جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

خلاصه این پست برا اونا که وقت ندارن

در چهار قسمت قبل از این بحث، به شبهاتی که در مورد حکومت اسلامی مطرح شده بود پاسخ دادیم. از اهمیت مناسبات اجتماعی بر مناسبات فردی تا حرکت در شعاع نور ولایت، از اهمیت مسیر تا اهمیت هدف و.... سخن گفتیم.

در این پست حول دو محور دیگر به شبهات مطرح شده پاسخ داده ایم تا از جوانب مختلف به مساله حکومت دینی نگریسته باشیم.

دو محوری که در این پست پیرامون آن سخن گفته ایم، 1: توانایی های ما در عصر غیبت. 2: حرکت پرشتاب حکومت دینی در اوج ظلم و فساد

برای اطلاع بیشتر می توانید به ادامه مطلب مراجعه نمایید

مشروح این پست برا اونا که اهل دقتند در ادامه مطلب


در قسمت قبل به دو نکته مهم در حکومت اسلامی اشاره کردیم، الف: اهمیت مناسبات اجتماعی، سیاسی و بین المللی بر مناسبات فردی. ب: فهم نواقص و کاستی ها در شعاع نور ولایت

بحث ما در این پست در دو محور مطرح می شود.

محور اول: انتظار و توان حکومت اسلامی در عصر غیبت

نکته ای مهمی که می بایست به آن توجه داشت این است که ما در دوران غیبت، و در انتهای این دوران(انشاالله) هستیم. دورانی که بنا بر روایات ما دورانی بس تاریک و ظلمانی است.

دورانی که از دین جز نامی باقی نمی ماند و بنابر آنچه در دعای عهد می خوانیم فساد در خشکی و دریا، به دلیل اعمال مردم ظاهر می شود.

در دورانی که قرآن و اهل آن در اقلیت هستند(بحارالانوار جلد52ص190) دورانی که هم از نظر اجتماعی و و هم اقتصادی و سیاسی بدترین و تاریک ترین دوران است.

حال در چنین ظلمتی چه باید کرد؟

باید بی کار نشست و منتظر طلوع خورشید بود؟

باید منتظر باشیم تا نور صبح بیاید؟ یا اینکه می توانیم در چنین دورانی شمعی روشن نماییم و چراغی برافروزیم؟

حکومت جمهوری اسلامی داعیه حکومت حضرت ولی عصر «عج» را ندارد. کسی ادعا نکرده است که می خواهیم با تمام این ظلم و تاریکی مبارزه کنیم. چرا که کسی غیر از موعود توانایی چنین کاری را ندارد. حکومت جمهوری اسلامی قصد دارد در این ظلمت عصر غیبت، نوری در دست بگیرد تا بتواند قسمتی از عرصه را روشن کند که این کار سبب زنده شدن امیدها می شود.

مثل حکومت اسلامی در این دوران مثل دست گرفتن چراغی در بیابانی بسیار تاریک است، کسانی که تحت ولایت این نور در آیند اطراف خود را می بینند، اما نباید انتظار داشته باشند که با این نور تمام آن بیابان روشن شود.

حال که این نور روشن شده چه باید کرد؟

اول از همه توقع خورشید از آن نباید داشت چرا این نور به دست غیر معصومین علیهم السلام روشن شده است.(کنترل انتظارات)

دوم: اینکه این نور نمی تواند همه این بیابان روشن کند، دلیل و مجوز برای خاموش کردن آن نمی شود. پس نباید با سخنان و توقعات بیجا سنگ دست بگیریم تا خاموشش کنیم.

یکی از مغالطات دشمن و فریب های او همین نکته است.

می شنویم که می گویند این بود آن حکومت اسلامی؟؟؟

 این همه ظلم و جور!!

 این همه تبعیض!!

 این همه فساد!!

حال که این همه فساد و... است پس همین نور باید خاموش شود و حکومتی سکولار بیاید که مدعی نور در دست گرفتن نباشد.

نکته ای که اینان از آن غافلند این است که فسادی که در دوره آخر الزمان روایات - با بهره گیری از آیات قرآن - به آن اشاره دارند، فساد فراگیر است بصورتی که تمام خشکی و دریا را فرا می گیرد!

یعنی در همین جایی که ما نور در دست گرفته ایم تاریکی فساد وجود دارد، اما وجه مغالطه این است که با بودن فساد، نمی توان نتیجه گرفت که منبع نور باید از بین برود!!

می گویند شما ادعای نور کرده اید!

بله ما به اندازه ادعای خودمان روشنی آوردیم، اما این روشنی صد در صد نیست و نباید انتظار داشت که همه جا را روشن نماید.

به عنوان نمونه روایتی را که مرحوم سید بن طاووس در کتاب «التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن، ص: 118» آورده اند ذکر می کنم.

قال: حدّثنا نعیم، حدّثنا محمّد بن فضیل و عبد اللّه بن إدریس و جریر عن یزید بن أبی زیاد عن إبراهیم عن علقمة عن عبد اللّه، قال: بینما نحن عند رسول اللّه صلّى اللّه علیه و سلّم، إذ جاء فتیة من بنی هاشم، فتغیّر لونه، فقلنا: یا رسول اللّه ما نزال نرى فی وجهک شیئا نکرهه، قال: «إنّا أهل بیت اختار اللّه لنا الآخرة على الدنیا، و إنّ أهل بیتی هؤلاء سیلقون بعدی بلاء و تطریدا و تشریدا حتى یأتی قوم من هاهنا من نحو المشرق، أصحاب رایات سود، یسألون الحقّ فلا یعطونه مرّتین أو ثلاثا، فیقاتلون فینصرون، فیعطون ما سألوا، فلا یقبلونها حتى یدفعوها إلى رجل من أهل بیتی، فیملأها عدلا کما ملئوها ظلما، فمن أدرک ذلک منکم فلیأتهم و لو حبوا على الثلج فإنّه المهدی»

عبد اللَّه گوید: در زمانی خدمت رسول خدا بودیم، جوانى از بنى هاشم آمد و رنگ آن حضرت تغییر کرد، سوال کردند که یا رسول الله چرا در صورت شما نارحتی می بینیم؟

حضرت جواب دادند خداوند برای ما اهل بیت، آخرت را خواسته است و اهل بیت من، بعد از من دچار بلا شده و از حقوق خود محروم می شوند تا اینکه عده‏اى با بیرق هاى سیاه از طرف مشرق قیام می کنند دو سه مرتبه ای برای گرفتن حق قیام می کنند اما موفق نمی شوند تا اینکه جنگ می شود و آنها در این جنگ پیروز می شوند و حق آنها به آنها داده می شود ولی آنها این حق و حکومت را قبول نمی کنند و آن را به مردی از فرزندان من رد می کنند و او است که زمین را پر از عدل و داد می­کند در حالی که پر از ظلم و جور شده است، هر کدام از شما آن زمان را درک کردید خود را به او برسانید حتی اگر مجبور شدید سینه خیز بر روی برف خود را بکشید تا به او برسید زیرا که او مهدى علیه السّلام است.

توجه به چند نکته در این روایت ضروری است.

1: حضرت رسول صل الله علیه و آله می فرمایند قیامی که از طرف شرق سر زمین عربستان اتفاق می افتد در زمانی است که زمین پر از ظلم و جور شده است.

2: گروهی که از طرف مشرق قیام کرده اند در گرفتن حق(حکومت) پس از چند مرتبه شکست، پیروز می شوند. نکته مهم این است که هدف آنها گرفتن این حق است نه از بین بردن ظلم و جور در عالم.

چرا که از بین بردن ظلم و جور در سطح عالم از رسالت های حضرت حجت است.

3: همان طور که ذکر شد آنها به دنبال بر طرف کردن همه این ظلم و جور نیستند، بلکه آنها به دنبال این هستند که این حق(حکومت) را به فرزند من(حضرت حجت) باز گردانند.

با توجه به نکاتی که از سیاق این روایت به دست می آید، می بینیم که تشکیل حکومت اسلامی چیزی جدای از بین بردن ظلم و جور در سطح عالم است. حکومت اسلامی در عصر غیبت با توجه به توان خود مدعی از بین بردن ظلم و جور فراگیر است.

امیدوارم به کلمه « مُلِئَتْ » در این روایت توجه نمایید «یَمْلَأُهَا عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ‏ ظُلْماً وَ جَوْراً عَلَى فَتْرَةٍ مِنَ الْأَئِمَّة» (الکافی ؛ ج‏1 ؛ ص341)

شبیه به این عبارت در روایات زیاد داریم، که می فرماید زمین «پر» از ظلم و جور می شود.

این «پری و فراگیری» تصوری صحیح می خواهد. در روایت تخصیص نمی زند که همه جا پر از ظلم و جور است، الا یک منطقه خاص!

بلکه می فرماید این ظلم « فراگیر» است.

وقتی شما لیوان را پر از آب می کنی، آب تمام فضای لیوان را فرا می گیرد و نمی شود گفت قسمتی از لیوان خالی است!

اما این تعبیرات هیچ منافاتی با تشکیل حکومت حقِ اسلامی، برای رسیدن به حضرت حجت ندارد، همان طور که در روایتی که سید بن طاووس آورده بود به آن اشاره کردیم.

درسته ظلم و جور مانند سیلابی عظیم همه جا را فرا گرفته اما برخی در برابر این سیلاب مقاومت و پیشروی می کنند، در مورد شاخصه های این مقاومت و پیشروی در ادامه همین پست صحبت خواهیم کرد، تا ادعای صرف نکرده باشیم.

یعنی وقتی ما می گوییم در برابر این ظلم مقاومت کردیم، نه به این معنا است که صد در صد مقاومت داشته ایم، اما در حد صفر هم نبوده ایم بلکه در برخی از امور نمره بسیار عالی گرفته ایم که معدل کلی ما را بالا می برد.

شاخصه مهم استکبار ستیزی، شاخصه مهم استقلال، شاخصه مهم مردم سالاری دینی و... از شاخصه هایی است که بیانگر مقاومت ما در برابر این ظلم فراگیر است.

نکته مهم دیگر این است که در روایت می فرماید ظلم فراگیر می شود نه اینکه ظالم زیاد می شود.

حکومت ما از حکومت هایی است که تحت همین ظلم جهانی است و جزء مظلوم ترین حکومت ها در عرصه بین الملل است.

حکومت ما نه تنها ظالم نیست بلکه مظلوم نیز واقع شده است و آنچه از فسادها می بینیم از ظلم حکومت نیست، بلکه حکومت در سطح کلان علم دار مبارزه با فساد است و در این راه موفقیت هایی داشته است.

اگر بخواهیم قضاوتی عادلانه برای حکومت اسلامی داشته باشیم می بایست وضعیت فعلی را با نقطه شروع و آغاز مقایسه کنیم نه با وضعیت آرمانی و مطلوب.

حرکت ما حرکتی در حال «شدن» است، ما از نفی طاغوت در داخل کشور آغاز کردیم و تا مبارزه با استکبار در عرصه های مختلف جلو آمده ایم.

در این مسیر «شدن» گاهی پرشتاب و گاهی کندتر حرکت کرده ایم و جالب این است در جاهایی که دولت های بر آمده از رای ملت، به ولایت و اندیشه انقلاب نزدیک شده اند حرکتی پرشتاب و قابل ستایش داشته اند و در جاهایی که دولت ها به سمت اندیشه های سرمایه دار غربی و ... نزدیک شده اند حرکت هایی کند و پر تنش را داشته ایم.

نمونه هایی از حرکت ما در این ظلم فراگیر

محور دوم: حرکت پر شتاب حکومت دینی

علی رغم همه مشکلات و تحریم ها و فشارها، حکومت دینی در همه عرصه ها حرکت پر شتابی داشته است.

این شتاب در همه عرصه ها بوده است ولی در برخی با شدت و برخی قدری ضعیف تر می باشد.

برای نمونه به شتاب علمی کشور اشاره می کنیم. بنابر اعلام « science metrix» ایران مقام اول رشد شتاب علم در جهان را داشته است. باید توجه داشت که این شتاب را می بایست با نقطه شروع سنجش شود، درست است که امروز بیشترین تولید علم برای کشور امریکا می باشد، اما بیشترین شتاب را در جهان ما داشته ایم.

دانش آموزی را تصور نمایید که به دلیل محرومیت های شدید، از نظر درسی بسیار ضعیف بود، بگونه ای که از برآوردن احتیاجات اولیه خود نیز عاجز بود. فاصله این دانش آموز با دانش آموز رتبه یک مدرسه فاصله بسیار زیادی است به طوری که دانش آموز اول معدلش 19 است و این دانش آموز معدلش 1 است.

این دانش آموز با خودباوری که پیدا می کند شروع به تلاش برای تحصیل بیشتر می نماید  و موفق می شود معدل خود را 13 برساند، اما دانش آموز معدل 19 فقط نیم نمره رشد کرده است اما این دانش آموز 12 نمره رشد داشته است.

شتابی که ما در علم داشته ایم چنین شتابی است که اگر ادامه پیدا کند جای شاگرد اول را خواهیم گرفت، چرا که ما در اوج تحریم ها و فشارها حرکت کرده ایم(حرکت مظلومانه) و آنها در اوج رفاه و ظلم.(حرکت ظالمانه)

ما از چنین فاصله ای حرکت کرده ایم و به وضع موجود رسیده ایم، وضعیتی که ما الان در آن قرار داریم وضعیتی است که می توانیم پیشرفته ترین هواپیماهای بدون سرنشین دنیا را سالم به غنیمت بگیریم.

وضعیت امروز ما به جایی رسیده است که ما جز ده کشور تولید کننده جنگنده در دنیا هستیم و پیشرفته ترین جنگنده ها را تولید می کنیم.

برخی از این کشورها تا به حال فقط یک نوع جنگنده تولید کرده اند(مانند: سوئد، انگلیس، چین، جمهوری چک، رژیم صهیونیستی) برخی دیگر مانند ژاپن فقط دو نوع جنگنده تولید کند و بعد از آن فرانسه با تولید چهار نوع جنگنده، و روسیه با تولید 15 و آمریکا با تولید 20 نوع جنگنده بیشترین تولید را داشته اند.

ایران با تولید جنگنده هایی مثل، آذرخش، شفق، صاعقه، قاهر 313 و نمونه اف 15 امریکا، تبدیل به 5 قطب تولید جنگنده در دنیا شده است.

در کنار این تولیدات، قدرت موشکی، قدرت زرهی، قدرت پهبادها، جنگ های الکترونیکی، ناوشکن ها، زیردریایی ها و... هم اضافه نمایید که اگر بخواهیم به هر کدام به صورت جداگانه و تخصصی بپردازیم به گونه ای که مقایسه ای بین محصولات خود و رقیب ها و دشمنانمان داشته باشیم بحث بسیار مفصلی خواهد شد.

موفقیت ها در امور پژشکی در تمام شاخه های آن، موفقیت در امور تولید داروها، تجهیزات پزشکی و... گوشه ای از این پیشرفت است.

موفقیت در علوم پایه مانند فیزیک، شیمی و....

موفقیت در رسیدن به فناوری های هسته ای، نانو، سلولهای بنیادی و...

موفقیت صنایع نفتی، خودرو، و...

موفقیت های در عرصه سایبری و...

موفقیت در عرصه هوا فضا، ماهواره ها، فرستادن موجود زنده به فضا و...

موفقیت در عرصه زیست فناوری و...

همه اینها بخشی از پیشرفت است که جمع شدن همه اینها در کنار هم در دنیای معاصر کم نظیر است بلکه بی نظیر، چرا که ما به همه این موفقیت ها در سایه تحریم های فلج کننده و دشمنی های گسترده خارجی و کارشکنی های خودفروختگان داخلی رسیده ایم.

اگر هر کدام از اینها را به تفصیل مورد بررسی قرار دهیم می بینیم نه تنها اتوبوسی که ما بر آن سوار هستیم بهترین مسیر و بهترین راننده را دارد، بلکه بهترین اتوبوس هم از نظر امکانات همین اتوبوس است. به دلیل اینکه اقتصاد و صنعت و... در کشور ما مستقل است، پا فشاری بر آرمانها و باج ندادن به دشمن سبب فلج شدن ما نمی شود.

حتما شما هم دیده اید(در نامزدهای ریاست جمهوری داشتیم) کسانی را که، ایران را با کشوری مثل کره جنوبی یا مالزی و... مقایسه می کنند و می گویند آنها کجایند و ما کجا!!!

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که کدام یک از این کشورها توانسته اند بر روی آرمانهایی شبیه به آرمانهای ما پافشاری نمایند و هزینه آن را نیز بپردازند؟

کره جنوبی هزینه مبارزه با استکبار داده است؟

مالزی هزینه مبارزه با اسرائیل داده است؟

ترکیه هزینه تحریم های شدید و فلج کننده را داده است؟

جالب این است که نه تنها بر اصول خود پافشاری کرده ایم و کوتاه نیامده ایم، بلکه از همه این کشورها جلوتر هستیم.

درست است که مالزی در ساخت محصولات و لوازم خانگی پیشرفت داشته، اما در ساخت صنایع دفاعی چه؟

مالزی چه تولید کرده که نیروی باز دارنده ای در برابر امریکا باشد؟

و همین طور بقیه این کشورها

از نظر عقلی شما اولویت سرمایه گذاری را به کدام یک از این دو گزینه می دهید؟ الف: سرمایه گذاری در مسائل دفاعی، رزمی و زیر ساختی. ب: سرمایه گذاری در مسائل مصرفی و لوازم خانگی و...

نکته مهم تر این است که ما نباید خودمان را با این کشورها مقایسه کنیم(گر چه اگر مقایسه شود باز ما برنده میدان هستیم) ما باید خودمان را با کشور مصر، لیبی، تونس و... مقایسه کنیم، کشورهایی که حاکمان آنها دست نشانده امریکا بودند و در مقابل گرفتن کمک های مالی ناچیز با او همراه شده اند.

حکومت طاغوتی ایران همان حکومت مصر و... بود، ما باید خودمان را با مصر امروز مقایسه کنیم، اگر هنوز حکومت طاغوت در این کشور حاکم بود ما تازه شبیه مصر امروز شده بودیم.

و اگر حکومت سکولارها حاکم بودند، شبیه ترکیه امروز شده بودیم، ترکیه ای که شلوار لی و لوازم خانوادگی خوب تولید می کند اما استقلال سیاسی و اقتصادی ندارد.

مطمئن باشیم که سکولارها جرأت تولید موشک و جنگنده در این سطح را نداشتند، مطمئن باشیم که سکولارها با اخم دشمن به خود می لرزیدند، و اخم دشمن را جنگ تصور می کردند و انرژی هسته ای را از ترس، تعلیق می کردند و تمام معادن اورانیوم یزد را جارو می کردند و تحویل دشمن می دادند تا بتوانند پارچه شلوار جین تولید کنند!!!!!

تازه این حرف ها در یک نگاه خوش بینانه است، یعنی ما فرض را بر این گذاشته ایم که سکولارها و طیف آنان، دلشان برای این مملکت می سوزد و می خواهند برای آن تلاشی داشته باشند. این حرف در فرضی است که سکولار ها فقط نوک دماغشان را نبینند و تمام دغدغه ی آن ها این نباشد که بتوانند به راحتی ویزای فلان کشور اروپایی را بگیرند و فلان سفارت را در تهران باز کنند و یا وقتی به کشور اروپایی می روند کسی به آنها لبخند بزند!!

در حالی که اگر به قضاوت های اینها توجه کنیم چنین می گویند: ما در دنیا خوار شده ایم اگر الان به یک کشور اروپایی سفر کنید و بفهمند شما ایرانی هستی شما را تحقیر می کنند!! به راحتی به شما ویزا نمی دهند در روزنامه های آنها به ما توهین می شود و...

به این جور آدما چی می شه گفت؟

کسانی که برای یک تیتر روزنامه غیرت خود را می دهند و نه ناموس!!!

کسانی که برای یک ویزا از خیلی از اصول چشم می پوشند!

کسانی که به خاطر یک ماشین تولید اروپا شرف و عزت می فروشند!!!

اگر ما بسیاری از این پیشرفت ها را تعطیل کنیم و مانند ترکیه تا کمر خم شویم، آن وقت پیشرفته ایم؟

نمی دانم اینان پیشرفت را در چه می بینند این همه دستاورد کلان را نادیده می گیرند و به دنبال آفتابه لگن اورپایی هستند!!

بحث دستاوردهای ایران و پیشرفت های حیرت انگیز او جای کار مفصل دارد، پیشرفت هایی که در دوران دولت مقاومت سرعت صد چندان داشت، دولتی که با شعارهای انقلابی آمد، کارهایی کرد که دولت های قبل جرات آن را نداشتند.

البته بحث من در مورد دولت ها نیست، چرا که اگر دولتی موفقیتی کسب کرده همه در شعاع نور ولایت بوده است، کسانی از این نور بهره بردند و کسانی از آن فاصله گرفتند و صدقه خور شدند!

انشاالله قسمت پایانی این بخش را در پست بعد ارائه خواهیم کرد.

  • محمد جواد ابراهیمی

نظرات  (۱۵۸)

سلام
با کمال افتخار لینک شدید

پاسخ:
سلام
تشکر
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    پرمحتوا بود.
    التماس دعا.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهاده فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • یک آخرالزمانی
  • سلام جالب بود و پر محتوا داداش اصلا تمام طرح هارو بردار همشون مال خودته یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر از لطفتون
  • سجاد عبدی
  • سلام
    خدا قوت...
    مطلب قابل تامل و پر محتوایی بود
    خسته نباشید
    بروزیم با "پیــــر رسیدنت"
    پاسخ:
    سلام
    تشکر انشاالله

    سلام

    ممنون از حضورتون در آویژه و لینک ما

    شما هم با افتخار لینک شدین باز هم منتظر حضور و نظرات ارزشمندتون در آویژه هستم

    التماس دعا

    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • پایان خوب انتظار
  • سلام..ممنون بابت دعوت به بیان..عکس محمد حسینتون رو تو بخش"درباره من"دیدم..چ نازه ماشالا..خدا حفظش کنه براتون..مطلب مفیدی بود..ممنونم..یا علی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    همچنین
    سلام و ادب
    خدا قوت ...

    لینک شدید 

    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    سلام 
            کامل نخوندم اما عالی بود 

    ایشالا که ما هم بتوانیم در حد خود سرباز خوبی برا ولایت و امام عصر باشیم 

    ممنونم برادر
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • مجنون الطلاییه
  • سلام...عبادات قبول
    بروزم
    منظرشمام
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • ثاقب زهرا
  • سلام
    متن خوب و پر محتوایی بود
    منتظر قسمت پایانی این پست هستیم
    موفق و سربلند باشید
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    انشالله
  • اسلام ولایی
  • سلام

    الهی!

    ای ناز تو بهترین سرآغاز،

    چشمی به نیاز ما بینداز...

    پاسخ:
    سلام
  • یاسین کوچک
  • سلام...
    .
    .
    بلاگم جدیده.....خوشحال میشم بیای.....
    .
    شگفتیهای خدا.......http://yasinkochak.blog.ir
    .
    بروزم با موضوع..........زایمان عقرب دیدید!!!!
    پاسخ:
    سلام
  • لایتنــــــــاهی خویشم همه غیر آمد
  • سلام علیکم
    احسنتم
    یا علی علیه السلام
    پاسخ:
    سلام علیکم
    تشکر
  • باشگاه شعر آئینی
  • سلام
    ممنون از لطفتون.
    شما هم با افتخار لینک شدید.
    پنجاهمین بلاگ از بالا.
    موفق باشید
     یا علی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر

    پیش از آنکه دست های درخت به نور برسد ، پاهایش تاریکی را تجربه کرده

    گاهی برای رسیدن به نور باید از تاریکی عبور کرد . . .

    پاسخ:
    درسته
    مرا به دار آویختند تا نامت را از یاد ببرم اما چه ساده اند این ساده اندیشان که نمیدانند نام
    تو حک شده ی قلب من است.ای ایران همیشه جاوید باشی
    سلام...منتظرتون هستم
    در نمیمه شب که رو به سوی کبریا میکنید ما را به هر بهانه شریک دعا کنید
    موفق و سربلند باشی
    پاسخ:
    سلام

    جالب بود با خواندن مطلبتون یاد داستانی افتادم براتون مینویسمش:

    روزی پدری چهار فرزندش را در اتاقی کثیف قرار میدهد هر یک از این بچه ها خصلتی داشتند. آن که شرور بود اتاق را به هم میریخت وکثیف تر میکرد"آن که گیج بود کلا فراموش کرد حرف پدر را و به  بازی پرداخت .آن که خنگ بود وقتی کار های برادر شرور را میدید در گوشه ای نشست بر سر وصورت خود زد وبلند بلند گریه کرد وبابا بابا کرد"ولی آن که زرنگ بود سایه ی پدر را پشت پرده دید و هرچه توان داشت اتاق را مرتب کرد "ناراحت نبود چون میدانست پدر اورا میبنید وپشت پرده است میخندید وهر چه برادر شرور خانه را بیشتر کثیف میکرد غصه نمیخورد چون او میتوانست اتاق رابیشتر مرتب کند وهرچه پدر دیر تر می آمد باز هم غصه نمیخوردچون فرصت بیشتر برای مرتب کردن اتاق داشت

    به ان امید که فرزندان زرنگی باشیم

    پاسخ:
    آفرین بسیار زیبا بود
    تشکر

    با سلام

    2 نامه خطاب به قوه قضائیه و رییس جمهور دکتر احمدی نژاد نوشته شده است. اولین نامه درخواست محاکمه فوری دروغ گویان فتنه 88 و دشمنان رای ملت است که متاسفانه در 4سال اخیر به دلایل نامعلوم از محاکمه گریخته اند و دومین نامه جهت تشکر از زحمات 8 ساله رییس جمهور محبوب، مردمی و زحمتکشمان دکتر احمدی نژاد می باشد. لطفا جهت امضاء نامه ها اقدام کنید و به دیگر دوستان نیز اطلاع دهید. باید عاملان فتنه 88 سریعا محاکمه شوند



    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • سجاد عبدی
  • سلام لینک شدید
    پاسخ:
    سلام تشکر
  • محمد بلوچی
  • سلام علیکم و رحمه الله
    پست زیبایی بود
    منتظر قسمت پایانی هستم.
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمت الله و برکاته
    تشکر
    انشاالله
    سلام
    دختر و پسر نداره
    http://baran313.blog.ir

    پاسخ:
    سلام
    باشه
    پاسخ:
    سلام
    پیش نهاد جالب و خوبیه
    اما اگه من پسرم رو صدا کنم خدیجه ناراحت می شه
    انشاالله خدا اگه فرزند دیگه داد چشم
  • خادم الشهدا
  • سلام

    سپاس از حضور و توجه تون

    پاسخ:
    سلام
    خواهش
    سلام هم سنگر ما آماده ی تبادل لینک باشما هستیم مارا بانام عطرکربلا وآدرس http://etrekarbala.blogfa.com/لینک کنید ودر نظرات به ما خبربدهید تا شما را لینک کنیم



    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • دلتنگ شقایق
  • سلام علیکم بزرگوار
    بسیار بسیار عالی بود.
    من هم اولا افتخار می کنم که یک ایرانیم. و ای کاش بعضی ها که به کشورشون ایراد و خورده می گیرن و آرزوی زندگی در سرزمین های غرب رو دارن یه کم به خود می اومدن.
    ما در ر اس حکومت خود کسی رو داریم که مصر و لیبی و ... ندارن برای همین هم حکومت ما کاملا اسلامیه.
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمت الله
    ممنونم
    صد در صد درسته
  • باشگاه شعر آئینی
  • سلام

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
    التماس دعای فرج.

    انشالله موفق باشید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • سید امیر حسین حجازی
  • سلام مطلب بسیار مفید بود
    +امام خامنه ای :امام زمان می اید انجام مدهد یعنی چه
    بروزیم مشتاق نظراتون
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • کودکان منتظر
  • سلام
    وفات حضرت خدیجه (س) را تسلیت عرض میکنم .
    آپم
    اللهم عجل لولیک الفرج

     

    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • یاسین کوچک
  • سلام...
    .
    .
    شگفتیهای خدا بروز شد...
    .
    خوشحال میشم دوباره بیای.....
    .
    با موضوع................جانوری عجیب در بیابان!!!!
    پاسخ:
    سلام
    آمدیم
  • یاسین کوچک
  • شرمنده....خصوصی برام فرستادی فکر کردم نمیخای ثبتش کنم....
    بازم شرمنده...
    پاسخ:
    سر به هوایی دیگه
    حواسم نبود
    ببخشید
  • یاسین کوچک
  • باز سلام...
    میگم نظر که به صورت خصوصی برام فرستادی...گزینه ای برای پاسخ دادن یا ثبت کردن نمیاد....نمیدونم چرا...
    ولی باز ببخشید....
    پاسخ:
    سلام درسته
    خدمتتون عرض کردم
  • یک آخرالزمانی
  • سلام 
    خسته نباشید
    خدا قوت
    با دو طرح بروزم 
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام به روزم
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    به روزم با:
    +منبر مجازی
    یازهرا(س)

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • سجاد عبدی
  • سلام
    بروزیم با
    "اینجـــــــــا کــــــاظمین است"
    پاسخ:
    سلام
    العجل العجل العجل
    بگذریم ....! خوب  که فکر می کنم میبینم در این عمر چندین ساله ام حتی  
    یک قدم جدی برای تو بر نداشته ام چه رسد به "محبوب کردنت در عالم"
    از چاهی دور
    صدای گریه‌ی گُلی می‌آید
    که نامش را نمی‌دانم.....!!  


    موفق باشید.
    التماس دعا.

    با سلام

    2 نامه خطاب به قوه قضائیه و رییس جمهور دکتر احمدی نژاد نوشته شده است. اولین نامه درخواست محاکمه فوری دروغ گویان فتنه 88 و دشمنان رای ملت است که متاسفانه در 4سال اخیر به دلایل نامعلوم از محاکمه گریخته اند و دومین نامه جهت تشکر از زحمات 8 ساله رییس جمهور محبوب، مردمی و زحمتکشمان دکتر احمدی نژاد می باشد. لطفا جهت امضاء نامه ها اقدام کنید و به دیگر دوستان نیز اطلاع دهید. باید عاملان فتنه 88 سریعا محاکمه شوند




    پاسخ:
    سلام
    با تشکر از لطفتان
    امام زمان اوردنی است نه آمدنی. رهبر انقلاب همواره ضمن بشارت دادن، به ما می فرماید که اگر غفت کنیم دچار احد می شویم. در این چند سال احساس میکنیم دوستان ارزشی  و ولایتمدار، کسان دیگری را هم عرض رهبری قرار داده و آنها را در حد رهبری بالا اوردند که باعث بروز خطا شد. افرادی همچون مصباح یزدی- مهدوی کنی- علم الهدی و.... را هم عرض رهبری قرار  دادن اشتباه است. حسن روحانی هم در حال حاضر داره مراجع را هم عرض رهبری قرار میده تا از آنها در مواضع حساس استفاده خودش رو کنه. بهترین کار در آخرالزمان، شناساندن چهره واقعی رهبر عزیز به جهانیان است.


    مرگ حق است و سرانجام زندگی همه گذر از این معبر است اما چه زیباست مرگ در راه خدا و جهاد در راه او.

    فرازی از وصیت‌نامه شهید مصطفی محمدی 
  • دلتنگ شقایق
  • خدای من؛
    باز هم زینب و یه مشت حرامی...
    به روز هستم.یا علی
  • کودکان منتظر
  • سلام
    چقدر زیباست زندگی این روزها
    آپم
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام

    سلام

     

    طاعات قبول

     

    با طرح ” میلاد امام حسن مجتبی (ع) ” بروزیم.

     

    یاعلی مدد

     

    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • پایان خوب انتظار
  • سلام..http://yerozekhoobmiad.mihanblog.com/
    به این آدرس یه سری بزنید..به تازگی نویسنده جدید این وب شدم..توی پستی که به نام من هست منتظر نظرتون هستم..یا علی
    پاسخ:
    سلام
    باشه
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام بزرگوار
    به روزم با:
    +منبرمجازی باحضور استاد فاطمی نیا
    التماس دعا..

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام
  • لایتنــــــــاهی خویشم همه غیر آمد
  • سلام علیکم
    بروزم با سومین قسمت از ویژه‌نامه‌ی ماه مبارک
    یا حق
    پاسخ:
    سلام علیک
    چشم
    سلام

             میلاد امام حسن مبارک
    پاسخ:
    سلام
    و بر شما

    سلام

    توفیق نصیب شد بعد از چند وقت مجددا خدمت شما عرض ادب و احترام و خدا قوتی داشته باشیم

    طاعاتتان در این ماه طلایی مورد قبول حضرت پروردگار

    حضرت عیسی بن مریم عاجز است....

    اجرنا من النار یا مجیر


    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    سلام
    گذاشتن خلاصه پست ها کار بسیار خوبیه که باعث میشه به علت ذیغ وقت آدم مطلب رو از دست نده
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    ممنون

    با "حسرت" بروزم و مثل همیشه چشم انتظار قدوم سبز شما. بسیار عالی بود ولی یک نکته باید یکم متون خلاصه بشه که بچه ها همینجا بخونن

  • یک آخرالزمانی
  • سلام
    خسته نباشید 
    بروزم 
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    ولادت با سعادت کریم اهل بیت علیه السلام را خدمت شما تبریک عرض می کنم.
    التماس دعا.
    پاسخ:
    تشکر
    سلام....منتظر حضورتون هستم..

    دوش بر گوشم رسید این مژده از جان آفرینم
    کاید از ره آن نگار دلنواز و نازنینم
    گفتم ای مه از کدامین آسمان باشی؟ بگفتا
    شمس ایوان ولایت، عُروَة الوثقای دینم
    من همان ماه تمامم، جلوه ی ماه صیامم
    شاهد صلح و قیامم، وجه رب العالمینم
    طاعات قبول*عیدتون مبارک
    پاسخ:
    سلام
  • دلتنگ شقایق
  • قربان کرمت یا امام حسن مجتبی(ع)

    سلام.

    www.tasnim-binalood.blogfa.com

     

    این ادرس وبلاگ بسیج دانشگاهمونه.خوشحال میشیم اگر سری به ما بزنید و نظر بدین اگر همدیگرو لینک کنیم که نور علی نوره ...

    یاعلی

    پاسخ:
    سلام

    سلام خوب پرکارشدی آقا جواد

    من دوسه ماه بعدفهمیدم  ابوی جنابعالی فوت کرده.یکی دو بار تماس گرفتم خونه برنداشتید.اولا عرض تسلیت بنده را پذیرا باشید.دوم  بهر حال تسلیت در این موقع هم بی حکمت نیست.حداقلش اینه که شما مجدد یه فاتحه بخونید

    سوم: خوب پرکار شدی ها چقدر مرصوص  فراگیر شده و وب های متعدد.امیدوارم در ترویج معارف حقه اسلامی بیش از پیش موفق باشید.

    قم تشریف داری؟

    پاسخ:
    سلام علیک
    چیه ازمون دکتری رو دادی سرت خلوت شده؟؟!!
    تشکر از لطفتون
    الحمدلله
    نخیر مشهد نائب الزیاره هستیم
    سلام
             تنها شهیدی که امام(ره) بر پیشانی او بوسه زد
     
                       http://baran313.blog.ir

    پاسخ:
    سلام
  • سیّدمیلاد موسوی
  • چه نیکوست کودکی که از شیر پاک بزرگ بانویی هم چون زهرا (علیها السلام) نوشیده باشد و در دامان پرمهر بزرگ مردی چون علی (علیه السلام) پرورش یابد و بر دوش آموزگار بزرگ بشر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) راه زندگی پیموده باشد ...
    + کودکی از گهر آسمان
        باما همراه باشید ...
  • یه بنده خدا
  • سلام حاج آقا خوب هستید انشالا؟ منم..مدیر وب پایان خوب انتظار..ازون وب خدمت میرسم...یه خواهش!
    اگه باز قابل دونستید و اومدید اونورا،تو پست هایی نظر بذارید که نام نویسندش(یه بنده خدا)ست..تا خودم بتونم جوابتون رو بدم...آخه شخصا مدیر این وبلاگ نیستم..فقط توفیق نویسندگی پیدا کردم!!!!تشکر...یا علی......
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام موضوع خوبی بود.منتظر حظورگرمتون هستیم.
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله

    سلام همسنگری یه وب ساختم می خواستم به ما سر بزنید و نظر بدهید
    یا حق

    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    سلام...
    احسنت...
    استفاده کردیم...
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    بدبختترین انسانن کسیست که آخرتش را به دنیایش بفروشد
    و بدبخت تر از آن کسیست که آخرتش را به دنیای دیگران بفروشد(مولا علی (ع))


    هر جمعــه یــک پیــام بــه امیــد ظهـور

    تــا کی غــبــار ِ بی کـسی جــارو کنــم آقا
    می خــواهم امشــب بــاغزل جادو کنم آقا

    این که ظهور جمعه ی آینده ات حتمیست
    بگــذار امشــب بــا خیــالـش خــو کنـم آقا

    یک لحظه چشمم را ببندم خوب شد حالا
    بـگــذار یــک تـصـویـــر ِ تــازه ، رو کنــم آقا

    حــالا فقــط یک ســاعت دیگر ،تو اینجایی
    من می روم تـا شهر ر ا خـوشبـو کنـم آقا

    مـردم پر از شوقنـد بـا گل، آیـنـــه، اسپند
    امروز حتی سنـگ ها از شـوق می گریند

    وقـتش رسیـده تـا ابـد آرام مـی گیــریــم
    از چشم های روشنت الهام می گیــریـم

    امروز چشم هر کسی حساس خواهدشد
    حالا غزل شاعرترین احساس خواهد شد

    بــایــد خـدا را جــور ِ دیـگــر دیــد از امــروز
    از سنگ ها هم میشود گل چیــد از امروز

    از آب، از آیینــه، رو مـی گـیـــــرم امـــروز
    در آبی چشمت وضو می گیـــرم امـــروز

    آیینه ها را پیش پایت فرش خــواهم کرد
    این خاکرا چیزی شبیه عرش خواهم کرد

    کــاری کنــم از آسمـــان بـــاران ببـارانند
    نـه... نـه ، گلابِ قمصر ِ کاشـان ببارانند

    ایکاش میشد چشمهایم بسته میماندند
    مردم کنار کوچه دسته دسته میماندند

    دستی خیال خفته ام را زیـر و رو میکرد
    این "مثنوی آشفته" ام را زیر و رو میکرد

    آقا خجالت میکشم اینجا زمین است و
    شـرمنده وسع ما زمینیها همینست و

    باید که با دستان ِ خالی منتظر باشیم
    در کـوچــه هـای لا ابالی منتظر باشیم

    اصـلا خـودت آقــا بــرای مــا دعا کن تا
    با حالخوش، نه خوشخیالی منتظر باشیم

    این انتظار ِ خسته و کـج را بـگیــر از ما
    کاری بکن در حد ِ عالی منتظر باشیـم

    حتی اگر دیدار رویت سهم ماها نیست
    آقا کمک کن چند سالی منتظر باشیم

    الــلـهــم عجــّل لــولـیــــک الـــفـــرج[گل]

    بسم الله
    سلام علیکم..
    با پادکست::همه بشنوند!:: بروزیم...
    یا حق...
    *******************
    پاسخ:
    سلام علیکم
    انشاالله
  • یاسین کوچک
  • سلام...
    شگفتیهای خدا بروز شد....
    با موضوع...............اشاره خدا به دو دریای عجیب!!!!
    .
    خوشحال میشم بیاین......
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • دلتنگ شقایق
  • سلام علیکم
    به روز هستم.التماس دعای فرج توی این شبهای عزیز قدر.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    چشم
  • یه بنده خدا
  • سلام..به روزیم  و منتظر حضورتون..راستی وب پایان خوب انتظار هم به روزه!!!
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام
    خیلی خوب بود.
    متشکر
    پاسخ:
    سلام
    تشکر

    سلام..منتظر حضورتان هستم

    یا علی گفتم علی مولای دلداران کجاست

    شیر میدان را چه شد سردار دورانان کجاست

    بینوایان گشنه در شهرند.کس نانی نبرد

    ناز دستت بر یتیمان عدل آن دوران کجاست

    لشکری از جهل بر مردم بتازد یا علی

    علم ربانی کجا مولای این مردان کجاست

    طفلکی زانو زده در غم که چون آیی به در

    مهر لبخندت چه شدآغوش این بستان کجاست

    شاه مردان یا علی دلدار مسکینان علی

    شیر میدان یا علی کوبنده دژخیمان کجاست

    زاده در عشقت که سلطانی به این ایمان بسوز

    یاعلی از جان کنم آتش به این جانان کجاست

    پیشاپیش شهادت حضرت علی )ع( تسلیت باد
    التماس دعا...

    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    به روزم باسومین جلسه از منبرمجازی.
    ابن بار با حضور حجت الاسلام پناهیان.
    التماس دعا..


    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    سلام
    با سه طرح برای حضرت امیر (ع) بروزیم.

    التماس دعا در این شبهای عزیز
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام منتظر حظور سبزتان هستیم.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • لایتنــــــــاهی خویشم همه غیر آمد
  • این جزر و مد چیست که تا ماه می‌رود؟
    دریای دردِ کیست که در چاه می‌رود...؟
    ***
    سلام علیکم
    بروزم با تصویرسازی با موضوع "علم بهتر است یا ثروت؟" و پاسخ حضرت امیر علیه السلام
    یا علی علیه السلام
    پاسخ:
    سلام علیک
    انشالله
    سلام بزرگوار
    از مطلب شما استفاده کردیم
    + بروزیم با یک مطلب از امام خامنه ای
    * منتظر نظراتون *
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • ریحانه ی آفرینش
  • سلام.
    طاعات و عبادات و زیارات قبول باشه.
    استفاده کردیم از مطالب بالا.
    فقط یه سوال: الان آخرین حد فراگیرشدن ظلمه؟
    یابهتربگم مضمون دعایی که گفتید بر می گرده به الان؟
    یکم میشه درباره ظلم توضیح بدید؟
    دربرخی موارد ما هم یه جورایی داریم ظلم میکنیم؟ظلم هم درجه و سطوح مختلف داره؟
    توی زیارت عاشورا که اولین تا آخرین ظلم کننده ها رو لعنت میکنیم ممکنه ما روهم شامل بشه؟ یا منظورش ظلمهای بزرگه؟
    بیست سوالی شد!!!!!!
    متشکر
    پاسخ:
    سلام
    در مورد آخرین حد نمی دانم اما می دانم که خیلی شدید است
    بله سطوح مخالف داره
    اگر ما به ولی امروز ظلم کنیم شامل ما هم می شود
    تشکر از دقتتون

    سلام 

    شما لینک شده اید خوشحال میشیم به وب ما هم سر بزنید و با اظهار نظرخوبتون مارو در پر بار شدن مطالب یاری فرمایید.ممنون

    بامطلبی به نام "عروة الوثقی " به روزم.

    دوستدار شما:وادی سلم

    http://as-silm.blog.ir/

    پاسخ:
    سلام علیکم
    خوبید الحمدلله
    خوشحال شدیم
    در محضر علی بن موسی الرضا علیه السلام دعا گو دوستان هستیم
    سر زدم به وب اما دوباره که حذفش کردی!!!!!!!!!!!
    التماس دعا
  • باشگاه شعر آئینی
  • سلام

    امشب شب آخره، پس امام زمان رو فراموش نکنید

     

    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

     

    التماس دعای فرج

    موفق باشید

    یا علی

    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • دلتنگ شقایق
  • سلام به روزم.با عنوان یا قمر بنی هاشم(ع)
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • کودکان منتظر
  • سلام
    در شب قدر ما را هم دعا کنید
    آپم
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • وحید برومند
  • سلام...
    با آروزی قبولی طاعات و عباذات، می خواستم اگر مایل هستید آدرس فروشگاه رهرو شهیدان را لینک نماید
    لینک فروشگاه:http://shp.mizbanshop.com/
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
  • خاک پای امام رضا ع
  • <<<<<<<<-----تقوای مجازی چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    در وبلاگ حقیر با مطلب تقوای مجازی به روزم

    ازدست ندیدhttp://ammar12.blog.ir/

    اولین جمله ای که به زبانم آمد این بود:

    الهی لا توذبنی بعقوبتک

    اله من!مرا باعقوبت خویش ادب نکن

     

     

    کتاب قصه من وخدا(قصه ی واژه هایی که بوی ابوحمزه گرفتند )

    هر جمعه یـک پـیـام بـه امـیــد ظهور 

    بـخـوان دعــای فـــرج را ، دعـــا اثـــر دارد 
    دعا کـبـوتـر ِعشـق است، بـال و پــر دارد

    بـخـوان دعـای فــرج را و عافـیـت بـطـلب 
    کـه روزگـار، بسی فـتـنــه زیـــر ِ سـر دارد

    بخـوان دعـای فـرج را ولی بـه قلبِ صبــور
    کـه صبــر میــوه ی شیرین تر از ظفـر دارد

    بخوان دعای فرج را که بـا شکسته دلان 
    نسیــم ِ لطـفِ خــدا ، انـس ِ بـیشتر دارد

    بخـوان دعای فـرج را و نـا امـیــد مبـاش 
    بـهشـت ِ پــــاکِ اجـابـت ، هـزار در دارد

    بخوان دعای فرج راکه صبـح نزدیک ست 
    خدای را شــبِ یـلـدای غـم ، سحر دارد

    بخوان دعای فرج را بــه شوق روز ِوصال 
    مسـافـــر ِ دل ِ مــــا ، نـیــّت ِسـفـر دارد

    بخـوان دعای فـرج را کـه آسـمـان هـا را 
    شمیـم ِغنـچه ی نـرگـس، ز جای بــردارد

    بخوان دعای فرج راز ِپشتِ پرده ی اشک
    که یار گوشه ی چشمی به چشم ِتردارد

    بخـوان دعـای فـرج را کـه یـوسف ِ زهـرا 
    ز ِ پشت ِپرده ی غیبـت بـه مـا نظر دارد

    بخوان دعای فرج را به یادِخیمه ی سبز 
    کــه آخـریـن گل ِسرخ از شما خبر دارد

    بخوان دعای فرج را که دست ِمهر ِخدا 
    حجـاب ِ غیـبـت از آن روی مــاه بـردارد

    الـلــهـم عجــّل لـــولــیــــک الـــفـــرج [گل]
    سلام منتظر حظور گرمتان هستیم..
    اللهم عجل لولیک الفرج

    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • خسرو زارعی
  • سلام 
    ممنون از حضورتون...
    جلسه غیبت = جلسه شیطانی
    موضوع جلسه : بردن آبروی مومنین
    رئیس جلسه : شیطان
    دبیرجلسه : نفس اماره 
    منشی جلسه : هوای نفس
    زمان جلسه : هرجاکه خدا فراموش شود
    پذیرایی جلسه : گوشت مردار برادران دینی
    ( ازشرکت دراین جلسه جدا خودداری فرمایید )[گل]
  • پایان خوب انتظار
  • سلام..قالبمو عوض کردم..خوشحال میشم نظرتونو بدونم..یا علی
    سلام
    طاعات و عباداتتون قبول
    پروردگارا مرا بضاعت قدریست که نمیدانم در حق دوستانم چه دعایی کنم...
    اما میدانم که تو از حال آنان آگاهی..پس بهترین ها را برایشان در این شبهای آخر مهممانیت مقدر ساز که خزانه تو هرگز تهی نمی گردد.
    التماس دعا...
    عالی‌ست.
    دستتون درد نکنه
    من فقط یک واسطه بودم...
    دل را خدا داد؛
    و شما بردید آقاجان...
    اللهم عجل........

    بسم الله
    ::جوانان بشنوند!::
    پادکستی از نصایح شیرین و دلسوزانه امام خامنه ای به جوانان
    التماس دعا
    یا حق.
  • یک آخرالزمانی
  • سلام

    خسته نباشید
    بروزم 
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • مصطفی طالبیـ
  • سلام
    مفید بود...

    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • پایان خوب انتظار
  • سلام..خوشحال میشم شاهد حضورتون باشم...عیدتون پیشاپیش مبارک..
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام
    طاعات قبول...

    با طرح "شهید عباس بابایی" بروزیم.

    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام

    سلام..
    منتظر حضورتان هستم

    استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان

    و صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت...

    عید فطر پیشاپیش مبارک
    موفق و سربلند باشی[گل]

    پاسخ:
    سلام
    چشم

    رفقا مهمونی تموم شد..

    پاسخ:
    واقعا!!
  • دلتنگ شقایق
  • سلام علیکم
    پیشاپیش عید سعید فطر بر شما مبارک.
    به روزم .یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    عید شما هم مبارک
  • باشگاه شعر آئینی
  • سلام

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
    انشالله موفق باشید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله

    سلام زیارت قبول ،پیشاپیش عیدتون مبارک

    حاج آقابه وب بنیان هم سری بزنید!!

    حاج آقادرمورداردوهااحتمالایک یادوتاازاردوهاروبتونم درخدمت باشم به همین خاطراگه لطف کنیدبگیدکدوم مهمتره تابرای همون برنامه ریزی کنم.

    اردوهای آخرمصادف باشروع ترم دانشگاه وحوزه اس!درصورت امکان تغییربدید.تشکر

    پاسخ:
    سلام
    نائب زیاره بودیم
    چشم
    اردوی آخر نشتارود را حتما بیایید چون بعد از آن در نشتارد دوره دوم بنیان مرصوص شروع می شود
    لازم است از همین الان کتاب رشد را چندین مرتبه مطالعه و حتی مباحثه کنید
    امسال به جای صراط رشد را داریم
    در مورد تغییر شرمنده
    یا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا کُنَّا خاطِئینَ

    پیشاپیش عید رو خدمت شما تبریک عرض می کنم.
    التماس دعا.
    پاسخ:
    عید شما هم مبارک
    همچنین
    هوش کنید مست را آب زنید دست را ، سجده کنید هست را عید سعید می رسد، عفو کنید بنده را ،ارج نهید زنده را ،یاد کنید رفته را ،عید سعید می رسد....

    سلام 
    با طرح " شهید دین شعاری " و " به هوای حرم کرببلا محتاجم " بروزیم...
    پاسخ:
    سلام
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • وقتی میگیم خدا کند که بیایی
    شاید او می فرماید خدا کند که بخواهید . . .

    سلام به روزم و منتظر حضورتون [گل]
    پاسخ:
    سلام
    باشه
  • خسرو زارعی
  • سلام 
    ممنون از حضورتون..
    یوسف از جرم زلیخا چند سالی حبس رفت.....
    مهدی از اعمال ما حبس ابد گردیده است...
    به امید ظهور آقای خوبی ها که صد البته نزدیک است...
    اللهم عجل لولیک الفرج[گل]
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    باسلام من دارم لوگو می سازم هر لوگو ثابت 1000ت و هر لوگوی متحرک 2000ت می باشد اگه خودتان هم لوگو خواستید قیمت ها براتون نصفه لطفا این مطلب وشماره منو در پست ثابت خو قرار دهید 09146212386

    (سهم شما هم محفوظ)
    اینم شماره کارتم
    6037991135234015
  • محمد معین افشاری
  • سلام حاج آقا
    عید فطر مبارک
    منم مثل شما یه اسباب کشی کردم ولی باز تو سپهربلاگ هستم
    وب محراب سپهری رو حذف کردم الآن با وب میراب در خدمتم
    خوشحال میشم سر بزنید و نظراتتونو بگین
    mirab.sepehrblog.ir
    یاعلی
  • حنان ساجدی
  •  داشتم پست آخرتونو میخوندم
    ممنون از لطفتون
    شما هم با افتخار لینک شدید
  • محمد امین یزدان پناه
  • سلام استاد
    با قسمت سوم " زندگی به سبک پیام های بازرگانی به روزم
    خوشحال میشم تشریف بیارید
    http://negahebabasirat.mihanblog.com/
  • کودکان منتظر
  • سلام
    خوبی ؟
    آپم
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • حسین کریمی
  • سلام
    خداقوت
    احسنت
  • سید مجید باقری
  • با سلام.مسطار به روز است با افسون.

  • خسرو زارعی
  • امام صادق علیه السلام:
    سه چیز است که در هـر که بـاشـد آقـا و سـرور است: خشـم فـرو خـوردن، گذشت از بدکـردار، کمک و صله رحـم بـا جـان و مـال.

    [گل]منتظر نظرات شما عزیز می باشم[گل]

    سلام...منتظرتون هستم
    الهی :


    نه من آنم که ز فیض نگهت چشم بپوشم . نه تو آنی که گدا را ننوازی به نگاهی

    در اگر باز نگردد نروم باز به جایی .پشت دیوار نشینم چو گدا بر سر راهی .

    کس بغیر از تو نخواهم .چه بخواهی چه نخواهی .

    باز کن در که جز این خانه مرا نیست پناهی
    موفق و سربلند باشی...

  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    پنجمین جلسه ی منبر مجازی با حضور استاد عالیقدر آیت الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.
    منتظر حضور شما هستم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
  • یک آخرالزمانی
  • سلاااااااااام
    خسته نباشید
    با یک طرح از دو طراح بروزم 
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    سلام
    باچند طرح بروزیم.
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
  • باشگاه شعر آئینی
  • سلام و عرض خسته نباشید.

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

    انشالله موفق باشید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
  • ساندیس خور نظام
  • سلام

    به روزیم

    پاسخ:
    سلام
    سلام همسنگر
    نام وبلاگ ما تا ظهور ایستاده ایم 
    به نام 
    دل را به هوای کربلا پر داده ام
    تغییر یافت
    انشالله با یه رویکرد جدید در خدمتیم
    کلیک رنجه بفرمایید
    صلوات

    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • حنان ساجدی
  • سلام و نور
    دعوتید به خواندن یا دیدن " برای قلب رهبرم"

    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام . . .

    مطلب خوب مفیدی بود . . .

    خداقوت . . .

    ممنون از اینکه وقت میذارید و این مطالبو اماده میکنید . . .

    یاعلی . . .
    پاسخ:
    سلام
    تشکر

    با سام و خسته نباشید
    +با یک مطلب خواندنی در خدمتیم
    **در انتظار نظرات مفید و سودمند شما**
    برای بهترین دوست خود ارزوی شهادت کنید

  • خادم الشهدا
  • سلام همسنگر

    خدا قوت

     

    چند وقتیست از شما مطلپی نخوندیم

    منتظریم

     

    یا علـــــــــی

    پاسخ:
    سلام
    شرمنده
    التماس دعا
    http://partovian.ir/post/ya-emem-reza
    سلام
    هرچند دیر ولی بالاخره آویژه هم آپ شد
     منتظرتون هستم
    در پناه حق
    پاسخ:
    سلام

    منتظر !

    وعده ی "ولایت مداری " تو روز موعود نیست..

    "کلاس درس سید علی" را رها مکن...!

    "مشق پرواز و رهایی"....
    می گویند این راز را تنها ،پرندگان قفس های کهنه می فهمند...


    شیعیان! شیعیان!

    غم چشمانتان ، دل ما بی دردان مومن نما را هم

    خون کرده است چه رسد به قلب صاحب الامر ...

     فقط یکی دو صبحِ دیگر تحمل کنید......


    سالکی گفته است از دور ها ، صدای پَرپَرِ پروانه  می‌آید

  • مقتدر مظلوم
  • سلام علیکم ، خسته نباشید و خدا قوت

    از شما درخواست می شود در اولین "فراخوان ایده های فعالان فضای مجازی به رهبر معظم انقلاب" شرکت کرده و پیشنهادات ، انتقادات و ایده های خود را در حوزه فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری بفرستید. و با قرار دادن لوگو ما را حمایت کنید. اطلاعات بیشتر در لینک زیر:

    لینک فراخوان: http://mazloum.ir/page/didar-ba-rahbari
    لینک فرم ارسال ایده: http://forms.freepersian.com/action/13794
  • حمیدرضا طاهرخانی
  • سلام علیکم
    با عرض خسته نباشید گرم خدمت شما
    یه سوال داشتم؟
    اگر به بنده برای شرکت در اردو های کرج 91 و 92 تماس نگرفتند خودم به عنوان مربی و سرپرست بچه های تاکستان میتوانم حاضر شوم؟.(حدودا 50درصد بچه های قزوین تاکستانین)
    پاسخ:
    سلام علیک
    گفتم که
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜

  • نگاه به نامحرم تیری زهرآلود از ناحیه ی شیطان است هرکس به پاس حرمت الهی آن را ترک کند خدا ایمانی به او می دهد که شیرینی آن را در دل احساس میکند.

    سلام بزرگوار
    بامطلبی جدید به روزم.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • محمد دنیوی زاده
  • عالی
  • قائم (گلبرگــــ)
  • سلام مطلب خوبی بود،منتظر حظورگرمتون هستیم ..
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام چشم
  • دقیقه های انتظار
  • سلام
    "خادمی که در خواب هم به اسلام خدمت می کرد و حتی یادش هم نمی آمد..."
    با این مطلب به روزم.

    سلام حاج آقا چرا به روز نمی شوید؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    سلام
    شرمنده
    آجرک الله یا بقیة الله.
    منتظر ظهور منتقم آل الله هستیم.

    شهادت رئیس مذهب شیعه، امام صادق علیه السلام رو خدمت شما بزرگوار و شیعیان حضرتش تسلیت عرض می کنم.
    سلام به شما دوست عزیز
    +به ما سر بزنید و به مطالب نظر بدهید



    یاحق
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام
    استفاده کردیم
    بروزم با:
    منوچهر [سید احمد] پلارک یکی از شهدای جنگ است که بیست سال‌ است برخی رسانه‌ها ادعاهای عجیب و اغراق‌آمیزی درباره زندگی و مزار وی منتشر می‌کنند.
    چند سالی است که بوی عطر مزار شهید پلارک، برخی را از فلسفه شهید، شهادت و راه و روشی که رفته‌اند، گمراه کرده است. جدای از این‌که بوی عطر از کجا و چگونه می‌آید!!، این‌که این کار باعث شده شهدای والامقام دیگری که در کنار این شهید آرمیده‌اند، از نظرها پنهان بمانند، بحث مهم‌تری است. بماند که مقامات معنوی شهید پلارک نیز، از این آسیب در امان نمانده است.
    طرح ادعاهای عجیب درباره این شهید و خانواده‌اش٬ سال‌هاست که مزار وی را به یکی از زیارت‌گاه‌های ثابت نیرو‌های مردمی و هیاتی در بهشت زهرا تبدیل کرده است... ادامه در وبلاگ
    پاسخ:
    سلام تشکر
    باسلام
     بامحتوا بود...
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    سلام..منتظر حضورتون هستم

    تو هدفی ، من دنبال توام
     تو معبودی ، من عبد توام
     توعشقی ، من عاشق توام
     تو نوری ، من شب پره توام
     تو بال باش ، من پرنده ام
     تو ارباب باش ، من برده ام
     تو همراه باش ، من رونده ام
     تو ناز باشی ، من نیازم
     تو آواز باشی ، من یه سازم
     خدایا فقط باش ، که بی تومی بازم

    موفق و سربلند باشی
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    بسم الله...
    با یک بهانه آسمانی بروزیم...

    ::یوسف ها::پادکستی به بهانه تشییع پیکر مطهر شهدا...

    منتظریم...
    یا حق...
  • لایتنــــــــاهی ...
  • سلام علیکم
    با مجموعه طرحی با موضوع "سبک زندگی اسلامی- ایرانی در نگاه رهبر" به‌روزم. کلیک رنجه بفرمایید...
    یا علی علیه السلام
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • باشگاه شعر آئینی
  • سلام

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

    انشالله موفق باشید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    ...


    " همین بلا برای انسان بس است که در کار دین یا دنیا انگشت نما باشد"
          حضرت رسول(ص)/مستدرک الوسائل ج1 ص11

    شرمنده حاج آقا من اصلا منظور حدیث بالا رو نمی فهمم...
    بعنی ما نباید طوری رفتار کنیم که خیلی مذهبی به نظر برسیم؟؟!

    ممنون میشم اگه جواب بدید
    پاسخ:
    نه خیر
    بلکه نباید انگشت نما شد
    یعنی بر خلاف عرف عقلا رفتار کرد
    یعنی نباید یه طوری چادر پوشید که در عرف چادری ها انگشت نما شد
    میلاد حضرت سلطان مبارک.

    دوست بزرگوار سلام
    بدلیل انجام امری دشوار و وقت‌گیر برای مدتی فرصت هم‌نشینی مجازی در جوارتان را ندارم.
    ملتمسانه از شما تمنای دعا دارم.
    یا حق
    پاسخ:
    سلام
    خیره
  • دقیقه های انتظار
  • سلام.
    با شعری که از این حقیر هست به روزم.
    «نقطه، دندانه...»

    قدم رنجه کنید
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام.
    شاید ربطی نداشته باشه ولی من حس میکنم ما در آستانه ی متولد شدنیم واسه همین سختی و تاریکی رو همه میچشیم؛ بعضیا خودشونو به کوری زدن و حتی تاریکی رو هم نمیبینن وگرنه ادمایی که دلشون روشنه تاریکیی رو که مقدمه ی نوره میبینن و میفمند که باید عبور کنند نه اینکه تازه عقب گرد بزنند
    پاسخ:
    سلام
    جالب بود
  • یک آخرالزمانی
  • سلام 
    بروزیم 
    خوشحال میشوم منت سرمون بگذارید
    یاعلی
  • پایان خوب انتظار
  • سلام...به روزیم.................
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • مجنون الطلاییه
  • سلام...بروزم
    منتظر شما هستم
    یا حسین(ع)
    پاسخ:
    سلام چشم
  • یک آخرالزمانی
  • سلام خسته نباشید
    هفته دفاع مقدس رو بهتون تبریک میگم 
    بروزیم 
    یاعلی

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    چشم
  • تقوی در دنیای مجازی
  • سلام خیلی وب خوبی دارید..
    ب ماهم سر بزنید یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    آپ نمیکنید؟
    بنده اپم
    پاسخ:
    شد

    سلام تشکر به و بلاگ ما هم سر بزنید

     

    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • فدایی گل زهرا
  • سلام مطالب مختصر مفیدی دارید ... خوشحال می شوم از وبگاه بنده بازدید کنید موافق بودید تبادل لینک کنیم..
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    انجام شد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">