آقا در مورد سبک زندگی دینی سخن می گویند، اشاره به همین موضوع هم هست.

یعنی مردم نماز می خوانند روزه می گیرند اما سبک زندگی آنها غربی و برای دوران جاهلیت است.

خانم های مذهبی ما، حجاب دارند، نماز می خوانند و... اما سبک زندگی غربی دارند.

می بینی که امیرالمومنین با بیان عامی که در این خطبه دارند به چه مصادیقی زیادی اشاره می نمایند.

مثلا اگر الان به برخی خانم های مذهبی بگویند مهم ترین دغدغه شما ، که بیشتر وقت روی آن تفکر می کنید چیست؟ چه جوابی می دهند؟


چقدر از آنها می گویند تربیت فرزند؟ چقدر می گویند تدبیر منزل؟  و چقدر می گویند اشتغال و کسب درآمد مستقل از شوهر؟

همین داستان در برخی آقایان مذهبی به گونه ای دیگر جلوه می کند. آنقدر که به خرید ماشین و تعویض آن فکر می کنند که وقت فکر به کسب درآمد واقعا حلال ندارند. آنقدر که به لباس همسر وظاهر او اهمیت می دهند به خود او اهمیت نمی دهند و...!

بخش سوم


جالب اینجاست که آقای هاشمی رفسنجانی در سایت شخصی خودشان سخنرانی را منتشر کرده اند.

ایشان فرهنگ جالب را برای مخاطبین خودشان بیان کرده اند مثلا:« اگر مصرف مردم در این سالها زیاد شد باید بگوییم رشد تجمل گرایی؟ ، هرگز این طور نیست قاطبه مردم قناعت دارند ولی آیا اگر رونق اقتصادی شود و ماشین و لوازم کهنه شان را نو کنند تجمل کرده اند؟ شاید باید روزی برسد که به مردم بگوییم یخچال نخرید و آنوقت می شود کارمان ضد تجمل گرایی ! .

عده ای فکر می کنند مثلا اگر من به مردم بگویم مصرف نکنید همه می گویند سمعا و طاعتا ،من که نمی‌توانم به مردم بگویم درست زندگی نکنید و اگر پول دارید، مصرف نکنید. ولی باید دقت کرد که چگونه مصرف مردم بالا می رود.

.... جاده اقتصاد یک جاده دو طرفه است . جاده شعار و آرمانگرایی هم نیست . مسیر دولت سازندگی این بود.

 

اینکه .... اینکه عده‌ای بخواهند زاهدانه زندگی کنند. عیبی ندارد، ولی جامعه اسلامی در مقابل جوامع کفر دچار عقب‌ماندگی می‌شود ، منابع اسلامی عاطل می‌ماند و کفار بر مسلمانان مسلط می‌شوند. اصل حرف من این است ، حالا اسمش را هر چه می خواهند بگذراند ، تجمل گرایی ، اشرافی گری ، دنیا طلبی یا هر چیز دیگر ، مردم با شعار که زندگی نمی کنند.

.» (منبع: چرا باید از دنیا عقب بمانیم؟  )

برای جواب دادن به این بیان ایشان بنده به آیاتی از سوره بقره اشاره می کنم.

خداوند در قرآن می فرماید حضرت موسی علیه السلام به سمت مصر رفت و بعد اینکه بنی اسرائیل را از دست فرعون نجات داد و فرعون در رود نیل غرق شد، حضرت موسی آنها را برای رسالت اصلی که آزاد کردن بیت المقدس بود آماده کرد در این مدتی که اینها در برای فتح بیت المقدس آموزش می دیدند، در آیات قرآن می فرماید غذای آنها منّ و سلوی بود.« وَ ظَلَّلْنَا عَلَیْکُمُ الْغَمَامَ وَ أَنزَلْنَا عَلَیْکُمُ الْمَنَّ وَ السَّلْوَى‏ »( «من» [شیره مخصوص و لذیذ درختان‏] و «سلوى» مرغان مخصوص شبیه کبوتر) اما بعد از مدتی اینها هدف را فراموش کردند و به تنوع طلبی و مصرف گرایی رو آوردند و سبک زندگی جاهلی و فرعونی در پیش گرفتند و به حضرت موسی علیه السلام گفتند: چرا زندگی ما اینگونه است؟ چرا ما باید فقط از این غذاها بخوریم؟ چرا شیوه خوراک و مصرف ما با مردمان این سرزمین متفاوت است؟

طبق آیات قرآن، آنها از حضرت موسی درخواست اینها را نمودند، سبزیجات، خیار، عدس و پیاز!!!

آیه چنین است:« وَ إِذْ قُلْتُمْ یا مُوسى‏ لَنْ نَصْبِرَ عَلى‏ طَعامٍ واحِدٍ فَادْعُ لَنا رَبَّکَ یُخْرِجْ لَنا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ مِنْ بَقْلِها وَ قِثَّائِها وَ فُومِها وَ عَدَسِها وَ بَصَلِها قالَ أَ تَسْتَبْدِلُونَ الَّذی هُوَ أَدْنى‏ بِالَّذی هُوَ خَیْرٌ اهْبِطُوا مِصْراً فَإِنَّ لَکُمْ ما سَأَلْتُمْ وَ ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْکَنَةُ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّه‏ ... 61 بقره

 

و (نیز به خاطر بیاورید) زمانى را که گفتید: اى موسى! هرگز حاضر نیستیم به یک نوع غذا اکتفاء کنیم! از خداى خود بخواه که از آنچه زمین مى‏رویاند، از سبزیجات و خیار و سیر و عدس و پیازش، براى ما فراهم سازد. موسى گفت: آیا غذاى پست‏تر را به جاى غذاى بهتر انتخاب مى‏کنید؟! (اکنون که چنین است، بکوشید از این بیابان) در شهرى فرود آئید زیرا هر چه خواستید، در آنجا براى شما هست. و (مهر) ذلت و نیاز، بر پیشانى آنها زده شد و باز گرفتار خشم خدایى شدند(ترجمه مکارم) ».

نکته مهم در این آیه این است که مگر بنی اسرائیل از حضرت موسی درخواست غذای حرامی کرده بودند؟ مگر به حضرت موسی گفتند برای ما گوشت خوک بیاور؟ مگر به موسی گفتند اجازه بده ما دزدی کنیم؟

بدبخت ها حق ندارن مانند مردم کشورهای همسایه زندگی کنند؟ حق خرید ندارند؟ چرا حضرت موسی زهد خودش را به آنها سرایت می دهد؟

نکته ای که باید در اینجا به آن توجه کرد این است که خداوند می فرماید من شما را به واسطه موسی از تحت ظلم فرعون نجات دادم تا بیت المقدس را آزاد کنید و حکومت حق به پا شود، نه اینکه شما بعد از اینکه از رود نیل گذشتید و فرعون نابود شد برید سراغ کاشت خیار و پیاز و سبزی؟؟

اگر خداوند به واسطه حضرت امام ما را از ظلم شاه نجات داد، فقط برای این نبود که یخچال بخریم و باغ پسته درست کنیم! و به خاطر همین کارخانه و پتروشیمی ونرخ دلار از آرمانهای خود کوتاه بیاییم!

مبارزه با استکبار از آرمانهای ما است که آنرا با کاهش نرخ دلار و امتیاز واردات فلان عوض نخواهیم کرد!

کوتاه آمدن از آرمان دفاع ازفلسطین را، با لغو هیچ تحریمی عوض نخواهیم کرد!

حمایت تا پای جان از ولایت فقیه را با هیچ لبخندی از کفر عوض نخواهیم کرد!

که اگر از این آرمانها کوتاه بیاییم تا یخچالی بخریم یا لوازم منزل را نو کنیم مصداق همان کسانی هستیم که خداوند در این آیه از قرآن کریم به آنها اشاره دارد.

أَ تَسْتَبْدِلُونَ الَّذی هُوَ أَدْنى‏ بِالَّذی هُوَ خَیْرٌ اهْبِطُوا مِصْراً فَإِنَّ لَکُمْ ما سَأَلْتُمْ وَ ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْکَنَةُ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّه‏.

ترجمه: آیا شما آرمانهای شهدایتان را با همین چند امتیاز و کاهش نرخ دلار و لغو تحریم ها عوض کردید؟ پس در همین سرزمین بمانید که برای شما راهی به آسمان نیست، و بدانید که در این سبک از زندگی خود جز ذلت و خواری نخواهید دید و غضب خداوند به سوی شما آمده است.

مشکل یاران حضرت موسی این بود که با اهداف حضرت موسی رشد نکرده بودند، آنها گمان می کردند حضرت موسی آنها را از یوغ فرعون نجات داده تا برایشان آخوری درست کند، که هم خود در آن بچرند هم فرزندانشان، غافل از اینکه آرمان و هدف حضرت موسی بسیار بلند تر از اندیشه این آخور پسندان بود.

دور شدن بنی اسرائیل از آرمانها و رو آوردن به صرف مسائل اقتصادی باعث تن دادن به این ذلت شد.

یکی از خصوصیات انقلاب ما این است که قرار نیست از آرمانهایش جدا شود، قرار نیست به خاطر یخچال و ال سی دی و ... در مقابل دشمن سر خم کند و عزت خود را بدهد. عزت ما صرفا به این نیست که رشد صاردات و واردات داشته باشیم.

عزت ما به این است که با گذشت سی چند سال از انقلاب در کنار رشد صادرات و تولید کم نظیر، ذره ای از آرمانهای خود کوتاه نیامده ایم و هنوز هم تنها ملتی هستیم که در کنار رهبرش در مقابل تمام کفر و استکبار ایستاده ایم و هیچ باجی نداده ایم.

توجه کنید که باج نداده ایم اما هزینه داده ایم! ما برای باج ندادنمان هزینه پرداخت کرده ایم و هیچگاه از این شیوه به خاطر تجملگرایی و قدرت خرید بیشتر دست نخواهیم کشید.

بـــــــه خطبه باز  گردیم.

حضرت امیرعلیه السلام می فرماید  خلفای قبلی به من جامعه ای را تحویل دادند که آخور خوبی شده بود. هم برای زبیر هم برای پسرانش.

درسته که در این جامعه ثروت عمومی زیاد شده، مردم می تونن، یخچال و وسیله هاشون رو، روزی دو سه مرتبه عوض کنند! مردم حج می رن! نماز می خونن!

اما این جامعه از آرمانهای خود فاصله گرفته است، به همین دلیل است که فتوحات در زمان حضرت امیر متوقف می شود و به جای آن به اصلاح جامعه درونی می پردازند.

در ابتدای خلافت می بایست آخور اصحاب جمل را خراب کنند! و در ادامه می بایست آخور بزرگ شام را برچینند!

حضرت امیر می فرماید من مانند خلفای قبلی پراگماتیسمی نیستم که فقط نتیجه و عمل برایم مهم باشد، حکومت علی به آرمانها توجه دارد و لحظه ای به خاطر فتوحات بیشتر از آرمانها جدا نمی شود.

یکی از اهداف حضرت امیر این بود که ایشان به دنبال اصلاح سبک زندگی مردم بودند، مردمی که دوباره به سبک زندگی جاهلانه بازگشته بودند و این سبک زندگی ار تحت حکومت و ولایت طاغوت و ناحق خلفا کسب کرده بودند.

پس می شود سبک زندگی جاهلانه ای داشت اما به حج و نماز و روزه و همچنین پول فراوان دست یافت.

تذکر آخر: ناگفته نماند که در این تحلیل ما فرض را بر این ادعا گذاشتیم که در زمان خلفا تمامی احکام دین اجراء می شد واقتصاد شکوفا بود. در حالی که فرضیه درست تر این است که در همان زمان چقدر از احکام دین تحریف شد و چقدر از احادیث پیامبر سوزانده شد و اجازه انتشار آن به کسی داده نمی شد.

بگذریم از اینکه خلفا چه بی عدالتی ها که نکردند و چه فسادهای مالی که به بار نیاوردند.

نتیجه: از این بیان حضرت می توان به این نتیجه رسید که اول از همه حضرت به مردم تذکر می دهند که خلافتی را که اکنون من تحویل گرفتم، به چه روزی افتاده است و مردم جامعه من، چه سبک زندگی را دارند؟

حضرت اشاره می کنند که این سبک مورد پسند خدا نیست و من با آن مبارزه می کنم و شروع مبارزه من هم، از خواص خواهد بود.

اول از همه خواص باید سبک زندگی خود را عوض کنند و همین «باید» سبب بروز فتنه ها خواهد شد. همین کوتاه نیامدن از آرمانها و پرداخت هزینه ها سبب ریزش ها خواهد شد که انشاالله در پست بعد به آن اشاره خواهم نمود.


  • محمد جواد ابراهیمی

نظرات  (۸۳)

  • حامد حمایت کار
  • سلام
    این برای این پست که گذاشتید:
    تشکر بجا و زیبا
    این هم درخواست بنده که به این پست ربطی ندارد:
     با توجه به اینکه در ایام عید ولایت قرار داریم یک کم دقیق با توجه به سخنان آقا مشخص کنید که رفتار و گفتار ما باید به چه صورت باشد که آب در آسیاب دشمن نریخته باشیم
    متأسفانه دیدگاه ها و تحلیل ها در مورد بیانات آقا خیلی مختلف است و همین باعث سردرگمی مردم شده است کلا تحلیل صحبت های آقا حد مرز خاصی ندارد هر که هر طور می خواهد برای خود تحلیل می کند
    ا
    تشکر
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطف شما
    ما مشتاق نقد های خوب شما هستیم
    آنچه بحث را جدی تر و بارور تر می کند نقد خوب و دقیق است که الحمدلله شما دارید
    در مورد صحبت های آقا فرموده بودید
    اولا به طور خاص بفرمایید کدام سخن ایشان و یا حداقل در چه موضوعی؟
    ثانیا اگر ما روش مراجعه به ایات قرآن را دریابیم می توانیم در پرتوی نور ایات بصیرتی دقیق برای تحلیل و فهم پیدا کنیم
    حضرت آقا که از پیش خودشان موضع نمی گیرند
    مواضع ایشون ریشه در آیات قرآن دارد
    و آیات قرآن را باید با هم دید
    و با هم دیدن ایات انس مداوم می خواهد
    ثالثا ما برای تحلیل در هر موضوعی اصولی داریم که نباید تحلیل ما به اصول ضربه بزند
    مثلا اگر در مورد خلفا سخن می گوییم هیچگاه توهین نکنیم و به طور علنی سب لعن ننماییم اما حواسمان باشد که لب به تمجید آنان نیز نگشاییم
    اگر به طور دقیق به مثالی اشاره بفرمایید شاید بهتر بتوان بحث کرد
    دیروز سید هادی رو دیدم سلام رسوند
    منتظر انقلاب شما هستیم!
  • حامد حمایت کار
  • در مورد همین خلفا برخی می گویند در مجلس خصوصی اشکالی ندارد که خوب می دانید تعریف مجلس خصوصی یک تعریف نسبی است
    بعد دوباره از آقا می پرسند ایشان می فرمایند حتی به طور فردی بعد می گویند این دارند تقیه می کنند.
    بعد آقا می فرمایند من هر حرفی داشته باشم خودم صریح می گویم حرفی که این و اون می زنند می گن آقا گفت را قبول نکنید.
    خلاصه این می شود که بارها دیدم به همین خاطر توی هیئت ها دو دستگی پیش می یاد بنده خودم احتیاط می کنم اما نه حرفی در نفی کسی و نه حرفی در اثبات کسی نمی توانم بزنم
    خلاصه که مردم بلا تکلیفند اگر اشتباهه که باید با این کار برخورد کرد و تذکر داد اگر درسته که ....
    اونهایی که اعتقاد به انجام دارند بقیه را محکوم می کنند به برائت نداشتن و اونهایی هم که اعتقاد ندارند بقیه رو محکوم می کنند به زد ولایت برخورد کردن
    پیدا کنید پرتغال فروش را
    به سید هم سلام برسونید و ممنون
    پاسخ:
    طبق قواعد اصول جلو بریم
    اول: واژه مجلس را تعریف نماییم، مجلس یعنی حضور بیش از یک نفر(چون حضرت اقا با زبان فارسی فرموده اند برای ترجمه کلمه مجلس و جلسات باید سراغ فرهنگ لغت فارسی رفت، در مجموعه فرهنگ بزرگ سخن که کاری از آقای انوری است مجلس را اینگونه معنا کرده است: مکانی که در آن گروهی برای امری مانند مشاوره، مذاکره، تفریح و سرگرمی، یاد بود و مانند آن جمع می شوند. در تعریف گروه هم آمده عده ای از افراد)
    حضرت اقا هم فرموده اند جلسه حرام است، جلسه هم در مجلس که اسم مکان است برگذار می شود(یعنی تعریف ها یکسان هستند فقط در یه جا به اعتبار مکان است و یه جا به اعتبار چیز دیگر)
    معنای جلسه و مجلس روشن شد
    دوم: حال شک می کنیم که آیا جلسه خصوصی هم در این حکم وارد می شود یا نه؟
    برای این شک سراغ اصول لفظی می ریم یکی از آنها اصالت اطلاق است
    (توجه دارید که اینجا جای عام و خاص نیست، بلکه جای مطلق و مقید است) حال با تمسک به اصالت اطلاق و مقدمات حکمت، نتیجه می گیریم که جلسات خصوصی هم داخل در حکم مقام معظم رهبری هستند و برگذاری آنها نیز حکم حرمت دارند.
    اگر اشکال کنند که دلیل حرمت این است که شاید جلسات ضبط شود و به بیرون برده شود، اما ما تفتیش می کنیم و اجازه آوردن موبایل و... را نمی دهیم
    در برابر این اشکال هم می گوییم در حکم اشاره ای به دلیل نشده است و حکم مشروط به چیزی نیست
    پس حکمی که مشروط نیست را نمی توان برداشت مشروط از آن داشت
    اگر این کار را انجام دهیم از جیبمان و تخیل خود در حکم وارد کرده ایم.
    با توجه به این اصول می توان نتیجه گرفت هر جلسه ای چه خصوصی چه عمومی چه با تعداد کم چه زیاد و... همه حرام است
    اما ممکن است شک کنیم که بطور فردی لعن کردن اشکال دارد یا نه؟
    در اینجا موضوع بحث عوض شده است
    موضوع بحث قبل در مورد جلسه بود اما موضوع این مساله در مورد خود فرد است که موضوع جدید حکم جدید را می طلبد
    امیدوارم که درست گفته باشم
    علت اینکه بنده در مورد مجلس و جلسه صحبت کردم به این دلیل است که هم در سوال شما بود و هم اگر الان به دفتر ایشان زنگ بزنید و در مورد این جلسات سوال کنید می گویند بر پایی این جلسات حرام است
    یعنی موضوع سوال چون جلسه است حکم هم بر روی همان رفته است
    اما نظر کتبی ایشان که در رسانه ها هم موجود می باشد این است:
    «هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین شود شرعاً حرام اکید است. »
    شما می توانید همان فرایند قبلی را در اینجا نیز پیاده کنید
    یعنی ابتدا موضوع متن فوق را مشخص نمایید بعد حکم را استخراج کنید و بعد از آن حکم را بر موضوع تطبیق دهید و بعد به شک هایی که ایجاد می شود با توجه به اصول(مباحث باب الفاظ و مباحث ملازمات عقلیه، بحث حجت، و اصول عملیه) بر طرف نمایید
    سلام
    ممنون از مطلب خوبتون
    "اگر کسی با دو چیز همراه شود هیچ وقت گرفتار گودال های شبهاتی که برای حکومت من درست خواهند کرد نمی شود. آن دوچیز این است 1- تقوا 2- عبرت از گذشتگان"
    امیدوارم خدا این توفیق رو بهمون بده وگرنه میشیم مثل خیلی هایی که به امام پشت کردن...
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    به نظر من باید واقعا روی این سبک زندگی حسابی کار بشه چون روز به روز زندگیمون داره غربی تر میشه...
    جالب این جاست که رسانه ملی و سینما هم به جای جلوگیری از این اوضاع با ترویج تجمل گرایی و مادی گرایی دارن جو رو سوق میدن به سمت زندگی غربی.


    پاسخ:
    متاسفانه همین طوره که فرمودین
  • نیما عتیقی
  • آقا واقعا این مطالبتون یه چیز های مهمی رو یاد آوری می کنه !!!!!
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون
    الحمدلله
    سلام
    خیلی عالی می نویسی
    انشاءالله بعد امتحانام کل مطالبت رو می خونم
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    الحمدلله
    انشاالله که موفق باشی در همه امتحانات
    به گمانم پزشکی یا پرستاری باشید
    چون اکثر امتحانات تمام شده
    سلام برادر/خواهر گرامی!  {چون هنوز نمی‌دانم!} 
    آمدیم و دیدیم! و از این قالب زیبا و مطالب زیباتر هم فیض بردیم!
    اما چه کنیم که فعلاً سرعتمان زیاد نیست که مدام سر بزنیم!
    ان‌شاءالله بیشتر خواهیم آمد!
    موفق باشید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    یا خدا!!
    برادریم
    انشاالله سرعت زیاد شود تا فرصت ایجاد شود
    گرچه بین این دو هیچ تناسبی نیست

    سلام
    به دلیل کم بودن سرعت کمی دیر رسیدم! ه...ه.....ه...ه
    پاینده باشی برادر! همین!
    با اجازه!
    یا  علی
    پاسخ:
    سلام
    سوء تفاهمی نیست
    جمله را کلی نوشتم
    بازم تشکر
  • مصطفی عظیمی
  • سلام.
    خیلی خیلی ممنون از ای مطالب مفیدتون.
    مو هفته ای یه بارم که شده حتما باید بیام به وبتون سر بزنم.
    واقعا خسته نباشین...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون عزیز خوشحالیم از اینکه میهمان ما هستید

  • یک شیعه با سلاح قلم
  • بهره بردیم... هرچند با وجود تنگی وقت کمی خلاصه وار خواندیم...
    پاسخ:
    الحمدلله

    سلام.ممنون از حضورت

    خیلی زیبا بود

     

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    سلام 
    خسته نباشید
    من مشغول امتحانات هستمو وقت ندارم 
    انشاالله در اسرع وقت حتما میام و مطلبتون رو میخونم 
    موفق باشید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    انشاالله موفق باشید
    سلام
    ممنون از حضورتون
    قبلا به وبلاگتون سر زده بودم
    دوباره اومدم برای مطلبی که در مورد نه ربیع الاول فرموده بودین
    راسیاتش پیدا نکردم
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    در  پست غربت امام حسن علیه السلام در اواسط آن به این موضوع اشاره داشتم
  • فدایی سید علی
  • سلام بزرگوار مطلبتون در نوع خودش بسیار عالی و تاثیرگذار بود...
    جواب هاتون به کامنت ها هم به زیبایی مطلب افزوده...
    قلمتان پایدار...
    التماس نور
    پاسخ:
    سلام
    بزرگوارید لطف کردید
    sسلام حاجی
    تو قسمت خلاصه نوشتین فروعن درستش فرعونه
    اشتباه  تایپی
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم درستش کردم
    کارت درس
    سلام
    ۱. هزارماشاءالله نظرات‌تون هم مثل پست‌هاتون پر و پیمونه!
    ۲. توی خلاصه‌ی مطلب بجای فرعون نوشتید «فروعن»!
    ۳. به زبان خودمانی: ای شیطون! خیلی شیطنک‌وار گونه نوشتی! حتی توی یخچال و باغ پسته بیشتر!
    ۴. از ترجمه‌ی آیه‌ی آخری خوشم اومد! «اتستبدلون»!
    ۵. اگر تو رود تایپ کنید {با یک فونت خوانا} و در «ارسال مطلب» پیست کنید بهتر نیست؟ به نظر من فونت اریال خیلی برای مطالب طولانی مناسب نیست!
    ۶. به طرز وحشتناکی مطلبتون طولانیه! اما جذاب و خواندنی!

    اینم یه نظر پر و پیمون از بنده!

    موفق باشید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    1- ممنونم نظر لطفتونه
    2- بسیار تشکر اصلاح شد
    3- به همان زبان: گوگولی!
    4- الحمدلله
    5- اگر پیشنهادی دهید مشتاقانه اجرا می کنیم
    6- چاره ای نبود
    خیلی عالی بود انشاالله جبران کنیم
    نظرتون برام عزیزه
    سلام . ممنون از شما
    کار بسیار قشنگیه که نت برداری کردین و خلاصه نویسی هر پست رو گذاشتین .
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    الحمدلله
    طولانی بود!
    پاسخ:
    چه کنیم؟!
    قسمت قسمت می خواندید
    اون عکسی ک درمورد خانم ها بود از همه بهتر بود....

    پایدار باشید
    پاسخ:
    ممنونم
    بلاخره هر کس پسندی دارد!
  • فرنوش نظری
  • سلام.
    در ابتدای نظرم اعلام کنم که من فعلا فقط قسمت اول رو مطالعه کردم.
    مسئله انتخاب خلیفه یا ولی فقیه با توجه به این که به انتخابات نزدیکیم و من متوجه شدم که خیلی از شبکه های ماهواره قصد دارند افکار را با ظرافت کامل مسموم کنند خیلی جالب بود طوری که من نیز خودم تا جایی هم گول خوردم.
    و مسلما شاید اختلافات نظر وجود داشته باشد اما خوب عشق به رهبر هم کم نیست.
    به نظرم حواس ها باید خیلی جمع باشد مدام دارند تبلیغ می کنند که در 88مردم را کشتند شکنجه کردند و فضای خفقان وجود دارد
    این کشور های غربی مدام شعارهای قشنگ می دهند
    پس چرا تا مردم کشور خودشان وال استریت راه می اندازن سریع سرکوب می کنند
    اگر باراک اوباما انقدر به ازادی اعتقاد دارد و می گوید از آزادیخواهان همه ی دنیا دفاع می کند پس چرا حرف از آزادی دولت های در بندش نمیزند؟؟؟؟؟؟؟
    پس چرا مدام آمریکا متجاوز بوده واستعمارگر وجنگ طلب؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من شاید درست نباشد که در رابطه با سیاست حرف بزنم چون چیز زیادی از سیاست نمیدانم.
    اما می دانم که زیبا شعار دادن و نمایش بازی کردن نباید نشان حق بودن دولتی باشد
    یا مهدی(عج)
    که می دانم بی او حق و عدلی در این دنیا برپا نمی شود.از حضورتان در منکران نور ممنونم اما خوب هنوز زیاد وارد نشدم.از جریان مهاجرت در وب هم خبر دارم ولی دانلودش طول می کشد وما هم دستمان از اینترنت پر سرعت کوتاه.
    انشاءالله که شما از منتظران واقعی باشید وبرای هدایت من هم دعا کنید
    پاسخ:
    سلام
    به نکته و اصل خوبی در تحلیل مسائل سیاسی اشاره نموده بودید
    و آن اینکه مدعیان وقتی مردمشان اعتراض کنند به شدت انها را سرکوب می کنند
    آفرین زیبا و با بصیرت بود
    سلام جالب بود ..اما خیلیییییی بلند بود  میتونستی چند قسمتش کنی اینجوری بیشتر خونده میشه یه عده وقتی بلندی متن رو میبینن از خوندنش منصرف میشن حیف متنای خوبه که اینجوری هدر برن وخونده نشن
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    اتفاقا سه قسمتش کرده بودم چطور ندیدید؟
  • فرنوش نظری
  • سرچشمه ی عشق
  • یه بنده خدا
  • با عرض سلام
    پستتون رو به طور کامل خوندم
    خیلی جای تامل داره
    اما یه سوال و یک درخواست داشتم از حضورتون
    شاید یکی از سوالات بنیادین و کلی همه انسانها.
    از منابع دینی این مطلب استنباط میشه که دنیا آخور نیست و مفاهیمی از این دست و شما هم در این پست به این امر در داستان موسی(ع) و  بنی اسرائیل اشاره کردید.
    خوب این درست
    گیریم امام زمان هم آمد و عدالت فراگیر شد و ظلم و فساد ریشه کن شد و فقر و تنگدستی هم ازبین رفت.
    بعدش چی.
    نمیشه گفت اینجوری هم همون آخور ولی یه مقدار آراسته تر بوجود میاد.
    واقعا هدف از بوجود آمدن این جهان چیه؟
    البته میدونم سوالم کلیه ولی کاش در پستی جداگانه در مورد این سوالات بنیادی و روش رسیدن به جواب آنها
    هم مطالبی رو قرار بدین.
    به نظر من ریشه خیلی از مشکلات و شبهات و ... اینه که جواب سوالات بنیادین از این دست و روش دستیابی به اونها برای مردم مشخص نیست و خیلی از علما و مربیان دینی ما تربیت دینی رو از وسط شروع میکنن.
    ممنون از شما
    پاسخ:
    سلام
    دنیا محل عبوره نه سکون
    می دونی چرا این سوال مطرح می شه، که خب امام زمان اومد بعدش چی؟
    چون فک می کنیم قرار اینجا بمونیم
    اما زمان می آد تا شیوه عبور صحیح و کم خطر از این دنیا رو به ما نشون بده یعنی شرایط اجتماعی سیاسی و... فراهم بشه
    مثل دنیا مثل مهمون سراهای بین راهیه!
    تا حالا شده با اتوبوس بری مشهد؟
    وقتی سر راه نگه می داره من می خوام برم دستشویی، چه کار می کنم؟
    آیا بیل و کلنگ می آرم با بنا تا بهترین دسشویی را برایم بسازد؟
    اگر بین راه من هزینه میلیونی کردم و بهترین خانه و دستشویی را ساختم دیگه دلم می آد ولش کنم برم مشهد؟
    دلم می آد کلیدش رو بدم به همه مسافرا که از اونا استفاده کنند و برای رسیدن به مقصد حرکت کنم؟
    می دونی مشکل ما چیه؟
    مشکل ما اینه که وقتی از اتوبوس پیاده شدیم مقصد را فراموش کردیم
    گمان کردیم ما را سوار اتوبوس کردند که بیارن همینجا بین راه توی این بیابون بی آب و علف رها کنند!
    به خاطر همین هی قر می زنیم چرا ما رو زورکی سوار اتوبوس کردی؟ خدایا چرا ما را خلق کردی؟ چرا من رو به این دنیا آوردی؟
    اینجا که دسشویی هاش خرابه؟ چرا به من پول نمی دی دسشویی خوب بسازم؟ چرا اونا دستشویی خوب دارن ما نداریم؟
    خدا به من می گه آخه اونا گفتن ما مشهد و امام رضا نمی خواهیم
    ما دوست داریم همین جا تو بیابون بمونیم
    اما تو مشهدی هستی نه بیابونی
    یا حق
    سلام. بسیار زیبا و قابل تأمل بود. باید هرکدام از ما که تک تک اعضای این جامعه هستیم تلاش کنیم جامعه مان از این آفات به دور باشه... اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    ممنون از حضور خوبتون
    سلام
    به روز هستم با طرحی درباره:
    میخواهند شکارت کنند
    و این یعنی که دوباره طلب شهادت کرده ای
    . . .
    حاجی
    اگر به فکر خودت نیستی
    لااقل به فکر ما باش
    به فکر بی علمدار شدن ما باش
    . . .
    هنوز برای شهادت فرصت هست
    . . .
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  •  و من گاه از پناه نیمه باز پنجره و از پس دریای جوشان چشمهایم آه کوچه را لمس می کنم و چه آه سوزان و غمگینی است آه منتظری که غروب یاقوتی جمعه زیبا را ببیند و یار نیاید .

    +سلام دوست عزیز ، وبلاگ زیبایی داری [لبخند][گل]

    +خوشحال میشم به من هم سر بزنی .. [گل]

    +اگه مایل بودی به تبادل لینک خبرم کن [گل]

    +منتظر حضورتــــــــــم .. [گل]

    پاسخ:
    انشاالله
  • روایت شیدایی
  • سلام
    استفاده کردیم اما نکته ی جالب اینه که همیشه فتنه ها شبیه هم هستند از صدر اسلام همین بوده و  خواهد بود
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    بله همین طوره
    و این را فقط ایمان هایی که در دل ها استقرار یافته اند می فهمند
  • نون و القلم
  • بهترین حربه برای از اه به در کردن مردم همین حربه اقتصادی است

    تحلیل تان عالی

    جمع اوری  و گره زدن تاریختان به امروز عالی

    اما باید چاره ای اندیشید که در صحنه عمل بشود مقابله کرد با این حربه

    چه چاره ای

    نمیدانم

    ترس دارم از شدید شدن این  حربه نزدیک انتخابات

    مردم با دلیل و تاریخ قانع نمیشوند

    نمیخواهم سیاه نمایی کنم

    کم نیستند کسانی که هنوز هم پای ارزشها همه ابرو و دار و ندارشان را بدهند

    اما باید نگذاشت این حربه کارش پیش رود

    چه باید کرد را نمیدانم....

    حضرت چه کردند برای مبارزه با این نوع از جاهلیت؟

    پاسخ:
    ممنون از لطفتون
    حرف شما درست
    برخشی از این نکاتی که شما فرمودید جزء وظایف مسئولین است که باید برای معیشت مردم فکری بکنند
    بخشی از هم معرفتی است
    اول از همه ما باید ایمان ها را قوی کنیم
    نکته بعد اینکه ما نباید جمهوری اسلامی را برای مردم خیلی آرمانی تعریف کنیم
    مردم بدونن که جمهوری اسلامی می تونه یه مقداری از آرمانها را پیاده کنه نه همه را
    ما نباید انتظاری که از حکومت امام زمان داریم رو در مورد این حکومت پیاده کنیم
    این فهمه و جا انداختن اون خیلی مهمه
    تازه اگر قسمت نامه های نهج البلاغه رو نگاه کنید می بینید که حضرت چندین نامه به مسئولین آن زمان دارند که همه مشکلات اقتصادی داشتند!!!
    ما اومدیم جمهوری اسلامی رو بهشت تعریف کردیم سطح توقعات مردم رفت بالا!!!
    تا یه مسئول گند اقتصادی می زنه همه با اصل نظام گیر می دن که اینه مملکت امام زمان!!!
    بابا تو مملکت امام زمانش هم (حضرت امیر) برخی از مسئولین و منتخبین حضرت مشکلات اقتصادی داشتند
    نکته بعدی که باید به آن توجه داشت این است که:
    مردم باید بفهمن که آرمان خواهی هزینه دارد و هزینه آن را باید بدهند
    وقتی علم مبارزه با استکبار رو برداشتی دشمن ساکت نمی نشینه و او هم برای باج ندان های تو ضربه می زند او نمی گذارد که تو با باج ندادن هایت به عنوان یک الگوی موفق برای دیگران مطرح شوی پس با تمام وجود کار می کند
    نکته دیگر اینکه:
    مردم باید با سنت های الهی آشنا شوند که خداوند نعمتی را نمی دهد مگر اینکه آزمون های سخت بر پا کند
    اطرافیان پیامبر در شعب ابی طالب هزینه توحید را به سختی پرداخت کردند
    بعد از آن فقر مدینه را داشتند و بعدا آرام ارام گشایشی برای آنها پدید آمد
    سه جنگی که بر حضرت تحمیل شد برای همین مبارزه بود
    فتنه 88 هزینه مبارزه باز نگشتن به جاهلیت بود
    و باز باید هزینه داد
    روشنگری و آشنا کردن مردم با سنت های الهی و همچنین نمونه های قرآنی آن سبب تقویت ایمان ها می شود
    البته این کاری است که در جبهه جنگ نرم معرفتی از دست ما بر می آید
    اما مسئولین وظیفه دیگری دارند
    انشاالله در مورد حکومت اسلامی و سطح توقعات و تعاملات آن پستی خواهم گذاشت که شاید راهگشا باشد
    یا حق

    سلام اخوی دلاور

    بلاگ هزینه اش رو چه جور می گیره

    دعوتنامه فرستاد

    الکی ثبت نام کردم

    وب سایت درست شد

    حالاآزمایشیه

    پولشون رو چطور میگیرن

    آخه منصرف شدم

    دکتری ثبت نام کردی؟

    پاسخ:
    سلام جانم
    بلاگ هزینه نمی گیره!!!
    رایگانه
    شاید شما نام مخصوصی را برای آدرس گذاشتید که پول می خواهد
    برای برخی از نام ها هزینه می گیره اما برای همه نامها پول نمی گیره!
    پول نمی گیرن برو وب رو بساز خبری نیست
    نه ثبت نام نکردم
    فعلا بی خیالم
  • مهدی اجاقی
  • گفتمش نقاش را نقشی بکش از زندگی
               باقلم نقش حبابی بر لب دریا کشید
    گفتمش تصویری از لیلی و مجنون را بکش
                عکس حیدر در کنار حضرت زهرا کشید
    گفتمش بر روی کاغذ عشق را تصویر کن
               در بیابان بلا تصویری از سقا کشید
     گفتمش سختی و درد وآه گشته حاصله ام
               گریه کرد آهی کشید و زینب کبری کشید

    بـــــــــــــ( منتظر قدم هات و نظراتت هستم )ـــــــــــــــــــــروزم
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • سلام ممنونم از حضورتون..

    شما هم لینک شدید

    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • نون والقلم
  • منتظر پستی که فرمودید هستم
    پاسخ:
    انشاالله
    ن
    پاسخ:
    د
    سلام بسیار مطلب جالبی بود ... خداقوت.. یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • دانشجو پیرو خط ولایت
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم احفظ وانصر و وفق و أیِّد ولی امرنا الامام خامنه ای مدظله العالی
    مطلب بسیار عالی بود.اگر حاضر به تبادل لینک می باشید ما را با عنوان «دانشجو پیرو خط ولایت» لینک کنید و به ما اطلاع دهید که شما را با چه نامی لینک بفرمائیم.
    در پناه خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداء سربلند و موفق و پیروز باشید.
    یا علی و درود بر سیدعلی خامنه ای رهبر فرزانه مدیر و مدبر و مقتدر جهان اسلام
    پاسخ:
    ممنون
    چشم
  • حجاب آنلاین
  • سلام
    با مطلب " حجاب و حساسیت جنسی" بروزم
    به همراه :
    ‼ حجاب و عصر حجر
    ‼ حجاب در مترو لندن
    ‼ نظر نیوشا ضیغمی در مورد حجاب
    ‼ حجاب در خنکای بهشت
    ‼ لحظه داشتن حجاب تنها لحظه‌ای که احساس آرامش کردم
    ‼ مردم فرانسه مفهوم حجاب را نمی فهمند
    ‼ طرح جمع آوری 10 میلیون امضا برای حجاب
    ‼ نظر دختران ایرانی خارج نشین در مورد حجاب
    و بسیاری مطالب دیگر
    چشمانمان منتظر قدوم مبارکتان و نظرات زیبایتان است ...
    خدانگهدار
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام 
    عالی بود مثل همیشه
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    سلام نظری که به صورت خصوصی فرستادم همین جا جواب می دهید...
    پاسخ:
    سلام
    سوال:
    سلام پست جالبی بودفقط چند روزی که این سولاتی ذهنم رو درگیر کرده که امام خمینی انقلاب بزرگی درایران برپا کرده مطمئنا برای این تحولات باید هزینه می داد مثل پیامبر که بالطف پروردگار و باثروت حضرت خدیجه توانست اسلام را گسترش دهد حالا امام خمینی باکدام ثروت قدرت وحمایتی توانستنداین قیام رابرپاکنددر حالی که فقط یک طلبه بودندوچرا شاه امام خمینی رابه یک جای خوش اب هوا مثل پاریس ترکیه وعراق فرستادتازه توعکس های که از ایشون می بینیم باامکات زیادی هم در اختیارشون بوده مگه یک تبعیدی نباید به یه جایی دورافتاده ی بدون امکانات بره مثل مدرس ورضاشاه که به جزیره دورافتاده تبعید شد.راستی به معصومیه سرزدم خیلی خوب شده
    جواب:
    اول از همه توجه داشته باشید که هزینه، همیشه مالی نیست
    همان طور که بلاها همیشه مالی نیست! اگر از شما بپرسند دوست داری بلا به مالت بخوره یا به جونت! چی جواب می دی؟
    می گی به مال بخوره یا به جون؟
    معلوم می شه از مال مهم تر جان و سلامتی انسان است، انقلاب ما علاوه بر هزینه های مالی، هزینه هنگقت دیگه ای هم داشته که آن هزینه های جانی بود
    شهدای قبل از انقلاب هزینه هنگفتی بودند که مردم برای انقلاب پرداخت کردند
    شهبد نواب صفوی شهید غفاری شهید آیت الله سعیدی شهید اندرزگو و... همه از کسانی بودند که در راه مبارزه با استکبار هزینه شدند
    اینان کسانی بودند که یک لحظه عمرشان میلیاردها دلار ارزش داشت.
    پس اگر پیامبر از در راه رسالت خود بخشی از هزینه ها را از ثروت خدیجه دادند حضرت امام هم هزینه هنگفتی از علما و شهدایی دادند که به امام عشق می ورزیدند و به عشق او حاضر به شهادت در این راه شدند
    خیلی از بازاری ها تهران با تمام وجود ثروت خود را در راه انقلاب خرج کردند؛ نمونه زنده آن پدر بزرگوار همین حاج آقا لولاچیان خودمان است.
    ایشان و دوستانشان از بازاری های بودند که از ثروت خود برای انقلاب خرج کردند
    پس امام هزینه این انقلاب را داده اند هزینه این انقلاب زندانی هایی بودند که سالها در زندان سواک شکنجه شدند نمی دانم خاطرات عزت شاهی را خوانده اید یا نه؟
    اگر تا کنون مطالعه نکرده اید حتما این کتاب را بخوانید تا متوجه شوید ما برای این انقلاب چه هزینه های هنگفتی کرده ایم.
    ما مدعی هستیم انقلابمان مردمی است. یعنی مردم خودشان همه هزینه های انقلاب را پرداخت کرده اند. ما مدعی هستیم که انقلابمان بر آمده از حوزه علمیه است و حوزه علمیه هزینه اش را پرداخت کرده است.
    چه عالمان بزرگواری که در زندان شاه مورد شکنجه و توهین قرار گرفته اند. نمونه آن همین آیت الله ملک حسینی ره بود که چند ماه پیش فوت کرد ایشان در خاطراتشان تعریف می کردند که مرا به عنوان شاگرد مبارز امام خمینی، ساواک گرفت! مسئول بازجویی من از من خواست که به امام توهین کنم. و من در مقابل فریاد زدم که دشمن خمینی نابود است! و آنان به خاطر همین سخن، پیشانی مرا با دلر برقی سوراخ می کردند و تمام ناخن های پا و دست مرا بعد از اینکه گذاشته بودند حسابی بلند شود، کشیدند.
    بله
    این انقلاب هزینه داده است اما هزینه آن از جنس خون بوده نه پول
    شاید شما وقتی که در گرداب و تهاجم شبهات قرار می گیرید گمان می کنید هزینه این انقلاب مالی بوده و باید کشور سومی تامین می کرده مثل انقلاب ساختگی که در سوریه به پا شده است!
    شاید شما وقتی اخبار سوریه را می شنوید که، عربستان و قطر تمام سرمایه خود را در آنجا خرج می کنند تا دولت سوریه را سرنگون کنند، پیش خود گمان کرده اید حتما دولت سومی هم بوده و هزینه انقلاب ما را پرداخت کرده است!!
    وقتی کسی اینگونه تحلیل می کند معلوم می شود که به ریشه انقلاب ها توجه نداشته
    وقتی تو مجبوری پول هزینه کنی و آدم از خارج وارد کشور کنی، که کسی در داخل کشور حاضر به دادن خون نیست!
    اگر انقلاب ما بر پول و خون کسی غیر از خود این مردم بنا شده بود، مطمئن باشید که که آن وقت دیگر این استقلال را نداشتیم
    اگر امروز استقلال داریم همه این ها به خاطر این است که ما هزینه انقلاب را از جیب خود داده ایم و الا مانند برخی از کشورهای همسایه می شدیم
    شما به الان افغانستان نگاه کنید! سال 80 دولت طالبان به دست امریکا سرنگون شد و دولتی افغان روی کار آمد، اما این کشور چقدر استقلال دارد؟
    شاید در اخبار شنیده باشید که چند وقت قبل سربازان امریکایی به روستایی حمله کردند و عده زیادی از زنان و کودکان را قتل عام نمودند، و یا توهین هایی که به قرآن در این کشور شد!
    خب نتیجه چه شد؟
    دولت افغانستان چه برخوردی با سربازان امریکایی داشت؟
    توانست آنها را در داخل کشور خودش محاکمه کند؟ اصلا به افغانی ها اجازه دادن که این سربازان را نگاه کنند؟ اجازه دادن به اینها اخم کنند؟ چه برسه به اینکه بخواهند دست بند بزنند و محاکمه کنند!
    این سربازان سریعا به امریکا انتقال داده شدند و در آنجا محاکمه شدند و نتیجه گرفتند که او اختلال روانی داشته پس هیچ!!!
    اگر در تخیل شما این باشد که هزینه انقلاب را آمریکایی ها داده اند! خب آمریکا مغز خـــــر نخورده که بیایید جایی هزینه کند اما سود نبرد!
    الان آمریکا از افغانستان چقدر سود می برد از ما چقدر سود؟
    چند سال قبل چند نفر غربی و امریکایی از سمت مرزهای غرب کشور به عنوان توریست وارد خاک ما شدند! به محض ورود دستگیر شدند و در داخل ایران محاکمه شدند و غربی ها و امریکایی ها هر چه تلاش کردند که این ها را آزاد کنند و در داخل کشور خودشان محاکمه کنند نتوانستن!!
    به نظر  شما چرا نتوانستن؟
    اگر هزینه این انقلاب رو امریکا و یا غیر مردم ایران داده بودند الان می تونستن اینگونه محکم بایستند؟
    تازه این توریست ها به روی کسی اسلحه نکشیده بودند و کسی از هموطن ها را نکشته بودند!!
    الان هواپیماهای بدون سر نشین امریکا در پاکستان چه می کند؟ در ماه چند نفر از مردم پاکستان در حملات هواپیماهای بدون سر نشین کشته می شوند؟
    دولت پاکستان چقدر قدرت برخورد دارد؟
    همین هواپیماها وقتی وارد ایران می شوند و فقط به حریم هوایی ما تجاوز می کنند چه عکس العملی از طرف ما می بینند؟
    چه برسد به اینکه بخواهند شلیکی بکنند و یا کسی را بکشند!
    بله جناب محترم
    این همه استقلال را مدیون این هستی که هزینه را خودت داده ای نه دیگران و الا سرنوشتی مانند همین همسایگان داشتیم!

    فرموده بودید شاه امام را به جای خوش آب هوا فرستاده بود مثل ....
    جالبه!!
    نمی دانم از این حرف چه نتیجه ای می خواهید بگیرید؟
    امیدوارم که نتیجه این حرف از خودتان بیان کنید که چی مد نظر شماست
    می خواهید بگویید امام با شاه دستش تو یه کاسه بود؟
    خب این حرف که خیلی خنده داره حتی مرغانی که پخته شده اند بر آن خواهند خندید!!!!
    چگونه چنین چیزی ممکن است در حالی که تو او را از قدرت چندین ساله اش عزل کردی!!
    می خواهید بگویی به سفارش امریکا بوده!
    می گویم این حرف درسته
    بله امام به سفارش امریکابه این کشورها تبعید شد!!!
    اما می دونید چرا؟
    خوش آب و هوایی برای کسانی مثل ما و دور از جون مثل شاه مهم است،
    علت اینکه امام به این کشورها تبعید شد به این دلایل است
    1- امام در آن زمان به عنوان رهبر بزرگی که به مقام مرجعیت هم رسیده بودند و در دنیا طرفداران زیادی داشتند و سر و صدای زیادی به پا کرده بود، اگر به کشوری که وابسته به امریکا نبود فرستاده می شد به طور مسلم مورد استقبال قرار می گرفت و اطرافیان ایشان به راحتی به ایشان دسترسی داشتند  به همین دلیل امام بیاد به جایی فرستاده می شد تا دولتش صد در صد در اختیار امریکا باشد
    به همین جهت دولت ترکیه لائیک که در آن دوران شدیدا ضد مذهب بودند باید فرستاده می شد
    دولتی که به اما خمینی اجازه نداد لباس طلبگی به تن داشته باشد!!
    تعجب می کنم که اینگونه قضاوت می کنیم و امام را بر اساس اهداف و لذات خودمان می سنجیم!!
    این ما هستیم که به خاطر یه آب و هوای خوش حاضریم به راحتی از اعتقاداتمان دست بشوریم!
    این ما هستیم که لذت آب هوا برایمان از لذت دینداری و پای بندی به ارزش ها، مهم تر است!
    خواهش می کنم لذات امام را بر اساس لذت طلبی خود تحلیل نکنیم
    امام اگر دنبال جای خوش آب هوا بود که نمی آمد این همه سال خودش را در زحمت بیندازد!!
    اگر امام به دنبال جای خوش آب هوا بود، چرا بعد از انقلاب در حسینیه ای مخروبه و منزلی محقر زندگی کرد!!
    عرض کردم خدمتتان مشکل ما این است که امام را از عرش پایین می کشیم و او را مانند خودمان که فرشی هستیم تحلیل می کنیم
    گمان می کنیم امام مانند بازیکنان فلان تیم هستند که برای بازی در خارج کشور حاضرند از خیلی چیزها دست بکشند
    مشکل ما نشناختن امام است
    مشکل ما این است که همیشه با کوتوله ها بوده ایم و نمی توانیم مردی آسمانی را در ذهن تحلیل کنیم

    بله امریکا گفت که امام را به ترکیه بفرستند، چون امام برایش قابل کنترل بود!! و به مردم ترکیه هم اجازه ملاقات با امام داده نمی شد.
    2- مردم توکیه سنی بودند و سابقه جنگ های عثمانی بر علیه ایران از ذهن های عالمان تاریخ فراموش نخواهد شد، پس شما امام را به کشوری فرستادی که با ملت ایران خوب نیستند، اما دولت آن وقت ترکیه به دلیل غربی بودند کاملا با دولت ایران که آن هم غربگرا بود هماهنگ ب.د
    3- تنها دولت ترکیه بود که حاضر شد شهروند کشور دیگری را در زندان بفرستد!!!! و جالب این بود که ایشان در ترکیه هیچ خلاف قانونی انجام نداده بودند، اما دولت ترکیه با امام مانند یک اسیر جنگی برخورد کرد
    نمی دانم شما چه عکسی را نگاه کرده اید؟!! و جدای از از عکس چگونه متوجه شده اید که امام در تبعید آسوده بودند!
    دوری از وطن!! برای شما آسوده است؟
    دوری از خانواده برای شما آسوده است؟
    امروزه سراغ دارم کسانی را که حاضر نیستند پسر و دخترشان را به خواستگاری بدهند که از شهر دیگر است!! می گویند طاقت دوری فرزند را نداریم!!!
    نمی دانم شما راحتی را در چه تعریف می کنید؟؟
    شاید گمان کرده اید راحتی یعنی نان و کباب!
    شاید گمان کرده اید راحتی یعنی .....
    و جالب این است که امام در تبعید هیچ گاه این راحتی که شما مد نطرتان است را ندید
    من نمی دانم شما چگونه در یک عکس همه!!! امکانات را دیده اید که اینگونه قضاوت می کنید!!!
    به نظر شما منطقیه؟؟؟!!!!
    4- دشمن و امریکا می دانست که شکنجه امام به این نیست که او را در جزیره فلان و... بفرستند، شکنجه امام به این است که او را به جایی بفرستی که صد در صد تحت کنترل باشد

    اما علت تبعید امام به عراق هم همین دلایل است چرا که در اسناد تاریخی داریم که دولت شاه اصرار زیادی داشت که امام در عراق بمانند و به شدت تحت کنترل باشند
    و جالب اینجا است که در عراق فرزند بزرگوار ایشان آقا مصطفی به طرز مشکوکی فوت می کنند و دولت عراق فشار زیادی بر امام می آورند اخر سر هم امام به خاطر فشارهای بسیار زیاد خارج می شوند.
    و امام قصد وارد شدن در کویت را داشتند که دولت کویت آنها را قبول نمی کند در نتیجه امام به فرانسه می روند
    اما علت رفتن به فرانسه چه بود؟
    مهم ترین علت رفتن به فرانسه این بود که برای ایرانیان در آن زمان ویزا نمی خواست و دلیل دیگر این بود که آن کشور مانند عراق و ترکیه نبودند و فضای سیاسی بازتری داشت که امام راحت تر می توانستند فعالیت سیاسی داشته باشند در حالی که در ترکیه و عرق به شدت تحت فشار بودند و همین فشارها سبب خروج امام از عراق شد
    نکته آخر اینکه
    امام 11 ماه در ترکیه بودند و بعد با فشار دولت ایران به عراق تبعید شد و 14 سال در عراق تحت فشار شدید سیاسی تبعید بود
    و فقط 4 ماه در فرانسه بودند یعنی از مهر تا بهمن سال 57
    نمی دانم شما تا به حال به عراق سفر کرده اید یا نه؟
    گفته بودید خوش اب هوا!!!!!!!!!!!!!!!
    جالب بود
    شهر نجف در تابستان گرمایش به 50 درجه بالای سفر می رسد و در زمستان سرمای بسیار سوزنده ای دارد که بنده هر دو را تجربه کرده ام
    نمی دانم منظورتان از خوش آب هوا آن 11 ماه است یا آن 4 ماه یا این 14 سال!!

    از اینکه با این سوال باعث شدید مروری بر تاریخ نه چندان گذشته اما فراموش شده!!! انقلاب داشته باشیم ممنونیم
    یا حق

    سلام برادر
    به نظر می رسد مهمترین مولفه در سبک زندگی همان همسویی آن با آرمانهای اسلام ناب باشد
    در آموزه های دینی زهد به عدم دلبستگی معنی شده ولی رفاه طلبی از خصلتهای نفس است
    لذاست که به دنبال رفاه رفتن همان و در مسیر نفس اماره بودن همان
    یعنی هم وغم نباید رفاه طلبی باشد ولی مرفه بودن غیر از آن است گرچه اصطلاحا معنی متبادر از آن مخالف زهد است
    در مورد آقای هاشمی حرف زیاد است کاش میشد کسی در مورد کارهایی که ایشون چه قبل و چه بعد از انقلاب کردند تحلیلی جامع مبتنی بر طرز تفکر ایشان انجام دهد،
    متاسفانه به خاطر اینکه ایشان را یکی از استوانه های انقلاب می نامند نقدی هم اگر انجام می شود جنبه سیاسی اش می چربد ولی شاید بتوان گفت سطح فکری ایشان در حد همان صحابه های رفاه طلب و شیفته قدرت است
    حتی تحریفهایی که از فرمایشات حضرت امام میکند در همان جهت است
    ان شا الله بعدا هم به وبلاگتون سر خواهم زد
    وفقنا الله و ایاکم لمرضاته

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    به نکات دقیق و به جایی اشاره نموده بودید
    مخصوصا اینکه شما اشخاص را استوانه انقلاب نمی دانید، تفکر بسیار دقیق و درستی است
    استوانه انقلاب آرمانها و ارزشها است
    استوانه انقلاب استکبار ستیزی و عدالت است و...
    اگر این ارمان خواهی کم رنگ شد و یا فراموش شد حتی با بودن امثال مثل هاشمی ما دیگر انقلابی نیستیم
    انقلاب به آدم ها نیست به ارمانها و ارزش ها است
    اگر آدما ها رفتند اما ارزش ها استوار بود معلومه که استوانه نظام پا برجاست
    اما اگر آرمانها و ارزش ها رفت اما آدم هایی مثل هاشمی زیاد بودند دیگر این انقلاب استوانه ای ندارد
    انشاالله بنده هم خدمت خواهم رسید
    سلام
    خوب بود
    از اینکه این دقدقه در شما هست
    خوشحالم
    /یاحق/
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم بزرگوتر
    این دغدغه ها لطف خداوند است
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • اللهم عجل لولیک الفرج

    و العافیة و النصر

    ملکوت خدا نزدیک است
    و ظهور منجی موعود
    التیام زخمهای هزاره هایمان خواهد بود...

    +سلام ب روزم خوشحال میشم بیای [گل]

    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • حسین حاجی پور
  • سلام

    از این به بعد ، در وب سایت جدید ، مطلب می نویسم.

    درآدرس وب سایت جدید هم لینک شده اید.بی زحمت اگر صلاح می دانید وب سایت جدید را لینک فرمایید.

    Hajipour8.blog.ir

    درضمن منتظر حضور گرم شما و پیشنهادات سازنده تان هستیم.

    ممنون.

    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • امیررضا آل حبیب (تنهاترین سردار)
  • سلام داداشی
    سپاسگذارم از اینکه خبرم کردی
    راستش تمام پستهاتو خوندم.خیلی خوب می نویسی و اکثر مطالبت آدمو به فکر فرو می بره و دریچه ای جدید تو ذهن ما ایجاد می کنه.این مطلبت هم بسیار مفید و نغز بود.
    از نظر من باید برای مردم جا انداخت مسائل رو
    اونوقت می بینیم که همین مردم کوچه و بازار حاضرن برای ارمانهاشون جونشونو هم بدن.
    یادمه ایام جنگ که محاصره اقتصادی خیلی شدیدتر بود مردم راحت تر تحمل می کردن.
    از اینکه زمان قبل رو با الان مقایسه کردین هم خیلی زیبا بود و به جا
    دست مریزاد
    در پناه خانم فاطمه زهرا (س)
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام برادر
    ممنون از لطفتون
    درست فرمودین آنچه باعث می شه بتونیم استقامت کنیم ایمانه
    و بخش از ایمان وابسته به بینش و آگاهی است
    چشم در اولین فرصت خدمتتان تماس خواهم گرفت
    دموکراسی شیعه

    امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان (ع) با آگاهی از سرنوشت حرکت شان ، نهضتی را در عالم پایه گزاری کردند که نمونه ای بعد از آن ، پس از  گذشت قرن ها بوجود نیامد .
    وقتی دولت های غربی صحبت از دموکراسی می کنند . کجایند که دموکراسی علی بن الحسین (ع) را ببیند . دموکراسی غیر از این است که در روز عاشورا بیش از 400 میلیون شیعه ، در کنار اهل سنت ، مسیحییت و ... به عزاداری ابا عبدالله (ع) تمام زندگی خود را کنار گذاشته و به خیابان ها می ریزند . دموکراسی غیر از این است که توریستی ترین مناطق دنیا کربلا ، کاظمین ، نجف و ... است که طبق آمار خودشان تا رتبه 7 در دست مناطق زیارتی شیعه ست . دموکراسی غیر از این است که از 10 ها کشور جهان به کربلا زائر می آید . دموکراسی غیر از این است که گاندی نهضت خود را مدیون اباعبدالله الحسین (ع) است . دموکراسی غیر از این است که روز عاشورا نیویورک ، لندن ، برلین و ... شاهد عزاداری بر اباعبدالله الحسین است . دموکراسی غیر از این است که ایران با تمام قومیت ها و مذهب ، خط قرمزی جز حسین بن علی ندارد ...
    حال باز بگویید ، دموکراسی ...
    حال باز بگویید انتخابات آزاد ...
    ناظر انتخابات ما ، دموکراسی حسین بن علی (ع) است .

    بـــــــــــــ( منتظر قدم هات و نظراتت هستم )ـــــــــــــــــــــروزم
    پاسخ:
    چشم
    اما حیف امام حسین! و این همه معرفت و حقیقت ناب
    واژه دموکراسی هم محدود و هم عقیم تر از آن است که بخواهد این همه حقیقت را در خود متجلی کند
    برای تبیین این معارف کاش ضعف این واژه را، در بیان این همه حقیقت بیان می کردید
    اما با زاویه دید زیبایی نگریسته اید لذت بردیم و از محتوای بحثتان استفاده خواهیم کرد البته با عقیم نشان دادن دموکراسی از این همه زایش
    دموکراسی یک واژه اعتباری است اما همه آنچه شما بیان کرده اید حقیقت ناب است که جایی در لباس تنگ اعتباریات ندارد
    سلام من هنوزمنتظر جوابتون هستم اگه می دونیدکه این سوالها توهمات ذهن حداقل یه چیزی بگیدمطمئنا در موردنظری که توی وبلاگم گذاشتیداشتباه کردید یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    جواب دادم
    مگه به کامنت ها دقت نکردید
    اتفاقا جواب طولانی هم دادم
    کدوم نظر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سلام
    ممنون از نظرت
    بحث من به نوعی " جدل " به حساب می یاد ...
    جدل به این معنی که یکی از طرفین بحث ، صحبت دیگری را قبول ندارد ، ولی با استفاده از صحبت طرف مقابل ، مطلوب خود را اثبات می کند ...
    مانند استناد به بیعت مردم توسط امام علی ع در بحث با معاویه ...
    با وجود اینکه ما دموکراسی غربی را قبول نداریم و برای خود دموکراسی خاصی را تعریف می کنیم ؛ ولی بنا بر جدل در بحث ، باز هم دموکراسی از آن ماست .
    یا حق
    پاسخ:
    سلام
    درسته
    بازم تشکر
  • ریحانه ی آفرینش
  • سلام.
    متشکرم.
    توی یکی از نظرات درباره مجلس نوشته شده بود. آیا این مد نظر مجلسی با شرایط خاصی بود؟ برام جای تعجب داشت اگه بی ربط نیست خیلی و شخصی نبود مجددا قضیه ش رو توضیح میدید هم سوال رو و هم جواب رو.

    به نظرم اقتصاد نباید هدف قرار بگیره و جرو آرمان بشه ولی بین اقتصاد و فرهنگ و سیاست اول اقتصاد اگر در آن شکافی ایجاد بشه میتونه تاثیرخودش رو بزاره بعدش فرهنگ و بعدش سیاست.
    یعنی اقتصاد چون مردم بیشتر اون رو حس میکنند و با نیازهای عادی شون سروکارداره بیشتر هم مشکل دار شدنش میتونه تاثیر گذار باشه.
    و الان هم فکر میکنم کار فردی توی این زمینه کم میشه یا اصلا نمیشه؟(منظورم وظیفه مردم در این وضعیت)
    چند درصد صرفه جویی میکنیم یا از وسایل تولیدات خودمون استفاده میکنیم؟
    و چند درصد به بعضی از اقلیت هایی که دارند غر میزنند تا روحیه مقاومت مردم رو خراب کنند حرفی میزنند یا با اون مردم حرفی میزنند تا ناامید نشوند. هرچند مردم تا حلا خوب پیش رفتند ولی بازم لازمه.



    پاسخ:
    سلام
    در مورد پرسش اول باید عرض کنم که بنده متوجه سوال شما نشدم
    اما شاید در مورد آن سوال که پرسیده بودند مجلس عید زهرا اگر خصوصی باشد اشکال ندارد، ابهام داشتید
    اگر مجلس عید الزهرا منجر به توهین به خلفا و مقدسات اهل سنت شود در هر شکلش حرام است و بنده این حرمت را با توجه به اصول فقه از اطلاقات حکم حضرت اقا استنباط کردم
    که این مجالس حتی به صورت خصوصی هم اشکال دارد

    اما در مورد اقتصاد بسیار دقیق فرموده بودید و به نکات بسیار خوبی اشاره داشتید که هر کدام مربوط به حوزه ای بود
    ممنون از نظر بسیار خوبتون
  • بال های گمشده
  • سلام ببخشید می دونم دوست ندارید این جوری به وبتون سر بزنم ولی این یه پیام عمومی واسه همه ی دوستان.

    سلامی پر از نور.

    شاید این هدیه  بهانه ای شود برای حضور شما

    که منکران نور را فراموش کده اید.

    به آدرس زیر بروید برای دیدن هدیه منکران نور.

    http://images.persianblog.ir/44865_NBLVZnJT.jpg

    بعد از دیدن آن متظر شما در خانه ی جدید منکران نور هسنیم http://monkerannoor.blog.ir/


    پاسخ:
    سلام
    اینگونه نیست
    چشم
  • ابوالفضل درخشنده
  • با عرض سلام و احترام:

    خدا خیرت دهد که هنرنمایی قلم توانا و متعهدت همیشه سودمند و مفید است.

    اجرکم عندالله

    پاسخ:
    سلام ممنونم
    لطف کردید
    موفق و پیروز باشید

    اینى که مى‌‌‌‌‌بینید یک عده‌‌‌‌‌اى در مقابل دشمن منهزم میشوند، طاقت نمى‌‌‌‌‌آورند، نمیتوانند ایستادگى کنند، به خاطر آن چیزى است که قبلاً از اینها سر زده است؛ باطن خودشان را با گناه و با خطا خراب کرده‌‌‌‌‌اند. لغزشها انسان را فاسد میکند. این فساد، به انحراف در عمل و گاهى به انحراف در عقیده منتهى میشود. این هم بمرور پیش مى‌‌‌‌‌آید؛ دفعتاً پیش نمى‌‌‌‌‌آید که ما فکر کنیم یک نفرى شب مؤمن میخوابد، صبح منافق از خواب بیدار میشود؛ نه، بتدریج و ذره ذره پیش مى‌‌‌‌‌آید.

    عین همان چیزى که در مورد یک شخص ممکن است پیش بیاید - یعنى فساد و انحراف - در یک نظام هم ممکن است پیش بیاید. در یک نظام حکومتى، یک نظام سالم، یک نظام اسلامى، همین بیمارى‌‌‌‌‌اى که اشخاص ممکن است دچارش بشوند، ممکن است به سراغ نظام اسلامى بیاید، به سراغ جمهورى اسلامى بیاید. اسم، جمهورى اسلامى باشد، ظاهر اسلامى باشد، صورت، صورت اسلامى باشد، اما سیرت و رفتار و عملکرد و برنامه‌‌‌‌‌ها، برنامه‌‌‌‌‌هاى غیر اسلامى؛

    خطبه‌های نماز جمعه‌ی‌ تهران۱۳۸۸/۰۶/۲۰


    بزرگترین گناه انسانهاى برجسته این است که انحراف آنها موجب انحراف مردم مى‌شود، بنا بر این کسانى که حوزه حاکمیتشان از شخص خودشان فراتر است باید مواظب خود و دیگران باشند و کسانى که در راس هستند باید مراقب خود باشند و به دنبال دنیا طلبى نروند و به این ترتیب مانع از آن شوند که جامعه به دنبال آنها به سمت خودخواهى و مال‌اندوزى حرکت کند.

    خطبه‌های نماز جمعه‌ی‌ تهران ۱۳۷۷/۰۲/۱۸


    عنوان «فاستقم کما امرت و من تاب معک و لا تطغوا» - منحرف نشوید، از راه برنگردید - خطاب سختى است که به خود پیغمبر است. این خطاب، دل پیغمبر را میلرزاند. این به خاطر همین است که تغییر جهتگیرى‌ها و منحرف شدن از راه اصلى - که هویت اصلى هر انقلابى به آن جهتگیرى‌هاست و در واقع، سیرت انقلابها همین جهتگیرى‌هاى اصلى است - بکلى راه را عوض میکند و این انقلاب به هدفهاى خود نمیرسد. اهمیت این قضیه از این باب است که تغییر جهتگیرى‌ها تدریجى است، نامحسوس است؛ اینجور نیست که از اول کار، این تغییر جهتگیرى با 180 درجه اتفاق بیفتد؛ اول با زاویه‌هاى خیلى کوچکتر، این تغییر شروع میشود؛ هرچه ادامه پیدا میکند، فاصله‌ى راه اصلى - که صراط مستقیم است - با این انحراف، روزبه‌روز بیشتر میشود. این یک جهت است.

     آن کسانى که در پى تغییر هویت انقلاب بر مى‌آیند، معمولاً با پرچم رسمى و با تابلو جلو نمى‌آیند؛ آنچنانى حرکت نمیکنند که معلوم بشود اینها دارند با این حرکت مخالفت میکنند؛ حتّى گاهى به عنوان طرفدارى از حرکت انقلاب، یک اقدامى میکنند، یک اظهارى میکنند، کارى میکنند، زاویه ایجاد میکنند؛ انقلاب از جهتگیرى خود بکلى دور مى‌افتد، برکنار میشود.

     
    براى اینکه این جهتگیرى غلط و این انحراف اتفاق نیفتد، احتیاج به شاخصهاى معینى هست. باید سر راه، شاخصهائى وجود داشته باشد. اگر این شاخصها بود، روشن بود، واضح بود، در معرض دید مردم بود، انحراف اتفاق نمى‌افتد؛ اگر کسى هم در جهت انحراف کار کند، از نظر توده‌ى مردم شناخته میشود؛ اما اگر شاخصى وجود نداشت، آن وقت خطر جدى خواهد شد.

    خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران ۱۳۸۹/۰۳/۱۴


    ولایت فقیه، جایگاه مهندسی نظام و حفظ خط و جهت نظام و جلوگیری از انحراف به چپ و راست است؛ این اساسی ترین و محوری ترین مفهوم و معنای ولایت فقیه است. بنابراین ولایت فقیه نه یک امر نمادین و تشریفاتی محض و احیاناً نصیحت کننده است - آن طوری که بعضی از اول انقلاب این را می خواستند و ترویج می کردند - نه نقش حاکمیت اجرایی در ارکان حکومت دارد؛ چون کشور مسؤولان اجرایی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسؤولیتِ خود کارهایشان را انجام دهند و پاسخگوی مسؤولیتهای خود باشند. نقش ولایت فقیه این است که در این مجموعه ی پیچیده و در هم تنیده ی تلاشهای گوناگون نباید حرکت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد؛ نباید به چپ و راست انحراف پیدا شود. پاسداری و دیده بانی حرکت کلی نظام به سمت هدفهای آرمانی و عالی اش، مهمترین و اساسی ترین نقش ولایت فقیه است

    سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى(ره) ۱۳۸۳/۰۳/۱۴



    پاسخ:
    ممنون برادر
    از این بیان حضرت اقا یاد این نکته آقای صفایی افتادم که می فرمودند کسانی که به آیه های کوچک توجه نمی کنند، فردا آیه های بزرگتر را نخواهند دید
    باید به طور دائم به بیانات ایشون مراجعه کرد
    عالی بود
    «پاسداری و دیده بانی حرکت کلی نظام به سمت هدفهای آرمانی و عالی اش، مهمترین و اساسی ترین نقش ولایت فقیه است. »

    سلام به ما هم سری بزنید
    به روز هستیم همراه با تغییرات فراوان
     جهت همکاری و تبادل لینک
    پاسخ:
    سلام
    چشم

    اینکه شما میگیویید مردم در انتخاب رهبری هیچ حقی  ندارند حرف درستی نیست چراکه مردم خود اعضای مجلس خبرگان را انتخاب میکنند  و آن ها هم از طرف مردم رهبر را برمیگزینند ویکی از سیاست ها ی جمهوری اسلامی این است که رهبر و نظام توسط مردم انتخاب شود واگر جز این بود حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب برای مردم انتخابات برگزار نمیکردند که مردم خود رهبر و نظام مورد پسند خود را انتخاب کنند ودر ضمن ما از گذشته عبرت گرفته ایم که هرجا مردم پشت حکومت باشند آن حکومت ،حکومت مردمی خواهد بود و امکان سرنگونی آن وجود ندارد ، حال اگر این طور بود که  شما میگویید: <مردم در انخاب رهبری هیچ حقی ندارند> من از شما میپرسم : چه کسی بیشتر از مردم یک سرزمین در انخاب رهبر حق دارد ؟؟ این حرف شما کاملاً غیر منطقی است چراکه اگر غیر از این بود و حضرت علی میخواست خود را به دلیل اینکه حجت خداست بر مردم به عنوان جانشین پیامبر بقبولاند دیگر چیزی از اسلام باقی نمانده بود وبه همین خاطر حضرت صبر کردند تا مردم به دنبال او بیایند   (( این حرف شما عقیده جبری گری را به یاد من اورد)) پس خواهشاً از این پس درست استدلال کنید .

    والسلام

    پاسخ:
    در خواندن و فهم متن کمی دقت کنید ابهامات شما بر طرف می شود
    ما گفتیم انتخاب ولی جامعه فقط از طرف خداوند است
    حتی پیامبر هم فقط ابلاغ کنند انتخاب خداوند است
    بعد در مورد فضای امروز گفتیم ولی را خداوند از طریق صفات انتخاب نموده است و فرموده ولی شما کسی است که نزدیکترین فرد به این صفات باشد را در جامعه خود کشف نمایید
    اگر به واژه «کشف» و «انتخاب» دقت نمایید ابهامات برای شما بر طرف خواهد شد.
    مردم اختیار دارند که انتخاب خدا را از طریق انتخابات و... قبول کنند و یا قبول ننمایند
    او ولی جامعه است گر چه مردم او را انتخاب(به تعریف شما) نکرده باشند.
    سوالی که باید با کمی دقت به آن جواب دهید این است که، هنگامی که مردم حضرت علی را برای خلافت انتخاب نکرده بودند و ایشان 25 سال از حقش دور شده بود، آیا در این دوران او ولی بود یا نبود؟
    ایشان ولیی بود که مردم به او اقبال نکرده بودند و به اصطلاح شما انتخاب نشده بود
    اما
    آیا مردم حق دارند که در حیطه صفات ولی هم وارد شوند؟
    یعنی مثلا فرض بگیرید که مردم فردا بگویند ما می خواهیم فلان اقتصاددان استاد دانشگاه رهبر ما شود و او را برای رهبری انتخاب نمایند؟
    حال اگر او از طرف مردم انتخاب شد، از طرف خداوند هم انتخاب شده است؟
    وظیفه خبرگان کشف نزدیکترین فرد در هر زمان به این صفات است البته شاید در این کشف خطا هم بکنند مانند آنچه در اوائل انقلاب اتفاق افتاد اما این کشف خطا سبب نمی شود که آن فردی که از قائم مقام رهبری عزل شد واقعا رهبر جامعه باشد!!!
    الحمدلله شما در فضایی بزرگ شدید که در مورد قائم مقام رهبری زیاد حرف شنیده اید!!!!!!!!!!!!!
    اگر طبق سیستم شما جلو بیاییم یعنی فلانی که فوت کرده بنا به انتخاب خبرگان ولی جامعه بوده!!!!
    در حالی که ما می گوییم خبرگان در کشف دقت لازم را به خرج ندادند که با هدایت حضرت امام کشف صحیح اتفاق افتاد
    در مورد عقیده جبرگرایی هم بیشتر مطالعه کنید، تا دقت شما در قضاوت بالا رود. به آنچه که حضرت امیر انجام داد نمی گویند جبرگرایی!!!
    حضرت اختیار داشت که به وصیت پیامبر عمل کند و اختیار داشت عمل نکند. مثال آن مثل این می ماند که شما به کسی بگویی اگر من آتش را از دستم روی زمین بیندازم همه جا آتش می گیرد اما اگر صبر کنم و آن را در دستم نگه دارم درست است که دستم می سوزد اما یک خانه آتش نمی گیرد.
    در اینجا شما مجبور هستی که آتش را در دست نگه دارید؟
    جواب مشخص است نه!
    معنای جبر یعنی اینکه شما هیچ اختیار و حق انتخابی نداشته باشید
    مثلا شما آمدن شب و روز هیچ اراده ای نداری یعنی هیچ حق انتخابی نداری
    نمی توانی بگویی فردا دوست دارم همش شب باشد.
    این اتفاق تحت اراده و انتخاب شما نیست
    البته مثال های نزدیکتر هم هست که فعلا از آن صرف نظر می کنم
    در پایان سعی می کنم به خواهش شما که توصیه نموده اید درست استدلال کنم جامعه عمل بپوشانم شما هم برای رسیدن به این ارمان برایمان دعا کنید(ای مربی آینده سپهر)

    سلام

    پست قوی وخوبی بودا.

    ین خطبه از خطبه‏های شکوهمند و مشهور علی علیه‏السلام است و همه آن را روایت کرده‏اند.  .این خطبه در چهار محور بحث می‏کند: علی (علیه السلام) به همه مردم در مورد امتحاناتی که در پیش دارند نهیب می زند و انقلاب دوران خلافتش را همانند انقلاب رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) می‏شمارد که مردم را از یک دوران جاهلیت به دوران هدایت منتقل ساخت هر چند تحمل این انقلاب برای بسیاری سخت و سنگین و کوره امتحان داغ و سوزان است. انحرافاتی که بعد از پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) پیدا شد و به تبعیض در بیت‏المال و غارت اموال مسلمین و سپردن پستهای مهم به بازماندگان عصر جاهلیت انجامید، نیاز به انقلاب جدیدی داشت که به دست مبارک علی (علیه السلام) بنیان نهاده شد. در ادامه به آنان توصیه می کند که به گذشته تاریخ اسلام و اقوامی که از پیش از اسلام می‏زیستند بازگردند و از سرنوشت آنها عبرت گیرند. در بخش دیگری از این خطبه، مقایسه ای بین خطا و گناه با تقوا و پرهیزکاری صورت میگیرد و سرانجام بودن در هر یک از این مسیرها را نشان می‏دهد . در سومین بخش خطبه اشاره کوتاه و پرمعنایی به مساله حق و باطل می‏کند و به آنها هشدار می‏دهد که از کمی طرفداران حق و فزونی پیروان باطل وحشت نکنند، راه حق را در پیش گیرند و در انتظار پیروزی و نصرت الهی باشند. آخرین بخش خطبه مشتمل بر اندرزهایی است که هر کدام به عنوان یک اصل مهم و اساسی باید در زندگی مورد توجه باشد.سفارش به کناره‏گیری از راه افراط و تفریط، تکیه بر قرآن و سنت، شناخت موقعیت خویش در جامعه، لزوم دعوت به اتحاد وهمدلی و درنهایت توبه کردن از گناهان و از ناحیه خداوند دانستن.همه برکات ونعمت ها.

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    به نکات جالبی از شرح ایت الله مکارم شیرازی بر نهج البلاغه اشاره کردید

    سلام اخوی

    احسنت مثل همیشه مطالب پرباری رو مورد توجه قرار دادی.

    بالاخص این که با توجه به کلید رهایی از فتنه ها،یعنی سخنان گهربار حضرت علی علیه السلام مصادیقی رو بیان کردی.

    خسته نباشی همسنگر

    دوستان به پست کد اهنگ های پیشواز بیانات حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) تشریف بیارید و موبایل هاتون رو ولایی کنید...

    یا علی

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم عزیز اما من اصلا موبایل ندارم!
    اما سر می زنم
    سلام
    بسیار عالی بود.ممنون
    انسان خیلی هنرمندانه برا خودش بت می سازه!!
    به نظرم اگه بخوایم یگانه پرست باشیم و بت ها رو بتون شناسایی کنیم شکوندنشون برامون خیلی راحت میشه.
    و اینکه بت های زندگیمون رو فراموش نکنیم.اون وقته که تغییری در زندگی هامون بوجود میاد...
    پاسخ:
    سلام
    به نکته دقیقی اشاره کردید که هم در اخلاق فردی هم اجتماعی به درد ما خواهد خورد
    ممنون
  • مرتضی نظری
  • از این خوشم میاد که که وقت برای نوشتن میزاری...
    و جاب تر اینکه به تک تک نظرات پاسخ میدهید... خیلی خوشم اومد...
    موفق و موید باشید.
    یاحق
    پاسخ:
    الحمدلله
    ممنون از لطفتون
    همچنین
  • بال های گمشده
  • سلام
    ممنونم که دعوت ما رو پذیرفتید.
    شما همیشه مارو شرمنده ی بزرگواری خود می کنید.
    شرمنده اما نه ،من کار با فتوشاپ رو بلدم اما من چون برای منکران نور عکس هایی در این رابطه زیاد جست وجو می کنم از اینگونه عکس ها دارم.
    در ضمن آپ نویسی بچگونه مارو هنرمندی حساب نکنید که آبروی هر چی هنرمنده  از بین میره.
    با آرزوی این که ما مسلمان ها از دعا برای هم غافل نشویم.
    التماس دعا.
    یا علی.
    پاسخ:
    سلام
    خواهش
    الحمدلله
    عکس زیبایی از نام حضرت رسول بود
    سلام علیکم
    ممنون از اظهار لطفتون
    بسیار بسیار عالی بود.
    راستش یه امتحان پزشکی قانونی داشتم که مثلا!!!! سخت بود، اما به اندازه این پست  و نظراتش نکته نداشت!!!
    ان شاء الله از این به بعد بیشتر خدمت می رسیم.
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم
    دلمون تنگ شده بود
    انشاالله که موفق باشید
    قصد مزاحمت نبود
    یا حق
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • ای آخرین توسلِ سبزِ دعای ما؛
    آیا نمی رسد به حضورت دعای ما؟
    شنبه، دوباره شنبه ...، دوباره سه نقطه چین؛
    بی تو، چه زود می گذرد هفته های ما ...

    + سلام با یه مطلب جدید به روزم خوشحال میشم از حضورتون [گل]
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام علیکم
    وبلاگ خوب شما را با نام جنبش مرصوص لینک کردیم
    لطفا ما را با نام جریان شناسی سیاسی لینک بفرمایید...
    آمادگی هر گونه بحث سیاسی و پاسخ به مسائل و شبهات سیاسی را داریم.در فضایی منطقی و مودبانه
    موید باشید یا علی
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • مرصاد گمنام
  • سلام علیکم اخوی
    لطفا وبلاگ دوم "جریان شناسی سیاسی " بنده را هم لینک بفرمایید.
    http://mersad7.blog.ir
    شما هم لینک شدید در وبلاگ جدید
    سپاس.
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    انجام شد
  • علیرضا خوش منظر
  • من شاید اینطوری برام بهتر باشه
    چون اینترنت نرفتن برام سخته !

    پاسخ:
    ?!؟
  • بال های گمشده
  • سلام.
    این که در بخش دوم به تغییر آرمانها واهداف اصلی اشاره فرموده بودید بسیار توجه مرا جلب نمود
    چرا که گاهی برخی همه چیز را از بیرون می بینیم
    مثلا فلان دولت روغن کوپنی داد
    وفلان دولت برنج را ارزان کرده بود
    خوب متاسفانه این مسائلی که من اصلا نمی گویم کم اهمیت هستند اما اعتقاد دارم اگر ما بخواهیم روی آن ها فقط تمرکز کنیم از اصل هدفمان دور می مانیم
    بله مطمئنا رفاه خانواده امری است مهم
    اما خوب همان طور که گفتم گاهی مادی فکر کردن مانع می شود که ما به آرمان هامون فکر کنیم.
    اگر در زمانی که مردمی که ایمان آورده بودند وبا پیامبر در شعب بی آب و علف همراه شدند فقط میخواستند به مسایل مادی فکر کنند مسلما تن به وعده های سران ظلم می دانند و حاظر نبودند به خاطر عقیده ای که دارند بجنگند.
    مسلما اقتصاد وقدرتمند بودن آن رکن مهمی است وامیدوارم وضع اقتصادی روز به روز بهبود یابد
    اما به نظر من باید بمونیم رو شیعه بودنمون رو مسلمان بودنمون
    ومشکلات هم وجود دارند.
    اما از غافله ی عشق عقب نمانیم.
    و خوب آرمان های مذهبی هم جالب بود بله حتی من دیدم که خانم هایی که از اعتقادات بالای برخور دارند اما ارزششان را به این که کاری را در عرصه ی اجتماع انجام دهند می دانند
    (مسلما برای من هم بودن در اجتماع مهم وحیاتی وخودم رو مستثنی نمی دونم)
    اما مسلما نظام خانواده که مادر وزن نقش مهمی را درآن ایفا می کنند خوب همان اجتماع را تشکیل می دهد غیر از این است.
    (متاسفانه خیلی کم شدند مردانی که برای زن بتوانند تکیه گاه باشند وبسیاری از خانم های مذهبی به خاطر نقش نما وزنانگی شکل در آمدن خیلی از مردها ترجیح می دهند زنی با صلابت واز نظر مادی مستقل ورفتاری مانند مردان سخت داشته باشند)
    به امید ظهور دولت حقه ی مهدی (عج)
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
    خیلی خوب تطبیق داده بودید
    انشاالله موفق باشید
    یا حق
    گوش کن ....

    هفت آسمان در شور و حالی دگرند !!!

    عرشیان و فرشیان نام محمد می برند...


    با پست جدیدی به روزم...
    پاسخ:
    ممنون
    عالی
    پاسخ:
    ممنون
  • حسین حاجی پور
  • سلام

    با مطلبی  به عنوان فرمول زمان ظهور به روزم لطفا ضمن مطالعه آن، نظر مبارکتان را بفرمایید.ممنون

    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • ساندیس خور نظام
  • پاسخ:
    سلام
    چه جالب
  • نیما عتیقی
  • خوب اینجا هم که خبری نیست ... /.
    پاسخ:
    شرمنده!!!
    به زودی به روز می شیم
    خبرتون می کنم
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • دل خورشید محک داشت ؟ نداشت
    یا به او آئینه شک داشت ؟ نداشت

    آسمانی که فلک می بخشید
    احتیاجی به فدک داشت ؟ نداشت

    غیر دیوار و در و آوارش
    شانه وحی کمک داشت ؟ نداشت

    مردم شهر به هم می گفتند ،
    در این خانه ترک داشت ؟ نداشت

    شب شد و آئینه ماه شکست ،
    دست این مرد نمک داشت ؟ نداشت

    تو بپرس از دل پر خون و غمت ،
    چهره ی یاس کتک داشت ؟ نداشت...

    یــــــــــــا زهـــــــــــرا

    + سلــام بــا یــه مطلــب جــدیــد بــه روزم خوشــحال میشــم از حضــورتــون   [گل][گل]
    پاسخ:
    چشم
    سلام
    به روز هستم با طرحی درباره:
    پس از 15 سال
    در ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه صبح امروز
    پای امام خمینی به خاک وطن رسید
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • واحه ای در نیزار
  • سلام.

    منزل جدید مبارک.

    خیلی وقته به ما سر نمی زنید!

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    خدمت می رسیم
    سلام
    درحال یه نو آوریهایی توی وبلاگم هستم
    یه سربزنید
    نظر بدین
    مطالعه کنین
    تشکر
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام

     چرا امام حسین علیه السلام در روز عاشورا دعا نفرمودند تا باران ببارد ؟

    طبق روایات شیعه ، دعای حضرت نه تنها در مورد باران باریدن مستجاب می گردید ؛ بلکه اگر حضرت برای پیروزی ونصرت خویش نیز دعا می کردند ، قطعا مستجاب می شد ؛ اما :

      1 - حضرت می خواست در کربلا برای همه مسلمانان ، تسلیم در برابر حق را به نمایش گذارد و درس عملی تسلیم را تا ابد به مردم بیاموزد .
      2 – بنای حضرت بر این بود که در ماجرای عاشورا اسباب غیر عادی را به کار نگرفته تا این خود نیز درس دیگری برای مسلمانان شود تا وظیفه آنانی را که قادر به استفاده از اسباب غیر عادی نیستند ، در برابر ظلم وستم مشخص کند .
      3 - حضرت طبق روایات ، حضرت در ماجرای عاشورا ، در خواست فرشتگان و جنیان را برای یاری رد نموده و تمام آن ها را به مشیت الهی واگذار کردند . این خود سبب نهایت مظلومیت برای حضرت شده و به همین جهت خبر شهادت آن حضرت در آن زمان که وسائل اخباری محدود بود ، به سرعت پخش گردید .

    بـــــــــــــ( منتظر قدم هات و نظراتت هستم )ـــــــــــــــــــــروزم
    پاسخ:
    سلام
    به شبهه مورد ابتلایی در جامعه اشاره داشتید
    خیلی عالی بود
    مشکل ما در برخورد با ائمه اینه که می خواهیم اهداف آنها را بر اساس اهداف خودمان بسنجیم
    هدف ما اینه که امام حسین شمر و بکشه و....
    اما هدف آنها هدایت بشر تا قیامت است
    هدف آنها بالاتر از قیامت که تا شفاعت است
    تو زیارت اربیعن می خونیم
    بذل مهجته فیک لیستنقذ غبادک من الجهاله
    یعنی خون قلب مبارکش رو داد تا بشریت را از جهالت نجات دهد
    این جهالت در برابر علم نیست
    بلکه در برابر عقل است
    باب عقل و جهل
    یا حق

  • ماسون تیوب
  • سلام 
    سایت فرهنگی ماسون تیوب از شما دعوت می کند به خواندن پست های مان ...
    ◘ وحدت اسلامی با رقص کردی
     رقص کردی روشن پژوه و احمدزاده در شبکه جام جم ، وقتی صدا و سیما برای تحکیم وحدت اسلامی در هفته وحدت رقص کردی پخش می کند ...
    ◘ شباهت حاج سعید قاسمی و گوگش
     انتقاد تند حاج سعید قاسمی از صدا و سیما ، صدا و سیمایی که تصویر گوگوش رو بخش می کرد ، بدون تغییر ساختار عوامل ادامه دهنده اهداف قبلی خود است ...
    ◘ یارانه دولت به صدا و سیما، بی بی سی و صدای آمریکا
    تحلیل گر صدای آمریکا، با انتقاد از سردبیر ارشد این شبکه، از این که رسانه های غربی سیاست های دیکته شده دولت هایشان را بازگو کنند، دفاع کرد. مهدی کسائیان تصریح کرد: صدای آمریکا تلویزیون ملی ایران نیست! این توقع را نباید داشته باشیم. صدای آمریکا با سهم امام و بیت المال و به قول آقای احمدی نژاد با رایانه [یارانه] امام زمانی اداره نمی شود. من این حق را برای صدای آمریکا، بی بی سی و سایر رسانه هایی که پولشان را دولت های غیر ایرانی تأمین می کنند، قائل هستم که دیدگاه دولت و ملت خودشان را مطرح کنند. وی بدون این که توضیح دهد، چرا این حق را برای تلویزیون ایران قائل نیست؟ ...
    ◘ جوگیر شدن رسانه ملی
    یه نمونه از جوگیر شدن رسانه ملی ، توجه بی اندازه به جهان عرب است . که حدود یک پنجم جمعیت مسلمانان را تشکیل می دهند . در شرق ایران حدود 700 میلیون نفر اردو زبان مسلمان وجود دارند ...
    ◘  تقلید مسخره صداسیما از ماهواره
    ما اگر قرار باشه شبیه دنیای فعلی رسانه ای باشیم ، نباشیم بهتره . mbc چندین شبکه ماهواره ای داره و داره خاور میانه رو تغذیه می کنه . ما اگه قرار باشه شبیه mbc فیلم پخش کنیم ، لباسمون شبیه mbcباشه ، حرفامون شبیه mbc باشه ، چرا اصلا باشیم ...
    ◘ شبکه قرآن افتخار کردنی نیست
    شبکه قرآن اقدامی در راه سکولار کردن رسانه است . دیدند یسری حوزویان ، علما و بچه حزب اللهی ها منتقد تلوزیون هستند ، گفتند یه شبکه قرآن راه بیاندازید ، اونو نگاه کن به شبکه 3 چیکار دارید ...
    ◘ بخشی از فتنه88 زیر سر صدا سیما بود
     صحبت های شنیدنی یامینپور درباره نقش صدا و سیما در ایجاد فتنه ی ۸۸
    و بسیاری مطالب دیگر
    چشمانمان منتظر قدوم مبارکتان و نظرات زیبایتان است 
    دوست داشتی لینکمان کن و بگو لینکتان کنیم ...
    خدانگهدار
    پاسخ:
    سلام
    مزاحم شدم
    جالب بود
    لینک شدید
  • ماسون تیوب
  • سلام
    ممنون از نظر زیبات
    شما هم لینک شدید
    پاسخ:
    سلام
    اما شما که فیلتر شدی!!!
  • حسین حاجی پور
  • سلام

    بحث خیلی خوبی بود

    فقط کاش قسمتی که گریز خورد به بحث ولایت فقیه با دقت بیشتری می بود.حلقه اتصال این گریز قوی تر می بود.

    اما شیوه انتخاب خلیفه در مذهب شیعه تا امروز ثابت و بدون هیچ تغییری بوده است. انتخاب خلیفه و جانشین فقط از جانب خداوند است و پیامبر هم، بنا به حکم قرآن فقط ابلاغ کننده است.

    یعنی ما اعتقاد داریم که پیامبر حضرت علی علیه السلام را انتخاب نکرد، بلکه حضرت علی انتخاب شده از طرف خداوند بود و  و پیامبر ابلاغ کننده آن به مردم بود.
    (حال کسی که انتخاب شده از جانب خداوند است، یا مورد اقبال مردم است یا نیست. یعنی یا به قدرت ظاهری می رسد یا نمی رسد. اما مردم هیچ حقی در انتخاب خلیفه ندارند، مردم فقط می توانند با بیعت، او را قبول کنند و یا با عدم بیعت، از او رو بگردانند.

    ناگفته نماند که این شیوه تا امروز ادامه دارد و ولی فقیه از طرف خبرگان رهبری کشف می شود و به او اقبال می شود.

    و الا انتخاب ولی فقیه با خدا است.)

     

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    توجه دارید که هنگام نقد باید به صورت دقیق نقد زد و از بیان واژه های کلی پرهیز نمود
    فرموده بودید با دقت بیشتر!
    کاش می فرمودید بادقت بیشتر یعنی چه؟
    گریز قوی تر!!!
    عزیزم روضه نخوندم
    سلام بر شما
    با تشکر از حضور شما در گردان  غواصی نوح
    وبلاگ ارزنده ی شما را در زنجیره های گردان قرار دادم
    به امید ارتباطی پویا و مفید
    یاحق
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
  • حسین حاجی پور
  • سلام عزیزم

    یعنی یهو از امامت رفتید به ولایت فقیه

    دقت کنید متوجه خواهید شد.

    اگر خواستید می توانیم تلفنی صحبت کنیم.

    1-----اما شیوه انتخاب خلیفه در مذهب شیعه تا امروز ثابت و بدون هیچ تغییری بوده است. انتخاب خلیفه و جانشین فقط از جانب خداوند است و پیامبر هم، بنا به حکم قرآن فقط ابلاغ کننده است.

    یعنی ما اعتقاد داریم که پیامبر حضرت علی علیه السلام را انتخاب نکرد، بلکه حضرت علی انتخاب شده از طرف خداوند بود و  و پیامبر ابلاغ کننده آن به مردم بود.

    حال کسی که انتخاب شده از جانب خداوند است، یا مورد اقبال مردم است یا نیست. یعنی یا به قدرت ظاهری می رسد یا نمی رسد. اما مردم هیچ حقی در انتخاب خلیفه ندارند، مردم فقط می توانند با بیعت، او را قبول کنند و یا با عدم بیعت، از او رو بگردانند.

    در ادامه یهو می فرمایید این شیوه تا امروز ادامه دارد.در صورتی که اول بفرمایید ولی فقیه که تالی تلو جایگاه معصوم و منصوب الهی در جایگاه امام  قرار دارد نیز در همین راستا قرار می گیرد

    2-----و به همین جهت  این شیوه ، امروز هم جاری است  و ولی فقیه از طرف خبرگان رهبری کشف می شود و به او اقبال می شود.

    و الا انتخاب ولی فقیه با خدا است.

    پاسخ:
    سلام
    یهو نبود
    بر اساس یک سری مفروضات این بحث مطرح شد
    اما اگز مفروضات برای شما مهم است به طور جداگانه خدمتتان عرض کنم
    اینکه تیری در تاریکی بیندازیم بعد بگوییم دقت کنید متوجه خواهید شد؟؟!!
    یکی از مفروضات ما که قرائن زیادی در همین بحث به آن اشاره دارد بحث ولایت به معنای سرپرستی و زعامت امور جامعه است
    موضوع اشکال حضرت عالی شاید ابهام و کم گویی در بحث بنده باشد و الا شما به اصل مطلب بنده اشکالی ندارید اما همین اشکال هم وارد نیست چون:
    جالب این بود از این همه نظری که بیان شده برای هیچ کس نسبت به این مساله ای که شما فرموده بودید ابهام نداشت
    اما اگر لازم می دانید در مورد این مفروضات هم صحبت کنم
    سلام خداقوت خیلی جالب بود واقعا لذت بردم و چندبار از روی مطلب خواندم!!!!
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
    ممنون
  • سید حسین رضوی
  • روش برگزیدن خلفاء تناقض نیست. نقیضان لا یجتمعان و لا یرتفعان معا . ضد هستن با هم نه نقیض
    پاسخ:
    دو نکته
    اول تناقض را بین صرف رفتارها تحلیل نکنیم
    تناقض را در مقایسه با حق بسنجید تا بتوانید اطرف مساله را درست تصور کنید
    یعنی یا انتخاب خلیفه با ابلاغ پیامبر حق است یا انتخاب خلیفه به وسیله مردم!
    برای اینکه تناقض این جمله آشکار شود می بایست آن را تحلیل کنیم
    1- انتخاب خلیفه توسط مردم حق است، انتخاب خلیفه توسط مردم حق نیست و باطل است
    2- ابلاغ خلیفه از طرف پیامبر حق است، ابلاغ خلیفه از طرف پیامبر حق نیست و باطل است
    این دو با هم جمع نمی شوند و با هم هم رفع نمی شوند چرا که بلاخره بعد از پیامبر خلیفه وجود داشته است(فتامل جیدا)
    و شما می توایند بقیه رویکردهای اهل سنت را به همین شیوه تحلیل کنید تا تناقض آنرا دریابید

    دوم: اگر ما رفتارها را نسبت به هم بسنجیم بله حرف شما درست در می آید یعنی روش انتخاب خلیفه در سنجش با طرف دیگر تضاد دارد.
     منظور ما هر دو بود
  • محمدرضا آذرفر
  • سلام لینکت کرم داداش

    حیف که توانشو ندارم وگرنه بیشتر در مورد نقش طلبه ها توضیح میدادم

    یا علی

    پاسخ:
    سلام
    خدا قوت
  • حنان ساجدی
  • سلام
    تازه با اینجا آشنا شدم
    خیلی خوب بود
    خصوصا اون نکته در مورد انتساب ولایت فقیه خیلی برام سوال بود همیشه
    ممنون
  • مهدی اجاقی
  • سلام برادر
    لطفا نظرات بنده رو که به وبلاگ الحسین لینک شده است، پاک کنید. چون من این وبلاگ را از دست داده ام.
    وقتی تو گوگل اسم خودم رو جستجو می‌کنم آدرس وبلاگ شما می‌آید.
    خواهش می کنم این درخواست بنده را انجام داده و نتیجه را به بنده ایمیل کنید
    خیلی ممنون از لطف شما
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">