جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

چگونه هاشمی و خاتمی نجات یافتگان این انتخابات شدند و نه پیروز

خلاصه این پست برا اونا که وقت ندارن

گفتمان استقامت و پایداری پیروز این انتخابات بود!!

چرا؟

در ادبیات دینی، زمانی تو پیروز هستی که از اصولت کوتاه نیایی و به خاطر هیاهوها از آن دست نشویی و زمانی دشمن تو شکست می خورد که از اصولش کوتاه بیاید.

آنچه در این انتخابات رخ داد این بود که رقیب گفتمان استقامت و انقلاب مجبور به کوتاه آمدن از اصول و شعارهای قبلی خود شد، مجبور شد برای ادامه حیات سیاسی خودش خود را به سفینه گفتمان استقامت و پایداری نزدیک کند تا از خفه شدن در این سیل خروشان نجات یابد.

شاید یکی از دلایلی که رهبر معظم انقلاب در پیام به حسن روحانی فرمودند خداوند را برای این حماسه بزرگ شکر می کنم همین باشد.

اما اینکه چگونه گفتمان استقامت و پایداری پیروز انتخابات بود و چگونه هاشمی و خاتمی دو نجات یافته(و نه پیروز) این انتخابات بودند مطلبی است که در ادامه مطلب به آن پرداخته ام.


مشروح این پست برا اونا که اهل دقتند در ادامه مطلب


بعد از اینکه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد، برخی از کسانی که گفتمان استقامت و پایداری رای داده بودند، احساس سرخوردگی کردند و ناراحت از اینکه چرا مردم آقای روحانی را انتخاب نمودند؟!

این احساس را می توان از پیامک ها و نظرات آنها مشاهده نمود. مثلا برخی مردم ایران را با مردم کوفه مقایسه کردند و برخی گمان کردند ما به دامن آمریکا رفتیم و یا از گفتمان انقلاب دور شده ایم.

در این پست می خواستم بیشتر به پیروزی گفتمان انقلاب در این انتخابات اشاره کنم. درسته نامزد گفتمان انقلاب رای نیاورد اما خود گفتمان انقلاب با شاخصه های اصلی آن رای بسیار خوبی آورد و پیشروی بسیار خوبی داشتیم.

نکته بسیار مهمی که می بایست به آن توجه کرد، این است که ما پیروزی و شکست را نباید در رای آوردن نامزدی خاص تحلیل کنیم، بلکه پیروزی و شکست را می بایست در پیش برد گفتمان انقلاب تحلیل کنیم.

آنچه مهم است این نکته می باشد که چقدر گفتمان انقلاب در این انتخابات پیروز شد؟

حال این گفتمان از دهان هر کس دیگری می خواهد در بیاید. اتفاقا پیروزی دو چندان و مضاعف ما آن وقتی است که این گفتمان از دهان کسانی در بیاید که قدری با آن فاصله داشته اند و امروز این گفتمان را پذیرفته اند و به وسیله آن توانستند اکثریت آراء را به دست بیاورند.

پیروز این انتخابات ما هستیم، چرا که جبهه مقابل گفتمان انقلاب از بسیاری از شعارهای خود دست شسته و خود را به شعارهای انقلاب نزدیک کرده است.

چه پیروزی از این بالاتر که ما گفتمان انقلاب را به وسیله کسانی جلو می بریم که شاید از قدری فاصله داشته اند.

بله نامزد ما رای نیاورد اما همین نامزدی که رای آورده است خود را در چهارچوب گفتمان انقلاب مطرح نمود و با ادبیاتی نزدیک به این گفتمان مصاحبه کرد. کسانی که نشست خبری دیروز دکتر روحانی را مشاهده کردند به این مساله اذعان می نمایند.

یکی از پیروزی های بزرگ ما در این انتخابات شکست سنگین گفتمان اصلاحات بود.

نکته مهم در شکست گفتمان اصلاحات این است که اینان اولا با نامزدی به میدان آمدند که از نظر گفتمانی از اصلاح طلبان دیگر به گفتمان انقلاب نزدیک تر بود، نکته بعد شعارهای این نامزد بود که، نسبت به سال 76 تغییر کرده بود و به گفتمان انقلاب نزدیکتر شده بود، و بالاخره اینکه این نامزد به دلیل عدم مقبولیت به صورت بسیار محترمانه و نرم، اقدام به خودکشی سیاسی کرد و از دور انتخابات کنار رفت.

اگر مردم واقعا دنبال اصلاحات بودند پس چرا عارف کنار رفت؟ اگر مردم ما اهل کوفه اند چرا خاتمی علی رغم نزدیک بودند به عارف، از او خواست کنار برود! خاتمی هم فهمیده است که گفتمان انقلاب پیشرفت بسیاری داشته است و اگر او بخواهد به حیات سیاسی خود در این کشور ادامه دهد چاره ای ندارد که از جبهه اصلاحات فاصله بگیرد و خود را به جبهه ای نزدیک کند که تا چند سال پیش رقیب آنها بود و آنها را چماق به دست می دانست.

حسن روحانی از اعضای جامعه روحانیت مبارز است، جامعه ای که از دل آن اصول گرایان بیرون آمدند، جامعه ای که شخصیت های اصیل انقلابی مانند آیت الله مهدوی کنی، امامی کاشانی، محمد یزدی، تسخیری و... هستند.

اطرافیان خاتمی در سال 76 چه کسانی بودند؟

مگر سال 76 خاتمی با نامزد جبهه روحانیت مبارز رقابت نکرد و پیروز میدان شد؟

حال سوال اساسی این است که آیا جامعه روحانیت مبارز از اصول خود کوتاه آمده یا محمد خاتمی از شعارهای گذشته خود چشم پوشیده و شرط حیات سیاسی خود را نزدیک شدن به گفتمان این جامعه دانسته است؟

اگر خاتمی از شعارهای دهه 70 خود دست نشسته بود، پس چرا از عارف درخواست کنار کشیدن نمود؟ خاتمی می دانست که جامعه آنقدر به گفتمان انقلاب و پایداری نزدیک شده است که اگر بخواهند بر آن شعارها پای بفشارند، در میان مردم حیات سیاسی نخواهند داشت. به همین دلیل در یک عقب نشینی خود را در دامن جامعه روحانیت مبارز انداخت.

نمی خواهم مقایسه کنم اما در هنگام فتح مکه، کدام گفتمان پیروز شد؟ مسلمانان خود را به گفتمان مشرکین نزدیک کردند یا مشرکین شرط حیات خود را در قرابت با گفتمان اسلام دیدند.

پیروزی بزرگ ما این بود که کسانی که ادعای اصلاحات داشتند با رفتار و عملکرد خود خاک بر گور خویش ریختند و دیگر آن نداها از هنجر آنها شنیده نشد.

حسن روحانی از کسانی است که سالها در جامعه روحانیت مبارز زحمت کشیده است و هیچگاه خود را وامدار اصلاحات ندانسته و نمی داند، موید این ادعا هم جواب دقیقی بود که حسن روحانی به خبرنگار روزنامه شرق داد.

وقتی خبرنگار روزنامه شرق پرسید: با توجه به حمایت آقایان هاشمی، خاتمی و آمدن آرای اصلاحات به سبد شما آیا پیگیر مطالبات اصلاح‌طلبان و احزاب و گروه‌ها خواهید بود؟

که رئیس جمهور محترم گفتند: یادمان باشد بنده از امروز رئیس جمهور منتخب همه ملت ایران هستم و آنچه که وظیفه من است توجه و خدمت به مردم است و این به کمک خود مردم امکان‌پذیر است.

 می بینید که حسن روحانی خود را وامدار اصلاحات نمی داند، او سیاست مداری است که می داند فضای اصلاحات حتی جای نفس کشیدن برای یاران دیروز خود را ندارد چه برسد به اینکه کسی مثل او بخواهد وارد بر آن شود.

خاتمی کسی بود که با هوشمندی متوجه این خفگی شد و برای نجات خود وارد بر فضای روحانیت مبارز شد همان کسانی که در دهه هفتاد با آنها مبارزه کرد و در طول ریاست جمهوری خود عرصه را بر آنها باز نگذاشت.

گفتمان خاتمی گفتمانی بود که امام حسین علیه السلام در آن خشونت طلب معرفی شد و هزار صد انگ بر دین و مقدسات زدند، گفتمان خاتمی گفتمانی بود که انتخابات اخیر مجلس را تحریم کرد و پیش بینی کرد که اگر حدود سی در صد از مردم در این انتخابات شرکت نمایند ماپیروز میدانیم اما دیدیم که مردم 64 در انتخبات شرکت کردند و اهمیتی برای اصلاح طلبان قائل نشدند. خاتمی می دید که اگر در این انتخابات هم بخواهد مانند گذشته دل به اصلاح طلبان خوش کند می بایست برای همیشه فاتحه خود را بخواند و مانند ابراهیم یزدی و دیگر دوستانش به موزه سیاسی ایران بپیوندند.

خاتمی می بیند که مردم آنچنان به گفتمان مقاومت و پایداری نزدیک شدند که کمتر عنایتی به اصلاحات ندارند، و تا چند سال دیگر اگر خاتمی و رفقای امروز او بخواهند در این کشور تنفس سیاسی داشته باشند می بایست به گفتمان پایداری و مقاومت نزدیک شوند و در این فضا به حیات خود ادامه دهند.

و اما هاشمی رفسنجانی

همان نکات و تحلیلی که در مورد خاتمی کردم در مورد آقای هاشمی رفسنجانی نیز جاری است.

آقای هاشمی به عنوان رهبر حزب کارگزاران سازندگی، پیشرفت گفتمان انقلاب را درک کرد و برای ادامه حیات سیاسی خود به سراغ حسن روحانی از جامعه روحانیت مبارز آمد.

اینکه هاشمی رفسنجانی از ابتدا نظری بر حسن روحانی نداشته بر همگان مسلم است. چرا که قرابت نزدیک ولایتی به هاشمی او را بین جانب داری از چند نامزد مردد کرده بود به هیمن دلیل صبر کرد تا نتیجه نظر سنجی ها مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج و مناظرات در واپسین روزهای انتخابات با خودکشی سیاسی اصلاحات(عارف) به جانب داری از حسن روحانی در آمد.

انتخابات این دوره باعث شد تا دو حزب اصلاحات و کارگزاران به تاریخ بپیوندند و رهبران آنها برای حیات سیاسی خود در زیر خیمه جامعه روحانیت مبارز در بیایند.

درست است که در ظاهر گمان می کنیم که هاشمی و خاتمی پیروز این انتخابات هستند و برخی می گویند هاشمی و خاتمی باعث شدند تا روحانی رای بیاورد! اما بنده طور دیگر می نگرم.

نگاه بنده این است که هاشمی و خاتمی در یک حرکت فرار به جلو، برای ادامه حیات سیاسی خود در آخرین روزها خود را به دامان حسن روحانی انداختند تا بار دیگر بتوانند در سایه شخصیتی از جامعه روحانیت مبارزه نفسی تازه کنند. اینکه عکس حسن روحانی در کنار این دو در تبلیغات خیابانی می درخشید!! نه برای اینکه حسن روحانی رای بیاورد، بلکه برای این بود تا از خفه شدن در دریای خروشان ملتی که برای همیشه می خواست به کارگزاران و اصلاحات نــــــــــــه بگوید نجات یابند.

یادمان باشد هاشمی و خاتمی پیروز این حماسه نیستند بلکه اینها نجات یافتگان از این سیل خروشان هستند، اینان کسانی بودند که برای نجات خود را به حسن روحانی و جامعه روحانیت مبارز وصل کردند تا نجات یابند اما ساده لوحان گمان می کنند اینان پیروزند!!! نه برادر اینها برای اینکه مانند ملی گراها و نهضت آزادی ها برای همیشه از صحنه سیاسی حذف نشوند حاضر شدند از برخی تعصبات خود دست بردارند و با ائتلافی شل! حیاتی دوباره یابند.

هاشمی و خاتمی می دیدند که کشتی اصلاحات و کارگزاران به گل نشسته است و دیگر امیدی به حرکت آن نداشتند به همین دلیل از آن پیاده شدند و سوار بر کشتی جامعه روحانیت مبارز شدند.

 به این نکته توجه داشته باشید که درست است اینان اکنون سوار بر کشتی هستند اما مالک آن نیستند!!

هاشمی و خاتمی در صورتی باید جشن پیروزی بگیرند که با نامزدی از کشتی خود پیروز انتخابات می شدند!

این نجات یافتگان از غرق، اکنون با غوغا سالاری دشمن و ساده لوحی برخی اصولگرایان خود را پیروز این انتخابات می دانند در حالی که باید پرسید، شما با چه لباسی و چه تشکل و حزبی به اینجا رسیدید؟

اگر کارگزان و اصلاحات هنوز حیات دارند پس چرا در انتخابات شورای شهر شکست سنگینی خوردند؟

اگر اینها حیات دارند پس چرا در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی شکست خوردند؟

هاشمی و خاتمی حاضر نشدند تا آخرین لحظه از کارگزان و اصلاحات دست بکشند، اینان کسانی بودند که در انتخابات قبل هیچ تمایلی به روحانیت مبارز نداشتند اگر می بینی که امروز به طرفداری حسن روحانی در آمدند فقط به شرط حیات بوده است.

اگر اینان عمری به دنیا داشته باشند خواهید دید که در انتخابات های بعد از این کشتی هم پیاده شده و سوار بر کشتی اصولگرایی و پایداری می شوند!!! و این علامت رشد گفتمان انقلای و فهم و بصیرت مردم است.

اگر می خواهیم این انتخابات را تحلیل کنیم و دلیل اینکه رهبری در پیام خود فرمودند که سجد شکر می کنم را بیابیم باید به تمام ابعاد این اتفاق توجه داشته باشیم.

اگر بخواهیم از زاویه دیگر به این پیروزی بنگریم کافیست به شعارهای نامزد پیروز توجه نماییم.

حسن روحانی دولت خود را دولت «تدبیر و امید» دانسته است. این دو واژه از واژه های اصیل گفتمان انقلاب اسلامی است که اکنون بر دوش حسن روحانی حمل می شود.

این ما هستیم که باید این دو واژه را به نحو صحیح تحلیل کنیم تا مردم با مصدایق صحیح آن بیشتر آشنا شوند و حرکت دولت را بر طبق آن رصد نمایند.

درست است که حسن روحانی در جایی اسم شجریان را می برد و برای آنتن های ماهواره دل می سوزاند اما در بسیاری از جاهای دیگر از ادبیات گفتمان مقاومت استفاده می کند، که می بایست به آنها توجه داشت و آنها را برجسته کرد و اجازه نداد دشمن حسن روحانی را برای خود مصادره نماید. همین که حسن روحانی در مصاحبه دیروز خود در برابر خبرنگاری که می پرسد آیا شما حاضر به تعلیق هستید؟ می گوید: آن دوران گذشت!!

این سخن روحانی یکی از بزرگترین پیروزی های گفتمان مقاومت است، روحانی به خوبی درک کرده است که دوران تعلیق تمام شده است و امروز دوران پایداری و استقامت بر اصول است.

اگر به مصاحبه دیروز حسن روحانی دقت نماییم خواهیم دید که او، خود را به گفتمان استقامت و پایداری بسیار نزدیک کرده است و سعی می کند در این فضا حرکت نماید و این پیروزی دیگری است که در این راه نصیب ما گشته است.

این پیروزی ابعاد بسیار گسترده ای دارد که به برخی از آنها به طور فهرست وار اشاره می کنم

1- پیروزی در عرصه اخلاق سیاسی

2- اذعان عملی هاشمی به دروغ بودن تقلب

3- مظلومیت نظام و رهبری در برابر تهمت ها

4- مشارکت حداکثری مردم بعد از تحریم ها فشارها

5- مدیریت قوی حکومت اسلامی در به پای صندوق آوردن اپوزیسیون

6- و...

در پایان لازم است همان طور که حضرت آقا در پیام خود فرمودند برای این پیروزی بزرگ سجده شکر کنیم  و پیروزی گفتمان انقلاب را جشن بگیریم حتی اگر با نامزد مورد نظر ما نباشد بعد از این شکر لازم است به نقاط ضعف خود توجه ویژه ای داشته باشیم و در صدد رفع آن بر آییم.

نقاط ضعفی مانند فهم عمیق و صحیح نداشتن نسبت به گفتمان مقاومت، تبلیغ و ترویج صحیح نکردن گفتمان مقاومت، عدم انسجام و پراکندگی گفتمان مقاومت و... اینها از جمله ضعف هایی است که در چه باید کرد می بایست به صورت منسجم و متحد وارد عمل شویم. می بایست حرکت ما در این امر سازماندهی شده و منظم باشد تا دچار خستگی و ناامیدی نشویم و با تمام توان این گفتمان را جلو ببریم، البته باید در دعاهایمان از خداوند توفیق این کار را بخواهیم.

قسمتی از جواب به نظر یکی از دوستان 

بر فرض روحانی هم راه خاتمی را در پیش بگیره! کاری که ما در اینجا باید بکنیم این است که از رای مردم پاسداری نماییم
پاسداری از رای مردم یعنی اینکه بگوییم بابا مردم به این شعارهای اصیل گفتمان انقلاب رای دادند شعارهایی که ذکر شد(عقلانیت، دولت اخلاق، دولت تدبیر و امید، اعتدال و...)
نه به شخص روحانی و طرفدارهای سیاسی او
ما روی این شعارها تمرکز نماییم و خواست آنها را در مورد تبیین نماییم
حتی به خود این آقایون بگوییم مردم برای هاشمی و خاتمی و آنتن ماهواره و شجریان و توریسم به شما رای ندادند
مردم برای آن شعارهای ناب و اصیل به شما رای دادند
باید بشینیم این شعارهای اصیل را از این چرت و پرت ها آنالیز نماییم و بعد به مردم بگوییم درود بر شما مردم فهیم که به خاطر این شعارها به حسن روحانی رای دادید

  • محمد جواد ابراهیمی

نظرات  (۷۱)

  • شهید دیالمه...
  • مثل همیشه عالی....
    احسنت
    پاسخ:
    تشکر
  • سید میلاد موسوی
  • پیام روز: تا خدا هست، هیچ دلیلی برای نا امیدی نیست

    درود فراوان؛
    + روش های مطالعه
    بروز شدیم..
    پاسخ:
    چشم
  • مجنون الطلاییه
  • سلام...
    عالی بود.
    موفق باشی
    پاسخ:
    سلام تشکر
    عالی بود تحلیلت ولی دیروز در مورد میر حسین و سران فتنه خوب موضع نگرفت! تحلیلت چیه؟
    پاسخ:
    مسلم که روحانی نامزد آرمانی ما نبود
    بلاخره خوبی و ضعف رو با هم داره
    اینکه اینا هنوز دلبسته سران فتنه و هاشمی هستند شکی درش نیست
    منظور من بیشتر به نقاط پیشروی بود
    اگر در مورد فتنه و... هم قوی کار کنیم چهار سال بعد موضع گیری در برابر فتنه تبدیل به فرهنگ عمومی می شه

    ممنون که می نویسید...

    ماکه فقط در حال ...بگذریم...دلمان می تپد و یاد علی وکوفه هستیم این روزها....

    پاسخ:
    تشکر
  • انصارالزهرا
  • سلام...این پیروزی بر شمام مبارک
    عالی بود
    خداقوت
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    سلام
    ممنون از روشنگری هاتون
    پاسخ:
    سلام
    ممنون

    سلام استاد

    حلاوت ِ پیروزی ایران در مقابل کره به کامتان شیرین و گوارا

    انتخابات آرام و سالمی داشتیم و امیدوارم رئیس جمهور منتخب ، اقتدار و اهداف اصلی و آرمانهای جمهوری 

    اسلامی و نظام را هرگز فراموش نکنند 
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    همچنین
    انشاالله
  • دانشجو پیرو خط ولایت
  • مثل همیشه عالی بود
    ولی حسن روحانی قابل پیش بینی نیست.باشد که واقعا در مسیر انقلاب باشد
    پاسخ:
    ممنون
    عاقبت آدمها رو فقط خدا می دونه
    انشاالله که عاقبت بخیر بشه

    سلام،همچنین؟!

    قلمتان پابرجا انشاالله...

    پاسخ:
    سلام ممنون
    سلام دوست عزیز ... پیروزی مقتدرانه تیم ملی ایران را به شما تبریک میگویم.
    باپست جدید (چه چیز باعث می شود برخی زنان بی حجاب شوند؟) در خدمتتان هستم منتظر حظور گرم شما هستم.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله خدمت می رسم
  • دقیقه های انتظار
  • سلام

    تمام تحلیلتان را خواندم. تبریک می گویم. قوی نوشته اید، اما یک نکته ای این وسط وجود دارد که نباید نسبت به آن بی توجه بود و آن این است که "اصلاحات" یا همان رفورم دقیقا معنایش همین است که با پنبه سر ببری. باید توجه داشت که این تاکتیک (یعنی عقب نشینی موضعی) از سیاست های پایه ای و اولیه ی اصلاحات است. چه بسا حسن روحانی یا همان آقای خاتمی و دیگر بزرگان اصلاحات خود را به این گفتمان نزدیک کرده اند تا اگر مشکلی پیش آمد در نهایت همه تقصیرها برگردن این گفتمان بیفتد و همه بگویند اگر انقلاب و اسلام ناب این است پس ما این را نمی خواهیم , و همان بهتر که گفتمان اصلاحات مطرح شود. و اگر هم موفق شدند مشکلات را حل کنند افتخار حل مشکلات برای همیشه در کارنامه آنها خواهد بود و فرشتگان نجات بشر اینها خواهند بود(که البته این مورد دوم از اولی به مراتب رای ما بهتراست چون قصد ما تمام کردن کار به نام خودمان نیست) با اینهمه جای امید وجود دارد که با شرایط فعلی کشور چه بسا به نفع اصولگرایان نبود که دوباره بر سر کار بیایند؛ چه اگر می آمدند و همچنان مشکلاتی باقی می ماند؛ این نقطه پایانی می شد بر حیات اصولگرایی.

    به امید پیروزی اسلام و گسترش آن در سراسر جهان

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از عنایتتون
    قبول دارم
    اما حسن روحانی از بزرگان اصلاحات نیست و تا حالا هم خود را برای آن هزینه نکرد
    بحث نزدیک شدن نیست که آنها با میل خود ارداه کرده باشند و آنها بخواهند به جامعه جهت بدهند
    بحث این است که آنها طبق خواست مردم حرکت می کنند
    آنها دیدند که اصلاحات خریدار ندارد پس به شعار اعتدال و ... رو آوردند
    نکته آخر شما هم نکته دقیقی بود
    پس در این آمدن خیری است
  • نون والقلم
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام علیکم بله عضو بلاگ شدم اما محیط سختی دارد.هنوز با هم کنار نیامده ایم
    تحلیلی که کردید درست.یعنی دیگر اصلاحات به معنای دوم خردادی جواب نمیدهد اما
    نمود و بازتاب خارجی این انتخاب مردم در رسانه هایشان این بود که مردم از تحریم ها خسته شده اند و به دامن ادمی رفتند که اهل سازش باشد
    فارغ از اینکه واقعا اینگونه هست یا نه اما  در رسانه ها دارد اینگونه القا میشود و چه تاثیر به سزایی دارند رسانه ها در القا یک حس
    مثل همین حس فقر که واقعا فقط حسی است که برخی در اثر فضا روانی رسانه ها دچارش شدند نه اینکه واقعا معنای واقعی فقر باشد
    4سال پیش که مشارکت80درصدی بود موسوی 13میلیون رای داشت و ما میگفتیم عده ای ازین رای ا ریخت چون دیدند موسوی فتنه گر است و نخست وزیر امام نیست
    الان روحانی18میلیون
    درحالی که مشارکت چند درصدی پایین امده و مسلما از سوی همان قافله ای پایین امده که به موسوی رای داده بودند
    اختلاف این دو رای یعنی مردم عادی فکر کردند روحانی میتواند با سازش وضع رفاهی مردم را بهتر کند
    نمیخ.واهم سیاه به قضیه نگاه کنم ها
    مسلما الخیر فی ما وقع
    اما باید یک اسیب شناسی کنیم
    باید یک نگاه دوباره به پارادایم ذهنی مردم بیاندازیم
    باید ببینیم چه شده و مردم چگونه فکر میکنند
    مردم واقعا فکر میکنند سازش رفاه به بار می آورد
    ومقاومت فقر و سختی
    یا اصلا مسئله سازش و مقاومت مطرح نبوده
    یا مسئله خسته شدن از احمدی نژاد و تعمیم ناروا آن به کاندید دیگری بوده
    یا مردم اصلا به قضیه فکر نکردند و بدون دلیل به کسی اقبال داشتند
    یا چه
    در حالی که تحلیل شما درست و زاویه امیدوار کننده ای را نشان میدهد از قضیه
    اما بنده این اعتقاد را دارم که هرچند خاتمی خیلی هم خوب نبود اما اطرافیانش قدرت و اختیار را از او میگرفتند و برخی بحران ها به وجود میامد
    که الان بعید نیست اطرافیان و قافله اصلاح طلب همان بلا را سر روحانی بیاورند یانه.هرچند روحانی از خاتمی مستحکم تر است
    تکته دیگر اینکه ما حس بدی داریم از اینکه منتخب مردم کسی است که در تبلیغات رسانه ای اش مدام میگفت ملت ما شایسته خوب پوشیدن و خوب مسافرت کردن و خوب خوردن ایند و باید ما توریست بفرستیم توریست بیاوریم و فروشگاههای شیک داشته باشیم و...من کاملا حس ******* دارم که دارند از سر ترحم به من *** میدهند..
    نوع نگاه ادمها موثر است در عملکردشان
    هرچند میدانند نمیشود از مقاومت کوتاه امد اما مقاومت در برابر چی.تا کجا هزینه دادن برای مقاومت.
    بعید میدانم برای پیشرفت مقاومت کاری کنند-لطفا این قسمت آخر را حذف کنید.کمی صریح است-
    پاسخ:
    سلام علیک الحمدلله، عادت می کنید
    سازش معنا ندارد و جناب روحانی این را به خوبی متوجه شده اند که امروز به جایی رسیده ایم که هیچ کس نمی تواند از آن برگردد اما در مورد اینکه ایشون یه مقدار دلش نسبت به غرب قیلی ویلی می ره شکی نیست اما نه به آن اندازه ای که تبلغ می کنند خیلیش سر و صداست
    شما هم به درستی اشاره کردید که این کار رسانه ها است
    خب ما هم بیاییم در مورد مقاومت ایشون تبلیغ کنیم که بابا ایشون اهل اعتدال و عقلانیت و.. است
    یعنی به جای اینکه در نقشه رسانه های بیگانه بازی نماییم و حسن روحانی را وابسته به غرب بدانیم بر نقاط قوت او تمرکز نماییم و او را برای انقلاب و گفتمان انقلاب مصادره نماییم
    اگر مردم واقع برای فقر به روحانی رای می دادند محسن رضایی که بیشتر روی فقر مانور داد
    پس چرا مردم سراغ حسن روحانی آمدند؟
    معلوم می شه حساب مردم چیزهای دیگر هم است
    یکی از مهمترین های آن که ادبیات مقاومت است عقلانیت است
    ما روی همین عقلانیت روحانی مانور دهیم و آنرا درست و اصولی تحلیل نماییم
    نگذاریم دیگران عقلانیت را به معنای سازش تفسیر نمایند
    بلکه بگوییم ایشان از واژه ای مثبت و انقلاب استفاده کرده است و ابعاد آنرا در بیاوریم و با رسانه ها به آن جهت دهیم
    این روش را حضرت اقا در مورد خاتمی انجام دادند
    آن زمانی که خاتمی می گفت مردم سالاری
    آقا به این شعار جهت دادن و فرمودند مردم سالاری دینی یکی از افتخارات نظام اسلامی است
    تازه بین شعار مردم سالاری تا شعار عقلانیت فاصله زیادی است
    ما برای این شعارهای حسن روحانی بهتر می توانیم مانور دهیم
    اینکه فرمودید مردم به روحانی به خاطر بهتر شدن وضع رفاه رای دادند بنده اصلا این را قبول ندارم
    اولا در شعارهای روحانی به نسبت به برخی دیگر از نامزدها این شعار کم رنگ تر بود
    اگر مشکل مردم این بود سراغ دیگران که انقلاب را نان و آب دیده بودند می رفتند
    روحانی زیرک بود
    یکی از شعارهای مهمش دولت اخلاق بود
    کجای این شعار بده؟
    خب مردم از بی اخلاقی ها و تک روی دولت و عدم اعتدال آن خسته شده بودند به همین دلیل سراغ کسی آمدند که به نحو عاقلانه ای از آن حرف می زد
    البته روحانی شعارهایی هم برای رای های خاکستری زد که فعلا با آن کاری ندارم
    فرموده بودید نگاهی به پارادایم ذهنی مردم بیندازیم!
    بنده خدمت شما که اهل دقت قابل ستایش هستید عرض می کنم که پارادایم ذهنی مردم بسیار دقیق و درست است
    اینکه برخی از آقایون تمام تقصیرها را گردن مردم می اندازند که اما زمان نیا که مردم ما با مالک گفتند برگرد و.... بنده این حرفای مفت را اصلا و ابدا قبول ندارم
    مردم درست عمل کردند
    مشکل از ماست
    مشکل از آقایون اصول گراست که شوت زدند
    مشکل از کسانی است که نتوانستند گفتمان انقلاب را با توجه به نیاز روز تحلیل نمایند
    می بایست در کنار مقاومت به عقلانیت هم توجه می کردند اما این کار را نکردند
    برخی مانند ولایتی که شعارش به اصلاح طلبان نزدیک بود و به دنبال آشتی با دنیا بود
    و برخی مانندمحسن رضایی که توهین به مردم نمودند و....
    این جمله حسن روحانی یادتان است که گفت هم چرخ
    سانتریفیوژ ها باید بچرخد و هم چرخ کارخانه ها!!!
    خب مردم وقتی این حرف های عقلانی را می دیدند به آن رای دادند
    گفتند بابا اینکه نمی گه تعطیل! نمی گه که فقط هسته ای! نمی گه فقط کارخانه و شکم! بلکه می گه هر دو!
    بنده فکر می کنم مردم درست و دقیق جلو آمدند
    رمدم به نامزدها کاری نداشتند مردم به شعارها دقت کردند و از بین آن انتخاب نمودند
    گرچه این انتخاب برای ما ناگوار باشد
    بسیاری از شعارهایی که روحانی داد شعارهای گفتمان انقلاب و مقاومت است که او توانست به وسیله آن رای بیاورد
    حرف بنده این است که بیاییم به این شعارهای روحانی جهت دهیم و در افکار عمومی اطرافمان فرهنگ آنرا جا بیندازیم
    به جای اینکه به مردم توهین نماییم و آنها را در دنده لج بیندازیم انتخاب آنها را به سمت گفتمان انقلاب جهت دهیم
    در آخر هم به نکته ظریفی اشاره کردید
    که بنده آن را قبول داریم اما باید ابعاد شعارهای مثبت ایشان برجسته شود و با صدای بلند بگوییم مردم به این شعارهای صحیح رای دادند که حق و انصاف هم همین است
    باید گفتمان مقاومت را به گونه ها و روش های مختلف در میان اطرافیان خود به درستی جا بیندازیم
    حتی اگر برای یک نفر بتوانیم این کار را انجام دهیم ما پیروز هستیم
    اگبیشتر که بهتر
    یا حق

    این متن جالب بود اما باید دید تا کی با این اهداف گفتمان انقلاب پایبندند و اینکه ما تا اندازه ایی غافل شدیم
    سلام
    او خواهد آمد ...
    baran313.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    نمی خواهم از اقای روحانی طرفداری کنم بلکه می خواهم به پیشرفت ها توجه دهم
    اما اگر ما گفتمان انقلاب را مرو غفلت قرار دهیم به طور حتم انحراف ها سر در می آورند
    سلام
    مطلبتون بسیار زیبا بود.
    امیدوارم آقای روحانی مطیع رهبرمون باشن فقط همین.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام
    انشالله با تلاش ما
    فقط با دعا کار حل نمی شه بعضی وقتا به دوا هم نیازه!!
    خدا قوت
    پاسخ:
    ممنون
    سلام
    تحلیل زیبایی بود.
    امیدوار شدم.
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
  • فدایی سید علی
  • سلام بسیار عالی تحلیل کردید....ممنون
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • لایتنـــــــــاهی
  • سلام علیکم
    بسیار عالی بود
    ممنون از شما
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون
  • نون والقلم
  • اگر شد به این آدرسی که جای آدرس سایت گذاشتم سری بزنید.جالب است نظرتان درباره تحلیلهای بچه ها برایم
    پاسخ:
    چشم
  • مریم بهرامی
  • سلام. من هم این تحلیل را خواندم و بسیار فایده بردم. شاید به این دلیل که تاکنون با این گونه تحلیل ها مواجه نبودم و این مرصوص اولین است؛ آن چنان تحلیلی بر مطالب نداشته باشم. هرچند ایهام در مواردی چندگانگی برداشت به همراه داشت ولی در کل به عنوان تفکری که به قلم آمده ارزش تفکر داشت و از این بابت سپاسگزارم
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    سلام 
    در انتخابات ایران برد و باخت وجود ندارد و بنا بر فرموده امام خامنه ای عزیز نتیجه مدیرت میل مردم توسط خداوند به سمت یک کاندیداست
    در کل باتون موافقم

    پاسخ:
    سلام
    درسته
    سلام برادر جان...
    ما هم برد ایران رو  تبریک  میگیم...
    واقعا هدیه خدا بود...ایران تو کل بازى یه حمله کرد  و  یه  گل  زد  اونم  رو  اشتباه  مدافع...
    و در مورد پستتون:
    فکر میکنم در مورد اقاى روحانى زیادى خوش بینانه فکر کردین هر چند ما هم امیدواریم  اینجورى باشه...چون همون طور که گفتین نباید اجازه بدیم دشمن اقاى روحانى رو به اسم خودش مصادره کنه...
    در مورد خاتمى کاملا موافقم...
    اما هاشمى...
    ببینید...ایشان نیازى به حیات سیاسى ندارن...چهره ایشان فقط در بین تعدادى از مردم خراب شده(تعداد زیادى)...اما جایگاه بین المللى و درون حکومتى ایشان هنوز پا برجاست...همون طور که میبینین ایشان رئیس مجمع تشخیص مصلحت هستند که یکى از نهاد هاى بزرگ در نظام هست...و قراره که در روابط با کشور هاى مسلمان و عربى به اقاى روحانى کمک کنن...
    بگذارید بیشتر باز کنم:ما یک سران فتنه داریم,,,یک ساکت فتنه...
    اقایان خاتمى و کروبى و موسوى جزو سران فتنه هستند...اما اقاى هاشمى ساکت فتنه بود...(هر چند نا گفته نماند فرزندان نا خلفشان جزو سران بودند)
    که اقاى هاشمى الان بیشتر دارن به خاطر فرزندانشان و نیز همسرشان سرزنش میشوند...
    اما میبینین که رهبر در چند جا بیان میکنند که هر کس مسئول کار خویش است و نباید به خاطر دیگران محاکمه شود...
    این از این...
    در مورد رابطه روحانى با هاشمى هم باید بگم که:دوست عزیز اقاى روحانى و ولایتى از اولم کاندید هاشمى بودن و عارف کاندید خاتمى...
    اصلا روحانى رو هاشمى وارد سیاست کرد...
    شما برید بیوگرافى روحانى رو بخونین...
    اکثر جاهایی که پست داشته هاشمى به اون داده...
    بزارین بریم به زمان ثبت نام..
    وقتى اقاى هاشمى رفسنجانى ثبت نام کردن هم اقاى روحانى و ولایتى خواستن انصراف بدن.  
    اما هاشمى بهشون گفت صبر کنین...احتمالا تایید نمیشم...
    اما اقاى خاتمى بله از مواضعش براى حیاتش کوتاه اومد اون به عارف گفت که به نفع روحانى کنار بکشه...
    ببخشید حرفام زیاد طولانى شد...
    امیدوارم روحانى جبهه خاتمى رو پیش نگیره...
    یا على...
    پاسخ:

    سلام

    تشکر از این همه محبت و لطف
    الحمدلله تفاهم بالایی با هم داریم اما برای اینکه برخی از ابهام ها رفع بشود نکاتی را عرض می کنم
      بحث بنده در این پست دفاع از آقای روحانی نبود، بحث بنده دفاع از رای مردم بود
    بین این دو تفاوت وجود دارد
    مردم به اقای روحانی اگر رای دادند به این دلیل نبود که هاشمی و... از آن حمایت کردند حمایت هاشمی و... برای نجات خود بود که در این پست به آن پرداختم اما دلیل انتخاب آقای روحانی برخی از شعارهای اصولگرایی بود که آقای روحانی در این دوره داد و مردم به آنها احساس نیاز فراوان کردند
    شعار دولت اخلاق شعار دولت تدبیر و امید شعار عقلانیت و اعتدال اینها شعارهای مهم گفتمان مقاومت است که نامزدهای دیگر به آن توجه نکردند و ایشون آنها را برجسته کرد و مردم به آن رای دادند
    پس مردم درست عمل کردند
    این ما بودیم که شوت زدیم و دیگران آمدند و بردند
    در مورد آقای هاشمی هم می بایست بگویم اتفاقا ایشون بدجوری نیاز به حیات مجدد داشت
    فرموده بودید فقط بین مردم خراب شده!!!!!!
    پس چرا به عنوان رئیس خبرگان انتخاب نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!
    در مورد اینکه هر کس مسئول کار خودش است درست، به همین دلیل ما هاشمی را مسئول سکوتش می دانیم
    اینکه روحانی با هاشمی رابطه دارد با اینکه هاشمی مجبور شد به نامزد جامعه روحانیت مبارز وصل شود دو مطلب واضح و روشن است
    بحث سر رابطه و... نیست
    بلاخره آقای روحانی از حزب کارگزاران نبود
    درسته؟
    چی شد آقای هاشمی به کسانی غیر از حزب کارگزاران پیوند می خورد؟؟؟
    فرض بفرمایید کسی از حزب کارگزاران وارد صحنه انتخابات می شد، رای او هم شبیه حسن روحانی بود آن وقت هاشمی طرف روحانی را می گرفت یا طرف حزب کارگزارانی را؟؟؟
    بحث ما سر این امور دقیق است
    هاشمی کارگزارانی در این انتخابات از فردی حمایت کرد که جزء کارگزاران نبود و متعلق به جامعه روحانیت مبارز بود
    نکته دیگر اینکه بر فرض روحانی هم راه خاتمی را در پیش بگیره! کاری که ما در اینجا باید بکنیم این است که از رای مردم پاسداری نماییم
    پاسداری از رای مردم یعنی اینکه بگوییم بابا مردم به این شعارهای اصیل گفتمان انقلاب رای دادند
    نه به شخص روحانی و طرفدارهای سیاسی او
    ما روی این شعارها تمرکز نماییم و خواست آنها را در مورد تبیین نماییم
    حتی به خود این آقایون بگوییم مردم برای هاشمی و خاتمی و آنتن ماهواره و شجریان و توریسم به شما رای ندادند
    مردم برای آن شعارهای ناب و اصیل به شما رای دادند
    باید بشینیم این شعارهای اصیل را از این چرت و پرت ها آنالیز نماییم و بعد به مردم بگوییم درود بر شما مردم فهیم که به خاطر این شعارها به حسن روحانی رای دادید
    یا حق

    سلام دوباره 
    ما از جهت خودمون و اص.ل گراییمثبت عمل نکردیم و نتوانستیم حق رو بر مسند بنشانیم اون هم به سبب عدم اتحاد نه ائتلاف و جنبه های دیگر، اونوریا برای دقیقه ها تلاش می کنن دوستان ما در لحظه تصمیم می گیرن و .....افسوس
    پاسخ:
    سلام
    بازم درسته
    اگر بخواهیم علل راه نیافتن نامزد اصولگرا را آسیب شناسی کنیم این یکی از نکات کلیدی و مهم است
    بنده بیشتر به دستاورد های انتخابات توجه داشتم و اینکه مردم ما مردم کوفه نیستند و باز اینکه مردم ما به خاطر رفاه مادی به کسی رای ندادند
    این تهمت نابخشودنی به مردم است که بگوییم به خاطر مذاکره با آمریکا یا دهن کجی به نظام به این آقا رای دادند
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • سلام دوست عزیز ممنونم
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    ســــــلام
    خدا قوت
    دست شما درد نکنه خیلی عالی است
    من هم امیدوارم انگونه باشد که شما میفرمائید.
    انشاء الله که خداوند سبحان این اراده ی خدمت گذاری به مردم . دین و دینداری و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت را از ما نگیرد و تلاشهایمان را در راه رضای الهی قرار بدهد
    توفیق یارتان
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله

    سلام..منتظر حضورتون هستم..
    بر چهره پر ز نور مهدی صلوات
      بر جان و دل صبور مهدی صلوات
    تا امر فرج شود مهیا بفرست
     بهر فرج و ظهور مهدی صلوات . . .

    پیشاپیش ولادت حضرت علی اکبر(ع) و امام زمان (عج) مبارک باد
    التماس دعا
    موفق و سربلند باشی.

    پاسخ:
    سلام
    چشم

    سلام و احترام

    الله یحکم

    پاسخ:
    سلام
    من کاری به جناح ندارم ولی مثل اینکه بدجوری سوختین از انتخاب روحانی.
    احمدی نژاد هم حرف از گفتمان انقلاب زد. هرف گفتمان انقلاب رسیدن به حیات طبیه هست. در دو سال آخر ریاست جمهوری ایشون معنی حیات طیبه رو هم فهمیدیم.
    پاسخ:
    سوختن که نه!
    تازه ما کاری با آدما نداریم براما گفتمان و شعارها مهمه
    اگه روحانی بتونه به شعارایی که داده عمل کنه مخلصشم هستیم
    بله احمدی نزاد شعار خوبی داده اما خوب عمل نکرد
    اتفاقا هنوز مونده تا معنای حیات طیبه رو بفهمی!
    باسلام
    بسیار بسیار تحلیل جالبی بود..
    اما هرکاری کنیم اصلاح‌طلب‌ها اصلاح‌طلب هستند و بالاخره ی‌ جایی ی طوری خودشون‌و نشون میدن!
    درسته این اعتقاد‌رو باید جا انداخت که مردمی که ب این رئیس‌جمهور رأی دادند برای گفتمان اصیل انقلاب بوده اما اگر بیشتر به این طرفداران نگاه کنیم واقعا اینطور نیست! بیشترین درصد مردم از سیاست و این گفتمان خبری ندارند و اگر یک برآورد کنیم دلیل اصلیشان رهایی از تحریم و آزادی بیشتر و... خیلی از موارد دیگر است که متأسفانه رقص و پایکوبی و بی‌حجابی در شهرهای مختلف بخصوص دلیل محکمی بر این ادعاست!این بخش‌رو چگونه تحلیل می‌کنید؟
    خواهشی ازتون دارم میشه این تحلیل‌هارو با توجه مبحث ظهور بیان بفرمائید؟ ممکنه درباره اتفاقات منطقه که با سیاست ما عجین شده تحلیلی قرار بدید؟
    خیلی ممنون
    سلام به امیرعلی کوچولو برسونید
    یازهرا
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    با اینکه خدمتتون ارادت ولی در مورد مردم بنده کاملا با شما مخالفم
    اینکه مردم به دنبال بهبودی وضع اقتصادی خود هستند دلیل بر این نیست که از گفتمان انقلاب خبر ندارند
    بابا این همه آقا از مردم مایه می ذاره اینا چیه؟
    خدایی نکرده الکی می گن؟
    یا نه واقعا مردم ما مردم فهیمی هستند
    ما نباید تقصیرها را گردن مردم بیندازیم و این رای را بگونه ای تحلیل نماییم که دشمن خوشحال بشه
    ظهور را باید دعا کرد دعای واقعی و مداوم
    چشم حتما
  • یک اخرالزمانی
  • سلام خدا قوت
    بسیار عالی
    برام جالب بود 
    خسته نباشید
    بروزم
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر چشم
    ای کاش پست های وبلاگ من رو هم میخوندین جنبش مرصوم . یاحق
    پاسخ:
    چند پستی رو خوندم بازم چشم
    اگر 1ست خاصی مد نظرتون هست بفرمایید
  • مروصوص امیدوار
  • سلام

    ممنون از امیدی که  بهمون دادید

     انشاالله همین طور بشه

     البته اگه بعضی جاهاش هم خیلی خوش بودیم اشکالی نداره  مهم اینه که دشمن فکرنکنه  مابازی رو باختیم  ،بلکه از یه جهت دیگه بازی روبردیم

     یاحق

     

     

     

    پاسخ:
    سلام
    به کی خوش بین بودم؟
    به مردم؟
    به دولت مردان؟
    بی کی؟
    خدا رو شکر که مردم شرکت کرده و حماسه آفریدند.
    به امید پیشرفت روز افزون و سربلندی جاودانه ی کشورمان ایران.
    پاسخ:
    انشاالله
    سلام
    مثل همیشه عالی نوشتید
    اما بنظرم یخورده خوش بینانه نوشتید
    پاسخ:
    خوشبینی به مردم اساس کار است
    توصیه می کنم بیانات حضرت آقا را در 14 خرداد امسال دوباره بخوانید و یا گوش دهید
    مردم را باید درست تحلیل کرد و با جریان های سیاسی قاطی نکرد و اجازه نداد جریان ها و رجال سیاسی مردم را برای خود مصادره نمایند
    بله با افتخار می گویم به مردم خوش بین هستم
    سلام
    از متن و تحلیل خوبتون متشکرم.
    از باب تأکید می گویم که ما اکنون دو وظیفه مهم داریم:
    یک آنکه از رئیس جمهورمان حمایت کنیم، و به جای نقد و گله گزاری، تا حد ممکن با ایشان همدلی کنیم، و برای موفقیت ایشان (که همان موفقیت نظام است) دعا کنیم. و از نقطه ضعف ها و کاستی های کوچک بگذریم، و سعی نکنیم بر ضعف ها انگشت بگذاریم و پافشاری کنیم. وظیفه امثال شما که نفوذی در میان دیگران دارید این است که تا حد ممکن نظرات آنان را تعدیل کنید، و نگذارید نسبت به ایشان بد بین باشند.
    وظیفه دیگر ما نیز این است که با قوت از فرصت به وجود آمده استفاده کنیم، و نگذاریم حرارت انقلاب خواهی در دل جوانان و مردم خاموش شود. الحمد الله در فضای انتخابات فرصت خوبی به دست آمد تا ادبیات سیاسی تحت تأثیر مفاهیم انقلابی قرار بگیرد. اکنون باید سعی کنیم با تمام تلاش در این زمینه فعالیت کنیم. چنانچه پیش از این نیز مطالب مفیدی در راستای گفتمان انقلاب می گفتید و می نوشتید. امیدوارم از این به بعد نیز شاهد مطالب خوبی از جانب شما باشیم.
    توفق و سربلندی شما را از خداوند متعال خواهانم.
    پاسخ:
    سلام
    احسن
    به نکات مهمی اشاره فرمودید
    اشناالله با کمک بزرگوارانی مثل شما بتونیم
    دوستان مقاومت ادامه دارد
    خدا رو شکر که خطر “انحراف” از سرمان گذشت! // تحلیلی از چرایی نتایج

    دو چیز همیشه یاد ادم هاست  

    دوست خوب و روزهای خوب ... 

    اما یک چیز هرگز از یاد ادم ها نمی ره ...

    روزهای خوبیکه با دوستای خوب گذشت ... [گل]  
    از دست شما پایداری ها
    پاسخ:
    انقلابی هستیم
  • دلتنگ شقایق
  • سلام علیکم استاد بزرگوار
    متن بسیار عالی ای نوشته و تحلیل کرده بودید.امیدوارم کسانی که در این مورد زیاده روی کردند با خوندن این مطلب کمی به خود بیایند.من که هر چی توی وبلاگ ها و سایتها گشتم و مطلبی خوندم بیشتر گیج می شدم.اما حالا به یه نتیجه ی کلی رسیدم.
    تحلیل من این است که (البته با تائید حرفهای شما )ما نباید مردم رو شماتت کنیم که چرا به فلانی رای دادند یا ندادند.بلکه بیشتر جمعیت کشور ما جوان هستند و همه ی نتیجه گیریشون برای انتخابات رو به تبلیغات و حرفهای نامزد ها بسنده کردند و این وسط اصول گرایان بودند که با هم به یک اتحاد کلی نرسیدند.حتی اگر هم رای نمی آوردند اتحاد شون معانی خیلی زیادی داشت.
    به هر حال استاد گرامی از تحلیل شما کمال استفاده را کردم.امیدوارم آقایان خاتمی و هاشمی متوجه شده باشند که مردم ما به گفتمان انقلاب اهمیت خاصی قایل هستند.
    مهم رای و اعتماد مردمه.
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم بزرگورار
    دقیقا همینه که شما فرمودین
    نباید مردم را شماتت کرد و گناه کوتاهی های خود را به گردن مردم انداخت
  • خادم الشهدا
  • سلام همسنگر

    خدا قوت

     

    با عنوان بصیرت به روزم

    منتظر حضورتون هستم

     

    یا علـــــــــــی

    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • خادم الشهدا
  • همسنگر عزیز این بیان گفتمان انقلاب قضیه همون قرآن سر نیزه زدن تو جنگ صفین شده
    پاسخ:
    چطوری؟؟؟
    سلام و درود خداوند بر بنیان مرصوص
    خیلی خیلی عالی بود

    استفاده کردم

    خدا قوت
    پاسخ:
    سلام علیک
    همچنین
    تشکر از لطفتون
    سلام
    تحلیل خوبی بود.
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    سلام علیکم
    خدا قوت...
    جالب بود
    یاعـــــــلی.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون
  • سید میلاد موسوی
  • پیام: آینده از آنِ کسانی است که به استقبالش می روند(نیچه)
    درود فراوان؛
    امیدوارم حالتان خوب باشد؛
    با دو نوشته با سرنوشتار :
    - آموزش فتوشاپ: ایجاد زوم با ذره بین
    - فضیلت و خواص سوره فرقان
    بروز شدیم..
    هم اینک بدرود.
    پاسخ:
    انشاالله
  • دلتنگ شقایق
  • نگران دستهای خالی باشیم ،یار در راه است.
    به روز هستم.خوشحال میشم یه سر هم به ما بزنید.یا علی...
    اللهم عجل لولیک الفرج...
    پاسخ:
    چشم
    هـر جمـعـه یـک پـیـــام بــه امـیــد ِ ظهــور


    من غـریــب افتـاده ام اندر دیـار ِ بی کسان
    من یکی جا مانده هستم از تبار ِبی کسان

    ای سفر کرده بیا که کشت ما را هجر ِ تو
    پس تو کی پایان دهی بر انتظار بی کسان

    گـر بیفتـم در میـان ِ بستر ِمـرگـم ، غـریـب
    میشود حاضر شوی در احتضار بی کسـان

    در کنــار ِ مـا نشـد منـزل نـمـایـی اختـیــار
    می شود آیـا بیـایی بر مزار ِ بی کسـان؟!

    بعـد ِ پیــر ِ میکده ، رنگ ِ خزان بر دل زدنـد
    سوی مـا بـرگـرد ای زیبـا بهار ِ بی کسان

    خوبرویان جمله در هجران ِ تـو ،رفتند و مـا
    مانده ایم اندر رهت ای گلعذار ِبی کسـان

    بـی قــراری ِتـو بـهـر ِ مـا بُــوَد ظـاهـر ولـی
    ما به فکرت نیستیم ای بیقرار ِ بی کسـان

    کاش از شرم و حیای تو ،نصیب من شـود
    تا بسوی تو شوم من همقطار بی کساـن


    الـلّـهـــم عـجّــل لـــولــیــــک الــفــــــرج
    پاسخ:
    انشاالله
    خیلی تحلیل جالبی بود بنظرم از همه ی تحلیل ها بهتر بود..
    جمعه های انتظار:
     در رنگارنگ فصل ها پیر شده ام. احساس میکنم قطعات این پازل را درست نچیده ام... باز،بهار رفت....تو نیامدی....من خوب نشدم....
    پاسخ:
    بزرگوارید تشکر
  • خادم الشهدا
  • سلام

    ببینید من هم به فرموده رهبرم سجده شکر بجا آوردم بخاطر پیروزی ملتم و سعی میکنم خوشبین باشم

     

    اما منظورم اینه

    بیان گفتمان انقلاب و حرفای امیدوارانه از دهان ابن کاندید که حالا رئیس جمهور شدند چیزی جز زدن قرآن بر سر نیزه نیست

    این حرفها و تدبیر و امیدها بعدا مشخص میشه که واقعی بوده یا همون قرآن و نیزه

     

    یا علـــــــــــــی

    پاسخ:
    سلام
    باید صبر کرد و صحنه را به دقت زیر نظر داشت
    تشکر
    سلام و ادب
    خسته نباشید...
    وقت کردید به ماهم سر بزنید.
  • هیئت محببین امام رضا(علیه السلام)اراک
  •  [گل][گل] [گل][گل][گل]

    فروغ حق متجلّی شود اگر که بیایی
    بهار عدل شکوفا شود اگر که بیایی

    دعای ما به اجابت رسد اگر تو بخواهی
    وفای گمشده پیدا شود اگر که بیایی

    تمام پنجره های علوم و حکمت و عرفان
    به روی اهل جهان وا شود اگر که بیایی

    زمین زمینِ مبارک شود ز یمن ظهورت
    جهان جهانِ مصفّا شود اگر که بیایی

    سلام و عرض ادب و تبریک میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعمود(عج)
    از حضور گرم و محترم شما کمال تشکر را داریم و به خاطر تاخیر پیش آمده عذر می خواهیم.
    منتظر بازدیدهای مستمر و مکررتان هستیم.
    ضمنا این مطلب به طور کامل مطالعه شد.بسیار مفید بود.
    ملتمس دعای فرجیم
    یاعلی(ع)
    پاسخ:
    سلام
    چشم

    سلام واقعا عالی بود احسنت

    کنکور تموم شد وبااشتیاق کامل توانستم تمامش را بخوان.التماس دعا

    فقط حاج آقا یک سوال:چه طور میشه به یک بینش سیاسی برسیم که بتوانیم این مطالب را خود متوجه بشیم ؟

    اگه کتابی هست که در این موضوع کمک کند لطفا معرفی کنید

    راستی اگه باتبادل لینک موافقید اطلاع بدین

    یاعلی

    پاسخ:
    سلام
    تشکر از لطفتون
    الحمدلله
    انشاالله موفق باشید
    جواب: با طمالعه خیلی کتاب(نه یه دونه) و  البته تفکر
    وب خوب شما لینک شد
  • محمدصادق یزدانی
  • سلام حاجی
    خیلی خوب بود.

    واقعا این تحلیل بجا و درست بود.

    خیلی حال کردم.

    موفق باشی
    یا علی
    پاسخ:
    سلام عزیز
    ممنون از لطفتون
    همچنین
  • نیما انصاری
  • سلام دوست
    شرمنده دیگه هر روز بدون اجازه به وبلاگت سر میزنم.
    قابل دونستی بیا و مطالب ما رو هم مزین کن!
    یاعلی

     آموزنده» دانشجویان باید با آشنایی به زبان های خارجی، از وسایل دشمن علیه خودشان استفاده کنند و صدایشان را به آزادگان جهان برسانند. حجت الاسلام پناهیان
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • سید امیر علی حیدری
  • خدا رو شکر می کنم که برای ملت ایران نظری خاص دارد
    این نیز یک حماسه ولطف خدا بود
    اقای روحانی از همه اصولگرا ها اصول گرا تر در آمد
    سلام 
    ممنون تحلیل جالبی بود.
    این جور که به نظر میاد در این انتخاب مصلحت های زیادی ست انشاءالله.

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    همین طوره که فرمودین

    سلام

    خداقوت

    به نظرم خیییلی خوش بینانه به این قضیه نگاه کرده بودید اما جدا باید الان فقط دعا کنیم امام زمان خودشون نظر کنن و همه چی خوب جلو بره

    پاسخ:
    سلام
    منظور از خوشبینانه چیست؟
    اگر منظور ساده لوحی است، برای آن دلیل بیاورید و منطقی نقد کنید
    اگر منظور دیدن قسمت پر لیوان است و عدم تمرکز روی ضعف ها، صد در دصد درست است
    تحلیل ما در مورد حمایت از آقای روحانی نبود بلکه تفکیک جریان های سیاسی و مشخص کردن پیروز اصلی بود
    در این جبهه‌ها انسان اصلاً‌ احساس خستگی و ناراحتی نمی‌کند چون این جنگ را امام زمان(عج) رهبری می‌کند. و هر شهیدی که روی زمین می‌افتد هزاران جوان به جبهه روی می‌آورند.
    فرازی از وصیت‌نامه شهید دهقان‌منش قاسم




    سلام به روزم
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • باشگاه شعر آئینی
  • سلام
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    موفق باشید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • محمدباقر کمالی
  • سلام شرمنده هی مزاحم میشوم ولی بروزم دوباره یاعلی

    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • صحبت از گرمای هوا بود که به ماه رمضان رسید ...
    امسال روزه می گیری؟
    اگر خدا بخواهد...
    من هم می گیرم، ولی کدام پزشک این همه سختی را برای بدن تایید می کند؟
    همان که وقتی همه پزشکان جوابت کردند، برایت معجزه می کند
    .
    سلام بزرگوار
    به روزم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
  • پرتابل جامع مهرِماه
  • سلام شما در سایت ما لینک شدید لطفا شما نیز مارا با نام مجنونان حق لینک کنید با تشکر
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    قال رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله :

    مَن أدرَکَ شَهرَ رَمَضانَ فَلَم یُغفَر لَهُ فَأبعَدَهُ اللهُ

    پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمودند : ھر که ماه رمضان را دریابد و آمرزیده نشود، خداوند او را (از رحمت خود) دور گرداند.

    میزان الحکمه، روایت 7456

     

    سلام

    طاعات وعباداتتون قبول درگاه حق تعالی

    میشه لطف کنیداسم چند تا از این کتاب ها بگین

    وب شماهم با افتخار لینک شد

    پاسخ:
    سلام علیکم
    چشم
    بسم الله الرحمن الرحیم
    شیخ رجبعلــی خیاط:
    چشمت به نامحرم می‌افتد، اگر خوشت نیاید که مریضی !
    اما اگر خوشت آمد، فوراً چشمت را ببند و سرت را پایین بینداز و بگو:
    ((یـــــا خیر حبیب و محبوب... ))
    یعنی: خدایا من تو را می‌خواهم، این‌ها چیه؟! ، این‌ها دوست داشتنی
    سایتتون آکنده از محبت به اهل بیت بود. این خیلی قشنگه
    التماس دعای شهادت
    یازهرا

    سلام
    عالی بود
    اجرکم عندالله
    التماس دعای شهادت
    یازهرا
    سلام هم سنگر عزیز وبلاگ خوب داری خدا قوت
    شبکه های وهابی: به زیارت حرم بروید!!
    عنوان مطلبی است که تازه کار کرده ام و در آن فتوی به تخریب قبر حضرت زینب سلام الله علیها و رفتار مغرضانه و متناقضانه با قبور ائمه علیهم السلام و قبور صحابه به چشم می خورد.
    منت گذاشته و با انتشار و معرفی این مطلب و این وبلاگ کمک کنید تا عدع بیشتری از شیعیان با خیانت ها و جنایت های وهابیت این فرقه جعلی و دست ساز انگلیسی آشنا شوند.
    علی نگهدارت
    حبیب هادی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    میخاسم نظر بدم دیدم واقعا ارزش گذاشتن به یه نوشته ی مملو از دروغ ارزشگذاری الکی به اونه. برنده ی واقعی انتخابات مردم ایران هستند. که یه نه بزرگ به سلفی های جبهه پایداری دادند.
    والسلام علی من التبع الهدی
    6 شهریور 92

    پاسخ:
    نیاز به جواب نداری
    انشاالله به آب می رسی
  • انجمن جلال آل احمد
  • سلام

    خدا قوّت.....


    یه شوخی بکنم؟

    وقتی وبلاگتونو دیدم، یاد  وبلاگ خودم افتادم!!!


    یه نگاهی به مطالب پیشین ما  بیندازید...

    تصاویر زیبایی داریم...

    اگر با تبادل لینک موافقید خبر  بدید.



    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    سلام خسته نباشید وبتون عالیست خداراشکر الحمدلله چه جوانانی هستن پرشور وفعال اجر شماباشهدا
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">