جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

واقعیت های خارجی حقیقت های آرمانی

1- آرمان گرایی

غالبا آرمان گرایی را به ایدئالیسم ترجمه می کنند حتی برخی آرمان گرایی را پدیده ای

می دانند به تازگی و در ده اخیر وارد ادبیات سیاسی ما شده است.

مشکل این تحلیل گران این است که وقتی که می خواهند آرمانگرایی را تعریف کنند

سراغ فرهنگ لغت می روند و با واژه ایدئالیسم آن را یکسان می پندارند

در حالی که آرمانگرایی که حضرت آقا از آن نام می برند هیچگاه به معنای ایدئالیسم

نبوده و نیست

برای اینکه این تفاوت روشن شود ابتدا تعریفی از ایدئالیسم خدمتتان عرض کنم.

ایدئالیسم یعنی: آن دسته از تصورات حسی و یا خیالی و عقلی که در ذهن شکل می گیرد

و بستر آن ذهن است

در حالی که آرمان گرایی را نباید ترجمه ایدئالیسم دانست

اگر در فرهنگ لغت ترجمه لغوی آن را اینگونه معنا کرده اند نمی توان معنای لغوی

را به عرف بیانات حضرت آقا سرایت داد.

اگر ما بخواهیم این واژه را در ادبیات سیاسی ایشان درست معنا کنیم می بایست با

عرف فرهنگ سخن ایشان به عنوان یک نظریه پرداز سیاسی نیز توجه داشته باشیم

کسانی که بر اساس فرنگ لغت اتدیشه دیگران را تحلیل می کنند در واقع درک درستی

از اندیشه طرف مقابل پیدا نخواهند کرد

آرمان گرایی در ادبیات حضرت آقا به معنای آن واقعیتی است که هنوز به آن نرسیده ایم

و با آن فاصله داریم.

در این استعمال هیچ گاه جایی برای امر ذهنی و خیالی باز نخواهد شد.

این آرمان گرایی حق است

و حق یعنی هر آنچه که بهره ای از واقعیت داشته باشد

پس این آرمان گرایی بهره ای از واقعیت دارد

واقعیت هم به معنای وجود مادی نیست

خداوند یک واقعیت است در حالی که مادی نیست

عالم غیب که باید به آن ایمان آورد یه واقعیت است اما مادی نیست

البته باید توجه داشت که ما آرمان گرایی مد نظر حضرت آقا را به معنای امور غیبی نمی دانیم

بلکه آن را حقایقی می دانیم که هنوز با آن فاصله داریم

در این گفتار باید به واژه حقیقت توجه خاص شود و تفاوت آن را با عالم خیال دقت کرد

بت پرستان به بت های خود به عنوان یه واقعیت (خدا) نگاه می کردند و حضور فیزیکی

بت ها دلیل حقیقت آنها می دانستند

در حالی که انبیاء حضور فیزیکی بت ها را دلیل بر حقانیت آن نمی دانستن.

خلاصه اینکه دو اندیشه وجود داشت

 یک اندیشه حضور فیزیکی را دلیل بر واقعیت می دانست

و یک اندیشه حضور فیزیکی را دلیل بر حقانیت نمی دانست

یعنی در یک اندیشه از واژه واقعیت استفاده می شد به خاطر نگرش مادی

و در یک اندیشه واژه حقیقت استفاده می شد به خاطر نگرش الهی

حالا اگر بخواهیم سخنان حضرت آقا را در عرصه جامعه بین الملل مصداقی کنیم بر اساس چه نگرشی این کار را انجام می دهیم؟

آیا هر اتفاق خارجی که به آن واقعیت می گوییم حقیقت نیز خواهیم گفت؟

مسیر حرکت از واقعیت های خارجی به حقیقت های آرمانی چیست؟

  • محمد جواد ابراهیمی

نظرات  (۶۱)

سلام
خوشحالم از اینکه با وب زیبا و خوبی اشنا شدم
البته به لینکهاتون که نگاه میکردم وب های خوبی رو انتخاب کردی
آرمان گرایی توأم با واقع بینی شرط عبور از گردنه های سخت است.
ارمانگرایی منطقی که ما در اینجا از آن نام می بریم جدای از توهمات ذهنی و خیال پردازی های ذهن نسبی گراست اینجا منظور همان هدف محقق شدنی و دست یافتنی است.به عبارت دیگر این ارمان گرایی در نقطه مقابل ذهن گرایی و خیال پردازی و وهم انگاری است.....
موفق باشید در پناه امام زمان
لینکتون کردم
  • فدایی ولایت
  • سلام...ممنون از حضورتون
    طاعات وعباداتتون قبول درگاه حق انشاا...
    با افتخار لینک شدید
    خوندم عالی بود
    خدا خیرتون بده
    بعدا میام پست های بعدیتون می خونم دیگه الان نفسای آخر نمیتونم بخونم
    التماس دعا
    پاسخ:
    پس منتظریم بدو بیا
    سلام وبلاگتون عالیه ،خیلی لذت بردم فقط یه پیشنهاد دارم اونم اینه که مطالبتون رو کوتاه تر بنویسید.
    گشاینده
    ارمان گرایی به معنای حقیقت خواهی مبتنی بر ایمان به غیب.
    نوشتن خلاصه متن ابتکار زیبایی بود.
    پاسخ:
    اما یه گلــــــــــــــــــــــــــــه؟
  • نــور عدالــت
  • سلام ممنون از لطفتون . شما هم لینک شدید اقای ابراهیمی
    پاسخ:
    ای برادر چرا در مورد پست نظر ندادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امام خامنه ای
  • سلام
    ممنون که بهمن سرزدید
    خیلی عالی دارید کار میکنید
    بهتر از این نمیشه
    منم لینکتون کردم
    حفظکم الله
    اللهم احفظ قاعدنا و زعیمنا وامامنا خامنه ای(روحی لک فدا)
  • احسان برادری از بلوغ
  • با سلام و تشکر از فعالیتتون در جنگ نرم . انشالله که مورد رضایت امام زمان (ع) و حضرت آقا باشه که قطعا هست .
    در مورد عدم ذکر منبع مطالب بلوغ خب مهم اینه که مطلب و محتوا منتشر بشه به اسم هر کی باشه مهم نیست و بلوغ حرکتش یه جورایی چراغ خاموشه . در مورد لینک هم راستش وب بلوغ به صورت آزمایشی راه افتاده و ما فعلا برا لینک محذوراتی داریم . به محض رفع محذورات اینک وبهاای مثل وب شما نه تنها وظبفه بلکه افتخار ماست . عزیزانی هم که بلوغ رو لینک کرده اند با بررسی مطالب اون به صورت لطف یک طرفه بوده .
    پاسخ:
    عیبی نداره ما صبرمون زیاده انشاالله که بلوغ پا بگیره
    سلام گرامی

    کوچه بیهوده شلوغ است
    و هیاهو بدلی ست
    تو بیا دوست که مهرت ابدیست...

    *گاهی در ازدحام نیز تنهایی و غربت ، بیداد میکند*

    نسیم سحر
    پاسخ:
    بدون چتر آمده ام تا خیس خیس خیس شوم
    به نام دادار همیشه بیدار

    ممنونم از حضورتان و خوشحال از همراهی تان

    با افتخار شما را به حلقه ی پیوند دوستانم ، می پیوندم

    نسیم سحر

    آسمان امیدتان آبی
    سلام بزرگوار

    حقیقت یکیست و آن خداست

    و هر حقی در سایه ی حقیقت متجلی خواهد شد

    چه عجب؟ آنکه آینه ی تمام نمای حق است ، حقیقت خواهی کند و توجه به آرمانهای

    حقیقی... از دوست به جز دوست نمی باید خواست!!!

    در پناه حضرت حق
    پاسخ:
    زیبا بود ممنون
    هر روز سلام را کمندی میکنم برای به کمین کشیدن مهر و دوستی

    و باز هم سلامی دیگر

    با افتخار لینک شدید

    در پناه حضرت دوست
  • مسلم حسینے
  • سلام - خیلی عالیه ... انشااله که در این مسیر پر فراز و نشیب، موفق و در مسیر باشید. فقط یک سوال .. حقیر شما را میشناسم!؟
    پاسخ:
    انشاالله آشنا می شیم
  • بنده بازیگوش
  • سلام
    ممنونم که به وبم اومدید
    مطلب خوبی بود به اطلاعاتمان اضافه شد
    گفتید کمک کنم من زیاداطلاعاتی در این مورد ندارم که کمک کنم مگر نه ازتون دریغ نمی کردم
    در ضمن لینک هم شدید
    یاالله
    سلام
    ممنون بابت دقت و توجهی که داشتید
    ایشالله در این راه و مراحل دیگر زندگی تون موفق باشید
    التماس دعا
    پاسخ:
    از حضورتون خوشحال شدیم
  • امانتداران
  • سلام خدمتتون
    تشکر از حضورتون در وبلاگ و دعوتتون
    درباره این پست هم باید بگم
    مهمترین کلید این مطلب تدبر هست
    بدون تدبر نتیجه جالبی اهداف نمیدن
    دور اندیشی و همه جانبه در نظر گرفتن آرمان ها هم تاثیر به سزایی داره
    شما رو لینک کردم
    موفق باشید
  • فدایی سیدعلی
  • سلام ممنون از حضورتون...
    پستتون عالی بود...قالب وبتون رو درست کنید...
    موفق باشید...
    التماس دعا
  • نون والقلم
  • البته مستحضر هستند آنکه جان میستاند حضرت عزرائیل است!
    نه فرشتگان کرام الکاتبین...
    آرمانگرایی توامان با واقعیت ... خیلی سنجیده فرمودن حضرت آقا...
    تحلیلتان جالب بود. ب این جنبه دقت نکرده بودم.
    خدا خیرتان دهد. جای این مطالب و پستها توی فضای مجازی و سنگرهای حزب الله سایبر کم بود.
    با افتخار لینک شدید.
    یا زهرا
    نوای وب رو اولین بار حاج محمود کریمی نیمه شعبان پارسال توی چیذر خوند بعدش آقای علی فانی میکس شده خوندن و حاصلش شد نوای وب ما...
  • نون والقلم
  • و حق یعنی هر آنچه که بهره ای از واقعیت داشته باشد

    پس این آرمان گرایی بهره ای از واقعیت دارد

    واقعیت هم به معنای وجود مادی نیست

    خداوند یک واقعیت است در حالی که مادی نیست

    عالم غیب که باید به آن ایمان آورد یه واقعیت است اما مادی نیست

    البته در این چند پارگراف هم اگر به تفاوت واقعیت و حقیقت توجه شود(که در آخر متن هم اشاره کردید) ظرافت تفلسفتان بالا میرود.
    یا علی

  • نون والقلم
  • بزرگوارید
  • نون والقلم
  • کارشناسی فلسفه خواندید؟
    سلام..ممنون از حضورتون
    خیلی زیبا بود..
    عبادات شما قبول
    شرمنده از اینکه دیر جواب دادم اخه منزل نبودم چند روز
    وب خیلی مفیدی رو راه انداختین و خیلی از این بابت خوشحالم که منو هم دعوت کردین
  • سردار تنها
  • سلام
    خسته نباشید/وب خوبی دارین
    لینکتون کردم
    موقع افطار ما رو هم دعا کنید
    یا علی ع
    سلام
    طاعات و عباداتتون قبول حق باشه
    ممنون که تشریف آوردین
    تحلیل خوبی بود
    انشالا موفق تر باشید
    التماس دعا
    پاسخ:
    دعای من اینه که انشاالله شهید بشی
    سلام وعرض ادب محضر شریفتون. متشکر از ردپای کلامتون و اینکه در مورد اسم مستعار وبلاگی بنده توضیحی فرموده بودید. ذهنم فعلا درگیر مسائل ومشکلاتی هست ان شا الله بعدا روی صحبتتون ونقدی که وارد کردید بیشتر فکر خواهم کرد واما وبلاگتون فضای نسبتا جدیدی رو ایجاد کردید البته اگر سعی بفرمائید ابتکاری توش ایجاد بشه جذاب تر خواهد شد چون ازین دست وبلاگها در فضای سایبری زیاد هستن همین مجملی که در ابتدای پست ثبت شده ایده جالبی هست ان شا الله سعی خواهم کرد به شما سر بزنم.
    ومن الله التوفیق/
    پاسخ:
    انشاالله مشکلات حل بشه و بلاها دور
    سلام من که اصلا از سیاست سر در نمیارم باید چیکار کنم دقیقا؟!
    پاسخ:
    بازم به ما سر بزنید
  • خادم معنوی امام رضا (ع)
  • سلام

    طاعات و عبادات قبول درگاه ایزد منان



    خدا قوت

    انشالله که موفق باشید

    از مطالبتون استفاده کردم
    انشالله سر وقت میام و از اهل دقت میشم ...


    با افتخار لینکتون کردم
  • شمع های سوخته
  • سلام....
    طاعات و عباداتتون قبول
    وبلاگ پر محتوایی دارین.خدا قوت
    در پناه حضرت باران
    دعا کنید
    سلام علیکم!
    واقعا که عجب جواب دندان شکنی به ما داده بودید

    اول یک نکته ای را به طور کلی عرض کنم که ادبیاتِ این جانب را با ادبیات ادیبان مقایسه نفرمایید .لطفا! من کلهم اجمعین یه جورای دیگه حرف میزنم شما خیلی سخت گیری نفرمایید در این باب.. ;)
    مثلا : واقعا آیا معلوم نبود آیا که منظور من چیست ؟
    (اینو گفتم که ادبیات کلی من دستتان بیاید!!)
    در مورد سیاست ، هم باید بگویم که جمله واقعا خبری بود..و من واقعا از سیاست هیچ نمیفهمم .. گاهی این همه ناآشنایی با این سیاستی که این روزها هر روز و هر روز دارد بیشتر رشد میکند کمی آزار دهنده است..
    پس بر مهمانه خود لطف کرده ، بفرمایید که چیکار کنم ؟ یا خودتان مار ا روشن بفرمایید!
    راستی با افتخار لینک شدید...
    پاسخ:
    از این که بنده را همراه «افتخار» لینک کردید خوشحالم امیدوارم بتوانم برای او همسایه خوبی باشم!
    ..
    لطف شماست..
    پس ان شاالله منتظر پست بعدیِ شما میمانم..
    التماس دعا دارم..
    سلام
    وب خوبی دارید.والبته باید بگویم این مقدمه ومؤخره مطلبتان عالیست مخصوصابرای آدم هایی که همیشه دارند دنبال تمام کارهایشان می دوند...چون من...
    این بحثتون با جناب شوریده راجع به سیاست خیلی بالا گرفته ها!
    من یه نظر کوچولو دارم امیدوارم بحث مفصلی پیش نیاد!
    سرباز نباید کور وکر باشه.باید خیلی بفهمه.سرباز اگه سربازه باید خودش با نگاه تحلیل گرانش معنای هر دستوری رو از عمق جان درک کنه (مثل تحلیلهای این پست) و سیاست جزئی از اون چیزیه که سرباز وظیفه داره بفهمه!
    اما... چند وقتیه احساس می کنم سیاست مثل دیگی است که عده ای از آش آن می خورند وعده ای (هر چند به پیروی از آش خوران!) در آتش آن می سوزند...
    ببخشید اگر بی تدبیری است نظر شخصیست دیگر!

    پاسخ:
    از لطفتون ممنونم
    من هم مثل شوریده شده ام یادم رفت بگویم که با افتخار لینکیدمتان!
  • عشق یعنی ی پلاک
  • وفات حضرت خدیجه کبری کسی که نخل اسلام با حمایتهای همه جانبه او از پیامبر ریشه گرفت بر همه میهمانان ضیافت الهی تسلیت باد.
    قبل از تو دلم گلی کــــه نیکوست نداشت
    همچون تو پدر که فاطمی خوست نداشت
    از بــس که تــــو مـــاهی پدرم سیدعلی
    والله نمــی شود تــــــو را دوست نداشت
    کاش حرف های اقا را بنوشیم .. و بفهمیم و زندگی کنیم نه فقط تظاهر به نوشتن و دانستن و .... بنده از مطالب وبلاگتان با ذکر سند استفاده میکنم در مدرسه.متشکر
  • افلاکیان خاکی
  • اندکی تامل...شب دروقت خواب قدری فکرکنیم....
    امروزچه کردیم که لیاقت زنده ماندن راداشته ایم.
  • افلاکیان خاکی
  • این چه حرفی که می زنید
    معلوم که موافقم
    ااگربراتون مقدورمن روباآوای ظهورلینک کنیدباتشکرفراوان
    راستی
    حتمابه افلاکیان خاکی هم سربزنید
    انشاءالله دست پرازاین وب بیرون می یاید
    بازهم سلام
    بحث که نه.منظورم اینه که من بشخصه وقت زیادی نمیتونم برای خوندن مطالب بذارم البته نه آنچه که مخاطبش باشم ها!
    مثلا پاسخ این سوالی که پرسیده بوند فلسفه خوانده اید؟را تنها به آن اندازه خواندم که متوجه شدم خودآموز هستید در ابن زمینه!شاید برای خوانندگان بحثهای این مدلی خسته کننده باشد. البته حرفتان را از این باب که ان شا الله حرفها گره گشا باشند را قبول دارم.
    راستش را بخواهیدعاشق این استادهایی هستم که برای یک دانشجو کلاس تشکیل میدهند!
    حالا اگر این کلاس سیاست دینی در همین بخش نظرات (هر چند در مقابل دیدگان همه )تنها برای من دانش آموز تشکیل شود را با کمال میل می پذیرم!
    البته اگر استاد وقت وحوصله مارا داشته باشند وبه شاگردی بپذیرند؟؟؟؟
    سلام ...
    ممنون از نظر زیباتون و عنایتی که به تلخی این حقیر داشتید
    از مطلبتون بهره بردیم...
    پاسخ:
    الحق نباتی شربت
    سلام
    ممنون از حضورت
    نه دوستم روزه وب نگرفتم فقط سر کار میرم و این روزا کارم زیاده و خسته میشم طوری که حال وب ندارم ایشالله وقت بشه دوباره مطلب مینویسم و خبرتون میکنم.
    یا علی ع
    پاسخ:
    نفس منی عمو جنگلی
    سلام
    لینک شدید
    سلام استاد
    اجازه یه سوال بپرسیم!؟
    چجوری باید تشخیص بدیم زالوهای چسبیده به انقلاب کیا هستن و چه کسایی خدمت گذارهای واقعی این انقلاب هستن؟
    سلام استاد گرامی شرمنده کوچکتر از اونم که نظر بدم ولی قالب وبلاگ قبلیتون بیشتر با محتوا سازگاری نداشت؟!
    البته این یکی هم خوشکله ها!
    امیدوارم جسارت نشده باشه
    پاسخ:
    عوضش می کنم
  • افلاکیان خاکی
  • شدبهار سرمستان پایان خزان آمد
    مژده ای گنهکاران ماه رمضان آمد
    ذکر هردل آگاه یاکریم و یا الله
    یاکریم و یا الله یاکریم و یا الله
    ماه توبه و غفران ماه رحمت و احسان
    ماه دوستی با حق ماه دوری از شیطان
    ماه دلبر دلخواه یاکریم و یا الله
    یاکریم و یا الله یاکریم و یا الله
    توکریم و بخشنده من عبد سرافکنده
    توغنی ذاتی من محتاج ترین بنده
    رحمی به من گمراه یاکریم و یا الله
    یاکریم و یا الله یاکریم و یا الله
    برخلق مجیری تو آگه از ضمیری تو
    توبه هاشکستم من ، بس که دستگیری تو
    بارگنهم همراه،یاکریم و یا الله
    یاکریم و یا الله یاکریم و یا الله
    از تو کرم و بخشش ازمن عذر و هم خواهش
    بی ولایت حیدر، طاعات چه بی ارزش
    دل درگروی آن شاه یاکریم و یا الله
    یاکریم و یا الله یاکریم و یا الله
    کی بردل و جان ما از جام علی بخشند
    ای کاش شبی مارا بانام علی بخشند
    دلدار دل جانکاه یاعلی ولی الله
    یاعلی ولی الله یاعلی ولی الله
  • افلاکیان خاکی
  • سلام دوست عزیز
    اگرمایل هستین باهم تبادل لینک داشته باشیم
    پاسخ:
    حقیر که توفیق لینک کردن شما رو پیدا کرده بودم
    سلام
    استاد صدا میکنم چون قرار شد یه کلاس تشکیل بدیم شما استاد باشید من شاگرد!
    هیچکدام!از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(با افتخار)!!!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    چی بگم!!
    سادگی نکن
    همین
    چرا له شوید؟خدا نکند.
    آمده ام شاگردی کنم.اشکالی دارد مگر؟؟
  • افلاکیان خاکی
  • سلام دوست عزیز
    zhoor313هم مال این بنده حقیروبایداون روبی زحمت باآوای ظهورلینک کنید
    اما
    lod-91هم مال منه وبازم بی زحمت باافلاکیان خاکی اون رولینک کنید
    سلام
    تفاوت بین حقیقت وواقعیت:خیلی چیزاشایدبه وقوع پیوستند وواقعیت دارند اماحقیقت ندارند وحق نیستند.وخیلی چیزاهم حقند ولی وقوع مادی ندارند...حکومت حضرت علی (ع)حق بود ولی درجامعه امام حاکم نبود....
    "حضرت علی(ع):ادمهارو باحق نقدبزن.حق روبشناس تااهلش روبشناسی....اعرف الحق تعرف اهله....حق به معنای هدفداری وعدل وثباته که دربرابرباطل وظلم ومتزلزل قرارمیگیره.حق رابایددررابطه باحدشناخت وحدروباتوجه به قدر واندازه وبرای شناخت اندازه ها بایدازعلم ووحی کمک گرفت..مثلااگه ظرفیت یک ماشن 20 تنه بااین قدر,حدماشین مشخص میشه ودرنتیجه حق آن به دست میاد..کتاب صراط"
    آرمانگرایی ازدیدمقام معظم رهبری اون حقیقتی است که شایدواقعیت نشده ولی چون حقه مابه دنبالشیم وباخیال پردازی متفاوته....

  • ..... یا اباصالح المهدی (عج).......
  • سلام من با چه اسمی شما را لینک کنم ممنون از این که لینکم کردی خدانگهدار
    پاسخ:
    ای بابا!
  • افلاکیان خاکی
  • سلام شایدبعضی وقت بهترباشه درکنارخبرهایی که به عنوان
    پست توی وب می زاریم
    پست هایی بامحتواوموضوع های متفاوت
    درکنارش داشته باشیم
    بایدطبق خواسته های یک بازدیدکننده پیش بریم
    پاسخ:
    نظر خیلی خوبیه چشم
    سلام
    با تحلیلتون در مورد سخنان اقا از این به بعد تمام سعی وتلاشم را میکنم که با توجه و دقت بیشتری به صحبت هاشون گوش بدم هر چند با معلومات کمی که دارم
    چون واقعا قشنگ بود
    قبلا در مورد حقیقت وواقعیت شنیده بودم که واقعیت همیشه حقیقت نیست اما با جامعه ایی که در ان هستم اینقدر این تعریف را در ذهنم نزدیک نکرده بودم
    اما یه سوال
    این که میگیم هر چیزی را با حق بسنجیم جایی که مرز بین حق وباطل خیلی نزدیک میشه چیکار باید کرد؟
    یا در واقع چه جوری میشه حقیقت وواقعیت رو از هم تشخیص داد؟
    در ضمن نکته ی چهارم سخنان اقا هم ذهنم را درگیر کرده
    اجرتان با خدا
    بعد از مدتی بحث قشنگی را خواندم
    ومن الله التوفیق
    ممنون از راهنمای قشنگتون
    میدونم این ماییم که پشت به آسمان میکنیم و صدا میکنیم آقا بیا
    به نام خدایی که هستی برایش به نماز ایستاده ....
    سلام ....
    خیلی ممنونم از لطفتون و از اینکه وبلاگ منو برای دیدن انتخاب کردین ...
    گفته بودین نظر بدین...
    اگه ناراحت نشین نظرمن در مورد قالبتون اینه که یه خورده کسایی رو که دارن از پست هاتون دیدن می کنند خسته می کنه ...
    اگه یه جور دیگه باشه بهتره ....ولی مطالب خوبی دارید .....
    اگه باتبادل لینک موافقید خبرم کنید....
    باتشکر...
    پاسخ:
    بازم نظرتون رو بفرمایید استفاده می کنیم
    سلام وقت بخیر تشکر حضور
    وبلاگ جالبیه ؛ با تبادل لینک مشکلی ندارم شما منو نام وبم بلینیکین اعلام کنین با چه نامی لینکتون کنم.
    حقیقت این است که کنکور خوبی ندادم
    اما واقعیت این است که .....
    خدایا شکرت


    پاسخ:
    بازم خدا رو شکر
    واقعیت اینه که کنکور خوبی ندادم اما حقیقت مشخص نیست!!انشالله هرچی خودش صلاح بدونه......حقیقت ها کمی بافاصله ی زمانی مشخص میشن پس نگران نباش!انشالله هرچی رزقمونه.....به قول پدر بزرگم خدایاصدهاهزاربارشکرت....
    سلام.
    چه جالب. اتفاقا چند روز پیش وقتی رهبر در جمع دانشجویان درباره آرمانگرایی صحبت نمودند به شدت برایم علامت سوال بود که واقعا چیه!!!
    و رهبر تاکید کردند که دانشجو باید آرمانگرا شود و ... که البته مضمونش یادم بود.

    یاد کلاس های نسبیت دانشگاه افتادم که حرف از سرعت های نسبیتی( سرعت های اجسامی که قابل مقایسه با سرعت نور است)خیلی بین حقیقت و واقعیت بحث میشد که اتساع زمان و انقباض طولی که ما در اختلاف بین دو چارچوب یکی ساکن و دیگری متحرک داریم کدوم یکی حقیقته و کدوم یکی واقعیت.
    سلام.
    سوال آخرتون جالب بود! باعث شد بعد از کمی فکر برگردم متنتون رو از اول بخونم.
    به نظر من رسیدن به حقیقت آرمانی از واقعیت های خارجی اول از همه همون بصیرتی رو میخواد که آقا فرمودن. اول باید بدونیم آرمان هامون چیا هستن. چقدر واسه ما ارزش دارن و به چه قیمتی می خوایم بهشون برسیم. اصلا اینا واقع حق هستن؟!
    بعدشم باید حساب شده و دقیق شرایطی رو فراهم کنیم که اون آرمانمون محقق بشه و واقعیت ها اگه توی اون مسیر نیستن حذف یا عوض بشن.
    مثلا ما شعار عدالت محوری رو میدیم. این یه آرمانه که باید محقق بشه!
    پس اول باید جلوی ظلم گرفته بشه.بعدش باید جلوی کوتاهی ها و قصور گرفته شه. بعدشم جبران مافات...
    اما هیچ کدوم اینا عملی نیست مگه اینکه اکثریت اعضا آرمان رو خوب بشناسن و تلاش کنن...تغییرات هم مرحله به مرحله است اول هم از خود آدم شروع میشه نه از اداره ها و مراکز دولتی... به گمونم به خاطر بی توجهی به همینه که گاهی بد زمین می خوریم...
    پاسخ:
    انشاالله در اولین فرصت جواب خواهم داد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">