جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

تحلیل حادثه مجلس

با توجه به اینکه برخی دوستان در مورد تحلیل این حادثه سوال کرده بودند بنده یه تحلیل کوتاه می کنم و شما را به تحلیل دهم دی در ایــنــجـــــــا ارجاع می دهم.
بقیش در ادامه مطلب


 

در تحلیل قبل گفتیم که آقای احمدی نژاد رفتارهای غافلگیر کننده ای و غلطی تا انتخابات دارد. این رفتارها هر روز تشدید می شود.

علت این رفتارها شیوه تعامل دیگران با ایشان است.

یعنی ایشان نقطه ضعفی دارد، و دشمن از این نقطه ضعف به نحو احسن استفاده می کند. شیوه استفاده دشمن از این نقطه ضعف به این صورت است.

 - 1احمدی نژاد خطاهایی را مرتکب می شود(از این جنس خطاها الی ماشاالله رئیس جمهور های قبل داشته اند)

 2- خواص بی بصیرت و ساده لوح به اسم دفاع از قانون و مردم به دنبال برخورد های چکشی با ایشون می شوند.

 3- احمدی نژاد در برابر برخوردهای حزبی و... طرف مقابل، رفتارهای غافلگیر کننده ای دارد که همگان را به بهت و حیرت فرو می برد.

4 - خواص بی بصیرت ، عکس العمل های رئیس جمهور را بهانه ای برای به چالش کشیدن بیشتر ایشون قرار می دهند.(چنانچه علی مطهری با خوشحالی و ابراز رضایت از حادثه مجلس جدیدا ادعا کرده به پایان بحران نزدیک می‌شویم!!! چه اندیشه ای در سر دارند خدا می داند.

جالب اینجاست از حادثه ای که همه ابراز ناخورسندی کرده اند و آن را یکشنبه سیاه نامیده اند، ایشان ابراز رضایت کرده است وگفته: صحبت های احمدی نژاد برای نظام با برکت بود!!! و جالب تر این است که تمامی رسانه های خارجی از به وجود آمدن این حادثه شاد بودند. خوب است که به آقای مطهری تبریک بگوییم!!!.

متاسفم برای مسئولی که حادثه مجلس را روز  مهمی می داند! آقای لاریجانی حادثه یک شنبه سیاه مجلس برای شما مهم بود نه برای ملت! برای شما و احمدی نژاد مهم بود نه برای رهبر! برای ما تاسف بار بود). 

5- اما پنجمین قطعه از پازل دشمن، این به چالش کشیدن به دلیل عکس العمل های بدون تعقل و تفکر دولت، به سمت سقوط دولت احمدی نژاد می رود!!

چنانچه شاهد هستید و می بینید که مرتضوی دستگیر شد و احمدی نژاد در فرودگاه قبل از حرکت به سمت مصر در مورد قوه قضائیه چه می گوید! و این مشاجرات رو به وخامت می گذارد.

  _6 قطعه دیگر این پازل این است که در تمام این مدت دشمن با مهارت بسیار تخم کینه و نفرت از دولت را در دل مردم ریخته است، البته رفتارهای رئیس جمهور نیز در تکمیل این پازل نقش اساسی دارد.

یعنی آنچه دشمن در پی آن است ایجاد نفرت و کینه از دولت احمدی نژاد است، دشمن برای رسیدن به این هدف از چندین روش استفاده می کند.

اول: ضعف های اخلاقی رئیس جمهور و ضعف مدیریت اقتصادی دولت.

دوم :بی بصیرتی برخی مسئولین ساده لوح نظام.

سوم: کینه و دشمنی برخی دیگر از مسولین که چشم دیدن دولت احمدی نژاد را ندارند.

چهارم: تحریم های شدید اقتصادی و فسادهای اقتصادی داخل


پنجم: دامن زدن به بازار شایعات (وقتی مغول به ایران حمله کرد، شایعاتی که خودشان در مورد لشگرشان در بین مردم پخش می کردند زودتر از حملات آنها کار ساز بود، چرا که بسیار از روستاها و... بر اثر شایعات تخلیه شد، مغول جنایت می کرد اما در پخش آن جنایت بسیار اغراق می کرد به صورتی که ترس مردم را می کشت!)



حال می بینی که دشمن با این همه وسیله وابزار به دنبال تکمیل پازل خود است!

اما این پازل چیست؟




فقط زمین زدن دولت احمدی نژاد؟

یعنی اگر دولت احمدی نژاد زمین خورد دشمن به هدف رسیده و پازلش تکمیل شده؟

جواب واضح است نـــــــــــــــــــــــــــــــــه

وقتی که دشمن با این مهره ها جلو آمد یعنی از یک طرف دولت احمدی نژاد را در بین توده مردم منفور کرد و از طرف دیگر مسئولین ساده لوح و کینه توز به دنبال به چالش کشیدن جدی دولت رفتند، رهبر انقلاب از دولت دفاع می کنند و نمی گذارند این دولت سقوط کند(توجه به دو نکته ضروری است 1- حضرت اقا از دولت دفاع می کنند نه شخص احمدی نژاد و رفتارهای او 2- این دفاع به صورت مطلق نیست بلکه خط قرمزهایی دارد که اگر احمدی نژاد از خط قرمز ها عبور کند دیگر دفاع معنا ندارد، یکی از خط قرمز ها مذاکره با آمریکا است که زمزمه آن در دولت آغاز شده است که اگر احمدی نژاد بخواهد در این زمینه به صورت مستقل گامی بردارد تو دهنی بسیار بدی خواهد خورد)

گفتم اگر دولت خط قرمزها را رد نکند رهبر از آن دفاع خواهد کرد. اما رهبر از چه دولتی دفاع می کند؟

از دولتی که به شدت بین مردم منفور شده است!!

از دولتی که مجلس قصد به چالش کشیدن جدی آن را دارد!!!

و این همان شکلی بود که دشمن از چیدن این پازل  به دنبال آن بود.

این شکل، تقابل مردم با رهبر انقلاب است.

آن وقت علی لاریجانی هر چه بگوید مردم هر چه رهبری گفت بگید چشم فایده ندارد!!

آن وقت هر چه احمدی نژاد ژست امام زمانی بگیرد فایده ندارد!!

چرا که دشمن راه را برای ضربه زدن به ولایت فقیه به وسیله همین آقایون باز کرده است، آن وقت است بازار شایعات و شبهات است داغ داغ می شود.

که هیچ کدام از این اقایون نمی توانند با آن مقابله نمایند، البته اگر کمک نکنند!!

آنچنان موجی از شبهات در جامعه راه بیفتند که کمتر کسی توان مقابله با آن را داشته باشد.

هدف دشمن از این همه بازی و... همین بود.

هدف دشمن ناکارآمدی ولایت فقیه است، آنانی که دم از ظهور می زنند بدانند وقتی سیستم ولایت فقیه به چالش برسد دیگر جایی برای ولایت معصوم نخواهد گذاشت و دوباره ظهور به تاخیر خواهد افتاد.

اما چه باید کرد؟

مهم ترین کاری که می شود انجام داد این است که دوستان حزب اللهی که نفوذی در بین اقوام و... دارند را توجیه کنیم، و الا خود اینان به مهم ترین مهره برای ضربه زدن تبدیل می شوند.

اینها هیچ وقت بر علیه اسلام حرف نمی زنند اما گاهی با سکوت خود و، نمی دانم! نمی دانم! و چه می دونم! چه می دونم های خود!! لشکرهای عظیمی از انسانهای ساده لوح را به عنوان پیاده نظام روانه خیابان ها می کنند.

در حالی که اگر اینان مقاومت می کردند آن پیاده نظام بیرون نمی آمد.

به نظر حقیر الان باید حزب اللهی ها را دریافت، حزب اللهی هایی که دچار شبهه ها شده اند. حزب اللهی هایی که از آرمان ها کوتاه آمده اند.

حزب اللهی هایی که ایستادگی آنان سبب می شود که اکثریت مردم بایستند و کوتاهی آنان سبب مصادره مردم به نفع جبهه دشمن می شود.

امیدوارم که پازل دشمن را نه با سکوت نه با عکس العمل بد و... تکمیل نکینم تا جسور شود و با تمام توانش به ولایت فقیه حمله برد

.

  • محمد جواد ابراهیمی

نظرات  (۴۹)

سلام
خوندم ولی حاجی قلمت یکم صفته خشکه یه دور دیگه ویرایشش کنید
من به محضی که جلسه ی اون روز مجلس را دیدم چندتا اشکال به ذهنم خورد
اولیش اینکه اونی که هی دم از رهبری میزد و میگفت ولایت فقیه بین ما حل اختلاف کرد چرا دوباره ادامه میدی ، یکی نیست بهش بگه رهبر فرمودند دیگه استیضاح و... نکنید بزارید تموم بشه دولت راحت
دومیش اینکه احمدی نژاد دیگه الان چهره ی جهانیه وخواه ناخواه کشورای دیگه اینا میشناسن ما نباید با بی ادبی باهاش رفتار کنیم و نزاریم حرفشا بزنه
سومیش را هم که شما گفتین مطهری خوشحال شده دیگه مطمئن شدم حق کدوم طرفه چون دشمن خوشحال شد
پاسخ:
سلام
چشم ممنون از تذکرتون
در مورد مطهری خیلی جالب گفتید!
  • حسین حاجی پور
  • سلام

    خوب بود.وفقکم الله

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • مرصاد منتظر المهدی
  • سلام علیکم
    تحلیل خوبی بود ، نقشه دشمن اینه که مردم و حضرت آقا را مقابل هم قرار بدهند و به قولی حضرت آقا از خودشان خرج کنند.. همین چیز هایی که بنده و شما عقلمان میرسد و تحلیل میکنیم مسلما حضرت آقا و مشاورانشان هم به عقلشان میرسد.پس  اگر حضرت آقا از دولت حمایت کند یعنی خود حضرت اقا هم پازل دشمن را کامل کرده و در زمین دشمن بازی کرده. حضرت آقا که هیچ وقت در زمین دشمن بازی نمیکنند پس دو تا نتیجه میگیریم. 1- تحلیل ما غلط است 2- حضرت آقا طوری مدیریت میکنند که نه پازل دشمن تکمیل شود و نه حمایت قطعی از دولت . تحلیل شما تقریبا درسته فقط قسمتی که فرمودید حضرت آقا از دولت حمایت میکنه را باید صبر کنیم ببنیم حضرت اقا چطور مدیریت میکنند... و الله اعلم ...
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    استدلال غلطی کرده بودید و غلط نتیجه گرفتید
    حضرت آقا در نقشه دشمن بازی نمی کنند، بلکه دشمن می داند که رهبری نمی گذارد این دولت به زمین بخورد به همین دلیل تمام توان خود را برای این تقابل گذاشته است
    چرا که رهبری بارها و بارها در سخنان خود فرموده اند که بنده از همه دولت ها حمایت می کنم و این یک اصل برای حضرت آقا هست، دشمن هم از این اصل آگاه است پس با تمام وجود می خواهد از این دفاع سوء استفاده کند
    توصیه می کنم حتما حتما این لینک را در ایــنــجـــــــا  بخوانید بعد قضاوت کنید

    در پایان به به یک قطعه از سخنان رهبری استناد می کنم:

    بنده از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است که تلاش نمی کنند حاکمیت دوگانه درست کند ".

    در گذشته حرف دشمن القای حاکمیت دوگانه بود و در برخی ادوار هم برخی افراد دنبال القای این وضعیت در کشور بودند که دولت و مجلس در مقابل ولایت فقیه که محور نظام است، قرار دارد ولی الان اینگونه نیست ".

    مقام معظم رهبری با قاطعیت فرمودند که "در شرایط کنونی اختلاف نظر هست و من هم برخی مسائل را قبول ندارم اما الان اگر رهبری چیزی بگوید، رئیس جمهور می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند " و این مطلب بسیار مهم است که برخلاف آنچه القا و تصور می‌شود که آقای احمدی‌نژاد به حرف رهبری گوش نمی‌دهد، آقا تصریح فرمودند که اینگونه نیست.



    با سلام و خدا قوت ، لطفا به بنده خورده نگیرید اما به بصیرت شما شک کردم !!!
    حدود بیست لیوان آب خوردم اما این جمله شما از گلوی من پایین نرفت « کینه و دشمنی برخی دیگر از مسولین که چشم دیدن دولت احمدی نژاد را ندارند. »
    دوست عزیز می توانید بفرمایید که دولت احمدی نژاد چه چیز دارد که کسی چشم دیدنش را ندارد ؟ ولایتمداری دارد ؟ حفظ قانون دارد ؟ فکر و ذهنش حل مشکلات مردم است ؟ اسفندیار رحیم مشایی دارد ؟ بقائی دارد ؟ رحیمی دارد ؟ مرتضوی دارد ؟ ادبیات خوش در صحبت و مباحثه دارد ؟ یارانه های بدون هدف دارد ؟ بصیرت دارد ؟
    در ضمن دوست عزیز لطفا توجیه نکنید که احمدی نژاد خط قرمزهای آقا را رد نکرده است ، وضعیت کنونی کشور در این همه هجمه دشمن اجازه نمی دهد که ایشان این خیانتکار را به مانند بنی صدر به زباله دان تاریخ بسپارند و کاش می شد که بسپارند تا ما خوشحال شویم حتی اگر شما بگویید که چون دشمن خوشحال شده ما حق خوشحالی نداریم !!!
    در ضمن لطفا نصیحت های زیبایتان را در مورد دوست و برادر بزرگترتان احمدی نژاد ( خیانتکار ) به کار ببرید زیرا ضربه ای که ایشان به حضرت آقا زده اند هیچ کس جرات حتی بیانش را هم نداشته است !!!



    پاسخ:
    سلام
    بصیرت یعنی چی؟
    بصیرت یعنی این حرفایی که شما زدید؟
    دیندن این مشکلات حتی نیاز به چشم هم نداره چه برسه به بصیرت!!
    بصیرت یعنی ندیدن ظاهر حوادث و قضایا!!
    بصیرت یعنی خواندن طرح دشمن!!
    شما با مطالبی که نوشته اید طرح دشمن را خوانده اید؟؟
    کاش ذره ای دشمن شناسی را از قرآن می آموختیم
    کاش ذره ای با تاریخ اسلام اشنا بودیم
    فرموده بودید بیست لیوان آب خوردم از گلویم پایین نرفت!!!!
    مشکل شما همینه!! که گمان می کنید باید از گلو پایین رود!! خب معلومه چیزایی که از گلو پایین بره خروجیش چه می شود!!!!!!!!!!!!!
    شما مشائی را دیدی! بقائی را دیدی اما دیگران را ندیدی؟؟!!
    اینه اون بصیرتی که برای نداشتنش برای بنده متاسفی؟؟!!
    کاش یاد می گرفتید یک طرفه قاضی نرید!
    دعوای احمدی نژاد و آنهایی که شما برایشان غش می کنی، شبیه دعوای بنی العباس و بنی امیه است!
    گمان می کنی اینهایی که تو مجلس به لاریجانی احسن، احسن گفتن بیشتر از احمدی نژاد دلشان برای مملکت می سوزه؟
    گمان می کنی اینهایی که رفتن لاریجانی را به خاطر این فتح الفتوحش بوسیدن می خواهند گل به سر قانون اساسی بزنند؟
    نه داداش کل هم مثل هم !!
    علی مطهری یه ورژن جدید از احمدی نژاد است تازه با قابلیت های خطرناک تر!!
    شما که ادعای بصیرتت می شه چرا اینقدر ظاهر بین هستی؟؟؟؟؟؟
    بصیرت یعنی نگاه نافذ که از ظاهر حوادث عبور کرده باشه
     شما با این مطالبی نوشته بودید از ظاهر حوادث عبور کردید؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا شما قسمت خالی لیوان را می بینی!
    همین احمدی نژادی که شما در موردش اینطور قضاوت می کنی کاش یه مقدار تقوا را رعایت می کردی و کارهای خوبش را هم ذکر می کردی!!
    شما بصیرت داری که دشمن را در داخل نظام تعریف می کنید یا متنی که ما گذاشته ایم و در آن نقشه دشمن را نشان داده ایم؟؟
    من در این تحلیل نه از احمدی نژاد نه از آنها که تو برایشان غش می کنی دفاع نکردم!
    بنده در این تحلیل نقشه دشمن را نشان دادم
    نمی دانم چرا به شما برخورد؟؟!!!!
    اگر اجزاء پازل و نقشه دشمن آشکار شود بی بصیرتی است؟؟
    پرسیده بودید احمدی نژاد خط قرمز ها را رد نکرده؟
    شما بیا بگو ببینم خط قرمزها چیه؟
    یه سوال دیگه هاشمی چی خط قرمزها را رد کرده یا نه؟؟؟
    امیدوارم حداقل به این دو سوال جواب دهی اول خط قرمزها را تعریف کنی و بعد سوال دیگر را جواب دهی
    گفته بودید مانند بنی صدر!!!!!!!!!!!
    خب شما که اینقدر آگاه به تاریخ معاصر هستی بگو ببینم در چه چیزهایی شبیه به بنی صدر است؟


    کیلویی ادعا نکن جناب به اصطلاح بصیر!!!
    گفته بودید حق خوشحالی نداریم!!!!
    چرا حق خوشحالی ندارید مگر شما چه چیزتان کمتر از برخی نمایندگان مجلس است که از فتح الفتوح یک شنبه سیاه خندان و راضی بودند!
    چرا لاریجانی را می بوسیدن؟


    به خاطر آتشی که بر بنزین انداخت؟؟
    بله احمدی نژاد اشتباه کرد رئیس مجلس چرا اشتباه او را تکرار کرد؟
    چرا به فتنه دامن می زنن؟
    مگر این استیضاح دردی از مردم درمان می کرد؟
    شما که سنگ مشکلات مردم را به سینه زدی! بگویید ببینم این اقدام چه دردی را درمان کرد؟؟
    ادعا کرده بودید ضربه به حضرت آقا زدند!!!!
    چرا دلیل خود را ذکر نکردید؟
    اگر دلیل های خود را برای ضربه زدن ذکر کنید راحت تر می شود بحث کرد
    آن وقت می توان تمام آقایانی که رفتارهای مشابه دارند را نشان داد تا شما اینگونه پاچه برمالیده بصیرت به خرج ندهید
    در آخر شاید اگر لینکی را که در ابتدای همین پست گذاشته بودم می خواندید قدری با تامل بیشتر سخن می گفتید

    سلام
    جالبه باید منتظر ماند و دید این قصه سر دراز دارد
    پاسخ:
    سلام
    انشالله با بصیرت ختم بخیر شود
  • روایت شیدایی
  • سلام
    ممنون از دعوتتون
    شاید تقوا فقط مال نماز و مستحبات نباشه سیاست هم تقوا می خواد
    تقوای سیاسی
    پاسخ:
    سلام
    بله همینه
    تقوای سیاسی در برابر هوای نفس لازم است
    سلام برادر

    مطلب خوبی بود!

    احسنت به این تحلیل!

    موفق باشید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • سلام ممنونم عـــــالـــــــی بـــــــــــود ..
    پاسخ:
    سلام
    خواهش
  • مرصاد منتظر المهدی
  • سلام علیکم مجددا...
    ببنید اگر فکر کنیم حضرت آقا فقط به خاطر حفظ هر دولت روی کار و حفظ وحدت همه ی کارهای هر دولتی را تایید میکند اشتباه است. بالاخره دولت کار اشتباه هم انجام میدهد و اگر حضرت آقا تایید کند کار اشتباه دولت را ، ولایت معظم له زیر سوال میرود چون کار باطل را تایید کرده.  البته معظم له هم فرمودند بنده همه ی کار ها را تایید نمیکنم. و حرف هایی هم در باب نقد زدند و فرمودند طوری نقد کنید که دشمن شاد نشویم.
    حضرت آقا مدیریت میکنند یعنی اینکه در عین اعلام حمایت از دولت ، نقد میکنند و تذکر و هشدار میدهند. یعنی طوری حرف میزنند که رسانه ها خارجی و دشمنان فکر نکنند کشور دچار حاکمیت دوگانه شده و از طرفی اشتباه داخلی را به نقد میگیرند و تذکر و حتی هشدار میدهند....نمیتوانید نقد ها و تذکرات حضرت آقا را انکار کنید که!! 
    با این مبنا و فرض استدلال قبلی بنده کاملا درست بود... موید باشید
    پاسخ:
    سلام علیکم
    با توجه به این نکته ای که در اینجا بیان فرمودید الحمدلله با هم دعوایی نداریم
    قصد جدل هم نیست
    فقط می خواستم بگم دفاع از دولت ها بازی کردن در طرح دشمن نیست. و همان طور که فرمودین این دفاع مطلق نیست بلکه با نسبیت است، اما دفاع هست.
    یا حق
  • دانشجو پیرو خط ولایت
  • سلام.ممنونم سر زدید.تحلیلتان عالی بود.یعنی واقعا عالی بود.الحق که نام بنیان مرصوص شایسته شماست.
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
    ممنون از لطفتون
    بله بصیرت فقط آنی است که جنابعالی و امثال شما فکر می کنید بغیر از این همه .......................
    متاسفانه از یاد برده بودم که مرغ شما یک پا دارد و شما فقط طرفدار خیانتکار و دار و دسته و جناح و باند و هزار کثافت کاری دیگر آن هستی دلیل آن طریقه صحبت بی ادبانه و گستاخانه امثال شماهاست
    « مشکل شما همینه!! که گمان می کنید باید از گلو پایین رود!! خب معلومه چیزایی که از گلو پایین بره خروجیش چه می شود!!!!!!!!!!!!! خروجیش چیز جز نجاست نیست!! »
    آری تا زمانی که ادبیات و فهم و شعور صحبت کردن در بین امثال شما با دیگر طیف های فکری وجود ندارد و  نکات اولیه اخلاق را رعایت نمی کنید ، انتظار مباحثه داشتن اشتباه است ، فقط می توانم دعا کنم که روزی از خواب غفلت بیدار شود و حقایق را با اخلاق درست ببینید !!!

    پاسخ:
    اولا بنده بی ادبی نکردم و به شما توهینی ننمودم بلکه در قالب یک حقیقت سخن خود شما را تحلیل کردم
    اگر این سخن را زشت و بی ادبانه می دانید تحلیل سخن خود شما است و جای ناراحتی ندارد بهتر است از این پس در سبک استدلال بیشتر دقت کنید
    فرموده بودید که تحلیل بنده را خواستید قورت دهید! بنده هم گفتم چیزی را که بخواهی قورت دهی آخرش چی است. به جای بلعیدن در مورد آن تفکر کن!
    ثانیا در همین متنی که شما نوشته اید کلمات خلاف اخلاق و تقوا زیاد است.
    مثل خیانتکار، این یک تهمت است، که شما به راحتی آنرا در مورد دیگران بکار می برید بدون اینکه برای این حرف استدلالی داشته باشید
    مثل هزار کثافت کاری، این هم یک تهمت است بدون دلیل
    اما سخن بنده تهمت نبود بلکه تحلیل سخن خود شما بود، وقتی تحلیل شد شما به زشتی استدلال خود پی بردید و از بنده ناراحت شدید!!!!
    بنده منطق شما را تحلیل کردم. و از خودم حرفی نزدم
    در ادامه شما نسبت به فهم و ادبیات و شعور امثال بنده ایراد وارد کرده بودید، جالب استدلال بعدش بود « که شما نکات اولیه اخلاق را راعایت نمی کنید»!!!
    به نظر خود شما در همین متنی که نوشته اید شما چقدر نکات اولیه را که از آن دم می زنید رعایت کردید؟؟
    در متن قبلی که برای بنده گذاشته بودید چقدر نکات اولیه را رعایت کرده بودید؟
    خوبه من شما را با بنی صدر مقایسه کنم؟
    شما به چه حقی و با چه استدلالی رئیس جمهور را با بنی صدر مقایسه کردید؟
    شما که دم از ولایت می زنی چرا شیوه رهبری را پیش نمی گیرید؟
    شما که دم از ولایت می زنی چرا دشمن را در داخل تعریف می کنی؟
    ثالثا کاش به جای این فرا فکنی ها به سوالات مطرح شده در جواب نظرتان می پرداختید.
    رابعا برای اینکه یادتان نرود چه دسته گلی در این پست گذاشتید نظر قبلی را در ذیل همین جواب می آورم و توجه شما را به برخی از کلمات مودبانه و استدلال ها جلب می کنم و به برخی جواب دوباره می دهم

    نظر شما:
    با سلام و خدا قوت ، لطفا به بنده خورده نگیرید اما به بصیرت شما شک کردم !!!
    حدود بیست لیوان آب خوردم اما این جمله شما از گلوی من پایین نرفت « کینه و دشمنی برخی دیگر از مسولین که چشم دیدن دولت احمدی نژاد را ندارند. »
    دوست عزیز می توانید بفرمایید که دولت احمدی نژاد چه چیز دارد که کسی چشم دیدنش را ندارد ؟
    ولایتمداری دارد ؟
    حفظ قانون دارد ؟
    جواب:
    در همین مورد نظر شما را به نظر رهبری جلب می کنم.
    نظر رهبری: «در شرایط کنونی اختلاف نظر هست و من هم برخی مسائل را قبول ندارم اما الان اگر رهبری چیزی بگوید، رئیس جمهور می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند " و این مطلب بسیار مهم است که برخلاف آنچه القا و تصور می‌شود که آقای احمدی‌نژاد به حرف رهبری گوش نمی‌دهد،»

    ادامه نظر شما

    فکر و ذهنش حل مشکلات مردم است ؟
    اسفندیار رحیم مشایی دارد ؟ بقائی دارد ؟ رحیمی دارد ؟ مرتضوی دارد ؟ ادبیات خوش در صحبت و مباحثه دارد ؟ یارانه های بدون هدف دارد ؟ بصیرت دارد ؟
    در ضمن دوست عزیز لطفا توجیه نکنید که احمدی نژاد خط قرمزهای آقا را رد نکرده است ، وضعیت کنونی کشور در این همه هجمه دشمن اجازه نمی دهد که ایشان این خیانتکار را به مانند بنی صدر به زباله دان تاریخ بسپارند و کاش می شد که بسپارند تا ما خوشحال شویم حتی اگر شما بگویید که چون دشمن خوشحال شده ما حق خوشحالی نداریم !!!

    جواب:
    جالبه!
    معلم اخلاق به چه دلیل می خواهی او را به زباله دان تاریخ بیندازی؟
    به خاطر استکبار ستیزی؟
    به خاطر اینکه چندین برابر دولت های قبل کار عمرانی کرد؟
    به خاطر انرژی هسته ای؟
    به خاطر اینکه مثل دوران خاتمی به همه مقدسات توهین نشد؟
    تو که اینقدر ظریفی و از تحلیل حرف خودت بدت می آید، چرا به راحتی اینگونه جسورانه و بی ادبانه در مورد یک مسئول نظام نظر می دهی آن هم بدون ذکر دلیل؟؟؟؟؟

    چرا آرزو داری او را به زباله دان تاریخ برود؟
    دلایلت را بگو تا ببینیم این ها در چه کسان دیگری هم وجود دارد تا او تنها نباشد!

    ادامه نظر شما
    در ضمن لطفا نصیحت های زیبایتان را در مورد دوست و برادر بزرگترتان احمدی نژاد ( خیانتکار ) به کار ببرید زیرا ضربه ای که ایشان به حضرت آقا زده اند هیچ کس جرات حتی بیانش را هم نداشته است !!!

    جواب:
    باز هم شمای ظریف با اخلاق اسم شخص خاصی را برده اید و بنده را به ایشان منتسب کرده اید(برادر) بعد هم باز بی اخلاقی خود را تکرار نموده و او را بدون دلیل به خیانتکاری متهم کرده اید!
    شما که اینقدر لطیفی چرا اینگونه سخن می گویی؟
    آیا تهمت اخلاقیه؟
    توهین اخلاقیه؟
    دیدی خودت درست در مورد خودت قضاوت کردی و بنده قضاوت شما را درست تحلیل کردم
    پس جای هیچ ناراحتی نیست
    از این پس سعی کن تهمت و توهین که از پلیدی های فکری هستند را در مورد هیچ کس به کار نبری
    موفق باشی

    از امروز تا روز انتخابات ، هر کسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند ،‌قطعاٌ خیانت کرده است .

    مقام معظم رهبری ( حفظ الله )

    دیدار با دانشجویان  10/8/91

    پاسخ:
    مرحبا
    به این می گن کار حرفه ای
    می دونید که فقط یک مصداق نداره و شما فقط به یک مصداق اشاره کردید
    در ضمن بقیه سوال ها و ادعاها را هم جواب بده

    نصایح رهبر معظم انقلاب به اعضای دولت سازندگی در هفته​های دولت
    8 شهریور68
    ·    رئیس جمهوری همانند آقای هاشمی رفسنجانی برای کشور، انقلاب و مردم ما حقیقتاً یک موهبت و نعمت الهی است و اطمینان دارم که مردم قدر این نعمت را می دانند و تاکنون وفاداری خود را به ایشان نشان داده اند. 
    ·         گشودن گره هایی از زندگی ملتی که هشت سال جنگ را پشت سرگذاشته و مشکلات و فشارهای جهانی را تحمل کرده است به معنای دوری از معنویات و آرمان ها نیست.
    ·         مردم باید از مسؤولین خود در حد اعلی حمایت کرده و آنان را امین و وکیل خود بدانند. هیأت وزیران را، رئیس جمهوری که منتخب میلیون ها انسان است معرفی کرده و نمایندگان مجلس که وکلای مردم هستند بر آنها صحه گذارده اند. لذا مردم باید از وزراء، که در حقیقت وکیلان مردمند حداکثر دفاع و حمایت را به عمل آورند.
    ·         رعایت انصاف و عدالت در همه امور جامعه و لغو امیتازات بی دلیل در جهت استقرار عدل حقیقی اسلامی ضروری است.
    اول شهریور 69
    ·         {به پاس زحمات وفداکاری​های آقای هاشمی رفسنجانی در طول جنگ تحمیلی نشان درجه یک فتح را به وی اعطا فرمودند}
    ·         حرکت و تلاش دولت باید بدون وقفه ادامه یابد. اگرمسئولان ما بتوانند خدمات خود را به اثبات برسانند افتخار بزرگی را بدست آورده اند.حرکت در جهت آرمانها و اصول اسلام و انقلاب رکن اساسی در حرکت دولت است.  
    ·         باید به اقشار و طبقاتی که در نظام اجتماعی و تاریخ ایران مورد ظلم و ستم و بی عدالتی قرار گرفته اند توجه کرد. اکنون ثروت، همت، مدیریت و امکانات مادی و معنوی کشور باید توسط دولت و بر طبق برنامه در جهت خدمت به قشرهای محروم و مظلوم بکار گرفته شود.
    ·         ایران اسلامی به اصول ایمانی و اعتقادی خود در برخورد با قدرتهای جهانی، تنظیم سیاسی خارجی و اداره ی امور داخلی کشور پایبند است.
    ·         احیاء وجدان کاری در کارکنان دستگاههای مختلف کشور اهمیتو ضرورت دارد.
    شهریور 70
    ·         در هر مسئولیتی که هستیم باید با اخلاص، تلاش مناسب، ابتکار عمل و حرکت انقلابی نیاز مردم و زمان خود را پاسخگو باشیم. امروز، دولت از امتیازات بزرگی برخوردار است و حرکت و تلاش یکایک افراد آن متکی به اعتقادی راسخ،ایمانی صادقانه و خالص و خدمت دلسوزانه به مردم محروم است. وجود چنین دولتی خدمتگزار و تشنه خدمت به مردم محروم از نعمتهای بزرگ الهی بر مردم است که باید شکر گزارد، چرا که وجود رئیس جمهوری با خصوصیات و فضائل و سوابق انقلابی و همکارانی با منش کاملاً دینی، ایمانی و انقلابی حقیقتاً در گذشته تاریخ ما کمتر می​توان سراغ داشت.
    ·         شما از کار نباید خسته شوید و با حضور مؤثر و نظارت کامل و دقیق بر مجموعه ای که اداره آن برعهده شماست باید بر سلامت دستگاه خود بیافزائید تا از این راه به اهداف تعیین شده توسط نظام به سرعت و سهولت برسید.
    ·         یک مدیر خوب کسی است که اگر وقت خودش را تقسیم می کند، نیمی از آنرا در امر نظارت صرف کند و بقیه را در امور دیگر.شما باید به گزارش​هایی که از کارکنان دستگاه اداری، به دستتان می رسد،ترتیب اثر بدهید.
    ·         سعی کنید در گزینش افراد، بخصوص در سطوح بالا، دقت زیاد داشته باشید.مسئله این نیست که افراد غیر متخصص در مسئولیتها قرار گیرند بلکه منظور این است که از میان افراد کارآمد و کاردان، کسانی را انتخاب کنید که تعهد، تقوی و اخلاص داشته باشند.
    31 مرداد 71
    ·         وجود صمیمیت و صداقت در هیأت دولت یک نعمت بزرگ الهی است. در نظام ما هیچ یک از مسئولین برای دست یابی به پست و مقام و کسب قدرت با یکدیگر مبارزه و یا سیاسی کاری نکرده اند و هدف اصلی از تمامی تلاش​ها، خدمت به اسلام، مردم و کشور است. امروز مجموعه ای از عناصر مؤمن، صالح، بی توقع و خودش سابقه، اداره امور کشور را بر عهده دارند که در رأس آنها رئیس جمهور محترم و عزیز با چهره ای درخشان و برخوردار از محبت ملت ایران قراردارد و ما آن را نعمت بزرگی از سوی خداوند متعال می دانیم.
    ·         {با اشاره به سمپاشی های دشمنان اسلام برای القاء روحیه بی اعتمادی در مردم نسبت به دولت و تلاش برای بزرگ کردن مشکلات و ضعف​ها} قدرت​های استکباری درتلاش هستند تا در تبلیغات پرحجم خود به مردم این احساس را القاء کنند که مسئولین در برخورد با مسائل کشور صداقت لازم را ندارند و برای این منظور شگردها و حیله های تبلیغاتی حساب شده ای را بکار گرفته اند. صداقتی که امروز در مسئولین کشور وجود دارد کم نظیر است. این باور که مسئولین کشور تلاش خود را در راه خدا و خدمت به مردم متمرکز کرده اند، مردم را خوشحال میکند و آنان را در تحمل سختی ها مقاوم میسازد.
    ·         {تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش دولت به اقشار محروم و مستضعف جامعه} شناخت محرومین و محرومیت ها ضروری است و دولت باید در سیاست های خود به گونه ای برنامه ریزی کند که محصول کار بطور مستقیم به دست طبقات فقیر و محروم برسد. بخش های اقتصادی باید تلاش خود را در جهت مبارزه با گرانی متمرکز کنند و دولت در برخورد با گرانی  اقتدار خود را نشان دهد.
    ·         حمایت واقعی دولت از مردم مؤمن، انقلابی وحامی دولت در تمامی صحنه​ها لازم است. دستگاه​های دولتی از نیروهای مؤمن و کارشناسان متعهد در دانشگاه​ها استفاده کنند.
    3 شهریور 72
    ·         وظیفه‌ مهم‌ دولت‌ اشاعه‌ فکر الهی‌ و استوار کردن‌ حیات‌ طیبه‌ و خدمت‌ به‌ مردم‌ است. در مسئولیت‌ جدید عمده‌ تکیه‌ خود را برروی‌ افراد معتقد، مومن‌ و متخصص‌ قرار دهید و در گزینش‌ همکاران‌ دقت‌ کافی‌ داشته‌ باشید و اطمینان‌ کنید که‌ اگر در انتخاب‌ همکاران‌ خود صحیح‌ عمل‌ کردید در رسیدگی‌ به‌ امور مردم‌ موفق‌ خواهید بود.
    ·         در دستگاه‌ اجرایی‌ از همه‌ تخصص‌ها و توانائیها باید به‌ نحواحسن‌ استفاده‌ شود اما هر فردی‌ باید در جایگاه‌ خود قرار بگیرد و در رأس‌ آنها تفکر اسلامی‌ غالب‌ شود و در فضای‌ کاری‌ شما روحیه‌ حزب‌ اللهی‌ حاکم‌ گردد.
    ·         مراوده‌ با دیگران‌ در حدود و ثغور سیاستهای‌ مشخص‌ شده‌ کشور خوب‌ و لازم‌ است‌. ولی‌ اساس‌ کار نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ تأمین‌ عدالت‌ اجتماعی‌ است‌.
    ·         رسیدگی‌ به‌ مناطق‌ محروم‌ و محرومیت​های‌ به جای‌ مانده‌ از گذشته‌ باید در تمامی‌ سطوح‌ مورد توجه‌ قرار گیرد. همکاری‌ صمیمانه‌ دولت‌ جدید با سایر قوای‌ کشور اهمیت دارد.
    ·         چارچوب‌ سیاستهای‌ کلان‌ کشور تدوین‌ شده‌ است‌ که‌ بزودی‌ جهت‌ اجراء در برنامه‌ریزی‌های‌ آینده‌ به‌ دولت‌ ارائه‌ خواهد شد و امیدواریم‌ دولت‌ جدید بتواند برنامه‌ بزرگی‌ را که‌ در نظر داریم‌ به‌ بهترین‌ وجه‌ پیش‌ ببرد.
    9 شهریور 73
    ·         از رئیس‌ جمهور و اعضای‌ هیأت‌ دولت‌ به‌ خاطر این‌ که‌ مسئولیت‌ سنگین‌ کارهای‌ نظام‌ را بر عهده‌ دارند تشکر می​کنم. دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ نشانه‌های‌ آشکاری‌ از دولت‌ کریمه‌ را دارد که‌ طی‌ سال​های‌ متمادی‌ از خداوند متعال‌ آن‌ را طلب‌ می‌کردیم‌ و با تلاش‌ در سایه‌ تقوای‌ دینی‌ این‌ نشانه‌ها را بیشتر کنیم‌.
    ·         دولت‌ در برنامه‌ پنج‌ساله‌ اول‌ خدمات‌ با ارزش‌ و بزرگی‌ در بخشهای‌ مختلف‌ اقتصادی‌، صنعتی‌، آموزشی‌، بهداشتی‌، فرهنگی‌ و سیاسی‌ انجام‌ داده‌ است‌ و انصافا بیش‌ از آنچه‌ که‌ وعده‌ داده‌ بود عمل‌ کرده‌ است‌ که‌ مردم‌ از تحقق‌ آنها اطلاعات‌ کمی‌ دارند.
    ·         دولت‌ امروز مظهر اقتدار ملت‌ است‌ و نباید اجازه‌ داد اقتدار دولت‌ که‌ تجلی‌ اقتدار ملی‌ کشور است‌ شکسته‌ شود لذا با اتخاذ سیاستهای‌ سنجیده‌ و قاطع‌ باید این‌ اقتدار را استحکام‌ بخشیم‌. ما می‌توانیم‌ بهتر از این‌ که‌ هستیم‌ بشویم‌ و عیوبی‌ را که‌ داریم‌ در سایه‌ کسب‌ تقوای‌ دینی‌ با سرعت‌ و جدیت‌ برطرف‌ کنیم‌.
    ·         گرانی‌ برای‌ قشرهای‌ خاصی‌ از مردم‌ مشکل‌ ایجاد کرده‌ است‌ و من‌ عقیده‌ ندارم‌ که‌ این‌ وضعیت‌ اجتناب‌ ناپذیر است‌ لذا دست‌اندرکاران‌ امر باید برای‌ رفع‌ مشکل‌ این‌ قشر از مردم‌ حتما تلاش‌ کنند. باید از تولیدکنندگان‌ داخلی‌ حمایت شود.
    ·         فرهنگ‌ صرفه‌جویی‌ باید در کشور ایجاد شود و آغاز این‌ کار از عمل‌ شخصی‌ خودمان‌ و دستگاههای‌ دولتی‌ باید باشد و به‌ تبع‌ آن‌ صرفه‌جویی‌ در رشد و توسعه‌ اقتصادی‌ کشور تأثیر بسزایی‌ خواهد داشت‌. اهتمام‌ همه‌ دست‌اندرکاران‌ دولت‌ به‌ امور فرهنگی‌ یک‌ ضرورت‌ است‌ و مسائل‌ اقتصادی‌ نباید امور فرهنگی‌ را تحت‌الشعاع‌ قرار دهد.
    ·         دولت‌ باید اهتمام‌ بیشتری‌ نسبت‌ به‌ افرادی‌ که‌ درآمدهای‌ کمتری‌ دارند داشته‌ باشد و در کنار اجرای‌ برنامه‌های‌ اساسی‌ طرح​های‌ ضربتی‌ حمایتی‌ را به‌ اجرا بگذارد.
    8 شهریور 74
    ·         طی‌ چند ماه‌ گذشته‌، آمریکا با داعیه‌ ابر قدرتی‌ و برخورداری‌ از امکانات‌ فراوان‌ تبلیغاتی‌ و سیاسی‌، در تلاش‌ برای‌ حصر اقتصادی‌ ایران‌، در ضدیت‌ با انعقاد قرارداد هسته‌ای‌ ایران‌ با روسیه‌ و نیز در موضوع‌ قرار داد همکاری‌ ایران‌ با آفریقای‌ جنوبی‌ با نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، سینه‌ به‌ سینه‌ شد و در همه‌ موارد با پذیرش‌ شکست‌، مجبور به‌ عقب‌ نشینی‌ شد. این‌ مسأله‌ نشان‌ داد که‌ نظام‌ اسلامی‌ دارای‌ اقتدار و استحکام‌ حقیقی‌ است‌ و دولت‌ اسلامی‌ نیز با قدرت‌ به‌ کار و راه‌ خود ادامه‌ می‌دهد.
    ·         تلاش​های‌ دولت‌ در عرصه‌ فعالیت​های‌ اقتصادی‌، با استناد به‌ شاخص​های‌ مهم‌ اقتصادی‌، موفق‌ بود. مثبت‌ شدن‌ تراز بازرگانی‌ خارجی‌، افزایش‌ ذخایر ارزی‌ و کاهش‌ واردات‌ نسبت‌ به‌ گذشته‌ از جمله‌ شاخص​های‌ عمده‌ در فعالیت​های‌ اقتصادی‌ است‌ که‌ باید با زبان‌ ساده‌ برای‌ مردم‌ تبیین‌ شود.
    ·         کشور به‌ شکل‌ تحسین‌ برانگیزی‌ به‌ سمت‌ سازندگی‌ به‌ پیش‌ می‌رود. اجرای‌ این‌ طرحها، مملکت‌ را آباد می‌کند، تولید داخلی‌ را افزایش‌ می‌دهد، از هزینه‌ زندگی‌ مردم‌ می‌کاهد و فرصت‌ کار و امکان‌ زندگی‌ شرافتمندانه‌ را برای‌ افراد بیکار فراهم‌ می‌آورد، بنا بر این‌ مسؤولان‌ کشور وظیفه‌ دارند که‌ نتایج‌ بسیار مثبت‌ ناشی‌ از اجرای‌ این‌ طرحها را برای‌ مردم‌ بازگو کنند.
    ·         تثبیت‌ نرخ‌ ارز و مبارزه‌ جدی‌ با قاچاق‌ ارز و کالا دارای‌ تأثیرات‌ بسیار مثبتی‌ در زندگی‌ مردم‌ است. اقتدار ملی‌ تجلی‌یافته‌ در وجود دولتی‌ مقتدر، دلسوز، علاقه‌مند به‌ مصالح‌ مردم‌ و شجاع‌ در برابر تهدید قدرتهای‌ خارجی‌ است.
    ·         مسؤولین‌ درجه‌ یک‌ کشور جزو قشرهای‌ متوسط مردم‌ هستند و باید نعمت‌ بزرگ‌ مردمی‌ بودن‌ و برخورداری‌ از حمایت‌ و همراهی‌ مردم‌ را پیوسته‌ قدر بدانند و در حفظ آن‌ بکوشند.
    ·         اینجانب‌ محاکمات‌ جنجالی‌ را که‌ اخیرا در کشور انجام‌ شد، جزو افتخارات‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ می‌دانم‌ ، زیرا این‌ محاکمات‌ به‌ روشنی‌ نشان‌ داد که‌ نظام‌ اسلامی‌، در برخورد با مظاهر فساد، کاملا جدی‌ است‌ و هر انگیزه‌ فسادی‌ را سرکوب‌ می‌کند. بنا بر این‌ مسؤولان‌ کشور باید با کمال‌ قدرت‌، بدون‌ هیچگونه‌ امتناع‌ و با تکیه‌ بر روشهای‌ قانونی‌، با فساد و مظاهر آن‌ در هر جا برخورد کند.
    ·         جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ نه‌ تنها در میان‌ ملتها بلکه‌ برای‌ دولتها و آن‌ هم‌ برخی‌ دولتهای‌ بزرگ‌، یک‌ الگوی‌ قطعی‌ محسوب‌ می‌شود.
    8 شهریور 75
    ·         خروج از معضلات و تنگناهاى دوران بعد از جنگ هنر بزرگ دولت و مسؤولان بود. جنگ جدا از دستاوردهاى عظیم معنوى از لحاظ شهادت بهترین جوانان کشور و خسارات و ویرانیهاى ببار آمده و همچنین گرفتن فرصت سازندگى و بازسازى، زیانهاى بزرگى بر کشور تحمیل کرد. اما در سالهاى اخیر براى جبران این خسارتها و سازندگى کشور کارهاى بسیار بزرگى شده است. این افتخار ناشى از کار خستگى ناپذیر و بى وقفه و مدیریتهاى علاقمند بویژه مدیریت قوى و بسیار خوب شخص رئیس جمهور است که بدون آن، دستاوردهاى اخیر قابل حصول نبود.
    ·         در سال​هاى اخیر در زمینه هاى فرهنگى نیز انصافا کارهاى با ارزشى انجام شده که باید اینگونه کارها با جدیت و گستردگى بیشتر دنبال شود.
    ·         حرکت سازندگى باید همچنان با قوت و قدرت ادامه یابد.
    ·         اعتماد به نفس مسؤولان و مدیران کشور اصلى اساسى و عامل پیشرفت واقعى جامعه است.
    ·         مراقبت از نفس هنگام پذیرفتن مسؤولیتها و وظایف سنگین، بسیار ضرورى تر و دشوارتر است و در اینگونه امور بهتر است از وارد شدن به هر کارى به جز مسؤولیت ویژه خود، اجتناب کرد.
     
    نصایح رهبر معظم انقلاب به اعضای دولت اصلاحات در هفته​های دولت
    2 شهریور76
    ·         در زمینه کارها باید اساس را مردم قرار داد. این حرف کلّى است. گاهى اوقات منافع و خواست عامّه مردم با منافع گروههاى خاص تعارض پیدا مى‏کند. این جایى است که بسیار حسّاس است.
    ·         هر انسان عاقلى و هر مجموعه‏اى باید بگردد لشکریان با اخلاص و با صدق خودش را جستجو کند. آنهایى که مخلص دولت هم نیستند باید امنیت داشته باشند. آنهایى که با دولت روابط چندان صمیمانه‏اى ندارند بایستى امکان کار و تلاش داشته باشند. شکّى نیست که خدمات شما متعلّق به همه است.
    ·         یکى از شعارهاى بسیار خوبِ جناب آقاى خاتمى که من از اوّلى که آن را از ایشان شنیدم واقعاً خدا را شکر کردم مسأله «قانونگرایى» بود. این حرف خیلى خوبى است و خوشبختانه این را شما بارها تکرار کرده‏اید. تا لحظه آخر به این شعار تمسّک کنید و بدانید که قانونگرایى کار سختى هم هست اما با وجود سختی​هایش در کوتاه مدّت و بلند مدّت فوایدش از بى‏قانونى بهتر است. شما آقایان حیل قانون را هم منع کنید و جلوش را بگیرید.
    ·         عزیزان من زمان را قدر بدانید. شما الان چهار سال وقت دارید. این چهار سال مثل طَرفةالعینى خواهد گذشت.
    ·         الحمدللَّه آدم احساس مى‏کند که ان‏شاءاللَّه عنایات الهى شامل حال این دولت و رئیس‏جمهور محترم و عزیز هم هست. همین که بحمداللَّه ایشان به سهولت توانستند کارِ انتخاب وزرا را انجام دهند و وزراى دلخواه و مورد علاقه خودشان را که بتوانند با ایشان کار کنند بیابند و راحت به مجلس ببرند و مجلس هم راحت رأى داد نشان‏دهنده این است که خداى متعال اراده فرموده که کارها را پیش ببرد و ان‏شاءاللَّه بعد از این نیز همین طور خواهد بود.
    2 شهریور 77
    ·         {با اشاره به زحمات زیاد دولت خاتمى در مدت کوتاه تشکیل آن} مسئولان محترم دولت باید مردم را در جریان کارها قرار دهند و وعده هاى انجام شده را به اطلاع مردم برسانند. در حالى که دشمن بیشترین تلاش خود را در بزرگنمایى نقاط ضعف احتمالى متمرکز کرده است و قصد دارد دلبستگى و پیوند مردم را با نظام اسلامى قطع کند مسئولان دولت باید نتیجه فعالیتها و خدمات انجام شده را با مردم در میان بگذارند و تلاش دشمن را بى اثر کنند.
    ·         انجام کار براى رضاى خدا ضامن پیشرفت امور کشور و توفیق مسئولان نظام در رسیدن به اهداف بزرگ است. طرح ساماندهى اقتصادى را باید از صورت یک نوشته و تصمیم خارج کنید و راههاى عملى آن را با قوت و ایمان کامل به ضرورت انجام آن پى بگیرید.
    ·         همکارى دست اندرکاران و صاحبنظران مسائل اقتصادى با دولت براى اجراى طرح ساماندهى اقتصادى لازم است.
    ·         در داخل کشور، متأسفانه کسانى هستند که درست در جهت خواست دشمن کار مى کنند و عملى را انجام مى دهند که هدف آن ضعیف کردن ایمان جوانان، سست کردن پیوند با نظام و مسئولان کشور و بى اعتقادکردن جوانان با محیطى است که در آن زندگى مى کنند و در این میان آنچه از خود توقع داریم، این است که تلاش​ها در جهت خنثى کردن هدف​هاى دشمن، متمرکز شود.
    ·         فرصت خدمتگزارى به مردم در دوران تصدى مسؤولیت​ را مغتنم بشمرید. مردم قدر دولت و مسؤولین خدمتگزار را مى دانند و سرمایه عظیم پشتیبانى مردم از مسؤولان، سرمایه اى خدادادى است که با تلاشهاى مخلصانه مى توان آن را حفظ کرد.
    2 شهریور 78
    ·         دولت آقاى خاتمى  دولتى فعال و کوشنده است.
    ·          دولت​هاى خدمتگزار در دوره​هاى مختلف، خدمات فراوانى انجام داده اند و اکنون نیز دولت، با اتکاء به ذخیره معنوى خود یعنى با توکل و اعتماد به خدا و تکیه بر مردم مؤمن، انقلابى و همیشه در صحنه مى تواند منشاء خدمات فراوانترى قرار گیرد. الحمدا... آقاى خاتمى رئیس جمهور محترم و عزیز، توان و دیگر شرایط لازم را براى این مسؤولیت عظیم دارا هستند و تمامى بخش​هاى دولت باید با فرماندهى ایشان فعالیت و حرکت کنند.
    ·         کاهش درآمد نفتى در سال گذشته، اگر چه ضربه اى به روند اجراى برنامه ها محسوب مى شد، اما در حقیقت یک راه نجات بود. اولویت بندى، خط واقعى را روشن خواهد کرد و حل تدریجى مسایلى همچون اشتغال، حفظ و تقویت ارزش پول ملى، متوقف کردن تورم و کاهش آن و مقابله با رکود اقتصادى و فعال کردن کشور را امکان پذیر خواهد کرد.
    ·         گاه مسایل فرعى به جامعه تحمیل مى شود و مسایل اصلى، از جمله مشکلات مردم را از اولویت خارج مى کند. اگر کسى حتى با نگاه عادى به زندگى مردم نگاه کند، بدون تردید در خواهد یافت که مهمترین مسأله کشور، مسایل اقتصادى است.
    ·         طرح ساماندهى اقتصادى امیدهایى در مردم ایجاد کرد، باید در عمل به طور جدى دنبال شود تا برنامه هایى که دولت براى حل مشکلات اقتصادى تدارک دیده، آثار خود را آشکار سازد.
    ·          نقد و بررسى اصولى عملکرد دولت در درون مجموعه دولت ضرورى است.  از جلسات پرکار هیأت وزیران براى تنظیم برنامه سوم توسعه متشکرم. لازم است، سیاست​هاى اعلام شده در برنامه ریزی​ها کاملا لحاظ شود و برنامه ها به معناى دقیق کلمه منبعث از سیاست​ها باشد.
    ·         حفظ و تقویت و انسجام دولت و نظام در سطوح عالى مایه توفیق روزافزون است. تقسیم و تجزیه کردن نظام در سطوح عالى تنها به نفع دشمنان است و وحدت موجود در میان توده​هاى مردم هنگامى مستمر و ریشه دارتر خواهد شد که در همه سطوح، انسجام و اتحاد حفظ و تقویت شود.
    6 شهریور 79
    ·         هفته‌ دولت‌، هفته‌ مجموعه‌ حاکمیت‌ نظام‌ است. دو گرایش‌ "نقد غیر منصفانه‌ و نیز دفاع‌ غیر واقعبینانه‌ از عملکرد دولت‌" را نفی می کنم. موضع‌ رهبری‌ و ملت‌ نقد منصفانه‌ و دفاع‌ واقع​بینانه‌ از دولت‌ است‌ البته‌ دفاع‌ از عملکرد دولت‌ به‌ مفهوم‌ نادیده‌ گرفتن‌ برخی‌ کمبودها، خطاها و احیانا غفلت​ها و قصورها نیست‌ بلکه‌ به‌ معنای‌ تأیید جهت‌ صحیح‌ فعالیت​ها و تلاش​های‌ عظیم‌ این‌ مجموعه‌ است‌.
    ·         همه‌ مسؤولان‌ و مردم‌ به‌ دولت‌ یاری برسانند. قوای‌ سه‌ گانه‌ به‌ عنوان‌یک‌ مجموعه‌ مورد حمایت‌ رهبری‌ و مردم‌ قرار دارند و مردم‌ نیز حاکمیت‌ را یکپارچه‌ می‌بینند ضمن‌ آن‌ که‌ ساختار حکومتی‌ما نیز انسجام‌ و وحدت‌ همه‌ اجزا نظام‌ را اقتضا می‌کند بنابراین‌ همه‌ قوا و تمامی‌ مسؤولان‌ باید ضمن‌ استفاده‌ از اختیارات ‌و عمل‌ به‌ وظایف‌ خود در تمامی‌ اعمال‌ و گفتار خود، وحدت‌ و یکپارچگی‌ را به‌ طور کامل‌ مد نظر داشته‌ باشند.
    ·         {با اشاره‌ به‌ تلاش‌ فراوان‌ دشمن‌ برای‌ تبدیل‌ چالش‌ طبیعی‌ نظام‌ با معاندان‌ به‌ چالش‌ درونی‌ بخشهای‌ مختلف‌ نظام‌} پاسخ‌ ما به‌ دشمن‌ این‌ است‌ که‌ با تکیه‌ بر حاکمیت‌ منسجم‌، برنامه‌ریزی‌ اصولی‌ مردم‌ پایدار و همیشه‌ در صحنه‌ و امکانات‌ و استعدادهای‌ فراوان‌ طبیعی‌ و انسانی‌، اهداف‌ والای‌ خود یعنی‌ تحقق‌ عدالت‌ اجتماعی‌، حاکمیت‌ ارزش​های‌ اسلامی‌ توسعه‌ همه‌جانبه‌ و گسترش‌ عدالت‌ در سراسر جهان‌ را پیگیری‌ می‌کنیم‌ و در عمل‌ تبلیغات‌ و تلاشهای‌ دشمن‌ را خنثی‌ خواهیم‌ کرد.
    ·         برنامه‌ریزی‌ و تقسیم‌ کار دستگاه​های‌ مختلف‌ برای‌ رفع‌ فقر، فساد و تبعیض‌ ضروری‌ است. باید با استفاده‌ از طرح​های‌ اشتغال‌​زا زود بازده‌ و وسیع‌ به‌ مقابله‌ با مشکلاتی‌ نظیر فقر پرداخت‌ و بگونه‌ای‌ عمل‌ کرد که‌ قشرهای‌ ضعیف‌ بتوانند با آبرومندی‌ ، نیازهای‌ خود را تأمین‌ کنند.
    ·         از نگرش​های‌ حزبی‌ و روابط شخصی‌ در فعالیت​ها و برنامه‌ها پرهیز کنید. اسلام‌ امروز در چارچوب‌ قانون‌ اساسی‌ تبلور یافته‌ است‌ و باید با تکیه‌ بر این‌ قانون‌ و اطلاع‌ از مشکلات‌ و دردهای‌ مردم‌ به‌ برنامه‌ریزی‌ و فعالیت‌ پرداخت‌ البته‌ مردم‌ متوقع‌ نیستند مشکلات‌ یک‌ شبه‌ حل‌ شود بلکه‌ آنچه‌ مهم‌ است‌ کار صادقانه‌ در جهت‌ حل‌ مشکلات‌ است‌.
    5شهریور 80
    ·         مسؤولیت بنده که روشن است چقدر سنگین است؛ مسؤولیت شما آقایان وزرا و معاونان رئیس جمهور هم بسیار سنگین است. اگر کار شما قوى باشد، مملکت را پیش خواهد برد و مردم را نسبت به نظام خوشبین خواهد کرد؛ اما اگر کار شما خداى نکرده ضعیف یا معیوب باشد، براى مردم دردسر و مشکل ایجاد خواهد کرد و آنها را به نظام بدبین مى‌کند. بنابراین بیش از آنچه که یک وزیر یا حتّى مجموعه هیأت وزیران، مورد محاکمه و مطالبه مردم قرار گیرد، اصل نظام به چالش کشیده مى‌شود.
    ·         دولت​هاى گذشته و وزرایى که قبل از شما بودند، نقاط قوّت و ضعفى داشتند. نقاط قوّت و ضعف آنها را به‌درستى پیدا کنید و بنا را بر افزودن بر قوّت​ها و کاستن از ضعف​ها بگذارید؛ به شرطى که در شناخت نقاط قوّت و ضعف، اشتباه پیش نیاید.
    ·         شما هم دولت عزیز و دولت انقلابید؛ اما حقیقت قضیه این است که دولت کریمه شرایطى دارد. دولت کریمه، دولتى است که عزیز و سربلند و داراى اعتقاد راسخ به آن راهى است که قانون اساسى و وظایف و سیاستهاى نظام در مقابل او گذاشته است.
    ·         این چهار سال هم مانند برق مى‌گذرد. مثل همین دیروز بود که آقاى خاتمى بعد از اوّلین انتخاب آمدند و در این‌جا نشستند. نصیحت اوّل من این است که دولت را، دولت کار و عمل قرار دهید. امروز شرایط این دولت نسبت به شرایط دولت اوّلِ آقاى خاتمى، به مراتب مساعدتر و مناسبتر است. عامل مؤثّر دیگر در کارآمدى، زیر نظر داشتن دائمى مدیران است.
    ·         هم در دوره ریاست جمهورى، در خودم، در نخست‌وزیرم و در وزرایم این عیب را دیدم؛ هم امروز این عیب را مى‌بینم که پیگیرى ما، چندان خوب نیست؛ باید پیگیرى کنیم. آقاى خاتمى چیزى را براى فلان جا پى‌نوشت کرده‌اند که چرا فلان کار نشده است - ایشان گاهى مفصّل هم پى‌نوشتها را مى‌نویسند - دو ماه گذشته، اما ترتیب اثر داده نشده است. ایشان باید پیگیرى کنند که چرا نشد؛ مگر من گفته بودم که سال دیگر این کار بشود؟!
    ·         کارى کنید که وقتى دوره چهار ساله دولت دوم آقاى خاتمى تمام شد، دولت بیاید بگوید که من نسبت اشتغال را از این مقدار به این مقدار آورده‌ام؛ مثلاً نسبت بیکارى را از سیزده درصد به شش درصد آورده‌ام؛ یعنى بتواند این آمار را قرص و محکم به مردم ارائه دهد. این کار در تاریخ ثبت خواهد شد و از آن کارهاى ماندگار خواهد بود.
    ·         نوسازى صنعت کشور و وصل کردن دانشگاه و صنعت کشور، کاهش زمان پروژه​ها و  عدالت‌پرورى از توصیه​های من به دولت است. از جمله چیزهایى که روند حرکت به سمت عدالت را در جامعه کُند مى‌کند، نمود اشرافیگرى در مسؤولان بالاى کشور است؛ از این اجتناب کنید.
    ·         این دولت باید شعار خودش را امانت و درستکارى قرار دهد. البته شما درستکارید. از فرصتهاى شغلى نباید استفاده‌ى شخصى شود. نباید ریخت و پاش صورت گیرد. این نامه هشت مادّه‌اى که من به آقایان رؤساى سه قوه نوشته‌ام، جدّى است. ما گذاشته‌ایم آقایان اقدام کنند؛ اما اگر اقدام نکنند، بنده خودم وارد میدان مى‌شوم و اقدام مى‌کنم. از جمله مصادیق امانت، رعایت اولویّتها در هزینه کردن است. گاهى هزینه‌ها، هزینه‌هاى درستى است؛ اما اولویّت‌دار نیست.
    ·         نصیحت من به شما، پاسخگو بودن است. پاسخگو بودن در مقابل مجلس و قانون، یک روال معمولى دارد. من مى‌خواهم از این یک قدم بالاتر بروم؛ مى‌خواهم بگویم هر کارى مى‌کنید، باید طورى باشد که براى آن استدلال و توجیه قانع‌کننده‌اى داشته باشید.
    ·         نصیحت دیگرم بر پرهیز از تشنّج سیاسى است. گاهى بعضى از اعضاى دولت یک کلمه حرف مى‌زنند یا موضعى اتّخاذ مى‌کنند، بعد مى‌بینید که یک مسأله سیاسى در کشور درست مى‌شود. یک حرف بیخودى که لزومى نداشت گفته شود، گفته مى‌شود؛ بعد همان را رادیوى خارجى و رادیوى داخلى و فلان روزنامه بنا مى‌کنند به کش دادن. هرچه که فضاى کشور از تهیّج سیاسى دورتر باشد، شما بهتر مى‌توانید کار کنید. شما نگذارید آن فضا به وجود آید.
    4 شهریور 81
    ·         دولت‌ بخش‌ اصلی‌ اداره‌ کننده‌ کشور است. هرگونه‌ موفقیت‌ دولت‌، توفیق‌ نظام‌ و هر ناکارآمدی‌ دولت‌، عدم‌ توفیق‌ نظام‌ اسلامی‌ تلقی‌ می‌شود و همه‌ دلسوزان‌ و علاقمندان‌ به‌ سرنوشت‌ کشور و نظام‌ باید موفقیت‌ دولت‌ را خواستار باشند. هیچ​کس‌ به‌ هیچ‌ دلیلی‌ از جمله‌ اختلاف‌ سلیقه‌ یا دیدگاه‌ و یا تحلیل​های‌ سیاسی‌ غلط نباید در جهت‌ ناکامی‌ دولت‌ سخن‌ بگوید یا حرکتی‌ کند.
    ·         انتقاد از دولت‌ منعی‌ ندارد اما نباید به‌ هیچ‌ دلیلی‌ و با هیچ‌ توجیهی‌، دولت‌ را تخریب‌ کرد. ضمن‌ آنکه‌ دولتمردان‌ نیز نباید از هر انتقادی‌ خشمگین‌ یا ناامید شوند.
    ·         {با اشاره‌ به‌ برخی‌ موانع‌ موجود بر سر راه‌ دولت‌} هنر مدیریت‌، عبور از موانع‌ است‌ و هیچ‌ مانعی‌ نباید موجبات‌ توقف‌، عقب‌نشینی‌ یا مأیوس‌ شدن‌ را فراهم‌ کند.
    ·         بخش​های‌ مختلف‌ دولت‌ باید هماهنگی کامل داشته باشند. رفع‌ موانع‌ قانونی‌ در پیشرفت‌ کار دولت‌ وظیفه‌ مراکز قانونگذاری‌ است. برخی‌ مواقع‌ نیز در وظایف‌ قوا برخی‌ اصطکاک​ها بوجود می‌آید که‌ باید این‌ مسئله‌ را نیز با تفاهم‌، گفت​وگوی‌ مسؤولان‌ قوا و تنظیم‌ واقعی‌ روابط، برطرف‌ کرد.
    ·         از همت‌ رئیس‌ جمهور برای‌ تحقق‌ اهداف‌ نظام‌ اسلامی سپاسگذارم.، دولتمردان‌ و مسؤولان‌ اصلی‌ کشور افرادی‌ مؤمن‌، انقلابی‌ و علاقمند به‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ هستند. دولت‌ آقای‌ خاتمی‌ تلاش​های‌ فراوان‌ و توفیقات‌ زیادی‌ داشته‌ است‌ اما مردم‌ از خیلی‌ از آنها، مطلع‌ نیستند که‌ این‌ مسئله‌ را باید با اطلاع‌رسانی‌ صحیح‌، دقیق‌ و کامل‌ برطرف‌ کرد. بیگانگان‌ هیچ​گاه‌ در تبلیغات‌ خود از موفقیت​های‌ دولت‌، سخن‌ نمی‌گویند و تلاش‌ می‌کنند با بزرگ‌ کردن‌ نقطه‌ ضعف​های‌ جناح​های‌ مختلف‌ آنها را به‌ نظام‌ نسبت‌ دهند تا مردم‌ را مأیوس‌ و مدیران‌ کشور را دلسرد و دلمرده‌ کنند.
    ·         از توجه‌ دولت‌ به‌ موضوع‌ پیگیری‌ مصوبات‌ و تصمیمات‌ تا اجرای‌ آنها، خرسندم. هیچ‌ دستور و مصوبه‌ای‌ نباید بر زمین‌ بماند.
    ·         مقابله‌ با فساد اقتصادی‌ در درجه‌ اول‌ کار دولت‌ است. دولت‌ باید در همه‌ بخش​های‌ صنعتی‌، پولی‌، خدماتی‌، تولیدی‌، معاملات‌ کلان‌ داخلی‌ و خارجی‌، به عنوان‌ مدعی‌ مبارزه‌ با فساد و مفسد حضور کاملا فعال‌ داشته‌ باشد تا حتی‌المقدور کار به‌ قوه‌ قضاییه‌ نرسد.
    ·         مبارزه‌ با فقر و فساد و تبعیض‌ مادر اصلاحات‌ است. هر روز بیش‌ از پیش‌ آشکار می‌شود که‌ بدون‌ اصلاحات‌ واقعی‌ یعنی‌ مقابله‌ با فقر و فساد و تبعیض‌، هیچ‌ حرکت‌ اصلاحی‌ دیگر به‌ نتیجه‌ نمی‌رسد.
    5شهریور 82
    ·         برنامه ریزى دولت براى کنترل تورم و اقدامات ماه​هاى اخیر براى مهار کردن افزایش قیمت​ها خوب و موجب خرسندى مردم است. ضمن اطلاع رسانى کامل به مردم در مورد این تلاش​ها، مقابله با افزایش قیمتها را مثل ماههاى اخیر، همیشه، بطور جدى پیگیرى کنید.
    ·         تلاش براى بهبود و تسهیل زندگى مردم و انجام دادن اقدامات زیربنایى و سازندگى دو وظیفه اصلى دولت است. نتایج کارهاى میان مدت و بلندمدت هم، نهایتاً در خانه و سفره مردم دیده خواهد شد، اما لازم است که به نیازهاى روزمره مردم با ظرافت و دقتى مضاعف توجه شود.
    ·         استمرار حضور مردم در صحنه و افزایش همراهى و همگرایى آنان با نظام و دولت، ضروری است. تکلیف اصلى مسؤولان کشور، تلاش براى استقرار عدالت است و مشروعیت همه مسؤولان کشور در هر رده و مقامى به عدالت خواهى آنها و مبارزه شان با تبعیض و فساد، وابسته است، بنابراین هر مسؤولى دنبال استقرار عدالت نباشد، حضورش در آن پست و مقام نامشروع است.
    ·         لازم است مبارزه با مفاسد اقتصادى، با قوت و با میداندارى دولت ادامه یابد و مصوبات خوب ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادى، در پیچ و خمهاى ادارى، از اجرا باز نماند.
    ·         پرهیز از ایجاد تشنج سیاسى در جامعه از دیگر عوامل تداوم همراهى ملت با نظام و امیدوارى آنان به آینده است. مجادلات بى مورد، فضاى سیاسى کشور را زهرآگین و مردم را افسرده مى کند و در نهایت به ضرر نظام و همه جناحها تمام مى شود بنابراین همه مسؤولان و گروهها و جناحها باید از ایجاد تشنج هاى سیاسى بشدت پرهیز کنند و فضایى منطقى، معتدل و معقول در کشور بوجود آورند.
    ·         غالب مشکلات موجود ناشى از عملکرد دستگاهها و مسؤولان است. براى رفع مشکلات باید آنها را ریشه یابى کنیم و با نگاهى نقادانه به عملکرد خود، نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و با آنها برخورد صحیح کنیم.
    ·         پرهیز کامل مسؤولان از زندگى مرفه از دیگر عوامل امیدوارى بیشتر مردم است. نباید در مسافرت​ها، کارها و زندگى ما، مسائلى دیده شود که مردم را دلسرد کند.
    ·         یکی از عوامل همگرایى و یا واگرایى مردم از دولت، اقدام جناح​هاى عمده سیاسى کشور در تبلیغ فقدان اقتدار مدیریتى در بخش​هاى مختلف کشور است. این دو جناح با انگیزه هاى صد درصد مخالف، هر دو ضعف مدیریتى در کشور را تبلیغ مى کنند و موجب دلسردى مردم مى شوند اما آیا اینهمه پیشرفت و فعالیت در کشور بدون وجود مدیریت هاى مقتدر در بخش هاى مختلف امکان پذیر بوده است؟ البته نارسایى​ها در مدیریت بخش​هاى گوناگون وجود دارد که باید ترمیم شود اما این نقائص به معناى فقدان مدیریت مقتدر در کشور نیست.
    ·         وضع ایران با اوضاع کشور در زمان پیروزى انقلاب غیرقابل مقایسه است. این پیشرفتهاى چشمگیر با اتکاى به پروردگار و تکیه بر »هویت ملى و اسلامى و تواناییهاى داخلى« حاصل شده است و سیره مبارکِ تلاش و مجاهدت براى رضاى الهى که بى تردید رضایت مردم را نیز در پى خواهد داشت باید در کشور ادامه یابد.
     
    4 شهریور 83
    ·         اقدامات مثبت و نیز کارهاى انجام نشده را صادقانه و شفاف به مردم گزارش دهید تا جامعه، جمع بندى صحیحى از فعالیت​هاى دولت بدست آورد که به اعتقاد اینجانب، این جمع بندى مثبت خواهد بود.
    ·         {با اشاره به تأثیر سیاستها و فعالیتهاى دولت کنونى در حرکت دولت بعدى} باید پایه هاى استوار و محکم بنا گذارید تا در افتخارات دولت بعدى نیز سهیم شوید همچنانکه اگر خداى ناکرده در این زمینه کوتاهى شود، آثار سوء آن متوجه دولت فعلى نیز خواهد بود.
    ·         در آخرین سال فعالیت خود و در مقام پاسخگویى به مردم، عملکرد مثبت و منفى خود را با صراحت و صداقت با افکار عمومى در میان بگذارید و بطور دقیق به مردم گزارش بدهید که در آغاز کار چه تحویل گرفته اید و اکنون چه تحویل مى دهید تا اعتماد مردم جلب شود. کسى باور نمى کرد که ظرف 3 سال هدف مهم خودکفایی گندم محقق شود اما به لطف پروردگار و همت و تلاش دست اندرکاران این کار انجام شد که لازم است با تولید برنامه هاى رسانه اى جذاب اینگونه حقایق براى مردم بازگو شود.
    ·         به اتمام رساندن کارها و طرح​هاى ناتمام مانده دولت از اولویت​هاى برنامه دولت باشد. به موازات این اقدام، کارهاى جدید و نو از جمله تولید علم، افزایش تحقیقات و ارتباط صنعت با دانشگاه​ها را همچنان پیگیرى کنید. پاکسازى کامل قوه مجریه از فساد مالى از دیگر اولویت​هاى کارى آخرین سال دولت باشد. تا هنگامى که قواى مجریه و قضاییه از فساد مالى پاک نشوند کارها و خدمات ارزنده انجام شده نیز آنچنان که باید به ثمر نمى رسد.
    ·         {با تأکید بر لزوم پرهیز از مناقشات بى حاصل در درون قوه مجریه یا در تعاملات سه قوه}نقد منصفانه و تذکر از مسائل ضرورى است و نظارت از جمله حقوق مسلم مجلس بشمار مى آید اما این مسائل نباید با مناقشات بیمورد اشتباه شود و فرصت خدمت به مردم را از دستگاهها و قواى مختلف سلب کند.
    ·         آغاز کارهاى جدید از جمله مبارزه بنیانى با قاچاق کالا - تأسیس وزارت رفاه و تأمین اجتماعى - تشکیل سازمان گردشگرى و میراث فرهنگى و تشکیل بنیاد شهید و ایثارگران در آخرین سال فعالیت دولت اقداماتى مثبت و جالب توجه است و نشان مى دهد که دولت در آخرین سال فعالیت خود همچنان در پى خدمت به مردم است.
    10 مرداد 84
    ·         با تشکر صمیمانه از زحمات و تلاش​های آقای خاتمی و همکاران ایشان در دولت در طول هشت سال گذشته بگویم که در این مدت کشور شاهد تلاش جدی، پرحجم و سخت دولتمردان بود که نتیجه آن پیشرفتهای فراوان در عرصه های مختلف صنعتی، کشاورزی، علمی، فن آوری و خدمات است که این توفیقات از حافظه ملت ایران زدوده نخواهد شد و قطعا نزد خداوند متعال دارای پاداش و اجر خواهد بود.
    ·         جابجایی قدرت اجرایی در کشور به بهترین شکل و شیرین ترین حالت از برکات اسلام و انقلاب است. این روحیه برادری و همراه با محبت که در جابجایی آرام قدرت اجرایی بروز می​نماید به عنوان بستر مردم سالاری اسلامی باید حفظ شود و دولت آینده نیز باید براساس توفیقات بدست آمده و با استفاده از تجربیات گرانبهای این دولت مسیر پیشرفت کشور را ادامه دهد.
    ·         پیشرفت امروز کشور با گذشته قابل مقایسه نیست و ملت ایران با اتکال به خداوند مسیرکمال خود را طی خواهد کرد و در این راه تهدیدها و توطئه های قدرت طلبان جهانی نیز تاثیری نخواهد داشت و همانند گذشته یکی پس از دیگری خنثی خواهد شد.
    ·         دوران مدیریت همراه با تلخی ها و شیرینی ها است. پایان یافتن ماموریت افراد به معنای پایان مسؤولیت آنان نیست. یکی از نکات مثبت دولت آقای خاتمی، سرزنده بودن و تلاش و فعالیت اعضای دولت تا لحظات آخر است.
    ·       تدین و نجابت ذاتی آقای خاتمی از امتیازات برجسته ایشان است و رئیس جمهور در این هشت سال ضمن زحمات و تلاش متراکم، در مواجهه با حوادث مختلف صبر و تحمل کرد. البته بارزترین خصوصیت آقای خاتمی در این دوران، مایوس کردن دشمنانی بود که انتظار داشتند رئیس جمهور رودرروی نظام قرار گیرد اما آقای خاتمی مقاومت نمود و فشارهای بسیاری را نیز تحمل کرد.
    ·         {با اشاره به تلاش عده ای برای ایجاد تقابل و رقابت میان جمهوریت و اسلامیت نظام} در کشور ما جمهوریت از اسلامیت جدا نیست زیرا مردم پایبند به مبانی دینی هستند و در همه انتخاباتها با رای به پایه های اعتقادی خود، در واقع نشان داده اند که مردم سالاری حقیقی در کشور همواره با اعتقاد به اسلام همراه بوده است.
     
    پاسخ:
    آقـــــــــــــــــــــــــا
    بسیار به جا بود
    عالی  عالی  عالی  عالی  عالی  عالی  عالی  عالی  عالی  عالی عالی  عالی  عالی  عالی  عالی
    رهنمودهای رهبری به دولت اصولگرا در دیدارهای هفته دولت

    نصایح رهبر معظم انقلاب به اعضای دولت مهرورز عدالت محور در هفته​های دولت
    8 شهریور 84
    ·         {با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن رضایت مردم و نادیده گرفتن خواست​ها و توقعات گروه​های خاص و ویژه خواران به عنوان اولویت مسؤولان نظام} مسؤولان باید همواره خود را مدیون و وامدار مردم بدانند.
    ·         گروه​های خاص و ویژه خواران اقتصادی و سیاسی پرتوقع و مایه رنج و اذیت مردم و مسؤولان هستند. این افراد و گروهها، در دوران سختی کمترین مساعدت را دارند و از رعایت عدل و انصاف ناخرسند و در مشکلات از همه مردم کم صبرتر هستند.
    ·         {با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) درخصوص شایسته سالاری در انتخاب مدیران و مسؤولان بمنظور جلوگیری از انحراف و خیانت آنان} خودشیفتگی، حب ستایشگری، منت گذاری بر مردم، بزرگنمایی کارها و اقدامات انجام گرفته، خلف وعده با مردم در انجام کارها، شتابزدگی در امور، کوتاهی در کارها و اصرار بر شیوه​ها و برنامه​های غلط از جمله مسائلی است که مسؤولان باید از آنها برحذر باشند.
    ·         مسؤولان نباید هیچگاه خود را مصون از انحراف بدانند. مراقبت دائم در این زمینه لازم است. یکی دیگر از راههای جلوگیری از انحراف، نرنجیدن از تذکرهای افراد خیرخواه و حتی سخنان درشت آنان است.
    6 شهریور 85
    ·         {با اشاره به رویکردهای اصولگرایانه در کشور و تبیین شاخص​های اصولگرایی} دوره کنونی به لحاظ انطباق شعارها و اهداف دولت با مبانی انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، اعتماد مردم به دولت، و همچنین ابهت و عظمت کم سابقه بین المللی ملت ایران و نظام اسلامی، دوره ای استثنایی است. دولت باید با حداکثر استفاده از این شرایط در جهت تحقق اهداف و شعارهای اعلام شده حرکت کند و وظیفه همه دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی نیز کمک و یاری دولت است.
    ·         کشور در شرایط کنونی  به عدالت اقتصادی بیش از دیگر موارد نیازمند است. البته اجرای عدالت باید بصورت معقول و در چارچوب مورد نظر اسلام باشد.
    ·         یک​سال از فعالیت دولت نهم گذشته و باید از فعالیت خودر در این دوره ارزیابی داشته باشید. در این ارزیابی باید نقاط قوت و ضعف بدون تعصب و با استفاده از نظرات افراد دلسوز مورد داوری قرار گیرند و متناسب با عملکرد هر بخش اقدام شود.
    ·         سیاست​های سند چشم انداز باید در جهت گیری​ها و برنامه های دولت لحاظ شود. شما را به همراه کردن سرعت در کارها با دقت و پرهیز از شتاب زدگی و همچنین تدبیر و درایت در تصمیم گیری​ها توصیه می​کنم. سفرهای استانی رئیس جمهور و دولت سفرهای پربرکت و امیدبخشی برای مردم است. باید با پیگیری و نظارت جدی تلاش شود تا وعده هایی که در این سفرها به مردم داده می شود به مرحله عمل برسد. در مواردی که امکان برآورده شدن خواسته های مردم نیست باید صادقانه به آنان گفته شود تا به توقعات مردم دامن زده نشود و با توجه به اعتماد مردم به دولت، قطعاً مورد قبول آنان قرار خواهد گرفت.
    ·         تعامل و هماهنگی سه قوه ضروری است. در تعامل قوا ملاک قانون اساسی و وظایف و اختیارات مشخص شده در این میثاق ملی است. برخورد بی مهابا و همراه با تدبیر با تخلفات و فساد مالی، حفظ سرمایه های ملی بویژه منابع طبیعی و پرهیز از سطحی نگری و عوام گرایی در مسائل فرهنگی را از دیگر نکاتی دانستند که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.
    ·         تحرک موجود در دیپلماسی کشور و هماهنگی فعالیت​های اقتصادی بین المللی با دستگاه دیپلماسی ضروری است. این تحرک دیپلماسی باید همواره جهت دار، پخته و اثرگذار باشد.
    ·         اقدامات خوب اقتصادی دولت از جمله، طرح واگذاری سهام عدالت، تسریع در اجرای طرح​های نیمه تمام، در نظر گرفتن عدالت در اعطای تسهیلات بانکی و تأسیس صندوق مهر امام رضا (ع) جای تقدیر دارد. باید این اقدامات خوب با شکلی هنرمندانه و قابل فهم برای مردم تشریح شوند.
    15 مهر 86
    ·         {با یادآوری اهمیت مضاعف تکیه بر عقل و تدبیر در مسائل مرتبط با کشور و ملت} برخی مواقع معنای خردورزی دچار تحریف می شود و حرکت براساس عقل و تدبیر کنار گذاشتن کارهای بزرگ و کاهش شتاب در کارها معنی می شود در حالیکه در برخی امور اقتضای خردورزی حرکت آرام و ملایم و در برخی امور نیز اقتضای عقل حرکت پرشتاب و اقدام همراه با قاطعیت و شجاعت است.
    ·          با روی کار بودن یک دولت حزب اللهی و رئیس جمهور مکتبی زمینه برای حرکت عمیق فرهنگی بیش از پیش فراهم است و همه دستگاههای مسئول اعم از وزارت ارشاد صدا و سیما سازمان تبلیغات اسلامی وزارت علوم وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باید در جهت ارتقای ارزش​های اخلاقی و ایمان دینی جامعه به طور جدی تلاش کنند.
    ·         برای مقابل با دشمن همه دستگاهها مسئول هستند و باید به وظیفه خود عمل کنند اما هماهنگی دستگاهها براساس قانون به عهده دولت و در رأس آن شخص رئیس جمهور است.
    2شهریور 87
    ·         کابینه آقای احمدی نژاد دولت کار و اقدام است. انرژی، تحرک، نشاط کار و جدیت در خدمت به مردم، ویژگی بسیار با ارزش و مستمر دولت است که پس از سه سال همچنان برجسته است و سفرهای استانی یکی از نمودهای آن بشمار می رود. انطباق شعارها و گفتمان دولت با شعارها و گفتمان امام و انقلاب دومین خصوصیت بسیار با ارزش دولت است. عزت ملی و استقلال حقیقی از اقدامات تحسین برانگیز دولت است.
    ·         {با انتقاد از برخی که در گذشته درمقابل بیگانگان زیاده خواه، احساس انفعال و شرمندگی می کردند}این دولت، در تعاملات جهانی وفاداری به گفتمان انقلاب را افتخار خود می داند و روند بسیار خطرناک غربزدگی و گرایش​های سکولاریستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مدیریتی کشور بود، سد کرده است. پایداری در موضوع انرژی هسته ای یکی از مظاهر دفاع از هویت ملی است، اما ملت، شخص رئیس جمهور و دولت در مقابل افزون طلبی ها ایستادند و جلو رفتند.
    ·         جرأت در ایجاد تحول، شجاعت تصمیم گیری برای حل مشکلات بزرگ ـ و جرأت مقابله با فساد از جمله نمودهای مهم گفتمان انقلابی دولت است. قلع و قمع اژدهای هفت سر فساد بسیار سخت است البته اکنون نیز این هدف محقق نشده اما جرأت مقابله با آن در این دولت، کاملاً مشهود و محسوس است.
    ·         شرافت شما در همسطح بودن با ملت ـ ساده زیستی و تماس و انس مستمر با مردم است و تجلی عملی این خصوصیات در رفتار رئیس جمهور و هیأت دولت باعث جلب اعتماد بیشتر مردم و ریشه کن شدن بلای اسراف و اشرافی گری می شود.
    ·         قوه مجریه بار عمده مدیریت کشور را بر عهده دارد و به همین علت دولت​های قبلی نیز مورد حمایت بوده اند اما خصوصیات دولت فعلی، باعث می شود که حمایت گرمتری از آن بشود و دلگرمی بیشتری درباره اقدامات آن وجود داشته باشد. حمایت از دولت را به معنای چشم بستن بر ضعف​های آن نیست، کارهایی وجود دارد که دولت باید تدبیر کند یا انجام دهد.
    ·         وقتی قانونی با سازوکار قانون اساسی در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد، باید تا مادامی که تغییر نکرده حتماً به آن عمل شود. ممکن است دولت، روال تصویب یک قانون ابلاغ شده را صحیح نداند اما متصدی این مسئله، قوه مجریه نیست و دولت حتی اگر معتقد به ضعف یک قانون بود باید به آن عمل کند.
    ·         رئیس جمهور بر عملکرد وزرا نظارت کند البته این مسئله نباید با استقلال کار وزیران منافات پیدا کند چرا که اعضای دولت از مجلس رأی گرفته اند و در حوزه کار خود، استقلال دارند.
    ·         مردم معتقدند دولت نهم، مردمی است و از جنس خودشان است، این امتیاز توقع مردم را بالا می بَرَد بنابراین اگر در جایی، عمل به وعده ای با مشکل روبروست، به صراحت با مردم در میان بگذارید.
    ·         تعامل با قوای مقننه و قضائیه و تعامل نظام مند با نخبگان از دیگران ضروریات کار دولت است.
    ·         انتقاد، ارزش‌یابی منصفانه و کارشناسانه است که با نظر خیرخواهی انجام می شود و در آن نقاط مثبت و منفی در کنار هم مورد توجه قرار می گیرد و دولت باید با سعه صدر از این انتقادها استقبال کند، آنها را با گوش جان بشنود و با بررسی و توجه کافی و کامل، به انتقادهای صحیح عمل نماید. انتقاد، خدمت و تخریب، خیانت به نظام و کشور است. از تخریب دولت نهم تحت عنوان انتقاد متاسفم. انکار امتیازات و نقاط مثبت، برجسته کردن ضعفها، و بدگویی مستمر، تخریب است نه انتقاد. زبان دولت در موضوع هسته ای، زبان عزت و اقتدار ملی است اما برخی چون فلان دولت زیاده خواه از موضع هسته ایِ عزتمند دولت ایران خوشش نمی آید این مواضع صحیح را هدف تخریب قرار می دهند.
    ·         {با اشاره به افزایش انتقاد و تخریب دولتها در سال آخر دوره اول فعالیت آنها} البته این دولت، بیشتر مورد هجوم تخریبی قرار دارد و دو جریان داخلی و خارجی آن را می کوبند. دولت نهم به این علت، هدف حملات بی​وقفه،‌ قرار دارد که گفتمان آن،‌گفتمان امام و انقلاب است. برخی از این افراد مغرض نیستند بلکه کم اطلاع یا بی اطلاع هستند،‌ برخی هم غرض​های شخصی و سطحی دارند، اما بعضی، یا از اول امام را قبول نداشته اند و یا در وسط راه با انقلاب دچار مشکل شده اند، بهمین علت با غرضهای عمقی و کینه امام، به تخریب دولت نهم مشغولند.
    ·         سند چشم انداز 20 ساله، نقشة راه حقیقی پیشرفت کشور است و نظارت بر برنامه ها و جهت گیری های سازمان​ها و دستگاه​ها برای تشخیص انطباق آنها با سند چشم انداز و رصد میزان تحقق اهداف این سند، کاملاً ضروری است.
    ·         طرح تحول اقتصادی از کارهای بزرگ دولت نهم است. این کار بسیار مهم حتماً انجام شود اما در این روند باید از هرگونه شتابزدگی مطلقاً پرهیز کرد. اجرای خوب این طرح، قدم بزرگی در پیشرفت کشور است اما اجرای شتاب زده آن، خطرها و ضررهایی بدنبال می آورد. اگر اجرای بخشی از این طرح تورم زاست باید برای جلوگیری از بروز این مسئله و یا کنترل تبعات منفی آن، چاره اندیشی کرد. تلاش بیشتر برای کنترل تورم را به عنوان یکی از مشکلات مردم را از شما می​خواهم. کاهش تورم باعث خواهد شد آثار خدمات بزرگ دولت نهم در زندگی مردم،‌ ملموس تر شود.
    16 شهریور 88
    ·         بر رویکردهای اساسی همچون عدالت – فساد ستیزی – حمایت از طبقات ضعیف – ساده زیستی – توجه به مناطق محروم و تلاش خستگی ناپذیر برای حل مشکلات مردم بویژه تورم و اشتغال تأکید داشته باشید.
    ·         سند چشم انداز 20 ساله را معیار و ملاک سنجش فعالیت​های دولت است. دولت دهم را به اجرای کامل سیاست​های اصل 44 – پرهیز از شتابزدگی – توجه به دیدگاه​های نخبگان – اهتمام به فرهنگ – رعایت دقیق قانون – استقبال از نقدهای خیرخواهانه – مغتنم شمردن توصیه های علما و مراجع – و طراحی و تدوین الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت توصیه می​کنم.
    ·         {با اشاره به ضرورت درک صحیح پیام​های حضور چهل میلیونی مردم در انتخابات و انتخاب یک رئیس جمهور با نصاب جدید حدود 25 میلیونی} اگر مسئولان کشور و نخبگان و زبدگان سیاسی این پیام​ها را درک کنند بسیاری از گره​ها و مشکلات حل می شود.
    ·         مسئولان و بیش از همه رئیس جمهور را به شکرگزاری و مغتنم شمردن این نعمت الهی و پرهیز کامل از غرور دعوت می​کنم. باید به رأی مردم مفتخر و مستظهر بود اما در اوج تواضع، از هرگونه غرور پرهیز کرد چرا که غرور از دام​های بزرگ شیطان است و انحرافات و انحطاطات گوناگونی را به همراه می آورد.
    ·         با تشکر از زحمات یکایک اعضای دولت پرتلاش نهم، ورود به عرصه خدمت به مردم را به دولت دهم خوش آمد می​گویم.موقعیت کنونی، کار فراوان کمی همراه با ظرافت و کیفیت کامل می طلبد که به فضل الهی آقای رئیس جمهور خستگی نشناس و پرانرژی در همین مسیر حرکت می کنند.
    ·         دولت دهم را به آمادگی برای مواجهه با انواع بدخواهی ها و توطئه ها توصیه می​کنم. علیه این دولت و علیه نظام تلاش​های فراوانی انجام خواهد شد اما توانایی​ها، امیدها و فرصت​های دولت و ملت بیشتر از همه توطئه​ها و مشکلات پیش روست. ادامه رویکردهای اساسی دولت نهم نظیر عدالت – مبارزه با فساد – حمایت از قشرهای ضعیف – ساده زیستی – توجه به مناطق محروم و تلاش بی پایان برای حل مشکلات مردم ضروری است. ادامه تلاش در این مسیر، خدا را راضی و مردم را هم خشنود خواهد کرد.
    ·         در بحث یارانه​ها، قشرهای فقیر از کمک​های دولت بهره کمتری می​برند که هدفمند کردن یارانه ها که به دولت​های قبلی نیز توصیه می شد می تواند این مشکل را حل کند.
    ·         توجه کامل به سند چشم انداز بیست ساله را به شما توصیه می​کنم. سند چشم انداز به تعبیری، بعد از قانون اساسی مهمترین سند کشور است بنابراین باید هم فعالیتها و جهت گیریهای کاری دولت با شاخص سند چشم انداز سنجیده شود. اجرای کامل سیاست​های اصل 44، توصیه دیگرم به رئیس جمهور و کابینه جدید است. کارهای انجام شده در این زمینه ناکافی است. نباید منتظر تغییرات اساسی در زیرساخت​ها و تصویب طرح تحول اقتصادی ماند و کار را به بن بست رسیده فرض کرد بلکه باید به هر شکل ممکن، در مسیر اجرای سیاست​های اصل 44 به جلو رفت.
    ·         از شتابزدگی در طرح​های اقتصادی پرهیز و از دیدگاه​های کارشناسی بهره​مند شوید. کم توجهی به مسائل کارشناسی در مباحث اقتصادی ممکن است به زیانهای بزرگی منجر شود.
    ·         {با رد گرایشهای بی مبنا و افراطی در باب فرهنگ} باید مسائلی را که مبنای صحیح دینی و شرعی دارد با افتخار تبلیغ و ترویج کرد.
    ·         شما را به پایبندی کامل و رعایت دقیق قانون توصیه می​کنم. اگر در مسئله ای، قانون نادیده گرفته شد موضوع به نقض یک قانون ختم نمی شود بلکه راهی برای بی اعتنایی به قانون بازخواهد شد.
    ·         هدف از برخی انتقادهای داخلی که به پشتوانه رسانه های بیگانه صورت می گیرد تخریب است اما نقدهای مصلحانه و خیرخواهانه ای هم وجود دارد که از سوی طرفداران دولت هم نیست که باید به آنها توجه و عمل کرد.
    ·         اقدام دولت نهم در تحمل اهانت​ها و کینه توزی​ها دارای اجر الهی است. نباید در این راه خسته شد یا انتقادهای کوچک را حمل بر دشمنی کرد.
    ·         توصیه ها و نصیحتهای مراجع، علما و بزرگان دینی را مغتنم بدانید. بزرگان علما در مناطق مختلف کشور و مراکز حوزه های علمیه، طرفداران نظام اسلامی هستند و خدمات دولت را هم می بینند بنابراین توصیه​های آنان از روی محبت و علاقه مندی است و باید مغتنم شمرده شود. ممکن است نخبگان خیرخواه، اعتراضی هم داشته باشند که لازم است با استقبال از آنها ذهن فعال و پویای نخبگان را برای خود ذخیره کرد.
    ·         به گونه​ای حرکت کنید که اقدامات شما در فرصت 4 ساله خدمت، پایه​های محکمی برای مسئولان آینده کشور فراهم کند تا انشاءالله در همه زمینه ها حرکتی قوی تر از دولت نهم انجام شود.
    8 شهریور89
    ·         حفظ جهت گیری​های اساسی دولت همچون پایبندی به ارزش​ها – عدالت طلبی – ساده زیستی – دوری از اشرافیگری – تلاش و خدمت بی​وقفه و استکبارستیزی ضروری است.
    ·         تسهیل زندگی مردم و توجه به سند چشم انداز در جهت گیرهای دولت مورد اهتمام بیشتر قرار گیرد.
    ·         فتنه 88 ضربه سختی به روند کار و پیشرفت کشور وارد کرد و به دشمن روحیه داد اما ملت و دولت با اعتماد و ایمان و ایستادگی، کارها را پیش بردند و به لطف خداوند، توفیقات خوبی نصیب دولت شد.
    ·         اگر بی توجه به سند بسیار مهم چشم انداز 20 ساله، ده سال جلو برویم طبعاً در مدت باقی مانده امکان تحقق اهداف چشم انداز، دیگر وجود نخواهد داشت بنابراین باید دولت افرادی را مأمور کند که عاقلانه با تدبیر و تدبر، به این سؤال اساسی پاسخ دهند که آیا پیشرفت در سند چشم انداز متناسب با زمان طی شده بوده است یا نه؟
    ·         توجه به شاخص​های کلان در مباحث اقتصادی مهم است و باید تلاش بیشتری برای تحقق نرخ رشد تولید پیش بینی شده در سند چشم انداز و نیز افزایش سرمایه گذاری​های داخلی و خارجی شود. سیاست​ها و اقدامات دولت باید به گونه​ای باشد که بخش خصوصی قادر شود زیر بار سرمایه گذاری​های بزرگ نیز برود.
    ·         همه وزیران در تصمیم های دولت مؤثر و شریکند بنابراین باید با برخورد فعال، پخته و کارشناسی شده در مباحث شرکت کنند تا مصوبات به طور صحیح، پرورش یابد و تصحیح و تکمیل شود.
    ·         {با انتقاد از اقدام بعضی دستگاه​ها در علنی کردن برخی اصطکاک​های طبیعی دولتی در افکار عمومی}اینگونه مسائل باید در جلسات هیأت وزیران حل و فصل شود و یا به حداقل برسد. پرهیز از کارهای موازی در عرصه​های مختلف از جمله سیاست خارجی و نیز اعتماد به وزیران در چارچوب اختیارات و وظایفشان از دیگر نکات مدیریتی هیأت دولت است. هیأت وزیران بیشتر انتقاد پذیری بیشتر باشد. البته در بسیاری از مسائل حق با دولت است اما اعضای دولت باید در همه احوال انتقادپذیری و سعه صدر را در خود نهادینه کنند.
    ·         تحرک دیپلماتیک دولت انصافاً قابل تشکر است اما آنچه بیشتر از تحرک و رفت و آمد سیاسی باید مورد توجه قرار داشته باشد روح و جهت گیری و محتوای دیپلماسی است. وزارت امور خارجه مسئول هدایت منسجم و برنامه ریزی شده همه مسائلی است که به نوعی با سیاست خارجی و روابط با دیگر کشورها مربوط می شود.
    6 شهریور 90
    ·         {با قدردانی از خدمات دولت و تاکید بر پایبندی به شعارها و جهت گیریهای اعلام شده} علت اقبال مردم در انتخابات سال 84 و 88 به رئیس جمهور همین شعارهای جذاب و ضروری بود چرا که مردم به ارزشها و آرمانها پایبند و دلبسته اند. عدالتخواهی، استکبارستیزی، ساده زیستی، مقابله با منش اشرافیگری، «مقابله با ویژه خواری و سوءاستفاده از ارتباطات اقتصادی و غیراقتصادی» و خدمت رسانی صادقانه از جمله شعارهای جذاب دولت است. اگر به هر علت تقید به شعارهای دولت سست شود توفیقات الهی نیز کم خواهد شد بنابراین با همان شور و نشاط و تلاش به خدمت صادقانه و بدون توقع ادامه دهید.
    ·         یکی از اشکالات دولت حضور کم رنگ در میان نخبگان دانشگاهی و حوزوی است. باید رئیس جمهور و وزراء اقدامات دولت در بخش​های مختلف بویژه در خصوص مسائل اقتصادی را که از مسائل اصلی کشور و مورد چالش موافقان و مخالفان دولت است، در جمع نخبگان مطرح کنند تا با استفاده از دیدگاهها و همچنین نظرات انتقادی آنان، هم افزایی بوجود آید.
    ·         باید از انتقادها و اشکالات مجامع نخبگان استقبال کرد. نباید به دلیل نحوه بیان برخی از مسائل، از دیدگاههای سازنده و مفید اکثریت نخبگان محروم شد. بیان نقاط ضعف به موازات نقاط قوت را به رئیس جمهور و هیأت وزیران توصیه می​کنم. بیان نقاط ضعف باعث اثرگذاری بیشتر در دلهای مردم می​شود. همراه با تشریح کارها و بیان نقاط قوت، به صراحت به مردم بگویید که این کارها را نتوانستیم انجام دهیم و مطمئن باشید مردم، کسی را برای کاری که تلاش کرده اما نتوانسته انجام دهد، مؤاخذه نمی کنند.
    ·         {با اشاره به ضرورت برخورد صحیح در قبال انتقادهایی که از دولت در رسانه​ها یا مراکز قانونی مطرح می​شود} تنها جهت گیری صحیح در قبال انتقادات رویکرد توجیه کننده و تبیین کننده است و رویکرد مخاصمه و حمله متقابل به نتیجه ای نمی رسد.
    ·         وعده به مردم باعث افزایش توقعات می​شود. تحقق وعده های داده شده دولت به مردم، امری مطلوب و ضروری است و باعث استحکام ایمان و اعتقاد مردم می شود و برعکس اگر این وعده ها محقق نشود در ذهن مردم، مشکل ایجاد می کند.
    ·         مقایسه میان عملکرد دولت با دولت​های قبلی کار خوبی است. خیلی مهم است که مقایسه ای نیز میان وعده های دولت و کارهای انجام شده صورت پذیرد.
    ·         ضرورت توجه به جهاد اقتصادی از 3 منظر «رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم»، «ضرورت رسیدن به اهداف چشم انداز» و «مقابله با اهداف خصمانه نظام سلطه بر ضد ملت ایران» الزامی است. طرح تحول اقتصادی یکی از مصادیق جهاد اقتصادی است. به لطف خداوند اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به عنوان یکی از محورهای طرح تحول اقتصادی آغاز شده ولی لازم است بقیه محورهای دیگر این طرح در دو سال باقیمانده دولت، به جریان بیفتد. به ضرورت تقویت بخش تولید توجه کنید. مصوبه قانونی برای کمک به واحدهای تولیدی هنوز تحقق پیدا نکرده و باید با اجرای این مصوبه، در کوتاه مدت منابع به واحدهای تولیدی نیازمند تزریق شود.
    ·         {با اظهار نگرانی از واردات برخی کالاها و محصولات} باید در سیاستهای واردات بازنگری جدی شود و از واردات بویژه محصولات زراعی و باغی و واردات کالاهایی که در آن مزیت تولید داریم، پرهیز شود.
    ·         شایسته نیست که دولت خود را درگیر حاشیه ها کند که البته برخی اوقات، دولت با کم توجهی زمینه ساز این حاشیه ها می شود و برخی اوقات هم حاشیه هایی است که دیگران بوجود می آورند. اگر قرار است مسئله علاقه به ایران مطرح شود، یکی از مهمترین راهها، تحکیم و گسترش زبان و ادبیات فارسی است. اگر می خواهید از ایران و ایرانی گری حمایت کنید، ایران بعد از اسلام، مستندتر و آشکارتر است.
    ·         در مسائل مربوط به قوا، در مواردی که کوتاه آمدن امکان پذیر است، کوتاه بیایید، در مواردی که با تبیین قابل حل است، تبیین کنید و در مواردی هم که با ارتباطات دوستانه حل می شود، از این روش استفاده کنید.
    2 شهریور 91
    ·         هفته دولت فرصتی برای تشکر از خدمات قوه مجریه و مسئولان و کارکنان دستگاه​ها و فرصتی برای ارزیابی درونی و بررسی نقاط قوت و ضعف قوه مجریه است.
    ·         {با اشاره به عبور سریع فرصت​های خدمت} رئیس جمهور و همکارانش را به مغتنم شمردن یک سال باقی مانده از عمر دولت دهم توصیه می​کنم. در همین یک سال نیز می شود کارهای بسیار مهم و بزرگی انجام داد. شما به پرکاری مشهور هستید همین ویژگی را با جدیت و تا لحظات آخر فرصت خدمت به مردم و کشور، حفظ کنید.
    ·         روند کلی حرکت کشور با وجود برخی مشکلات و نقاط ضعف​ها، رو به جلو است. حتی مراکز رصد جهانی نیز به روند پیشرفتهای ایران اذعان دارند اما برخی در این زمینه دچار توهم ناشی از ارزیابی غلط هستند.
    ·         تمرکز در کارهای قوه مجریه بویژه در مسائل کلان و اساسی، ضروری است. نقاط ضعف را نیز باید بررسی و برطرف کرد. کارهای وسیع عمرانی در مناطق مختلف کشور، پیشرفت چشمگیر در زمینه علم و فناوری، ارتقای جایگاه ایران در عرصه سیاست خارجی و مسائل بین المللی، برجسته شدن ارزشهای انقلاب در گفتار و رفتار دولت از جمله ساده زیستی و دوری از تجمل، استکبار ستیزی و افتخار به انقلابی گری و تلاش برای ارتباط گسترده با مردم از جمله نقاط قوت دولت است که منشأ برکات و آثار مثبتی بوده است.
    ·         حمایت از تولید، رسیدگی به واحدها و کارخانه هایی که دچار مشکل شده اند، ‌فعال سازی واحدهای متوسط و کوچک، مدیریت منابع ارزی و حمایت همه جانبه از تولید ملی، از توصیه​های من به هیأت دولت است.
    ·         {با ابراز خرسندی از توجه دولت به ضرورت صرفه جویی در دستگاهها} مسئله استفاده از تولید ملی را نیز بطور جدی در دستور کار دستگاهها قرار دهید و مصرف اجناس و کالاهای خارجی را در دستگاهها ممنوع اعلام کنید.
    ·         {با دعوت جدی از مسئولان برای همگرایی} حوزه​های مسئولیت​ها مشخص است هر سه قوه باید با هماهنگی و تعامل عمل کنند.
    پاسخ:
    خیلی عالی و به جا بود
    ممنون عزیز
    قابل توجه کسانی که اهل توهین بودند
    دعوای کودکانه و زشت شما خطاست/نفس شما یه حضرت ابلیس مبتلاست وقتی که خصم منتظر یک بهانه است/آیا جدال و جنگ در این روزها رواست این رهبر عزیز دلش خون شد از شما/حتما دوبار گفت که عمار من کجاست؟ امواج فتنه می رسد از هر طرف ولی/کشتی نوح را چه غم از ورطه بلاست این انقلاب کشتی اولاد احمد است/این پور حیدر است که بر عرشه ناخداست.   ای ...... پس کله ......
    پاسخ:
    ای گفتی
    مولایم ...

    ما را چه به همراهی تو

    بتاز ای تک سوار تنها...

    ما طفلان رهیم  

    اسیران خر مهره دنیا

    چرب و شیرین ها، کین و نفرت ها

    نه روی آمدن داریم و نه زانوانی برای بغل گرفتن

    تو عمار می خواستی

    و ما لیاقت غلامی قنبر تو را هم نداشتیم

    ما لایق دستان نوازش گر و نگاه نگران تو نیستیم

    ما  شرمنده ایم...

    شرمنده تر از هر روز

    دیروز روز سیاه ما بود

    و قصه پر غصه ما عبرت دیگران

    یکشنبه سیاه

    سیاه تر از هر شب

    ...تو به انتظار ما نمان

    بتاز ای سردار سر به دار تنها

    ما را لیاقت تو نیست ای تک سوار تنها

    برو ای مسافر تنها

    ای قافله دار تنها

    ای امیر سکوت و فریاد

    ای بغض فروخورده

    ای سر در گریبان چاه تنهایی

    ای اشک های تو شبنم و دل های ما رها

    برو ای ناخدای تنها

    بادبان ها را بکش که طوفان ها در راه است

    ما را لیاقت نگاه نگران پدر نیست

    ما گرفتار چاه های نفس خویشیم

    همنشین گرگ های فربه اما چالاک

    راستی ...چه نفس های چاق و چله ای کرده ایم

    زندانی مکر خود شده ایم

    اسیر زلیخای دنیا

    اما نه ...

    می دانیم که نمی روی

    تو مهربان ترین پدر دنیا هستی

    و ما ناخلف ترین ...

    ما دستان خود را از تو رها کردیم

    اما تو دست های ما  را  بگیر

    اگر بروی تنها می شویم

    ... تنها تر از همیشه

    صدای زوزه گرگ های زمستان می آید

    و بوی فتنه سامری ها

    سردار تنهای من نرو

    نرو ای شیر خط شکن ، ای حیدر خراسان

    ما را هم با خود ببر

    ای ناخدای سفینه نجات

    همت های کوتاه ما را نبین

    و دست های ضعیف ما را بگیر ...
  • حسین حاجی پور
  • سلام

    با مطلبی  کوتاه با عنوان (دلمشغولی) به روزم لطفا ضمن مطالعه ، نظر مبارکتان را بفرمایید.ممنونم

    hajipour8.blog.ir

    پاسخ:
    سلام
    چشم
    دعوای کودکانه و زشت شما خطاست
    نفس شما به حضرت ابلیس مبتلاست
    وقتی که خصم منتظر یک بهانه است
    آیا جدال در این روزها رواست؟
    این رهبر عزیز دلش خون شد از شما
    حتما دوباره گفت: که عمار من کجاست
    امواج فتنه می رسد از هر طرف ، ولی ،
    کشتی نوح را چه غم از ورطه ی بلاست
    این انقلاب ، کشتی اولادِ احمد است
    این پور ِحیدراست که بر عرشه،ناخداست

    مؤید باشید
    پاسخ:
    آفرین
    سلام
    فکرمی کنم درک چنین پست هایی یه خرده سخته
    اولش درست نفهمیدم  ,ولی با خوندن پاسختون به کاریزما تازه
    فهمیدم چی بوده وچی شده
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
    چی بگم؟

    سلام  عالی بود برایم بسیار  جالب بود که شما به اکثر نظرات جواب داده اید با اینکه فعالیت در اینترنت وقت کافی میخواهد

    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
    انشالله برکت بده
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • ساعات عمرمن همگی غرق غم گذشت

    دست مرا بگیرکه آب ازسرم گذشت

    تا کی غروب جمعه ببینم که مادرم

    یک گوشه بغض کرده که این جمعه هم گذشت

    مولا، شمار درد دلم، بی نهایت است

    تعداد درد من به خدا از رقم گذشت ..

    +سلام با یه مطلــب جدید به روزم خوشحال میشــم از حضـورتـون .. [گل]
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • مرصاد منتظر المهدی
  • سلام علیکم
    فکر کنم قسمتی از تحلیلتون که در مورد حمایت حضرت آقا از دولت و مسولین بود و در نتیجه پیاده شدن استراتژی " قرار دادن و جدا کردن مردم از نظام" بود ، اشتباه شد... علتش هم قضاوت زود هنگام بود... بهتون گفتم صبر کنید ببنید مدیریت حضرت آقا چگونه است... برای تحلیل باید منطق و مبنای فکری حضرت آقا را خوب بشناسید و در نهایت و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و " الصبر" ....
    موید باشید
    پاسخ:
    سلام علیکم
    الحمدلله در سر بی صاحب تراشیدن ماهرید
    عرض کردم قصد جدل ندارم
    سخنان آقا را گوش دادم اتفاقا خوشحال شدم که اشتباه تحلیل نکرده بودم
    جمله اقا را با دقت بنگرید«جدا کردن مردم از نظام»
     یک خوب به نظر شما نظام چیه؟
    دو ارزش نظام به چیست؟
    مگر نه اینکه ارزش نطام به ولایت فقیه است، مگر نه اینکه شخص ولی فقیه الان حضرت آقا هستند؟
    دیدید بنده زود قضاوت نکرده بودم
    دیدید مبنای فکری حضرت آقا را تا اندازه خودم می دانستم و راه را غلط نرفته بودم
    جالب توجه حضرت عالی که رادیوها و تمام سایت ها ضد انقلاب حادثه را به گونه ای بیان می کردند که مردم در برابر رهبری قرار می گیرند و چرا رهبری از این دولت حمایت می کند

    نکته سوم: به نظر بنده چند مرتبه دیگر پست بنده را بخوانید و در مورد آن تامل بفرمایید
    اینکه حضرت اقا از دولت دفاع می کنند به معنای بازی کردن در طرح دشمن نیست!
    نمی دانم شما با چه مبنایی اینگونه برداشت نموده اید؟
    این دشمن است که می داند رهبر از همه دولت ها مخصوصا این دولت دفاع کرده و می کند
    دشمن هم نسبت به حمایت آگاه است پس طرح خود را بر این اساس ریخته است.

    خوب خوب توجه کنید که حمایت از اصول به معنای بازی کردن در طرح دشمن نیست!!
    رهبری اصلی دارند به نام حمایت از دولت ها تا زمانی که خط قرمزها را رد نکنند
    و دشمن از این اصل با حیله و نیرنگ سوء استفاده می کند.
    باتوجه به این مبنا(مبنایی که پست ما را تحلیل کردی) شما دیگر نماز نخوان چرا که اگر ریا در نماز به سراغ شما بیاید شما در طرح شیطان بازی کرده ای
    اینکه شیطان با شیوه ریا می خواهد نماز مرا خراب کند دلیل بر  این نیست من با اصل نماز خواندن در طرح شیطان بازی می کنم

    نکته آخر کاش قبل از اینکه این نظر را بدهید به توصیه قبلی حقیر گوش می دادید و این پست را می دیدید  تحلیلی از فتنه آینده
  • نون والقلم
  • جالب است همه تیترهای بی بی سی هم این اتفاقات را هزینه دادن رهبری توصیف میکنه.

    نباید میگذاشتیم اقا مجبور شوند وارد صحنه شوند که الان..

    لعنت به ما که خوابیم

    پاسخ:
    لعنت به شیطان
    روایت داریم که خود را نفرین نکنید
    دعا کنیم که خدا ما را از اهل ولایت به معنای واقعی قرار دهد
  • نون والقلم
  • پس لعنت به شیطان

    اما...چرا اقا هرچه میگویند ما تازه ده سال بعد دوزاریمان میافتد که چه میگفتند

    چرا اینقدر از مرحله پرتیم که نمیتوانیم قبل از اینکه اقا مجبور شوند وارد صحنه شوند؛ بعضی اتفاقاات را جمع و جور نیم

    میدانم دارم غرمیزنم

    چندوقتی است غرغرو شده ام از دست این اوضاع

    پاسخ:
    انشاالله
    الحمدلله آقا با سخنانی که امروز داشتند از مردم راضی بودند این برخی از مسئولین هستن که هشت می زنن
    یکی از نکاتی که در مورد پست بعد، که به شما و مخاطبین قولش را دادیم و فعلا در حال مطالعه در مورد فرضیه خود هستیم(انشاالله به زودی آماده می شود) یکی از نکات این است که ما برای طرح کلی جمهوری اسلامی کار تربیتی نکرده ایم
    سخنران های ما فقط در مورد مسائل خانواده و... سخن می گویند
    نمی گم نگن
    اما ما چند سخنران داریم که در مورد تربیت سیاسی در زنج حکومت اسلامی سخن بگن؟
    سخنرانی را از حضرت امام می خواندم که ایشان در روز زن به بانوان می فرمودند فرزندانی تربیت کنید که به درد حکومت اسلامی بخورند.
    تربیت در رنج حکومت اسلامی نه فقط اینکه با ادب حرف بزنه و با خبرنگارن خوش و بش کنه!
    تربیت در رنج حکومت اسلامی یعنی فهم اوامر ولایت و پیاده کردن آن در رفتارهای سیاسی
    یکی از نکاتی به آن خواهم پرداخت این مساله است که اطاعت و ادب حضرت ابالفضل جنبه سیاسی بودنش بسیار قوی تر و پر رنگ تر است.
    وفای عباس یک وفای سیاسی هم است
    اطاعت عباس یک اطاعت سیاسی هم است
    ادب عباس هم همین طور
    سیاست نه به معنای مجلس و دولت و...
    سیاست به معنای ولایت
    و منظور ما از ولایت یعنی حضرت عباس ایمان دارد که سرپرستی تمام امور جامعه باید به دست سید شهدا باشد
    او نمی خواست که امام حسین فقط یک جا باایستد و او دورش بگردد
    او می خواست در تمام شئون جامعه اراده امامش باشد نه اراده دیگری حتی اراده خودش
    به همین دلیل وقتی برایش امان نامه می آورند آنگونه رفتار می کند
    ادبیات حضرت عباس در برابر امان نامه ادبیات انقلابی بود نه ادبیات دیپلماتیک!!
    اول از همه باید قبول کنیم که باتربیت های ما، فقط تربیت خانوادگی و فردی شده اند(چه برسه به بی تربیت ها)
    جای تربیت سیاسی در رنج حکومت اسلامی در همه نهاد های ما از حوزه گرفته تا دانشگاه و... خالی است
    باید روی تربیت سیاسی خود خیلی کار کنیم خیلی
    در پایان عرض کنم که غر زدنی که منجر به حرکت شود خیلی خوب است اما اگر زنجیر دست و پای خودم و دیگران باشد خیر
    اگر دیگران را هم به حرکت وادار کند خوب است
    یا حق

    ما انقلاب کردیدم تا واقعیت‌ها را تغییر دهیم،
    نه آنکه آنها را بپذیریم.
    انقلاب ما، انقلاب آرمان‌هاست،
    نه انقلاب واقعیت‌ها.

     

    شهید مظلوم، دکتر بهشتی

  • مرصاد منتظر المهدی
  • سلام علیکم حاج آقا
    سو تفاهم شده. منظور را اشتباه برداشت کردید مثل نظر اولم.
    بنده هم میدانم اصل نظام حضرت آقا هستند قطعا و اینکه دشمنان چه میگویند و اینکه دفاع از اصول و انجام واجبات ریا نیست بازی کردن در زمین دشمن نیست... روی طرح دشمن هم هر دو شناخت داریم.همه ی اینها درست است. بنده هم قبول دارم شما هم قبول دارید.در این حرفی نیست.روی اینها بحث نکنیم.
    روی صحبت بنده اینست که شما در محاسباتتان اینطور محاسبه کردید که حضرت آقا در این شرایط از دولت حمایت میکنه. درسته؟؟ (برداشت بنده از تحلیل شما اینه. اگر غیر از اینه بفرمایید) ولی دیدیم حمایت نکردن حضرت آقا. اینجا را بنده میگم اشتباه محاسباتی و قضاوت زود. .. بنده با اون مبنا یی که از برداشتم از حرف شما داشتم این نتیجه را گرفتم. حالا اگر بنده در برداشت تحلیل شما دچار اشتباه شدم بفرمایید...
    در ضمن واژه ی جدل دارای بار منفی است. لطفا به کار نبرید. مخاطبین فکر میکنند ما دو دشمن خونی قسم خورده هستیم .در صورتی که دو هم نظر و هر دو متعهد به نظام و اسلام هستیم. این بحثمون هم تضارب آرا و هم اندیشی است برای شناخت بهتر موقعیت و پیش بینی آینده...
    مستدام باشید
    پاسخ:
    سلام علیکم بزرگوار
    الحمدلله
    منظور بنده سیره و روش به طور کلی و عمومی است، یعنی نمی گذارند دولت به بمبست برسانند موردی و مصداقی بحث نکردم
    پست 10 دی قبل از این حادثه و مورد بود
    چشم
    ممنون از لطفتون
    بازم دعا کنید
  • مرتضی فیاضی
  • سلام.با مطلبی تحت عنوان «احمدی - هاشمی پیوندتان مبارک» به روزم
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام - بروزم با پوستر دهه ی فجر ، 
    لطف کنید نظراون رو راجع به طرح بگید D:
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    راه افتادی مرصوص جان
    پاسخ:
    خوشحالی؟
    پس چی خوشحال نباشم؟
    در مورد پیشنهادت هم خیلی ممنون
    اصلا وقتشو ندارم
    همین بلالگفا هم از سرم زیاده
    والله
    پاسخ:
    الحمدلله
    به هر حال در خدمت هستیم
    همین که گفتی خیلی شرمندم کردی داداشم

    پاسخ:
    خواهش

    هر جمعه یک پیام به امید ظهور

    مهدی فدای میـم و هـ و دال و یـایِ تو 
    کو دلبری که می رسد آیا به پـای تو؟

    ای منجی جهانِ پُر از ظلم و جور و کین
    اِذن ظهور کی دَهَدَت ؟ پس خـدای تو

    کی تکیه میکنی تو به دیوارِ بیتِ حق؟
    کی بشنوند خَلق ؛ اذان بـا صـدای تو؟

    بیند چه وقت ؟ چشم جهان و جهانیان
    عالَم بـه عـدل و داد بـه زیرِ لـوای تو

    ای شـیـعـه را امـیـد ؛ بیا جانِ مادرت
    آن مادری که می کند او هم دعای تو

    امـروز کاش چشـم بـبـیـنـد رخِ تو را
    شد جمعه ؛ باز طفلکِ دل در هوای تو

    جان را فدای خاک رهت می کنم ؛ بیا
    جانی که سوخته است به عشقِ لقای تو

    دارائـی من است وجـودی نحیف و زار
    آن را نمایم ای گلِ نـرگس فـدای تو

    تنها نـه من فـدای تـو هستیِّ خود کنم 
    هستند بس که جان بدهند از بـرای تو

    قـربــانِ ربـَّنــای تـو در مـوقـعِ دعـا
    جان می دهد به مرده یقین رَبَّـنـای تو

    زنـگـار بستـه است اگـر آئـیـنـۀ دلم
    گیرد یقین زِ دست کریمت جـلای تو

    دل داده((جعفری))به تو ؛ ای دل رباترین
    راضی بُوَد به آن چه که باشد رضای تو

    اللهم عجل لولیک الفرج[گل]

    پاسخ:
    عجل

    رهبر انقلاب اسلامی :
    من دیپلمات نیستم، من انقلابیم و حرف را صریح و صادقانه میگویم:شما (آمریکاییها) اسلحه را مقابل ایران میگیرید و میخواهید مذاکره کنید، ملت ایران مقابل این چیزها مرعوب نخواهد شد.

    عده ای از روی ساده لوحی یا غرض از پیشنهاد مذاکره آمریکا خوشحال میشوند؛ مذاکره مشکلی را حل نمیکند.امروز اگر کسانی بخواهند سلطه آمریکا را مجددا درکشور برقرار کنند، ملت گریبان آنها را خواهد گرفت  و بنده هم اگر خلاف این خواست عمومی حرکت کنم، مورد اعتراض مردم واقع می‌شوم.

    مسئولان باید مصالح کشور را حفظ کنند.در آینده با مردم درباره این بد اخلاقی ها سخن خواهم گفت . مسئولان، این بداخلاقی‌ها را که در برخی عرصه‌ها و صحنه‌ها دیده شد، کنار بگذارند و همچون ملت یکدل و مصمم و همزبان باشند.

    بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان، همافران و دیگر پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورخه 91/11/19

    پاسخ:
    ممنونم عزیز
  • مرصاد منتظر المهدی
  • سلام علیکم و رحمت الله
    با پستی با پاسخ به سوال : دلیل اصرار ارتباط ایران با مصر ، چرا؟ به روزیم.
    منتظر نظرات شما هستیم.
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمت الله و برکاته
    چشم
    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
    پاسخ:
    اجعل
    سلام افتخار شد برای لینکدونی وبلاگم که نام وب شما هم بدرخشه
    پاسخ:
    سلام
    همچنین
    ممنون

    با عرض سلام و احترام:

    خدا خیرت دهد به واقع بهره بردم.

    اجرکم عندالله

    ایام به کام و التماس دعا

    پاسخ:
    سلام علیکم عزیز
    ممنون
    سلام
    همه ی نقشه های شومی که دشمن در سر دارد قبول،وجود فتنه ها هم .و اینکه ما باید با بیصرت حرکت کنیم...
    ولی من اعتقاد دارم اکثر مردم ایران این بصیرته رو دارند و این خداست که کمک میکنند. 
    خیلی ممنون؛استفاده کردیم
    به امید ظهور حضرت.
    پاسخ:
    سلام
    همشن طوریه که فرمودید انشاالله
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • زیر این سقف کبود

    زیر این سلطه ی سنگین سکوت

    اگه از یاد تود یادی نکنم

    تک و تنها به خدا می شکنم...!

    اللهم عجل لولیک الفرج

    سلام با یه مطلب جدید به روزم خوشحال میشم از حضورتون [گل]
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • واحدآموزش خواهران
  • سلام به وب نوپای آموزش سربزنیدوبانظراتتون راهنمای ماباشید.سپاسگزارم.
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    با سلام
    پست های اخیر را با لینک هایش خواندم
    بسیار زیبا بود
    از جهت اینکه بسیاری از نقاط مبهم ذهنم را جواب داد به جز یک سوال را:
    به عنوان یک دانشجو در دانشگاه باید چه کار کنیم؟؟
    دانشگاه ما بچه حزب اللهی ها خودشان بهتر از من بلدند ؛ 
    اما وظیفه ی ما در این زمینه چیست؟؟
    تحلیل های جنبش را چاپ کردن و گفتن؟ یا...؟
    یاحق
    پاسخ:
    سلام
    باید ریشه ها را عمیق کرد
    برای عمیق کردن ریشه ها نباید دنبال حزب و گروهی راه افتاد.
    به نظر من فعلا شما اصلا وارد بر مصادیق نشوید و در مورد کلیات مطالعه کنید
    باید به سراغ منابع اصیل دینی رفت
    باید روش برداشت از آنها را آموخت و در آنها تدبر کرد
    منابع اصیل قرآن و نهج البلاغه و... است
    در زمینه چاپ شاید کار خوبی نباشد اما گفتن با توجه به منابع خیلی خوب است
    در پست جدید مقداری در این زمینه سخن گفته ایم
  • ساندیس خور نظام
  • سلام
    شیطان موحد یا شیطان متکبر !!

    پاسخ:
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • روزی هزار بار دلت راشکسته ام

    بیخود به انتظار وصالت نشسته ام

     

    هربار این تویی که رسیدی و در زدی

    هربار این منم که در خانه بسته ام

     

    هر جمعه قول میدهم آدم شوم ولی

    هم عهد خویش هم دلت راشکسته ام

    سلام به روزم و منتظر حضورت [گل]
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • واحدآموزش خواهران
  • سلام ممنون ازحضورتون.ایمیل هنوز نرسیده.منتظریم. یاعلی

    پاسخ:
    سلام
    فرستادم
    احسنت بر این حوصله شما که همه کامنت هارو پاسخ دادین
    بطور کلی با این پست موافقم
    متأسفانه آقایان فقط ادعای ولایتمداری دارند ولی در واقع حتی به یک کلمه از حرف های رهبری هم عمل نمی کنند
    خدا خودش بخیر کند
    یاعلی
    پاسخ:
    ممنونم
    تشکر از حضور خوبتون
    salam haji
    tahlileton khob bod . nazarat ra ham khondam . in nazar aghaye mersad behtar bod be nazaram.
    ba tavajoh be harfaye emroz rahbari ke ham hemayat  kardan  az mosolin va ham tazakor dadan harfaye mersad dorost tare...
    ya hagh
    پاسخ:
    با سلام خدمت جناب مر.... عزیز(بقیه اسمت رو ننوشتم چون می خواستم نظر را تایید کنم تا عمومی بشه به همین دلیل شاید کار اخلاقی نباشه که بنده اسم شما را کامل بنویسم اما به راحتی شناختمت به همون نشونی که در آخرین نظرت این حرفا رو گفته بودی    «... با منطق ریاضیات به خوبی آشنایی دارم. در مورد علوم اسلامی ، چند سالی هست که مشغولیم در حوزه ی علوم اسلامی دانشگاهیان . در مورد علوم سیاسی هم که بماند.... » یادت هست که عزیزم جوابش بماند برای بعد!!؟؟
    بابا ما رو دور نزن!!!
    مردونه بیا حرفتون بزن این کارا چیه؟
    بنده اصراری ندارم که بگم حتما حتما حرف من درسته شاید اشتباه بکنم
    اما باز با توجه به صحبت های آقا در امروز متوجه شدم که اشتباه تحلیل نکردم
    بنده عرض کردم احمدی نژاد اشتباه می کنه در مقابل اشتباه او مجلس اشتباه بزرگ تر می کنه بعد دوباره این مجموعه ادامه دار می شه تا از رهبری خرج بشه
    تازه عزیزم صبر کن این قصه سر دراز دارد طوفان شبهات در راه است همان شبهاتی که در پست های قبلی به آن اشاره داشتم
    پس بازم دقت کن خیلی
    و زود قضاوت نکن

    نکته دیگر اینکه صدای «او» در نگارش با حروف انگلیسی دبل اُ  (oo) می گیرد یا ou
    اِ آخر را هم h نمی گذارند بلکه  e  می گذارند
    سلام
    تحلیل بسیار جالبی بود
    وچقر اینگونه تحلیل ها برای کمک به تشخیص ما که اول راهیم مفید است
    انشاالله خدا بر توفیقاتتان بیافزاید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون
    خوشحال شدیم شما هم تشریف آوردید
    ممنون از دعای خیرتون همچنین
    salam haj agha
    fekr konam eshtebah gereftida??!!!!!!! vaghti esme man balaye nazar khorde dige neveshtan ya naneveshtanesh yani chi???
    hhaaaaaaa???
    پاسخ:
    سلام
    شما چطوری درس خوندی؟ این همه ادعا داشتی و کتاب معرفی می کردی؟
    از این رفتار و پافشاری بر اون متنفرم
    آقای محترم آی پی شما با آی پی های نظرات قبلی شما مشترک است
    امیدوارم حداقل از آی پی ها یه چیزی بلد باشی با این همه ادعا
    شما با این آی پی 15 مرتبه به وب بنده سر زدید همه اونها هم ثبت شده
    این کار شما یعنی دورغ
    یعنی فریب
    خجالت بکش
    دیگه بنده به نظرات شما پاسخ نمی دم لطفا در وبم نظر نذارید
    و الا همه نظرات قبلی و تمام جوابهایی که در وبتون به شما دادم و شما جرات تایید آنها را نداشتید را به طور علنی در وب می ذارم نام وبلاگتون رو هم می ذارم تا کاربران با فریبکارا آشنا بشن
    فریبکارهایی که در لباس دین و ادبیات دینی دنبال هوای نفس خودشون هستن، نذارید بعضی از جملات شما را در نظر های قبل، در کنار همه این فریبکاری ها در یک پست بذارم تا همه با وب شما و شیوه کار شما آشنا بشن
    کسانی که عقده خود کم بینی دارن الکی خودشون برا خودشون تره خورد می کنند!
    هر وقت از کارت پشیمون شدی و عذر خواهی کردی بنده در خدمت شما هستم و الا با این شیوه بدون که به جایی نمی رسی
    راستی آقای پر ادعا بازم اسمت رو اشتباه نوشتی!!!!

    دیدی اشتباه تشخیص ندادمت و رفتی وبت را از ریشه کندی؟
    اعوذ بالله من کل شیطان

    ما همه آفتابگردانیم

    << نام آفتابگردان همه را یاد آفتاب می اندازد،

    نام انسان آیا کسی را به یاد خدا خواهد انداخت؟>>

    [گل][گل][گل]

    پاسخ:
    ؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">