جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

بسم الله الرحمن الرحیم


عکس محمد حسینم

در تعقیبات نماز صبح دعایی می خوانیم که آیه ای از قرآن در آن است، در این آیه وصف یاران حضرت ولی عصر را بیان نموده است. آرزوی ما این است که از کسانی باشیم که مصداق این آیه باشیم و یا لااقل در جهت شدن و رسیدن به آن حرکت نماییم.

خداوند در سوره صف می فرماید«إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ» خداوند دوست می دارد کسانی را که در راه او جهاد می کنند، و در این جهاد در صفی واحد و منظم مانند دژهای بسیار مستحکم هستند.

دو نکته کلیدی در این آیه وجود دارد که این نکات اصول کار ما در این وب است.

1-    قتال و مبارزه

ما نسبت به اتفاقات اطرافمان نه تنها بی تفاوت نیستیم بلکه اهل مبارزه هستیم.

2-    منظم در صف واحد

قتال و تلاش ما پراکنده و ذوقی نیست، بلکه به صورت تشکیلاتی در صفی واحد و منظم وارد عرصه می شویم.

اما الگوی ما برای این دو اصل چیست؟

الگوی ما در این دو اصل «بنیان مرصوص» است. بنیان مرصوص یعنی بناهایی که پولادین هستند و زود تسخیر و تخریب نمی شوند.

خداوند می فرماید من کسانی را دوست دارم که در مقاتله اهل پایداری هستند و در صفی واحد به صورت منظم، مانند بنیان مرصوص قابل فتح نیستند.

امروز ما در قتال و جهاد نرم هستیم، کسانی که در این جبهه می خواهند به عنوان افسر جنگ نرم فعال باشند، باید اول سازماندهی قویی هم در حوزه اطلاعات و هم در حوزه عمل و رفتار داشته باشند.

باید یکدیگر را به خوبی بشناسند و دست در دست هم به صفوف دشمن یورش برند.

اگر بخواهیم به الگوی بنیان مرصوص برسیم، می بایست آنچنان در این جبهه عمیق و قوی شده باشیم که با شبهات امروز قابل فتح نباشیم و طوفان شبهات و تهاجمات جبهه شیطان نتواند ما را منزلگاه جنود شیاطین کند.

برای اینکه ریشه قوی داشته باشیم باید با منابع دینی انس زیادی گرفته و از سرچشمه ها بنوشیم و سرشار شویم، آن وقت است که نه تنها اهل دفاع، که اهل قتال نیز خواهیم بود و با تمام توان به جنود شیطان یورش برده و اصول نداشته آنها را خراب و باطل بودنش را آشکار می نماییم.

یکی از نیازهای مهم افسران جنگ نرم، فهم دقیق و قوی از حکومت دینی و موضوعات پیرامون آن است، تا بدانند برای چه و در چه موقعیتی می جنگند.

جمله آخر: جنبش مرصوص خیزشی معرفتی و عمیق در عرصه مجازی است که یاوران آن می بایست به صورت سازماندهی شده و منظم تلاش نمایند. اولین گام ما در این سازماندهی،  نظم در حیطه معارف و پست هایی است که در این وب می گذاریم.

اما دومین گام آن نیاز به حمایت دوستان دارد تا بتوانیم وب هایی که حاضر به همکاری هستند را به صورت منظم شناسایی و سازماندهی نماییم تا همه در جهت واحد، اما به شکل های مختلف عمل نماییم و هر کدام باری را برداریم نه اینکه صد نفر یک بار  بردارند و یک نفر صد بار را به زحمت تکان دهد.

آنچه امروزه در فضای مجازی ملال آور است تکرار مباحث سطحی و پراکنده است،  به خداوند امید داریم که دلها را متوجه این رسالت نماید تا در صفی واحد به دشمن یورش بریم.

دعایی در تعقیبات نماز  صبح

«اَللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلاَیَ صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ عَنْ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ‏؛ فِی مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا وَ بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا وَ سَهْلِهَا وَ جَبَلِهَا حَیِّهِمْ وَ مَیِّتِهِمْ‏؛ وَ عَنْ وَالِدَیَّ وَ وُلْدِی وَ عَنِّی مِنَ الصَّلَوَاتِ وَ؛ التَّحِیَّاتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ وَ مِدَادَ کَلِمَاتِهِ‏؛ وَ مُنْتَهَى رِضَاهُ وَ عَدَدَ مَا أَحْصَاهُ کِتَابُهُ وَ أَحَاطَ بِهِ عِلْمُهُ‏؛ اللَّهُمَّ (إِنِّی) أُجَدِّدُ لَهُ فِی هَذَا الْیَوْمِ وَ فِی کُلِّ یَوْمٍ عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً فِی رَقَبَتِی‏؛ اللَّهُمَّ کَمَا شَرَّفْتَنِی بِهَذَا التَّشْرِیفِ وَ فَضَّلْتَنِی بِهَذِهِ الْفَضِیلَةِ وَ خَصَصْتَنِی بِهَذِهِ النِّعْمَةِ؛ فَصَلِّ عَلَى مَوْلاَیَ وَ سَیِّدِی صَاحِبِ الزَّمَانِ وَ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَشْیَاعِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ‏؛ وَ اجْعَلْنِی مِنَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ طَائِعاً غَیْرَ مُکْرَهٍ فِی الصَّفِّ الَّذِی نَعَتَّ أَهْلَهُ فِی کِتَابِکَ‏؛ فَقُلْتَ صَفّاً کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ عَلَى طَاعَتِکَ وَ طَاعَةِ رَسُولِکَ وَ آلِهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ‏؛ اللَّهُمَّ هَذِهِ بَیْعَةٌ لَهُ فِی عُنُقِی إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَة»

محمد جواد ابراهیمی