جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

تحلیلی از فتنه آینده

خلاصه این پست برا اونا که وقت ندارن

همه می گویند فتنه آینده سه طرف دارد، 1- جریان انحرافی 2- اصول گرایان 3- اصلاح طلبان


اما شاید چهار طرف داشته باشد که طرف چهارم از سه طرف دیگر بسیار مهم تر باشد و همین غفلت از طرف چهارم سبب تشدید فتنه آینده شود

برای اینکه با طرف چهارم فتنه که بسیار مهم است و فتنه آینده حول محور او خواهد چرخید آشنا بشین برین ادامه مطلب رو بخونید

مشروح این پست برا اونا که اهل دقتند در ادامه مطلب

این تحلیل سه بخش دارد

1-    1- تاثیر حادثه نه دی بر خواص

2-    2- تحلیل فتنه آینده

3-    3- چه باید کرد؟

در بخش اول پیرامون این کلام از آیت الله مصباح یزدی صحبت کردم که ایشون فرمودند«شاید آیندگان بتوانند قضاوت کنند که مهم ترین روز در تاریخ ما روز نهم دی بوده است، گفتن این مساله شاید الان مورد تردید قرار گیرد، اما بسیاری از حوادث تاریخی است در عصر خودش درست شناخته نمی شود و گاهی باید سال ها و گاهی قرن ها بگذرد تا ابعاد، ثمرات و دستاوردهای آن شناخته شود. آیندگان عظمت حماسه 9 دی را خواهند فهمید »


گفتم جلوه کوچکی از تاثیر حادثه نه دی را می توانید در تغییر مواضع آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ببینید.

ایشون بعد از گذشت سه سال از فتنه ، در بزرگداشت حادثه نه دی، به نکات جالبی اشاره کردند. مانند اینکه:« در پاسخ به سوالی در خصوص موضعگیری‌های وی پس از حوادث انتخابات به خصوص در شنبه پس از نماز جمعه حضرت رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت: بنده به عنوان یک مسئول وظیفه داشتم فضای کشور را آرام کنم و فضای التهابات موجود را برطرف کنم.

لاریجانی با بیان اینکه موضعگیری من در راستای آرام کردن فضا بود خاطرنشان کرد: بنده در آن زمان به این جمع بندی و نتیجه رسیدم که با چنین موضعگیری می‌توان آرامش را به کشور بازگرداند البته انسان جایزالخطا است و هرگز نیت آب به آسیاب دشمن ریختن را نداشت (سخنرانی در جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در موسسه فرهنگی دانشجویی 13 آبان ( لانه جاسوسی سابق آمریکا) در تاریخ 8 دی 1391) »


اعلام این موضع که انسان جایز الخطا است و قبول اینکه ایشون در آن دوران موضع اشتباهی گرفته بودند، همه از ثمرات حادثه نه دی است.

آخه یک مرتبه خواص هستند که روی عوام اثر می گذارند و به آنها جهت می دهند مثل حضرت امام که بر روی توده مردم ایران اثر گذاشت و آنها را به سمت حکومت اسلامی راهنمایی کرد و یک مرتبه عوام بر روی خواص اثر می گذارند. حادثه نه دی از نوع دوم بود.

یعنی توده مردم بر روی خواص بی بصیرت اثر گذاشتند. به صورتی که بعد از دو سه سال به اشتباه خود اقرار می کنند.

یکی دیگر از ثمرات حادثه نه دی بر پایی جشنواره عمار بود.

صدا و سیمایی که سال قبل خیلی کلی از کنار حادثه نه دی عبور کرد امسال قدری بیدار تر شده بود و باور کرد که خاص مردم چیز دیگری است و با استقبالی که از جشنواره عمار شد صدا و سیما هم در این زمینه حرکتی به خود داد.

یادم می آید سال قبل وقتی می خواستیم اولین سالگرد حماسه نه دی را در شیراز برگذار کنیم، هیچ کدام از دستگاه های دولتی و... حاضر به همکاری با ما نشدند. تنها مراسمی که به صورت عمومی در شهر شیراز گرفته شد مراسم ما بود. که همه بودجه و فعالیت آن با هزینه های شخصی انجام شد.

اما امسال برخی تازه از خواب بیدار شدند و یک تکانی به خودشون دادند.

تازه این فقط بخش کوچکی از اثرات حادثه نه دی، بر خواص اصولگرای داخل نظام بود، بگذریم از اینکه سران فتنه را به زباله دان تاریخ انداخت و تو دهنی بزرگی به پشتیبانان آنان در خارج از کشور زد.


پس همان طور که علامه مصباح یزدی فرمودند سالها و قرن ها بعد از بزرگی و عمق حادثه نه دی صحبت خواهد شد.

 

اما بخش دوم صحبت های بنده که یه مقدار مهم هم بود در مورد تحلیل فتنه آینده است.

اکثر کسانی که این روزها در مورد فتنه آینده صحبت می کنند می گویند که فتنه آینده سه طرف دارد. 1- اصلاح طلبان به رهبری آقای هاشمی رفسنجانی 2- اصولگرایان ساده لوح 3- جریان انحرافی به رهبری مشائی.

اما بنده معتقدم در فتنه آینده یک طرف چهارمی هم  وجود دارد که از سه طرف دیگر بسیار مهم تر است و اگر ما دقت در برخورد با طرف چهارم را نداشته باشیم قطعا در نقشه دشمن بازی می کنیم و به طور حتم از بازیگران فتنه خواهیم بود.

طرف چهارم فتنه آینده آقای احمدی نژاد است. بنده حساب ایشون رو از جریان انحرافی جدا می کنم چون خود ایشون به طور شخصی خلق و خویی دارند که به تنهایی نقش یک جریان را بازی می کند.

رفتارهای غیر قابل پیش بینی ایشون که الحمدلله امروز بر اثر تجربه، قابل پیش بینی شده است. به خودی خود یک جریان بسیار مهم است.

عزل وزیر بهداشت، عزل وزیر بهداشت قبلی، عزل وزیر اطلاعات، عزل وزیر امور خارجه، عزل وزیر فرهنگ و ارشاد و.... همه از کارهایی است که آقا احمدی نژاد فقط  در حیطه وزارت خانه هایش انجام داده است.

بگذریم از نامه آنچنانی که به رئیس قوه قضائیه نوشت و نصب مشائی برای مشاور رییس جمهور و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و...


گذشته از اینکه جریان انحرافی بر برخی از تصمیمات ایشان اثر گذار است الحمدلله خود ایشان هم در برخی از تصمیمات از قافله عقب نیست.

با توجه به اقداماتی که احمدی نژاد، تا کنون انجام داده، در آینده با توجه به نزدیک شدن به انتخابات شاهد اتفاقات بیشتری از جانب ایشان خواهیم بود.

در چنین اوضاع و شرایطی دشمنان از همین نقطه ضعف آقای احمدی نژاد حداکثر استفاده را خواهند کرد. چرا که در روایات داریم که حضرت امیر علیه السلام قرمودند از قسمت شکسته ظرف آب نخورید زیرا که شیطان روی قسمت شکسته ظرف می نشیند) کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج 6، ص 385. (

اگر روایت را نه فقط در حوزه بهداشت جسم، بلکه در حوزه بهداشت روح بخواهیم تحلیل کنیم باید بگیم که شیطان بر روی شکستگی های اخلاقی ما می نشیند و از ما حداکثر سوء استفاده را خواهد نمود. به همین دلیل است که در دعای 8 صحیفه سجادیه ما از سوء اخلاق های خودمان به خدا پناهم می بریم.

اما چگونه این فتنه اتفاق می افتد؟

علامه مصباح یزدی فرموده بودند که « دشمنان اعلام کرده‌اند که حتی اگر یک روز به پایان زمان ریاست جمهوری کنونی باقی مانده باشد باید رأی به عدم کفایت او داده شده و اشتباه رهبری در تایید او ثابت شود.( دیدار با جمعی از دانشجویان سراسر کشور 6/9/88)»

معلوم می شود که سوء استفاده دشمن از احمدی نژاد با سوء استفاده دشمن از کروبی و موسوی و خاتمی متفاوت است.

در فتنه قبل آسانتر می شد عبور کرد. چرا که یک شاخصه مهم در دست ما بود اگر دیدید دشمن از کسی دفاع می کند بدانیم که او در زمین دشمن بازی می کند.

اما در این فتنه دشمن از کسی دفاع نمی کند بلکه دشمن از ضعف های آقای احمدی نژاد استفاده می کند و آن طریق او را به شدت مورد حمله قرار می دهد.

آقای احمدی نژاد به دلیل همین رفتارهای عجیب و غریب از سه طرف به شدت مورد حمله قرار می گیرد.1- از طرف جریان خارج از کشور که تحت لوای امریکا حرکت می کنند 2- باقی مانده اصلاح طلبان و جریان فتنه 3- ساده لوحان جبهه اصولگرایی

اما از دو طرف با دو انگیزه کاملا متفاوت از وی دفاع خواهد شد.

یکی از طرف هایی که باانگیزه های انتخاباتی و دنیایی از احمدی نژاد دفاع می کند، جریان انحرافی است.

اما ابتدا دشمنی ها را باز کنم.

از یک طرف دشمن به دولت احمدی نژاد حمله می کند و از طرف دیگر اصولگرایان ساده لوح، به خاطر عملکردهای آقای احمدی نژاد به شدت وی را مورد حمله قرار می دهند.

اگر به جمله استاد مصباح دقت کنید ایشون فرمودند رأی عدم کفایت!!

و این رأی به دست مجلس اصول گرا است.


وقتی حملات برای ناکار آمدی دولت و زمین زدن آن شدت بگیرد، طرف دیگری که از احمدی نژاد با انگیزه ای متفاوت از جریان انحرافی، دفاع خواهد کرد، وارد میدان می شود.

همیشه وقتی کار برای دولت احمدی نژاد بالا می گرفت رهبر انقلاب وارد صحنه می شد، و این بار نیز وارد صحنه خواهند شد و این همان چیزی است که دشمن منتظر آن است.

دشمن در هدف خود می گوید اگر من موفق شوم دولت احمدی نژاد را زمین بزنم که به هدفم می رسم و اگر رهبر ایران دخالت کند و من موفق نشوم باز به هدفم می رسم و توانسته ام برای این دولت از رهبری خرج کنم و انبوهی از شبهات را در سطح جامعه پراکنده کنم.

که چرا رهبر از دولتی که مجلس با آن مشکل دارد دفاع می کند؟

هدف دشمن این است که این دولت به سر انجام نرسد و اهداف او برای به سر انجام نرسیدن این دولت این موارد است.

1-    گفتمان انقلاب اسلامی در درون ایران به بن بست می رسد و تا چندین سال دیگر کسی برای انتخابات شعارهای انقلابی و اسلامی نمی دهد.

2-    پاسداری بر حق مسلم انرژی هسته ای به بن بست می رسد و دیگر کسی بر این حق پافشاری نخواهد کرد.

3-    شعار استکبار ستیزی به بن بست می رسد.

4-    رئیس جمهوری که در سازمان ملل دم از امام زمان می زد نتوانست دولتش را به سر انجام برساند.

5-    رئیس جمهوری که دم از مبارزه با لیبرالیزم و... می زد، شکست خورد.

6-    رئیس جمهوری که بدون هیچ ترسی بر علیه رژیم صهیونیستی سخن می گفت، خرد شد.

7-    رئیس جمهوری که دم از مبارزه بافساد مالی می زد، سرنگون شد.

8-    رئیس جمهوری که دم از عدالت می زد، باخت.

9-    رئیس جمهوری که مورد حمایت رهبری بود، توسط اصولگرایان حذف شد.

10   رئیس جمهوری که بارها، گفتمان او مورد حمایت رهبر قرار گرفت، به تاریخ پیوست.

1    رئیس جمهوری که خودش را فرزند رهبری خوانده بود، خلف صالحی نبود.

1    رئیس جمهوری که .....

 

و تو می بینی که چقدر شبهه و فتنه به پا خواهد شد.

 

سوال اساسی این است که، دشمنی که ماهیت او مشخص است چگونه به این اهداف دست پیدا می کند؟ و دشمن چگونه می تواند این دولت را زمین بزند؟

جواب همه اینها در یک کلمه است توسط خودی ها!!!

منظورم از خودی ها همین مدعیان اصولگرایی است.

وقتی که مدعیان اصول گرایی به خاطر اغراض شخصی و برخی ناآگاهانه و همچنین به خاطر اشتباهات احمدی نژاد به میدان می آیند زمینه را برای حضور فتنه گران شکست خورده را فراهم می کنند و آنان نقش پیاده نظام دشمن را بازی خواهند نمود.

قبول کنیم که پاسخ دادن به اشتباهات احمدی نژاد به شیوه ای که برخی از اصولگرایان عمل می کنند اشتباه تر و پرهزینه خواهد بود.

 

پس حمله دشمن در ابتدا به وسیله، الف: اشتبهات خود احمدی نژاد. ب: عکس العمل بد اصول گرایان، به سمت دولت خواهد بود.

حضرت آقا هم به دلیل مختلفی از دولت حمایت خواهند کرد (برخی دلایل آن در همین متن به طور غیر مستقیم ذکر شد) که این دولت به سر انجام برسد و در این وقت است که دشمن به وسیله عناصر مختلف ناآگاه و آگاهش شروع به شبهه پراکنی بر علیه مواضع رهبری می کند.

که چرا رهبر از دولتی که چنین شرایط اقتصادی را به وجود آورد دفاع می کند؟

چرا از دولت که با وزیرانش چنین برخورد کرد دفاع می کند؟

چرا اجازه نمی دهد مجلس اصولگرا با احمدی نژاد برخورد کند؟

و....

مخصوصا وقتی که برخی از اخبار خصوصی توسط برخی ساده اندیشان فاش شود. مثلا بگویند بلکه قبلا نظر رهبری این بود که.....

به عنوان مثال وقتی که از آقا لاریجانی در در موسسه فرهنگی دانشجویی 13 آبان ( لانه جاسوسی سابق آمریکا) مورد سوال قرار می گیرد که چرا در مجلس برای بار دوم قصد سوال از رئیس جمهور را داشتید؟ ایشان جواب می دهند که: « وقتی این مسئله را در نزد آقا مطرح کردیم ایشان عنوان کردند که نظری در این باره ندارند و من برداشت کردم این اقدام کار خوبی است اما پس از آن برخی از دوستان در مجلس تحلیل‌شان به این صورت بود که این اقدام در این شرایط درست نیست و البته فوراً بعد از نظر رهبر در این باره این مسئله منتفی شد.»

شما از این جمله ایشون چه نتیجه ای می گیرید؟

ایشون با این جمله خودش را آدم خوبه معرفی کرده است اما رهبر را.....؟؟؟؟!!!!

ماشاالله بصیرت از تمام وجودشان می بارد!!!

یادم می آید در سال قبل وقتی که نه دی در شیراز بودم همراه دکتر حسین نجابت«نماینده فعلی تهران در مجلس» سخنرانی داشتم. بنده از برخی مواضع سست ایشان در دوره فتنه خبر داشتم به همین دلیل در صحبت های خودم به این قسمت از سخنان حضرت آقا در ماه رمضان 89 اشاره کردم که ایشان در دیدار با دانشجویان فرموده بودند برخی افراد ضعیف الایمان هستند و شما نباید افراد ضعیف الایمان را به بهانه خالص کردن جامعه از دایره خارج کنید.

گفتم حضرت آقا یک دسته بندی جدید در عرصه سیاسی فرمودند و آن«افراد ضعیف الایمان» است.

با توجه به اینکه آن روز در آستانه انتخابات مجلس بودیم گفتم ما نباید انسانهای ضعیف الایمان انتخاب کنیم! بلکه باید بگردیم بهترین ها را که مانند بنیان مرصوص هستند را برای مجلس انتخاب نماییم.

البته این صحبت بنده به آقای دکتر برخورد و بعد ایشان به شدت از ساکتین فتنه دفاع کرد و...

غرض از این خاطره این بود که انسانهای ضعیف الایمان گرچه در دسته بندی، کنار فتنه گران قرار نمی گیرند اما پر هزینه هستند، همانطور که جناب رئیس مجلس همه تقصیر ها را از گردن خود باز کرد و متوجه دیگری کرد و همین سخن ایشان منشأ بسیاری از شبهات می شود که فعلا قصد پرداختن به آن را ندارم.

علنی کردن و بیان همین سخنان خصوصی و دو طرفه در رسانه ها، دور از بصیرت است و همین سخنان هیزم آتش فتنه آینده خواهد شد.

باید منتظر موج بلندی از شبهات بر علیه رهبری باشیم که عبور از این شبهات نیاز به کسب بصیرت بسیار دارد.

در آخر لازم است ذکر کنم که دفاع حضرت آقا از احمد نژاد مطلق نبوده و برای آن خط قرمزهایی وجود دارد که اگر احمدی نژاد از آن خط قرمز ها عبور کند حضرت آقا هرگز از او دفاع نخواهند نمود.

اما تا کنون احمدی نژاد از این خط قرمز ها عبور نکرده است، به همین دلیل مورد حمایت رهبری خواهند بود.

پس تا زمانی که ایشان از دولت دفاع می کنند حداقل ما نیز، اسباب زمین خوردن آن را فراهم نکنیم.

تــــــذکـــر مهم: بنده در این پست به هیچ عنوان در مورد انتخابات آینده نظری نداشته ام، بحث بنده در مورد فتنه آینده است نه انتخابات آینده و اگر گفتم باید از این دولت برای به سلامت تمام شدنش دفاع کنیم به هیچ وجه به این معنا نیست که از این دولت در انتخابات آینده حمایت کنیم. بحث در مورد انتخابات فعلا زود  است باید صبر کنیم تا آرایش ها سیاسی را ببینیم بعد با توجه به بیانات حضرت اقا اعلام موضع کنیم.

 

 

  • محمد جواد ابراهیمی

نظرات  (۴۷)

اگر ما از اخلاق اسلامى دور شدیم، اگر عدالت را فراموش کردیم، شعار عدالت را به انزواء انداختیم، اگر مردمى بودنِ مسئولان کشور را دست‌کم گرفتیم، اگر مسئولین کشور هم مثل خیلى از مسئولین کشورهاى دیگر به مسئولیت به عنوان یک وسیله و یک مرکز ثروت و قدرت نگاه کنند، اگر مسئله‌ى خدمت و فداکارى براى مردم از ذهنیت و عمل مسئولین کشور حذف شود، اگر مردمى بودن، ساده‌زیستى، خود را در سطح توده‌ى مردم قرار دادن، از ذهنیت مسئولین کنار برود و حذف شود؛ پاک شود، اگر ایستادگى در مقابل تجاوزطلبى‌هاى دشمن فراموش شود، اگر رودربایستى‌ها، ضعفهاى شخصى، ضعفهاى شخصیتى بر روابط سیاسى و بین‌المللى مسئولین کشور حاکم شود، اگر این مغزهاى حقیقى و این بخشهاى اصلىِ هویت واقعى جمهورى اسلامى از دست برود و ضعیف شود، ساخت ظاهرىِ جمهورى اسلامى خیلى کمکى نمیکند؛ خیلى اثرى نمیبخشد و پسوند «اسلامى» بعد از مجلس شورا: مجلس شوراى اسلامى؛ دولت جمهورى اسلامى، به تنهائى کارى صورت نمیدهد. اصل قضیه این است که مراقب باشیم آن روح، آن سیرت از دست نرود، فراموش نشود؛ دلمان خوش نباشد به حفظ صورت و قالب. به روح، معنا و سیرت توجه داشته باشید. این، اساس قضیه است.
نظام اسلامى، نظام اسلامى است در ظاهر و باطن؛ نه فقط نظام اسلامى در ظاهر. صرف اینکه حالا یک شرائطى در قانون اساسى براى رئیس جمهور و براى رهبر و براى رئیس قوه‌ى قضائیه و براى شوراى نگهبان و براى که و که معین شده؛ و چه و چه، اینها کافى نیست؛ اگرچه اینها لازم است. انحراف در هدفها، در آرمانها، در جهتگیرى‌ها را باید مراقبت کرد که پیش نیاید. و این چیزى است که ما در طول این سالهاى طولانى - بخصوص بعد از جنگ و بعد از رحلت امام - درگیرش بودیم؛ جزو درگیرى‌هاى اساسى در این دو دهه‌ى گذشته، یکى همین بوده. تلاشهاى زیادى شده است براى اینکه جمهورى اسلامى را از روح و معناى خودش خارج کنند. تلاشهاى زیادى کرده‌اند؛ به شکلهاى مختلف؛ چه در زمینه‌هاى سیاسى، چه در زمینه‌هاى اخلاقى، چه در زمینه‌هاى اجتماعى؛ از اظهاراتى که شده و حرفهائى که زده شده.
شجاعت در برابر هیبت دشمن، جزو شاخصهاست. در مقابل دشمن اگر مسئولین کشور احساس رعب و خوف بکنند، بر سر ملت بلاهاى بزرگ خواهد آمد. آن ملتهائى که ذلیل و مقهور دست دشمن شدند، عمده‌ى علت این بود که مسئولان - پیشروان قافله‌ى ملت - شجاعت لازم، اعتماد به نفس لازم را نداشتند. گاهى در بین آحاد مردم عناصر مؤمن، فعال، فداکار، آماده‌ى به جانبازى هستند، منتها مسئولین و رؤسا وقتى خودشان این آمادگى را ندارند، نیروهاى آنها هم از بین میرود و این ظرفیت هم نابود میشود. آن روزى که شهر اصفهان در دوره‌ى شاه سلطان حسینمورد غارت قرار گرفت و مردم قتل عام شدند و حکومت باعظمت صفوى نابود شد، خیلى از افراد غیور بودند که حاضر بودند مبارزه و مقاومت کنند؛ اما شاه سلطان حسینضعیف بود. اگر جمهورى اسلامى دچار شاه سلطان حسین ها بشود، دچار مدیران و مسئولانى بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نمیکنند، در مردم خودشان احساس توانائى و قدرت نمیکنند، کار جمهورى اسلامى تمام خواهد بود.
دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‏۱۳۸۷/۰۹/۲۴

پاسخ:
ممنونم خیلی آموزنده بود
اما چه ربطی به این پست داشت
مشتی من که در مورد انتخابات حرف نزدم
این پست در مورد فتنه اینده بود
نکنه پست نخوندی؟؟!!
نمیدونم نظرم درسته یا نه!
ولی برداشت خیلی ساده من از این حمایت ها اینه که موقع انتخابات باید از بین بد و بدتر! یکی انتخاب می شد و الان هم برای همین دلیل باید نذاریم که دولت کنونی رد صلاحیت بشه تا همون بدتر ها! حرفی برای گفتن نداشته باشن...
منم با این حرف موافقم که خود دولت کنونی در آینده می تونه مشکل ساز باشه.
 "رئیس جمهوری که خودش را فرزند رهبری خوانده بود، خلف صالحی نبود"
در واقع یه کم مثل بچه های نافرمانی که آه پدر را بلند می کنن عمل کرد ولی اینکه بخوایم کلا ردش کنیم باعث شادی بیشتر دشمن می شه که ما هیچ وقت اینو نمیخوایم...
در کل اعتقاد من اینه که باید گوش به فرمان باشیم ببینیم آقا چی میگن.
با این حال اگه بگن باز هم به این دولت رای بدیم، حتما این کار رو میکنیم چون می دونیم ایشون به ماجرا از همه زوایا توجه دارن و حرفشون حقه...


پاسخ:
توجه داشته باشید که بحث بنده اصلا در مورد انتخابات نیستا
بحث در مورد فتنه آینده است نه انتخابات آینده
در مورد انتخابات هنوز خیلی زوده که بخواهیم تصمیم بگیریم
بحث بنده در مورد این است که بگذاریم این دولت به سلامت به اتمام برسد و حواسمان باشد که اگر رهبر از این دولت برای تمام شدنش دفاع کرد ما دچار شبهه نشویم
و الا بحث اینکه در انتخابات آینده ما دوباره این دولت را انتخاب کنیم اصلا مورد نظر بنده نبوده و نیست و نخواهد بود
سلام
اولین پستی بود که به طور خیلی صریح نوشته بودید و ما از خواندنش بسیار لذت بردیم...
و اما" اگر بار دیگر تشریف اوردید نجف اباد و جلساتی این چنینی بود خوشحال میشویم اطلاع رسانی کنید و ما به طور زنده از صحبت های شما فیض ببریم"!!!

اما یه سوال : آقای احمدی نژاد بر این موضوع اطلاعی ندارند؟؟
منظورم اینه که چرا این همه کار های خارق العاده میکنند که باعث شبهه بشه مثل برکناری های وزرا و....
اگر آدرس وب ایشان را دارید خب یه دعوت هم از ایشان بکنید یه سر به این وب بزنند!!!
خیلی وقت ها مردم در این ماجرا ها سختی بسیار میکشند 
مثل نبودن دارو در جامعه ی فعلی!! وبعد برکنار کردن وزیر بهداشت ...
و سوالی دیگر: دقیقا وظیفه ی ما چیست؟
هوشیاری؟
یاعلی

پاسخ:
سلام
انشاالله
چون بعد از نماز مغرب و عشاء بود نمی خواستم بچه ها تو سختی بیفتند مخصوصا اینکه ایام امتحانات هم هست

اینکه آقای احمدی نژاد اطلاع دارند یا نه را نمی دانم!
اما بلاخره آدمها مجموعه ای از خوبی ها و ضعف ها هستند
و این نقطه ضعف آدم هاست که کار دستشون می ده
اگه یادتون باشه در کلاس های دوره مرصوص می گفتیم سعی کنید یه چیزایی را از همین الان یاد بگیرید و الا وقتی بزرگ تر شدید و جایی مسئولیت گرفتید یه امتی از شما زجر خواهند برد
حالا شاید بهتر باشه بگیم که تربیت فردی مهم است یا تربیت سیاسی حکومتی
اخلاق فردی مهم است یا اخلاق حکومتی
درسته باید از اخلاق فردی شروع کرد
اما نباید به اخلاق فردی بسنده کرد
برخی از این آقایون شاید اخلاق فردی خوبی داشته باشند اما از نظر اخلاق حکومتی می لنگند
مانورهای اردو برای همین مساله بود
وظیفه ما تبعیت و دفاع همه جانبه از رهبر
او فرمانده است و ما از او اطاعت می کنیم
بدونیم که شبهاتی زیادی در مورد ایشون سراغ ما خواهد آمد اما هیچ وقت این پست رو فراموش نکنیم و در دعاهای خودمان از خداوند بخواهیم که در فتنه ها به ما بصیرت بده که حتی لحظه ای به ولی خود شک نکنیم و با اطمینان کامل از او اطاعت کنیم
یکی از علت های اینکه حضرت اباالفضل اینقدر برای ما عزیز است این است که ایشان از حضرت اذن میدان می خواهد اما ولی او به او دستور می دهد که به القمه برو آب بیاور
و او نمی گوید آنجا فقط 4 هزار  تیر انداز است و نمی شود آب آورد
اطاعت می کند و به میدان نمی رود بلکه اب می آورد
اطاعت
اطاعت رمز عبور ما از همه فتنه ها است
وظیفه ما اطاعت از رهبری و اطمینان 100 در 100 به ایشون است
یا علی
  • نون والقلم
  • سلام علیکم.شما در برنامه لانه جاسوسی حضور داشتید؟!

    چند نکته:این نه دی نبوده که بر لاریجانی اثرگذاشته که تغیر موضع داده.بحث علیه السلام شدن سیاسیون نزدیک هرکدام از انتخابات هاست.

    دوم اینکه عملکرد صدا وسیما الان هم درباره فتنه غیرقابل قبول است.جناب ضرغامی دوسال بعد از انتخابات یادشان نبود به پخش فیلم درباره فتنه بپردازند.حالا همین سال منتهی به انتخابات یادشان افتاده فیلم ابابیلی پخش کنند که درش ان فتنه عظیم روز عاشورا تبدیل شد به حضور مردم معترضی که نهایت کار بدشان اتش زدن ماشین بود.

    نکته بعدی: شما در حرفهایتان وجود جریان انحرافی را نفی نکردید و فقط جریان احمدی نژاد را اضافه کردید اما صرفا من باب تذکر میگویم:باید مراقب عده ای بود که تمام جریان انحرافی را به گردن احمدی نژاد میاندازند و پروژه تطهیر مشایی را اغاز کردند.

    و دغدغه اصلی همان که فرمودید:ساده لوحان اصولگرا و بازی در زمین دشمن و تکمیل پازل دشمن

    الذین ضل سعیهم و هم یحسبون انهم یحسنون صنعا-اگر اشتباه نکنم البته-

    پاسخ:
    سلام علیکم
    1- نه خیر خبر آن را از خبرگذاری ها خواندم
    2- بنده در قضاوت به نیت آقایون کاری نداشتم و سعی کردم بر اساس رفتارهای ظاهری آنهاقضاوت کنم و با صرف شهادت ظاهری مسلم بودن آنها را قبول نمایم.
    آقای لاریجانی می گوید بلاخره بنده تغییر موضع دادم و قبول دارم که خطا کردم چون انسان جایز الخطا است. وقتی که او چنین اقرار می کند نمی توانم بگویم که ای فلان فلان شده تو به خاطر انتخابات این حرف را می زنی!!!
    بلکه باید حرفش را تلقی به قبول نمایم و تاکید را در جای دیگری قرار دهم
    و آن تاکید این است که اگر تو بعد چند سال فهمیدی خطا کردی و تازه به صورت غیر مستقیم این اقرار را انجام دادی، برفض که واقعا بیدار شده باشی و برفض که هیچ نیت دیگری نداشته باشی و... همه این بیداری و... مدیون نه دی هستی.
    این نه دی بود که به مسئولین جرات داد که اعلام موضع بکنند
    این فرض بسیار خوشبینانه است که باید در تحلیل ها از این خوش بینی غافل نبود
    در مورد صدا و سیما هم حرف شما درست است
    بنده می خواستم بگویم همین حرکت ناقص صدا وسیما، اثر نه دی است نه فهم و جرات خود آقایان
    کسانی که بعد از نه دی اعلام موضع کردند از اون ها این اعلام موضع را قبول می کنیم و می گوییم بیداری شما به سبب نه دی بود
    و الا شما تا امروز و فرداها در خواب بودید.
    در مورد جریان انحرافی هم الحمدلله ما آنها را پاک نکردیم
    اما یادمان باشد که چه کسی به جریان انحرافی میدان برای فعالیت می دهد؟
    یادمان باشد چه کسی با قاطعیت با آنها برخورد نمی کند؟
    او به همین اندازه باید مسئولیت کارهایش را بپذیرد
    نه می شود همه تقصیر ها را گردن جریان انحرافی انداخت و نه می شود همه را تقصیر دکتر انداخت
    موضوع بحث بنده در این متن نقطه شروع فتنه است.
    درسته وقتی فتنه کلید خورد و آغاز شد تمام جریان هایی که نام بردم و حتی جریان هایی که نامشان برده نشد به سهم خود ضربه خواهند زد.
    فتنه بعد فتنه شبهات پیچیده ای است که از هر طرف بخواهی حلش کنی از یک طرف دیگر خراب می شود
    باید برای تمحیص آخر الزمان آماده شویم
    اگر در این تمحیص اهل صبر و بصیرت باشم نتیجه آن به نفع ما خواهد بود چرا که خداوند می فرماید:
    وَ لِیُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا وَ یَمْحَقَ الْکافِرین‏ 414 آل عمران
    و تا خداوند، افراد باایمان را خالص گرداند (و ورزیده شوند) و کافران را به تدریج نابود سازد.(ترجمه آیت الله مکارم)
    و این تمحیص در قلب ها که کانون شبهات می شود اتفاق می افتد و قلوب بیمار محل امنی برای شبهات خواهد شد چرا که در ادامه می فرماید:
    وَ لِیَبْتَلِیَ اللَّهُ ما فی‏ صُدُورِکُمْ وَ لِیُمَحِّصَ ما فی‏ قُلُوبِکُمْ وَ اللَّهُ عَلیمٌ بِذاتِ الصُّدُور 154
     و اینها براى این است که خداوند، آنچه در سینه‏هایتان پنهان دارید، بیازماید و آنچه را در دلهاى شما (از ایمان) است، خالص گرداند و خداوند از آنچه در درون سینه‏ هاست، با خبر است‏(ترجمه آیت الله مکارم)

    به خوبی به این آیه از قرآن اشاره داشتید که خداوند می فرماید: الَّذینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعا
    انشالله به دعای حضرت ولی عصر ما جزء اینان نباشیم
    ممنون از حضورتون

    سلام
    نمی خوام از خاتمی تعریف کنم اما اون کی از این کارایی که احمدی نژاد می کنه کرد؟
    کی با وزیرای خودش این رفتارها رو داشت؟


    پاسخ:

    سلام
    قبل از اینکه جواب سوالات شما رو بدم خوبه که به یه اصل مهم اشاره کنم تا همیشه قضاوت ها و  حب و بغض و حتی تعریف کردن های ما بر اساس اون باشه.
    این اصل مهم از آیات قرآن است.
    خداوند در سوره التوبة ایه 24  می فرمایدقُلْ إِنْ کانَ آباؤُکُمْ وَ أَبْناؤُکُمْ وَ إِخْوانُکُمْ وَ أَزْواجُکُمْ وَ عَشیرَتُکُمْ وَ أَمْوالٌ اقْتَرَفْتُمُوها وَ تِجارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسادَها وَ مَساکِنُ تَرْضَوْنَها أَحَبَّ إِلَیْکُمْ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ جِهادٍ فی‏ سَبیلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّى یَأْتِیَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفاسِقینَ
    بگو: «اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طایفه شما، و اموالى که به دست آورده ‏اید، و تجارتى که از کساد شدنش مى ‏ترسید، و خانه هایى که به آن علاقه دارید، در نظرتان از خداوند و پیامبرش و جهاد در راهش محبوبتر است، در انتظار باشید که خداوند عذابش را بر شما نازل کند و خداوند جمعیّت نافرمانبردار را هدایت نمى‏کند!

    احمدی نژاد با وزیر بهداشتش این برخورد را کرد! اما در زمان خاتمی رونامه دولتی که از بودجه بیت المال اداره می شد چنین تیتر زد: به خدا هم میتوان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید. روزنامه ایران/ ۲۴ تیر ۷۹

     نمونه های دیگر

    جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سر گذاشته و می خواهد مدرن و صنعتی شود. اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است! بنابراین ما چگونه می توانیم به این وضعیت چیره شویم . علیرضا علوی تبار، ۴ خرداد ۷۹،

     مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان، نماد عقب افتادگی است . نوشین احمدی،تیر ۷۷، ماهنامه جامعه سالم

    اینکه پیامبر را ابوالقاسم لقب داده اند، نه ابو فاطمه، حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی مرد سالاری است. مرضیه آذر افزا، ۱۳ مهر ۷۸، ماهنامه پیام‌ها‌جر

     تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است. سالار بهزادی، ۲۳ آبان ۷۸ صبح امروز

     

    حالا ما برای قضاوت سه طرف داریم

    اول آیه قرآن که می فرماید بهتر و بدتر و محبوبتر و مبغوض تر را بر اساس دین مشخص نمایید نه منافع فردی

    دوم احمدی نژاد که با برخی از رفتارها سبب مشکلات اقتصادی و دارویی و... برای ماشده است

    سوم خاتمی که با وزیرانش اینگونه برخورد نکرد اما در دوران او به مقدس ترین مقدسات در رسانه های نهاد های دولتی توهین می شد و او خم به ابرو نمی آورد به خاطر شعار آزادی بیان

    شما که بهتر از ما می فهمی خودت قضاوت کن کدام بهترند؟

    احمدی نژادی که در دوران او به مقدسات من توهین نمی شود اما برخی منافع اقتصادیم به خطر می افتد؟ یا خاتمی که دورانش سرشار از کفر و الحاد بود؟

    این جواب اول

    اما شما بگرد ببین کدوم یکی از وزیران خاتمی بر علیه سیاست های او در دولتش اینگونه موضع گرفتند و او لبخند زنان از کنار آنها گذشت

    احمدی نژاد می دانست که خانم دستجردی در زمان انتخابات دور اول جزء حامیان سفت و سخت لاریجانی بود و در دفتر انتخاباتی وی فعالیت می کرد اما اینقدر مرد بود که اونو برداره بیاره تو کابینه و جناحی عمل نکنه

    حالا بعد از چند سال خانم وزیر می آد جلوی رسانه ها و برخی از مشکلات دولت را تو این شرایط علنی می کنه!!

    نمی خام بگم کار احمدی نژاد درست بود اما کار خانم وزیر  هم بی عیب نبود گرچه جواب اشتباه رو با اشتباعه نمی دن

    اما خاتمی آنقدر حزب زده و جناحی بود که اگر می دانست کسی ذره ای با سیاست های او و جریان فکریش مخالف است اصلا در دولت خود حتی به عنوان بخشدار روستای دور افتاده راهش نمی دادند.

    اما همین احمدی نژاد حاضر شد وزیرش را که به طرفداری از لاریجانی در دوره های قبل شهرت پیدا کرده بود در کابینه به عنوان وزیر بیاورد

    پس احمدی نژاد را با بسیار اسفل تر از خودش مقایسه نکنید

    بگردید بهتری پیدا کنید و آن وقت مقایسه کنید

    جنایات خاتمی در مورد دین و... را تاریخ به مرور زمان مشخص خواهد نمود

    یا علی

    منظور بنده هم همین بود.
    اینکه رهبر هرچی بگن حتی اگه ما حکمتش رو ندونیم و فکر کنیم اشتباهه ولی چون به درستی تصمیم آقا اعتقاد داریم باز قبول می کنیم و مخالفت نمی کنیم، اینکه مثلا به این دولت دوباره رای بدیم یک مثال بود.

    پاسخ:
    درسته
    یا علی
  • حامد حمایت کار
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    بنده زمان ها فتنه را به سه بخش تقسیم می کنم
    1. قبل از فتنه
    2. زمان فتنه
    3. بعد از فتنه

    1. قبل از فتنه
    در این دوران زمان تبیین شاخص هاست و نیازی به ورود به مصداق ها برای مبیّنین جامعه نیست ، فقط باید به خوبی حرکات رجال سیاسی را زیر نظر داشت ، نیازی به برخورد مصداقی نیست بلکه با توجه به خطاها و استراتژی ها شاخص ها را باید بهتر تبیین کرد.
    2. زمان فتنه
    در این زمان مصداقی صحبت نکردن خیانت به جامعه است چون غبار آلودگی فضا برای کسانی که تا به حال شاخص ها را به خوبی دریافت نکرده اند اجازه دیدن شاخص ها را نمی دهد و باید کسانی که با شاخص ها می بینند مصداقی صحبت کنند.
    3. بعد از فتنه
    این دوران دوران درس گرفتن است چه خواص و چه عوام پس باید درس های فتنه برای همه بازگو شود

    خیلی خلاصه بود امید وارم تونسته باشم حرفم رو بزنم

    پاسخ:
    دلم نمی آد به این نظریه به این زیبایی پاسخ بدهم
    دوست داشتم می گفتم بله همین طوره
    خیلی عالی تقسیم بندی کرده بودید
    بسی لذت مضاعف بردیم
    اما
    فرموده بودید قبل از فتنه نیازی برای ورود به مصداق ها .... نیست.
    این جمله شما یک ادعا است بدون دلیل اولا چرا؟
    ثانیا با توجه به تقسیم خود شما که فتنه را به فعلیت خارجی دانسته بودید ( قسمی به عنوان زمان فتنه داشتید). باید بگم که این کارایی که الان آقایان دارن انجام می دن چیه؟
    اینا فعلیت نیافته؟
    اینا نقشه پشت پرده است که کسی خبر نداشته باشه؟
    آقای لاریجانی و یا احمدی نژاد برای کارهای خودش مگر حریمی گرفته که من بخواهم برای او حریمی قائل بشوم و فقط به تبیین شاخص ها بپردازم
    وقتی به شاخصه ها بسنده می شود که آنها نیز وارد گود و عمل نشده باشند
    به میزان اینکه آنها رفتارهای علنی داشته باشند باید به مصادیق پرداخته شود تا جامعه گمان نکند فلانی یک شبه چپ کرد!
    فرایند شکل گیری فتنه و خفه کردن آن در نطفه خیلی مهم است.
    وقتی دشمن هدفش را بیان می کند، وقتی دوست ناآگاه در زمین آن بازی می کند بازم باید صبر کرد
    ثالثا بنده مطالبی که در مورد آقایان نوشته ام هیچ کدام حوادث پشت پرده و خصوصی نبوده است. مطالبی بوده که همگان دیده و شنیده اند و بنده بر اساس آنچه اینان خودشان بیان کرده اند و همه خبر دارن تحلیل کرده ام
    بنده گفتگوی علنی آقای لاریجانی و عزل های علنی را مورد تحلیل قرار دادم
    در این تحلیل هم به دنبال کوبیدن اقایون نبودم که اگر این قصد را داشتم به گونه ای دیگر نگارش می کردم
    اما آنچه که فلش تحلیل رو به آن سمت بود این بود که ما نباید به هر بهائی دولت را بکوبیم
    نمی گم دولت  مقصر نیست! اما این سبک برخورد با دولت مورد پسند دشمن است و این سبک برخورد دولت با دیگران مورد پسند دشمن است.
    نکته آخر اینکه اشکال شما سالبه به انتفاء موضوع است
    بنده این بندگان خدا را به عنوان فتنه گران اصلی نمی دانم
    این ها داخل نظام تحلیل شده اند
    و اگر نام کسی به عنوان فتنه گر برده شده است شما بهتر می دانید که اینان باقی مانده های فتنه قبل بوده اند
    پس بحث ما فرایند شکل گیری فتنه آیند با خطاهای خودی ها است
    امیدوارم که منظورتان را فهمیده باشم
    بازم تشکر
  • حامد حمایت کار
  • تشکر
    گفتم ملاک های حرکت من از صحبت های آقا و بزرگان اینهاست
    نگفتم الان در کدام یک از زمان ها هستیم ، یا اینکه ایرادی به حرف های شما وارد نکردم
    و دیگری هم اینکه اینها ملاک هایی هست که من بدست آوردم و حال ممکنه اصلا شما به ملاک دیگری رسیده باشید که اونا درست باشه
    قصد من اینه که این ملاک ها رو بگم اگر مشکلی داشت چکش بخوره
    پاسخ:
    کشتی منو!
    ملاک های درستی بیان کرده بودید
    بنده در تطبیق آن یه خورده حرف داشتم
    انشاالله که این دولت به سلامت به پایان برسد

    سلام
    شنیدم قراره از این به بعد تو بنیاد 5شنبه ها کلاس تحلیل سیاسی برگذار میشه.پرسیدیم که ما هم میتونیم شرکت کنیم؟جواب سر بالا شنیدیم!
    و گفتن فقط کسایی که اون روز توی جلسه شما بودن ثبت نام شدن .
    پس ما چطور یمیتونیم تو کلاسا بیایم؟
    پاسخ:
    سلام
    جلساتی برگذار می شه با بنده اصلا در ارتباط نیست
    بنده فقط در طراحی اول این دوره یه مشارکتی داشتم و جلسه اول را به عنوان افتتاحیه و نه دی، دعوت شده بودم
    از بقیه مارها شون خبر ندارم
    تو این کلاس ها هم فکر نکنم از بچه های مرصوص کسی باشه
    به هر حال نمی دونم
    اما تو دوره های مرصوص پیش بینی های لازم برای بچه ها شده است
    پس کمی صبر


    اشکال شما: بخشید در یکی از سوال و جواب ها برگزار ، برگذار نوشته شده که غلط است لطفا اصلاح کنید

    جواب ما:

    چون در این زمینه خیلی ها اشکال گرفتن و در جاهای دیگر هم تذکر داده اند بنده متن ذیل را که از کتاب غلط ننویسیم نوشته  آقای ابوالحسن نجفی در خصوص نحوه استفاده از واژگان اشاره شده و نگارش صحیح آن است برای شما آورده ام. 

    برگذار کردن / برگزار کردن

    برگذار و برگزار به ترتیب از برگذاشتن و  برگزاردن گرفته شده است . دو فعل مرکب اخیر در متون معتبر فارسی کم و  بیش به  یک معنی به کار رفته اند و براساس شواهد موجود نمی توان حکم کرد که آیا برگذار با حرف "ذ" صحیح است  یا برگزار با حرف "ز". فقط چنین می نماید که برگذاشتن به معنای ((انجام دادن ، فیصله دادن )) بوده است  و برگزاردن به معنای ((تقبل کردن ، برعهده گرفتن )). علت اینکه در انشای معاصران این اصطلاح را بیشتر به صورت برگزارکردن ، یعنی با حرف" ز" به کار می برند  این است که آن را، آگاهانه یا ناآگاهانه، با گزاردن به معنای (( به جا آوردن و ادا کردن )) ازیک مقوله می شمارند و فعل برگذاشتن را که امروزه نامستعمل است طبعاً ذر نظر نمی آورند. ولی متضاد فعل اخیر را که فرو گذاشتن به معنای(( کوتاهی کردن  در کار و انجام ندادن))  است و امروزه نیز متداول است نباید از نظر دور داشت حتی می توان گفت که برگذار کردن متضاد فرو گذار کردن است و همچنانکه ترکیب اخیر با حرف" ذ" نوشته می شود ترکیب نخست نیز باید با حرف "ذ" نوشته شود.

    فرهنگ معین ترکیب برگذار کردن را فقط با حرف "ذ" ضبط کرده است و  به نظر می آید که همین املاء صحیح است. فضلای معاصر نیز در نوشته های خود آن را با همین املاء به کار برده اند : ((مقصود این است  که آقایان تشویق کنند،  تبلیغ کنند... بلکه جشن سال آتیه خیلی آبرو مندانه برگذار شود)). (محمد علی فروغی، مقالات فروغی، تهران، 1351، ص29); ((اصل عیب در اینجاست که می خواهیم همه کار را به اجمال و اهمال برگذار کنیم )) (مجتبی مینوی، در مجله یغما، دی 1336 ، ص 439)

    با این همه، گرچه برگذار با حرف "ذ" صحیح تر می نماید، برگزار با حرف "ز" را نیز نمی توان غلط دانست و باید هر دو املاء را صحیح تلقی کرد. و نیز  گذاشتن / گزاردن.


    بازم از تذکر بسیار خوب شما تقدیر می شود

  • راه روشن
  • سلام
    ممنون از لطفتون
    وبلاگ قشنگی دارید
    موفق و مستدام باشید
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    سلام 
    شنیدم آمریکا ما را از نظر دارویی وپزشکی تحریم نکرده !
    پس کمبود های فعلی برای چیست؟؟
    پاسخ:
    سلام
    بنده نشستم اینجا جواب شنیده ها رو بدم
    چون آدما در طول روز خیلی چیزا می شنوند
    برفضم آمریکا تحریم نکرده باشه. ما از این شنیده دنبال چی هستیم؟
    دنبال تطهیر آمریکا؟
    جواب این که مشخصه. آمریکا با این کارا که هیچ با آب اقیانوس ها هم تطهیر نخواهد شد
    دنبال این هستیم بگیم دولت ضغف داره؟
    خب کسی منکر این نیست
    چرا این همه راه می رید تا آمریکا، بعد می گید دولت ضعف داره
    بدون رفتن به امریکا هم ما قبول داریم
    پس همیشه حواسمون باشه وقتی می خواهیم نقد بزنیم به گونه ای نقد نزنیم که دشمن از نقد ما استفاده کند و خودش را خوب نشان دهد.
    نقد دولت به جای خود کثیفی امریکا هم جای خود
    سخنرانی عسگر اولادی رو شنیده اید؟
    چه جوابی براش دارید؟

    پاسخ:
    بله
    نشنیدمش!! خواندمش!!
    اینا همون اصولگراهای ساده لوح هستند«البته در فرض بسیار خوش بینانه»
    ایشان چنین جمله قصاری را بیرون انداخته بودند: « موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم، اهل فتنه دور اینها جمع شده‌اند و به حیثیت‌شان آسیب زده‌اند. من موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم؛ چون با هر دویشان کار کرده‌ام. یک سال و نیم وزیر موسوی بودم و با کروبی نیز در کمیته امداد و زندان بودم.»

    استدلال ایشان برای اینکه موسوی و کروبی فتنه گر نیستند این 1- با هر دو کار کردم 2- همراه آنها در زندان بودم
    با توجه به این استدلال می توان این را به این صورت تحلیل منطقی کرد
    1- آقای عسگراولادی با هر کسی که کار کرده باشد او فتنه گر نمی شود
    2- آقای عسگر اولادی با هر کس در زندان بود او فتنه گر نمی شود
    از این دو دلیل ایشون که با کلمه چون مشخص کرده بود می توان چنین نتیجه گرفت
    1- خدا را شکر آقای عسگر اولادی با مسعود رجوی کار نکرد
    2- خدا را شکر با آنها در زندان نبود
    چرا؟
    چون اگر با آنها قبل از انقلاب در زندان بود پس آنها هم منافق نبودند
    اگه اهل مطالعه باشید می دونید که مسعود رجوی هم در صف مبارزین با شاه بود و در زندان شاه زندانی شده بود
    فقط خدا کند که آقای عسگر اولادی او را ندیده باشد و الا.....
    سلام
    خیلی زیبا بود.کاملا استفاده کردم.هم از پست شما هم از نظرات و جوابها.
    بصیرت یعنی این.
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    خوش آمدید

    با سلام و عرض تسلیت. کوتاهی حقیر را عفو بفرمائید. ارادتمندم

    پاسخ:
    سلام
    بزرگوارید
    ببخشید در یکی از سوال و جواب ها برگزار ، برگذار نوشته شده که غلط است لطفا اصلاح کنید
    پاسخ:
    چون در این زمینه خیلی ها اشکال گرفتن و در جاهای دیگر هم تذکر داده اند بنده متن ذیل را که از کتاب غلط ننویسیم نوشته  آقای ابوالحسن نجفی در خصوص نحوه استفاده از واژگان اشاره شده و نگارش صحیح آن است برای شما آورده ام. 

    برگذار کردن / برگزار کردن

    برگذار و برگزار به ترتیب از برگذاشتن و  برگزاردن گرفته شده است . دو فعل مرکب اخیر در متون معتبر فارسی کم و  بیش به  یک معنی به کار رفته اند و براساس شواهد موجود نمی توان حکم کرد که آیا برگذار با حرف "ذ" صحیح است  یا برگزار با حرف "ز". فقط چنین می نماید که برگذاشتن به معنای ((انجام دادن ، فیصله دادن )) بوده است  و برگزاردن به معنای ((تقبل کردن ، برعهده گرفتن )). علت اینکه در انشای معاصران این اصطلاح را بیشتر به صورت برگزارکردن ، یعنی با حرف" ز" به کار می برند  این است که آن را، آگاهانه یا ناآگاهانه، با گزاردن به معنای (( به جا آوردن و ادا کردن )) ازیک مقوله می شمارند و فعل برگذاشتن را که امروزه نامستعمل است طبعاً ذر نظر نمی آورند. ولی متضاد فعل اخیر را که فرو گذاشتن به معنای(( کوتاهی کردن  در کار و انجام ندادن))  است و امروزه نیز متداول است نباید از نظر دور داشت حتی می توان گفت که برگذار کردن متضاد فرو گذار کردن است و همچنانکه ترکیب اخیر با حرف" ذ" نوشته می شود ترکیب نخست نیز باید با حرف "ذ" نوشته شود.

    فرهنگ معین ترکیب برگذار کردن را فقط با حرف "ذ" ضبط کرده است و  به نظر می آید که همین املاء صحیح است. فضلای معاصر نیز در نوشته های خود آن را با همین املاء به کار برده اند : ((مقصود این است  که آقایان تشویق کنند،  تبلیغ کنند... بلکه جشن سال آتیه خیلی آبرو مندانه برگذار شود)). (محمد علی فروغی، مقالات فروغی، تهران، 1351، ص29); ((اصل عیب در اینجاست که می خواهیم همه کار را به اجمال و اهمال برگذار کنیم )) (مجتبی مینوی، در مجله یغما، دی 1336 ، ص 439)

    با این همه، گرچه برگذار با حرف "ذ" صحیح تر می نماید، برگزار با حرف "ز" را نیز نمی توان غلط دانست و باید هر دو املاء را صحیح تلقی کرد. و نیز  گذاشتن / گزاردن.


    بازم از تذکر بسیار خوب شما تقدیر می شود

    سلام مرصوص جانم
    بعد از مدت مدیدی توفیق پیدا کردید تا نوشته هایتان به چشمان ما در آید
    اما در این مطلب من تحلیل ندیدم
    بیشتر گمانه زنی بود
    و چیدن یکسری فرضیات کنار هم
    از شما بیش از این توقع داریم
    پاسخ:
    سلام
    چـــــــــــــــــــــــه عجب!!
    می شه بگی تعریف شما از تحلیل چیه؟؟؟
  • مصطفی عظیمی
  • سلام.خیلی مفید بود حاج آقا خیلی ممنون...
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    سلام
    نکته که از آقا براتون گذاشتم درباره یه نکته مهمه که بحث شما هم توش می گنجه. اون هم دووجهی بودن نظام از حیث ساختار؛حقیقی و حقوقی.
    یعنی علاوه بر اینکه ما رییس قوه مقننه مسلمان می خواهیم مجلس شورای اسلامی هم می خواهیم. ما رییس جمهور مکتبی می خواهیم دولت اسلامی هم می خواهیم و ....
    بعضی وقتها سختارهای نظام فقط پسوند اسلامی را یدک میکشند و تلاشی در جهت اسلامی بودن آن نمی شود.
    وقتی هم درباره اسلامی سدن حرف می زنیم سریع بحث اختلاط زن و مرد،محرم و نامحرم و ... از این دست بحث ها مطرح می شود.

    داداش ما متن شما رو می خونیم مثه فرفره. :))))
    پاسخ:
    سلام
    خدا رو شکر
    باور نمی شه در مورد دکتر اینا رو بگی!!
    خودتی؟؟؟
    بازم تشکر
    سلام
    نرم افزار شهید ابراهیم هادی را از لینک زیر دانولد کنید و در صورت تمایل در وب خود قرار دهید
    با تشکر

    http://dl.monib.ir/komeil.zip
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم

    با سلام و تشکر از مطلب خوب،‌ مفید و بجای شما!

    و متشکرم که ما را هم دعوت فرمودین. استفاده کردم.

    باتوجه به شناختی که از جریانات مذکور دارم. تا حد زیادی تحلیل شما را می‌توانم بگویم عینا دیده ام. بله در برخی مواقع خصوصیاتی در برخی از افراد هست که می‌شود ابزار دست دشمن تا مواضع اصلی ما را مورد حمله قرار دهند.حتی میتوانم بگویم برخی نقطه ضعف‌ها مورد توجه خاص همان سه جریان اولی که ذکرشان نموده اید هم هست و بارها دیده‌ام که از این نقطه ضعف ها سو ء استفاده می‌کنند. حتی من تعابیری شنیده ام از این قبیل؟«جدا کردن دکتر از نظام،‌ یعنی گرفتن کارکرد های نظام ولایی از آن!!!» شما در جمله دقت کنین!

    وقتی به یک نفر این گونه بگویند،‌ کافی است او هم اندکی خلقیات و خصوصیات عجیب داشته باشد،‌ آن وقت باورش می‌شود که واقعا این نظام ولایی است که باید دنبال او بدود تا زیر سوال نرود.

    مسلما در این گونه مواقع با اندک غفلتی اسباب لغزش و بازی کردن در زمین دشمن فراهم می‌شود. متاسفانه این خلقیات عجیب کم نیست. خیلی ها هستند که در مواقع غبار آلود به خود اطمینان کاذب دارند و فکر می‌کنند که همه باید بیایند و درس اخلاص و بصیرت از آنان یاد بگیرند اما همین خصوصیات اخلاقی به ظاهر کوچک سبب سقوط آنان می‌شود. من هم با شما موافقم. با وجود این که خیلی مواقع از تصمیمات به ظاهر عجیب اما در واقع نشأت گرفته از همان خلقیات و ....دکتر عصبانی می شوم اما می‌دانم که هرگز نباید با حمله به سوی ایشان اسباب نزدیک شدن دشمنان داخلی و خارجی به اهدافشان را فراهم نمود. ضمن این‌که کاملا با افرادی که همواره چند قدم از رهبر جلوتر حرکت می‌کنند مخالفم.

    وقتی حضرت آقا این همه در خصوص لزوم حفظ وحدت قوا،  احترام به اشخاص و...صحبت و تاکید دارند آن وقت چه معنایی دارد ما  به اسم دفاع از ولایت،‌ به اسم دلسوز ی برای ارزشها و..خلاف این فرمایشات عمل کنیم.

    اما نکته‌ی اساسی در این است که چرا ما عبرت نگیریم!!!

    چرا ما از خود غفلت کنیم؟

    خیلی مواقع دشمن بیرونی از رذایل درونی ما برای به زمین زذنمان بهره می‌گیرد.و چه زمین خوردنی بدتر از این که ابزار دشمن باشی!!

    مثلا همین مبحث!

    اگر دشمنان داخلی و خارجی بخواهند به طور بارز و آشکار به دکتر حمله کرده و نیت خود را نشان دهند مسلما نتیجه‌ی عکس می‌گیرند. هم چنان که از ابتدای انقلاب این گونه بوده و هر وقت دشمن فشار مستقیم آورده،‌نتیجه ی عکس گرفته است.

    اما وقتی دست می‌گذارد روی یک سری اخلاقیات عجیب و غریب ما و آن‌ها را با اسباب و حیل مختلف وسیله‌ای برای تغیان و سرکشی ما قرار می‌دهد،‌ آن وقت است که متاسفانه نتیجه هم می‌گیرد. ما می‌شویم ابزار دست او .

    به هر حال بهترین راه حل همان رعایت تقواست در همهِ‌گفته ها و نوشته هایمان که حضر ت آقا یکبار هم در انتهای درس خارجشان بدان اشاره کردند. و فرمودند که در این که چه می‌گویید  چه می‌نویسید حتی در فضار مجازی دقت کنید.

    امید وارم خداوند به همه‌ی ما بصیرت این‌که چه بگوییم،‌ در باره‌ی شنیده هایمان چگونه بیاندیشیم،‌ چه بنویسیم ،‌ کی بنویسیم و کی سکوت کنیم را بدهند.

    باز هم سپاس

    مخصوصا که هماره معتقدم یکی از جاهایی که در طرح سپهر جای کار دارد،‌ همین مباحث جهان بینی دینی است. به نظرم جا دارد جهان بینی و تفکر شیعی بیش از پیش جای خود را در این طرح بنمایاند.

     

     

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون
    به نکات بسیار خوبی اشاره کرده بودید
    اگر نسبت به نوشته این جانب نقدی دارید صریحا بفرمایید تا استفاده کنیم
    سلام چقدرزیباست تاحالاازاین بعدبه قضیه نگاه نکرده بودم.تخریب همه جانبه اخمدی نژادبااهداف بلندمدت؟!!!!!
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    چه عجب!
  • ریحانه ی آفرینش
  • سلام.
    متاسفانه اینطور که دیده میشه جریانات انحرافی خیلی شدید فعالیت خودشون رو شروع کردند همین دیروز فهمیدیم یه مراسمی چندشب پیش توی خوابگاه دانشگاه مون بوده که مخاطبین هم 120 نفر بوده.
    بسیاربسیار ناراحت کننده است.
    درقبال اینجورفعالیت هاشون دقیقا چه کار میشه کرد؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    باید برای کسانی که احساس می کنیم فریب خورده اند و جاهلند روشنگری بکنیم و انسجام و بصیرت خودی ها را بالا ببریم
    تا زمانی که وقت عمل است تردید به خود راه ندهیم
    همه حرف سر خودمان است
    که آنقدر بصیرت پیدا کنیم که هنگام عمل از هر تردیدی پاک شده باشیم
    وقتی آقامون با بغض ندای این عمار را سر داد ،‌ با خودم گفتم مگه آقا تنهاست؟ شاید آگاه نبودم از فتنه ی عمر و عاص ها و ساده لوحی ابوموسی اشعری ها. اما حالا خوب درک می کنم که رهبرم تنهاست ،‌تنها در میان آنانی که داعیه سربازی و پیروی از او را دارند. حالا خوب می فهمم غربت حسین را در میان کوفیان ! راستی چرا حسین فریاد هل من ناصر ینصرنی سر داد؟ 
    فقط همین را می دانم که رهبرم عمار ندارد. کسی که معنی واقعی ولایت را فهمید و تا آخرین قطره خون به پای ولایت ایستاد . کسی که هیچگاه حاضر نشد از ولایت در راه رسیدن به اهداف خود خرج کند . همان که در صحنه های حساس در کنار رهبرش بود نه اینکه خود را در پس پرده ولایت مخفی کند و رهبرش آماج تیرهای سهمگین دشمنان و زخم زبان های آنان شود. به راستی این عمار؟
    پاسخ:
    اگر منظور شما پخمگان سیاسی است حرفتان صد در صد درست
    اما اگر توده مرده باشد صد در صد اشتباه
    نه دی را اجنه خلق نکردن
    نه دی لبیک به این عمار بود
    من..؟!
    چه دوحرفیه وسوسه انگیزیست....
    این من! نه زیبایم ، نه مهـربانم....نه عـاشق و نه محتاج نگاهی...!
    فراری از دختران آهن پرست و پسران مانکن پرست....
    فقط برای خودم هستم...خوده خودم ! مال خودم ! صبورم و عجول!!
    سنگین...سرگردان...مغرور...قـانع....
    با یک پیچیدگی ساده و مقداری بی حوصلگیه نه چندان تلخ!!!
    آنچنان ساده ام
    که گنجشکها هم می توانند
    در جیب هایم لانه کنند
    با پروانه ای سال ها دوست می شوم
    برای پای مورچه ام که به گل می ماند
    های های گریه می کنم
    در دور و دراز باور خود
    کودک می مانم
    همیشه
    حالا
    و برای تویی که چهره های رنگ شده را می پرستی نه سیرت آدمی ؛ هیچ ندارم
    راهت را بگیــر و بـــــــرو
    ..
    پاسخ:
    خیره انشاالله
    دو نکته :
    1.خانم دستجردی فقط به دلیل مصاحبه تلویزیونی اخراج نشدند بلکه مشکلات دیگه ای هم بود که مهمتر بود مثل رئیس سازمان نظام پزشکی.
    2. احتمالا جریان معروف شده به انحرافی اصلا در انتخابات حضور نخواهد داشت

    پاسخ:
    سلام
    1- در پرسش و پاسخ ها به این مساله پرداخته شده است
    اما بازم از تذکرتون ممنوم
    2- بنده در مورد فتنه آینده نوشتم نه انتخابات گرچه با هم هم زمان باشند

    سلام

    ممنون از دقت زیاد و زیباتون

    درسته من نظرم به مطلب شما ربط نداشت ولی مطلب شما رو خوندم و چون اهل حاشیه نیستم نمیخواستم بحث کنم

    شما به برداشت مطلب من از نشریه ای ایراد وارد کردید صحیح ولی انچه مد نظر بود محتوا و مضنون بود نه حواشی

    در مورد نقد هاشمی و مدرسه شین اباد باید عارض شوم بنده نقد به مسئولان را صحیح و درست میدانم و هر انتقادی همسو بودن با رسانه های بیگانه نیست و انتقادات کنونی کم هم میباشد

    به فرموده اقا نباید مسئولان ما از نقدهای مفید و بی ریا در امان باشند

    در هر صورت ممنون از دقت نظر شما

    موفق باشید در پناه امام زمان

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • سما علیزاده
  • سلام
    خیلی جالب و به جا بود
    امیدوارم که عموم استفاده کنند
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
  • رفیق قدیمی
  • سلام  جواد جون

    بدون اینکه این پیام رو تو وب بذاری، خواستم بگم لینک شدی

    وبت خیلی عالی شده

    پروفایلت هم خیلی خوشمزه بود

    خواستی منم لینک کن چند وقتیه برگشتم به صحنه!

    پاسخ:
    سلام
    خوبی؟
    چه عجب!!
    چشم
    بهت سر می زنم
  • دوستدار شما
  • پست جدید چی داری حاجی؟
    پاسخ:
    چشم

    سلام دوست ارزشی و مهربانم

    خدا خیرت بده

    هوشیاری و اگاهی و جریان شناسی به قول فرمایش حضرت اقا سیاسی بودن بدون سیاست زدگی راه نجات ما میتونه باشه در دوره ای که گویی تاریخ در تکرار اون هست

    به قول فرمایش حضرت اقا

    اگه خواص نفهمند و یا بد بفهمند ،کاری رو که در زمان خودش باید انجام بدن و ندن حسین بن علی ها به مسلخ کربلا خواهند رفت

    التماس دعای شهادت

    بعون الله الملک الاعلی

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضور خوبتان
  • مرصوص 1117
  • سلام علیکم.
    تو اون هفته این پست خوندم برام فقط جالب بود و خوشحال کننده(واسه اطلاعاتش میگم).
    دیروز یه قسمتایی از خاطرات عزت شاهی رو خوندم(مخصوصا شکنجه ها...)وبعد دوباره امروز گفتم بذار یبار دیگه این مطالبو مرور کنم....اینبار خیلی ترسناک بود،همش با خودم فکر میکنم تحمل اون شکنجه ها سخت تره یا اینکه روحت شکنجه بشه و فکر کنی داری ریاضت عارفانه میکشی؟؟؟منظورم اینه که الان میدونم حق با کیه انشاالله وقت فتنه هم این امر برام بدیهیه ولی میترسم ازاینکه راه درستو اشتباه بگیرم چون هنوز توجریانش قرار نگرفتم که آماده بشم.کاش همچین جریان هایی مانور هم داشت!
    شناسه ی جمله هامو مفرد به کار بردم ولی شاید دغدغه ی خیلی ها باشه.
    کمک
    پاسخ:
    سلام علیکم
    برای جواب به سوالتان به یک حدیث اشاره می کنم
    عبد اللَّه بن سنان روایت مى‏ کند که حضرت صادق علیه السّلام فرمود: به زودی شبه ه‏اى براى شما پدید مى ‏آید که نه علامتى براى یافتن راه (حق) هست و نه امامى که (شما را) راهنمائى کند. کسى جز آنها که دعاى غریق میخوانند از آن ورطه نجات نمى‏یابد. عرض کردم: دعاى غریق چگونه است؟ فرمود: میگوئى:
    یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِک‏

    سلام حاج آقا می خواستم اگه میشه درباره ولایت فقیه هم بنویسید
    آخه خیلی ها با این مسئله مشکل دارن و ما هم اطلاعاتمون خیلی کمه برای اثباتش
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    اما بازم یادآوری کنید تا فراموش نکنم

    سلام همسنگر خسته نباشی

    بسیار نکات درست و به جایی رو فرمودین که واقعاً جای بسی خوشحالیه که سنگرهای سایبری رو داریم با محتواهای عمیق پر میکنیم.

    اجرکم عندالله

    اگر با تبادل لینک موافقید بسم الله

    منتظرتون هستم

    یا علی

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    شم لینک شدی
    سلام
    به نظر من مشکل در مدیریت اجرایی کشور نیست ...
    مشکل در زیر ساخت های فرهنگی کشوره ...
    چرا وقتی آقا تو سال 69 میگن ، تهاجم فرهنگی کسی بیدار نمیشه ...
    چرا تلوزیون ما فقط سرمایه داری رو نشون می ده ...
    جرا تلوزیون ما هیچ بویی از اسلام نبرده ...
    چرا جامعه ما به جای سبک زندگی اسلامی ، رو آورده به سبک زندگی غربی ...
    افکار آحاد جامعه ما غربیه یا اسلامی ...
    و ...
    حالا می خواهید نتیجه این غرب زدگی چی بشه ...
    خوب مملکتی که با اعلام حکومت نظامی ، با حکم ولی فقیه زمان ( امام خمینی ره ) مردم از رندگی شون می گزرن و می ریزن تو خیابون برای تظاهرات ، حالا نگاه نمی کنن ببینن ولی فقیه زمان ( امام خامنه ای )چی میگن ... به حرف یه احمق خودفروش میرزن تو خیابون و مملکت به آتیش می کشن ...
    ایت تفاوت بعد از سی و اندی سال دلیلش چیه ...
    اصلا مبنای شبهه چیه ...
    چیزی غیر از بی بصیرتی یا همون نقض فرهنگیه ...
    وقتی میرزای شیرازی گفت تحریم تنباکو ، تو دربار شاه قلیان می شکستند ...
    ولی حالا آیت الله مکارم وقتی تو نماز جمعه می گه من بعد از گرونی مرغ ، مرغ نمی خورم و به مردم تو صیه می کنم مرغ نخورن ، مردم می گن پیر ..... ( شرمم میاد بگم )
    چی شد جامعه ما به این روز افتاد ...
    کو آرمان های انقلاب ...
    چه بلایی دولت سازندگی و اصلاحات و غرب و آمریکا و ...به سر مردم آورد که وقتی تو زمان جنگ قحطی اومده بود مردم می گفتن " جانم فدای امام " ؛ ولی حالا که امام خامنه ای میگن اقتصاد مقاومتی مردم ....
    مشکل از احمدی نژاد ، موسوی ، کروبی ، مشایی و ... نیست ...
    مشکل از خائنین فرهنگی نظامن ...
    مثل لاریجانی خائن ؛ که بعد از حمایت از ناطق نوری و پیروزی خاتمی در دوره هفتم ، رئیس وقت صدا و سیما جمهوری اسلامی بود و با کارهای که در دوره ریاست بر صدا و سیما انجام داد ، جامعه ما به سمت سکولاریسم برد ...
    مثل ضرغامی خائن که صدا و سیما جمهوری اسلامی رو به سمت شبکه استانبولی برد و ...
    مثل وزیر ارشاد وقت ...
    خسته شدم ، بخدا خسته شدم از جنگ فرهنگی بین حزب الله ی های و خائنین به نظام ...
    ما رو دارن با خودمون می زننن ...
    فتنـــــــــــــه نتیجه نقص فرهنگی آحاد جامعه ماست ...
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    با اینکه با دلسوزی کامل این متن را نوشته بودی اما اشتباهاتی داشت که لازم به تذکر دیدم
    اول: فرموده بودید:
    خوب مملکتی که با اعلام حکومت نظامی ، با حکم ولی فقیه زمان ( امام خمینی ره ) مردم از رندگی شون می گزرن و می ریزن تو خیابون برای تظاهرات ، حالا نگاه نمی کنن ببینن ولی فقیه زمان ( امام خامنه ای )چی میگن ... به حرف یه احمق خودفروش میرزن تو خیابون و مملکت به آتیش می کشن ...
    ایت تفاوت بعد از سی و اندی سال دلیلش چیه ...
    جواب:

    این یه تحلیل غلطه، مردم فریب میر حسین رو خوردند به همین خاطر در نه دی جبران کردند، پس کسانی که در دو سه روز اول فتنه بیرون آمدند جلوی نظام نایستادند
    اگر تحلیل شما درست باشد پس جمعیت نه دی دروغه، اما جمعیت نه دی دروغ نبود، پس تحلیل شما غلط است.
    هنگام تحلیل نباید برشی برخورد کرد تحلیلی که برشی باشد سبب به خطا افتادن می شود
    اگر می خواهید پک فتنه را تحلیل کنید باید به تمام مؤلفه های آن توجه داشته باشید، و یکی از مؤلفه ها نه دی است.
    فرموده بودید:
    وقتی میرزای شیرازی گفت تحریم تنباکو ، تو دربار شاه قلیان می شکستند ...
    ولی حالا آیت الله مکارم وقتی تو نماز جمعه می گه من بعد از گرونی مرغ ، مرغ نمی خورم و به مردم تو صیه می کنم مرغ نخورن ، مردم می گن پیر ..... ( شرمم میاد بگم )
    جواب:
    اولا این یه قیاس مع الفارق است.
    چرا که این مقایسه از چندین جهت دارای اختلاف هستند
    ثانیا در بیان شما این بود که ایت الله مکارم در نماز جمعه..!!!!!!!
    ایشون امام جمعه کجا هستند ما خبر نداریم؟؟؟
    ایشون از مراجع هستند و تا به حال خطیب نماز جمعه نبودند.
    ثالثا ایشون فرموده بودند من خودم هم نمی خورم، و از نظر پزشکی هم مضراتی دارد،
    رابعا خداوند می فرماید بدون علم حرف نزنید و اگر خواستید حرفی را نقل کنید کامل بگید، مردم حرف خدا را گوش نمی کنند چه برسد به مراجع(البته با شیوه تحلیل شما)
    خامسا تهمت زدن روا نیست، شما که در همین تحلیل کوتاه چند خطا کرده اید نمی توانید بدون دلیل و ذکر سند به راحتی از کسی اسم ببرید و او را متهم نمایید، مگر اینکه برای اتهام خود دلیل بیاورید
    شما اسم رئیس مجلس را برده اید بدون اینکه دلیل و سند معتبری برای اتهام خود بیاورید، این شیوه نقد زدن روا نیست و خلاف تقوا است.
    بهتر بود شما به بخشی از سخنان صریح ایشان و یا دلیل معتبر دیگر استناد می جستید نه اینگونه بی پروا از ایشون نام ببرید و متهم کنید
    (البته لازم به ذکر است بنده نیز از منتقدین ایشان هستم اما تمام انتقاد های ما به سخنان عمومی - نه خصوصی- ایشان مستند است.)
     و البته همین قصه را در مورد دو نفر دیگر هم جاری کرده بودید که خالف تقوا و اخلاق نقد است.
    امیدورام با دقت بیشتر بتوانیم بهتر حق را یاری کنیم نه اینکه خودمان بار باشیم و سنگینی ایجاد کنیم، هنر آن است که بارها را برداریم نه باری درست کنیم که ده نفر باید جمع شوند و تا جمعش کنند.
    یا حق


    سلام
    ممنون از جوابت
    در مورد فتنه 89 منظورم کسایی بودن که عکس اقا و امام خمینی رو آتیش زدن ...
    به نظر من کم هم نبودن ...
    ولی قیاس من برای این بود که ، همون تحریم اقتصادی و نظامی دهه 60 هم بود و الان هم هست ، فرقش اینه که الان دل مردم ( منظورم همه نیستند ) می لرزه ، چون زیر ساخت های فرهنگی مونو زدون ...
    من اهل قمم ، در مورد آیت الله مکارم ، تند تند می نوشتم اشتباه نوشتم ، منظورم نماز ( خالی ) بود ، نمی دونم تو شبکه 2 دیدی یا نه که تو حرم حضرت معصومه موقع نماز ظهر ، نماز می خونن ...
    بعدشم آیت الله مکارم ، حرفشون رو به شوخی بیان کردن ، ولی حرفشون عین حقیقتیه که باید اجرا می شد
    در مورد رئیس صدا و سیما  و مجلس هم دلم خیلی پره ...
    مثلا نماینده شهر ه منه ، نمی دونی که چقدر دلم خونه ...
    در مورد آقایون یه وبسایت با بچه ها داریم ، می تونی ببینی ...
    http://robe-farda.blogfa.com
    البته آقایون خوششون نیومد و بستن و حالا اینو داریم
    http://www.robe-farda.com
    پاسخ:
    سلام
    در مورد کسانی که به مقدسات ما توهین کنند کوتاه بیا نیستیم
    الحمدلله
    سوء تفاهمی نبود
    سر زدم جالب بود
    لینکتون کردم
  • زهرا محمدقاسمی
  • سلام و احترام  خدمت استاد محترم

    شما به جریان انحرافی و این مصداق هایی که وجود دادر معتقدید؟؟

    پاسخ:
    سلام
    چطور؟
    بله جریان انحرافی وجود دارد و مصادیق هم دارد و خداوند ما را از همه این جریانها محفوظ بدارد
    سلام دوست عزیز
    من یه مدتیه که ذهنم نسبت به بحث «فتنه آینده» مشغوله، حقیقتش هرچی فکر می کنم بعید می دونم که در طی یکی دو ساله آینده فتنه ای در کار باشه. البته ممکنه که مشکلاتی پیش بیاد، ناهنجاری هایی پیش بیاد. اما بعید می دونم که در حد یک فتنه باشه.
    چون فتنه، صرفا اتفاق و حادثه نیست، بلکه مجموعه ای از برنامه های از پیش تعیین شده توسط دشمنان داخلی و خارجی به ضمیمه ضعف های انگیزشی و مدیریتی نیروهای داخلی است که باعث می شود حق و باطل با هم آمیخته بشه، در نتیجه باعث غبارآلود شدن فضا می شود و به همین خاطر عموم جامعه نمی توانند تحلیل درستی داشته باشند، و در عملکرد دچار اشتباه می شوند. و این عملکرد آنها یا به سمت افراط می رود یا به سمت تفریط. که هر دوی این دو گونه عملکردها، باعث تقویت فتنه می شود.

    اگر این مطلب درست باشه، حدس من اینه که به این زودی فتنه ای رخ نخواهد داد. زیرا:
    1. دشمن تمام برنامه ها، مهره ها، و شبکه هایی نفوذی را که داشت در فتنه قبل خرج کرده، و هنوز مجال نیافته که برای آنها جایگزین پیدا کنه
    2. به خاطر بصیریتی که در مردم به وجود آمده، مسئولین سست عنصر و ضعیف سعی می کنند، خود را با مردم تطبیق بدهند، و الا می دانند از جامعه عقب خواهند مانند، همچنانکه بسیاری از اصطلاح طلبان می گویند اگر در انتخابات شرکت نکنیم دیگر زنده نخواهیم ماند. و یا اینکه می بینیم بسیاری از کسانی که در فتنه مواضع خوبی نداشتند، اکنون چگونه سخن می گویند، و حتی از فتنه آینده بحث می کنند.
    3. مردم هم به خاطر تجربه ای که در فتنه قبل کسب کرده اند، یاد گرفته اند که چگونه عمل کنند، و فهمیده اند که معیار باید سخنان رهبری باشد، و به سمت افراط و تفریط نروند.
    4. به خاطر تجربه قبل دستگاه های مختلف امنیتی کاملا حواسشون جمعه و فضا رو رصد می کنند، در حالی که در فتنه قبل تا قبل از 9 دی، بسیاری از دستگاه های امنیتی در خواب خرگوشی بودند، که یکی از علت های آن نفوذی های جبهه دشمن بود، که این مهره ها فعلا سوخته محسوب می شوند و کارایی ندارند.
    5. اکنون قالب نخبه های سیاسی و فرهنگی نسبت به حوادث و فتنه هایی که ممکن است به وجود بیاید، در حال روشنگری هستند، و مردم هم فعلا نسبت به این مسئله حساس شده اند، الآن ورد همه سایت ها و وبلاگ ها و روزنامه ها و سخنرانی ها و محافل بچه های انقلابی و حتی گاه عموم مردم، بحث از فتنه آینده است.

    با مجموع این شرایط حدس من این است که دشمن عملا وارد فاز فتنه نخواهد شد، هر چند ممکنه شیطنت هایی کند، و برخی شرایط حساس را به وجود بیاورد، و فضا را گل آلود کند، (چنانکه همیشه در طول این 34 سال این کار را کرده است) اما بعید می دانم وارد فاز فتنه بشود. چون هم باید خودش را دوباره بسازد و هم باید بگذارد کمی شرایط جامعه عوض شود.

    اینها حدسهای من بود، اگه نقدی دارید خوشحال می شم بشنوم
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    صورت مساله درستی طرح نمودید و به درستی هم نتیجه گرفته بودید
    اما صورت مساله بنده چیز دیگر بود
    گاهی صورت مساله این است که نتیجه صحیح آن همین این است
    4=2*2
    و گاهی صورت مساله این است 6=3*3
    به گمانم تحلیل شما از فتنه این بود که علی رغم مطالبی که در تعریف فتنه نوشته بودید آشوب های خیابانی را یکی از مصادیق آن می دانستید
    بله آن اتفاقی که در سال 88 افتاد شاید تا چندین سال دیگه اتفاق نیفته
    اما فتنه ای که بنده در مورد آن صحبت کردم فتنه شبهات است
    شبهه های قوی و کاری در مورد اصل نظام
    که اکنون در آستانه آن هستیم و به حول قوه الهی و مدیریت عالی حضرت آقا از آن عبور خواهیم کرد
    پس بحث حقیر از فتنه آیند به معنای اشوب های خیابانی و آنچه در سال 88 اتفاق افتاد نیست
    بلکه فتنه شبهات است
    بازم از تحلیل بسیار خوب و درست شما تشکر می شود استفاده کردیم
    یا حق

    سلام

    ممنون از لطفتون.

    شما هم لینک شدین .

    اللهم عجل لولیک الفرج

    ان شاءالله آقا امام زمان عج ظهور می کنن و به همه ی فتنه ها پایان می دن .

    شادباشین و زلال
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    تشکر
  • انجمن جلال آل احمد
  • سلام و خدا قوّت...


    وبلاگتون خیلی قشنگه؛

    این لینک، هدیه‌ی ما به شما:


    http://jalalebajalal.blogfa.com/tag/%d9%81%d8%aa%d9%86%d9%87



  • اصلاح طرح لبخند
  • 
    عالی است مطلب تصنیف شده توسط شما بسی نیک گردآوری شده است و من مطمئن
    هستم که این پست از باب بی شمار
    از وبلاگ نویسان دلپذیر است
  • خرید ترا انیکس
  • 
    من آسوده خاطری هستم که درون آزگار اینترنت
    نبا شبیه بوسیله این یادداشت وجود ندارد چون مطلب طولانی
    و تام ی پیرامون این مبحث است
  • قیمت ترا اونیکس
  • 
    سلام . عبد قسم می خورم که این مطلب رسا است و شاید هیچگاه کس نتواند پیغام مشابه به این مطلب
    را درون وبلاگ منجلی کند برای اینکه عدیده تمام است
  • قیمت میلگرد امروز
  • 
    عبد تا بوسیله اوضاع پیام به این اتساق در اینترنت نخوانده بودم بسیار جذاب و آزگار بود و مقاله جالب آنها درخصوص
    بی حد از دیدار مجدد کنندگان اینترنت کم
    قیمت است
  • نرم افزار اموال و دارایی های ثابت
  • 
    من دل آسوده هستم که در آزگار اینترنت یادداشت مشابه به این پیام حیات ندارد
    برای اینکه مطلب آزگار و جامع
    ی پیرامون این مبحث است
  • نرم افزار حقوق و دستمزد
  • 
    سلام . عبد قسم می خورم که این مطلب رسا
    است و شاید مطلقاً کس نتواند پیام مشابه به
    این مطلب را تو وبلاگ نامستور کند برای این که بی حد
    آزگار است
    
    غلام تا بوسیله حال نبا به این نسق
    در اینترنت نخوانده بودم بسیار جذاب
    و تمام بود و مقاله جالب ایشان به خاطر مفرط
    از دیدار مجدد کنندگان اینترنت کم ارزش است
  • خرید تور ارمنستان
  • 
    سلام . عبد قسم می خورم که این مطلب گویا است و شاید هیچوقت
    نفر نتواند پیغام مشابه به
    این مطلب را تو وبلاگ مشهود کند زیرا
    بی اندازه طولانی است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">