جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

با کدام حجت شرعی انتخاب کنیم؟

خلاصه این پست برا اونا که وقت ندارن

با توجه به انتخابات ریاست جمهوری، به دنبال این بودیم تا بر اساس مبانی دینی به حجت شرعی برای انتخاب اصلح برسیم، در این پست اسم نامزد خاصی برده نشده است ولی به رویکرد ها و مواضع آنها اشاره شده است، و کسانی که با مواضع و رویکردهای نامزدها آشنایی داشته باشند به مصادیق آن پی خواهند برد.


خلاصـــــه:

حضرت آقا فرمودند با حجت شرعی انتخاب کنید، حجت شرعی در ادبیات دینی ما معنای خاص دارد که می بایست به معنای آن توجه داشته باشیم و راه کارهای مخصوص آنرا اخذ نماییم.
حجت شرعی به طور صد در صد و تضمینی ما را به واقعیت نمی رساند، بلکه ابزاری است که هنگام مواخذه الهی می توانیم به آن تمسک نماییم و حجتی بین ما و خداوند است حتی اگر اشتباه کرده باشیم.
بیانات رهبری با توجه به ریشه های دینی آن برای ما یک اصل است.
حضرت آقا در سخنان خود پیرامون انتخابات روی واژه هایی تاکید داشتند که ما، به سه واژه در این پست پرداخته ایم.
عزت، دشمن، و حماسه واژه هایی هستند که در این پست با توجه به ریشه های دینی آن مورد تحلیل قرار گرفته اند.
این تحلیل ها به عنوان یک حجت برای ما مطرح است، آنگاه با توجه به این تحلیل ها به سراغ اظهارات نامزدها می رویم که یکی دیگر از حجت های الهی، توجه به سخنان نامزدها است.
در این نوشتار ما با تمرکز بر روی معنای علمی این سه واژه و مبانی دینی آنها به تحلیل مواضع نامزدهای این دوره پرداخته ایم و امید داریم مشتاقین و کسانی که نسبت به انتخابات احساس مسئولیت می نمایند تمام این پست را به دقت مطالعه نمایند و نظرات خود را برای بارورتر شدن آن برای ما راسال نمایند.
در پایان چنین نتیجه گرفتیم که رفاه اقتصادی با یارانه سبز و کنترل ارز و تورم اتفاق می افتد اما عزت و حماسه اقتصادی با چه چیز اتفاق می افتد؟
اگر کسی بگوید همین ها (کنترل تورم...) حماسه اقتصادی است معلوم می شود معنا و مبانی حماسه و عزت را نفهمیده و نادانسته سخن می گوید.
حضرت آقا از مردم خواستند حماسه بیافرینند و حماسه در کنار عزت معنا پیدا می کند، و عزت در مقابله و ایستادگی در برابر دشمن است و اینچنین این سه واژه به هم پیوند می خورند و برای تو حجت شرعی را درست می کنند تا بتوانی بر اساس آنها کسی را انتخاب نمایی که حماسه باشد.
حماسه سیاسی کفی دارد، که آن حضور حداکثری مردم است و این حماسه در این مقطع، سقفی دارد و آن انتخاب اصلح بر اساس حجت شرعی است، باید توجه داشت که ما را از چیزی می ترسانند تا از آن فرار کنیم ولی همان کسانی را که گمان می کردیم پناهگاه هستند نقاب ها را بر می دارند و می بینیم ای وای همان کسانی که ازشان ترسیده بودیم با نقاب خودشان را پناهگاه معرفی کردند، ما را از شعار ساده زیستی و انقلابی می ترسانند تا دوباره همین هایی که الان هستند را سر کار بیاوریم نامزدهایی که اکنون نقاب به چهره دارند و پشت پرده با چند گروه توافق هایی را داشته اند.

پس از شعارهای انقلابی نترسید و بدانید که ما را می ترسانند تا دوباره خودشان به قدرت برسانند.


مشروح این پست برا اونا که در انتخابات احساس

وظیفه می کنند، در ادامه مطلب

یه توصیه: اگر وقت نکردید همه را بخوانید قسمت هایی که با این

رنـــــــــــــگ تایپ شده را مطالعه نمایید


 

یکی از دغدغه های مهم در این انتخابات دست پیدا کردن به نامزد اصلح است.

شاید یکی از سخت ترین انتخاب ها، برگزیدن رئیس جمهور آینده از میان نامزدهای کنونی باشد. چراکه در میان این نامزدها افراد صالح نیز حضور دارند ولی آنچه وظیفه ماست برگزیدن اصلح است؛ اما این سختی با توجه به بیانات حضرت آقا سهل خواهد گشت.

ایشان در سخنان اخیر خود معیار بسیار دقیقی برای انتخاب رئیس جمهور آینده دادند و فرمودند:

« من و شما باید نگاه کنیم ببینیم در بین این صالحها کدام صالح‌ترند، کدام بیشتر به درد مردم میخورند، کدام بیشتر میتوانند این بار سنگین را بر دوش بکشند و با امانتِ کامل این راه را ادامه دهند و پیش ببرند؛ این را باید من و شما نگاه کنیم، ببینیم، بشناسیم. از افرادى که ممکن است ما را هدایت کنند، راهنمائى کنند، کمک بخواهیم؛ بالاخره خودمان را به حجت شرعى برسانیم   اگر انسان بر طبق حجت شرعى کار کرد، چنانچه بعداً غلط هم از آب دربیاید، باز سرفراز است، میگوید من تکلیفم را عمل کردم؛ اما اگر بر طبق حجت شرعى عمل نکنیم، بعد خطا از آب دربیاید، خودمان را ملامت خواهیم کرد؛ عذرى نداریم، حجتى نداریم» (25/2/1392)

«حجت شرعی» کلید بسیار مهمی است که حضرت آقا برای جویندگان حقیقت بیان نموده اند.

برای اینکه ما تکلیف شرعی خود را بیابیم سه راه وجود دارد که بین آنها درجاتی است.

راه درجه اول قطع است(حکم نص و عقل)

راه درجه دوم حجت شرعی است

راه درجه سوم اصول عملیه است

حضرت آقا در این بیان امر به پیدا کردن قطع ننمودند و راه درجه اول را از ما نخواستند، همچنین راه درجه سوم را نیز پیش نهاد ننمودند، بلکه ایشان راه درجه دوم را بیان نمودند. به همین دلیل کسانی که به راه درجه سوم تمسک پیدا کنند اطاعت امر ننموده و فعل آنها مجزی(مورد قبول) نخواهد بود.

به همین دلیل حال که در این انتخابات نمی توان به قطع رسید، پس باید از راه امارات و حجت شرعی به واقع رسید و نمی توان با اصول عملیه جلو رفت چرا که اصول عملیه ما را به واقع نخواهد رساند و فقط رفع تکلیف می نماید و حضرت آقا در این دستور، از ما رفع تکلیفی که شاید ما را به واقع برساند نخواسته اند، بلکه از ما عمل به حجت شرعی را خواسته اند که ما را به واقع می رساند ولی حکم قطع را ندارد.

اما حجت شرعی چیست؟

از نظر علم اصول حجت شرعی یعنی«الحجة کل شى‏ء یثبت متعلقه و لا یبلغ درجة القطع » ( اصول الفقه، ج‏2، ص: 12)

منظور از حجت در علم اصول این است که گاهی ما قطع داریم که فلان نامزد برای ریاست جمهوری بهترین است، پس به قطع خود عمل می کنیم.(البته اگر کسی ادعای قطع نماید باید به معنی قطع و لوازم آن توجه داشته باشد و صرفا یک ادعای جاهلانه نباشد. قطع در علم اصول یعنی آن اعتقاد یقینی که در آن هیچ شک و تردیدی نباشد، مانند حکم به نبودن آفتاب در شب. و باید مراقب بود که در اثر جهل مرکب قطع پیدا نکند)

اما ممکن است کسی بگوید من نمی توانم به قطع برسم که کدام یک از این نامزدها برای ریاست جمهوری مناسب هستند، در اینجا چون ما قطع نداریم می بایست به حجت شرعی تمسک پیدا کنیم تا از طریق حجت شرعی تکلیف خود را انجام دهیم.

همان طور که حضرت آقا فرمودند، حجت شرعی است که در این انتخابات راه گشای تردیدهای ما است و سبب عمل به تکلیف می شود حتی اگر فردای چند سال بعد این حجت خلاف واقع در بیاید.

یعنی اگر دو سال بعد من متوجه شوم که در انتخاب نامزد اشتباه کردم، چون این انتخاب را با حجت شرعی انجام دادم، در پیشگاه خداوند معذور خواهم بود.

پس می توان نتیجه گرفت برای اینکه در پیشگاه خداوند معذور باشیم دو راه است، 1- عمل به قطع(یقین) 2- عمل به حجت شرعی.

قطع پیدا کردن در این انتخابات امری بسیار مشکل و پیچیده است، چرا که قطع یعنی اینکه من تضمین صد در صد داشته باشم که فلان نامزد انتخابات تا آخرین روز ریاست جمهور بر طریق حق حرکت خواهد نمود و لحظه ای از آن منحرف نخواهد شد، مانند حکم به بودن خورشید در روز.

چه بسا این قطع برای برخی از نامزدها نسبت به خود، به معنای واقعی حاصل نشده باشد! پس به دنبال قطع نباشیم،  بلکه همان طور که حضرت آقا فرمودند، به دنبال کسب حجت شرعی برای انتخاب باشیم.

عرض کردیم که حجت شرعی یعنی، «هر چیزی که بتواند متعلق خود را ثابت کند اما به درجه قطع نرسد»

در اینجا ما با یک ابهام موجه هستیم، منظور از «هر چیز» چیست؟

چه چیزهایی حجت شرعی هستند؟

در جواب به این سوال علمای علم اصول می فرمایند منظور از این چیزها، همان «امارات» هستند.

اما امارات چیست؟

امارات یعنی نشانه ها، یعنی نشانه هایی که بتواند مرا به واقع برساند. اما باز این ابهام هنوز پا برجاست. این نشانه هایی که می توانند ما را به واقع برسانند کدامند؟

این نشانه های شرعی در اصول فقه زیاد هستند(مانند: ظواهر، اجماع، خبر واحد(حدیث واحد)، سیره، و...)

اما آنچه از این نشانه ها در این بحث به درد ما می خورد چند چیز است.

1: نشانه های لغوی(حجیت قول لغوی)

2: نشانه های ظاهری کلام(حجیت ظواهر)

3: نشانه حکم مجتهد(حجیت قول مجتهد عادل)

4: نشانه استدلال و قیاس منطقی(حجیت استدلال)

در ادامه بحث ما با توجه به این  نشانه ها به سراغ کشف واقعیت در شناخت نامزد اصلح می رویم.

ولی امر مسلمین در سخنرانی های عمومی خودشان در مورد انتخابات ریاست جمهوری به بهانه های مختلف صحبت کردند و ملاک ها و معیارهایی را بیان می نمودند که مشتاقین می توانند این ملاک ها و معیارهای به صورت عمومی در این آدرس  و این آدرس و به طور جامع در این  آدرس مشاهده نمایند.

همان طور که اشاره شد حضرت آقا در بیانات خود فرمودند که « از افرادى که ممکن است ما را هدایت کنند، راهنمائى کنند، کمک بخواهیم؛ بالاخره خودمان را به حجت شرعى برسانیم  ». با توجه به این بیانات چه کسی بهتر از خود حضرت آقا که ما را با بیاناتی که در طول این مدت داشته اند راهنمایی کنند و با راهنمایی های ایشان ما به حجت شرعی برسیم که بهترین حجت شرعی بیانات خود ایشان است. (حجیت قول مجتهد)

اما راهنمایی­های ایشان برای رساندن ما به نامزد اصلح کدام است؟

اگر به سخنرانی های ایشان از نیمه دوم سال 1391 تا امروز توجه کنیم در میان این بیانات برخی از کلید واژه ها وجود دارد که حضرت آقا به صورت مکرر به آن اشاره کرده اند و این بیانگر اهمیت این واژه ها و مفاهیم است.

در این مجال به سه واژه و مفهومی که ایشان به صورت مکرر و بیش از بقیه موارد به آن تاکید داشتند اشاره می نمایم.

واژه اول «عــزت»

واژه عزت از واژه هایی است که وقتی تحلیل شود و معنای آن روشن شود بسیاری از ابهام ها برای انتخاب نامزد اصلح بر طرف خواهد شد و ما با حجت شرعی که از راهنمایی حضرت آقا گرفته ایم، رئیس جمهور آینده را انتخاب خواهیم کرد انشاالله.

وقتی که به طیف وسیع معنای عزت و لوازم آن توجه نماییم تعداد بسیاری از نامزدها از گردونه خارج می شوند و نزدیک ترین نامزد به این معانی مشخص می شود.(توجه بفرمایید که سخن از نزدیکترین نامزد به این معانی است نه عین و مصداق آن)

قبل از اینکه سراغ معنای عزت برویم به تعدادی از اشارات رهبری در مورد عزت در این انتخابات اشاره می کنم.

«شما که در انتخابات شرکت میکنید، دنبال یک فرد اصلحى میگردید که بتواند کشورتان را با همین سرعت، بلکه بیش از این، پیش ببرد؛ هم در عرصه‌ى مادى، هم در عرصه‌ى معنوى. شما دنبال انتخاباتید، براى اینکه کسى یا کسانى، دولتى، رئیس جمهورى بتواند عزت شما را بالا ببرد، استقلال شما را عمیق‌تر کند، وضع زندگى شما را بهتر و مرفه‌تر کند، گره‌ها را باز کند، امید و شور و شوقى در کشور به‌وجود آورد؛  25/ 3 / 1392»

«اجمالاً معیار اصلى این است که کسانى سر کار بیایند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدف هاى انقلاب باشد. 25/ 3 / 1392.»

«ما در سیاست خارجى گفتیم «عزت و حکمت و مصلحت»7 / 2/ 1392 »

« مردم نگاه کنند به اظهارات داوطلبان محترمى که در این میدان وارد شدند، ما هم نگاه میکنیم؛ تشخیص بدهیم، ترجیح بدهیم، ببینیم آن کسى که میتواند براى انقلاب، براى کشور، براى آینده، براى عزت ملى، براى باز کردن گره مشکلات، براى ایستادگى قدرتمندانه و عزتمندانه در مقابل جبهه‌ى معاندان، و براى الگو کردن جمهورى اسلامى در چشم مستضعفان عالم، بیشتر و بهتر تلاش کند، کیست؟ 6 / 3 / 1392»

« در تبلیغات انتخاباتى، در شعارهاى انتخاباتى، آنچه که اهمیت دارد، این است که مواضع عزت‌آفرین و صحیح و عاقلانه و حکیمانه‌ى انقلاب و نظام تثبیت شود  مبادا در شعارهایمان، ما به زید و عمرو در خارج از این مرزها یا آدمهائى در داخل مرزها، چراغ سبز نشان دهیم. 6 / 3 / 1392»

«من به شما بگویم عزیزان من! این گامى که ملت ایران در چند روز دیگر در پیش دارد - یعنى گام انتخابات - یکى از همان گامها است که ان‌شاءاللّه بشارت‌ده گامهاى بعدى است. ما نمیدانیم چه کسى رئیس جمهور خواهد شد، نمیدانیم خداى متعال دلها را به کجا متوجه خواهد کرد؛ اما میدانیم که حضور مردم در پاى صندوقهاى رأى - که اعلام حضور قدرتمندانه‌ى این ملت در عرصه‌ى حرکت و تاخت به سوى آرمانها است - بلاشک به دنبال خود، موفقیتهاى دیگرى را دارد؛ به کشور مصونیت میبخشد، عزت میبخشد، آبروى بین‌المللى میبخشد، دوستان شما را خوشحال میکند، دشمنان شما را ناکام و بدحال میکند. 6/3/1392»

«فرداى این انقلاب، فرداى عزت مدارانه‌اى است.  همان»

«البته اقتصاد مسئله‌ی مهمی است که بنده در این چند سال پی‌در‌پی بر روی آن تکیه کرده‌ام، اما تنها مسئله هم مسئله‌ی اقتصاد نیست؛ امنیت کشور مهم است، سلامت مردم مهم است، پیشرفتهای علمی مهم است و اساس کار و زیربنای کار است ــ که اگر چنانچه در کشور علم پیشرفت کند، همه‌ی کارهای بعدی آسان خواهد شد ــ استقلال و عزت ملی برای کشور مهم است، زیردست نبودن یک ملت و ارباب نداشتن یک ملت مهم است، نفوذ و اقتدار منطقه‌ای یک ملت و یک کشور پشتوانه‌ی استقلال و امنیت کشور است و مهم است. 1/1/1392»

«هر سخنى که نشان‌دهنده‌ى یأس و خستگى و افسردگى و ملالت و اختلاف باشد، بلاشک به ضرر مصالح کشور است، به ضرر پیشرفت کشور است، به ضرر عزت ملى است. 25/7/91»

«باید تلاش کنیم. تمدن نوین اسلامى که ما مدعى‌اش هستیم و دنبالش هستیم و انقلاب اسلامى میخواهد آن را به وجود بیاورد، بدون این بخش تحقق پیدا نخواهد کرد. اگر آن تمدن به وجود آمد، آن وقت ملت ایران در اوج عزت است؛ ثروت هم دنبالش هست، رفاه هم دنبالش هست، امنیت هم دنبالش هست، عزت بین‌المللى هم دنبالش هست؛ همه چیز با او خواهد بود، همراه با معنویت. 23/7/1391»

«یکى از شاخصهاى پیشرفت یک ملت، عزت ملى و اعتمادبه‌نفس ملى است. ادعاى من این است که با لحاظ این شاخص، ملت ما پیشرفت زیادى کرده است. امروز ملت ما داراى اعتمادبه‌نفس در عرصه‌ى سیاست بین‌المللى است. اینکه شما ملاحظه میکنید مسئولان کشور در مواجهه‌ى با قضایاى جهانى، با اعتمادبه‌نفسِ کامل حرف میزنند، ناشى از این است که ملت ما احساس عزت و اعتمادبه‌نفس میکند. اسلام به ما این اعتمادبه‌نفس را داده است. هر مقدارى که با اسلام و احکام قرآن و معارف قرآن آشناتر باشیم، این اعتمادبه‌نفس ملى بیشتر خواهد شد. مقوله‌ى عزت ملى و اعتمادبه‌نفس ملى، به طور کلى محسوس است. 22/7/1391»

«پیشرفت در نظر آنها، در درجه‌ى اول و به عنوان مهمترین، عبارت است از پیشرفت در ثروت و پیشرفت در علم و پیشرفت نظامى و پیشرفت فناورى. پیشرفت در منطق غربى اینهاست؛ اما در منطق اسلامى، پیشرفت ابعاد بیشترى دارد: پیشرفت در علم، پیشرفت در اخلاق، پیشرفت در عدالت، پیشرفت در رفاه عمومى، پیشرفت در اقتصاد، پیشرفت در عزت و اعتبار بین‌المللى، پیشرفت در استقلال سیاسى - اینها همه در مفهوم پیشرفت، در اسلام گنجانده شده است - پیشرفت در عبودیت و تقرب به خداى متعال؛ یعنى جنبه‌ى معنوى، جنبه‌ى الهى؛ این هم جزو پیشرفتى است که در اسلام هست 19/7/1391»

اینها نمونه ای از بیانات رهبر انقلاب در مورد عزت بود که در طی یک سال اخیر به آن اشاره نموده بودند که برخی به طور مستقیم در مورد انتخابات و نامزدها بود و برخی به صورت غیر مستقیم به این مساله مهم مربوط می شود.

اما عزت چیست؟

عزت در لغت(حجیت قول لغوی و نص)

عزت در لغت به معنی، سختی و محکمی است؛ حالتی در انسان است که مانع شکست او می شود. به همین دلیل اصل این واژه در مورد زمینی که هیچ گیاهی در آن نمی روید به کار می رود.(مفردات راغب، 1/563) در مقابل این واژه، کلمه ذلت قرار دارد، و این واژه به صورت ذلول هم به کار رفته است و  به حیوانی که رام شده باشد و دیگر سفت سخت نباشد، ذلول گویند.(مفردات راغب، 2/17)

همه انسان به طور طبیعی به دنبال عزت هستند، که برخی به این طبیعت پاسخ مثبت می دهند و برخی آنرا سرکوب می نمایند و تن به ذلت می دهند، اما آنچه مورد اهمیت این است که این عزت را از چه راهی می خواهند به دست بیاورند؟

خداوند در توصیه ای در آیات قرآن می فرماید: مَنْ کانَ یُریدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمیعاً(10 فاطر)

یعنی اگر کسی خواست به عزت برسد یادش باشد که عزت فقط برای خداوند است و نباید فریب دیگران را بخورد آنچنان که ساحران فریب فرعون را خورده بودند و به عزت فرعون قسم خورده بودند«فَأَلْقَوْا حِبالَهُمْ وَ عِصِیَّهُمْ وَ قالُوا بِعِزَّةِ فِرْعَوْنَ إِنَّا لَنَحْنُ الْغالِبُون»(شعراء 44) به همین دلیل خداوند در این سوره به صورت مکرر و بیشتر از همه سوره های دیگر می فرمایند که عزت از آن خداوند است. « وَ إِنَّ رَبَّکَ لَهُوَ الْعَزیزُ الرَّحیمُ »(آیات: 68؛ 104؛122؛140؛159؛175؛191)

توجه به دو نکته در این مساله مهم است. اول اینکه درست است عزت خواهی امری فطری است اما اینگونه نیست که همه انسانها به دنبال عزت باشند، بلکه برخی از انسانها به دنبال عزت می روند، و اینگونه نیست که همه انسانها به عزت برسند، چرا که برخی برای رسیدن به عزت مسیر غلطی را می پیمایند، چنانچه خداوند در این آیه قرآن به آن اشاره فرموده است: الَّذینَ یَتَّخِذُونَ الْکافِرینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ أَ یَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً  139 نساء « آنان که به عوض مؤمنان، منافقان را دوست خود مى‏ گیرند از این کار چه مى‏ جویند؟ اگر عزت مى‏ طلبند، بدانند که عزت همه‏اش از آن خدا است »(ترجمه المیزان)

برخی گمان می کنند برای رسیدن به عزت می بایست ولایت و سر پرستی کفار را بر گزینند.

در سوره مریم می فرماید« وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لِیَکُونُوا لَهُمْ عِزًّا (81) و غیر از خدا خدایانى گرفته ‏اند که مایه عزتشان شود (ترجمه المیزان) »

در این دو آیه خداوند به کسانی اشاره می کنند که به دنبال عزت هستند ولی مسیر عزت را اشتباه انتخاب نموده اند.

آدرس صحیح عزت را خداوند در سوره منافقون بیان می کند و می فرماید اگر به دنبال عزت هستید عزت نزد اینان است« لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لکِنَّ الْمُنافِقینَ لا یَعْلَمُونَ (8)» عزت مخصوص خدا و رسول و اهل ایمان است و لیکن منافقان از این معنى آگاه نیستند(ترجمه المیزان)

در این آیه خداوند کانل رسیدن به عزت الهی را معرفی می نماید که اگر می خواهید به عزت الهی برسید می بایست از راه رسالت و ولایت جلو بیایید و به جای اینکه در مناظره های تلویزیونی، برای رسیدن به رأی و عزت نام کسانی را ببری که عکس های آنها در کنار نامحرمان جسمی و دینی و ایمانی، صفحات فضای مجازی را پر کرده است، خود را به گفتمان رسالت و ولایت نزدیک کن!

اما کاربرد این عزت کجاست؟

خداوند جایگاه عزت را روشن کرده است و می فرماید:« یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکافِرینَ یُجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ ( 54مائده )« هان اى کسانى که ایمان آورده‏ اید اگر کسى از شما از دینش بر گردد، بدانید که خدا بزودى مردمى را- براى گرایش به این دین- مى ‏آورد که دوستشان دارد و آنان نیز وى را دوست دارند، که اینان مردمى هستند در برابر مؤمنین افتاده حال و در برابر کافران مقتدر، مردمى که در راه خدا جهاد مى ‏کنند و از ملامت هیچ ملامتگرى پروا ندارند و این خود فضلى است از خدا، فضلى که به هر کس صلاح بداند مى‏ دهد و خدا داراى فضلى وسیع و علمى وصف ناپذیر است»(ترجمه المیزان)

کاربرد عزت در برابر دشمنان است که می بایست محکم و استوار و ایستاد و مانند حیوانی رام نبود که به راحتی از آن سواری گیرند و در جهت منافع خود از آن سود جویند. آنچه در معنای عزت برجسته است استوار بودن و عدم وابستگی به دیگران است. و این دو در کنار هم عزت را خواهند ساخت.

حال این محکم و استوار بودن و عدم وابستگی را از کجا باید به دست آورد؟ که به آن اشاره شد و در آیات سوره منافقون به آن پرداختیم.

حال که اهمیت و جایگاه عزت را در متن دین دریافتیم، به سراغ اهمیت و جایگاه عزت در بیانات حضرت آقا می رویم:

«وظیفه‏ ى اول این‏ است‏ که صلابت و ابهت و عزت‏ انقلاب را حفظ کنیم و راه امام را با قاطعیت ادامه دهیم و تسلیم باج‏ خواهى‏ هاى دشمنان اسلام و انقلاب نشویم.» (بیعت گروهى از رزمندگان سپاه پاسداران 1368)

با این حساب واژه های ایستادگی، صلابت، ابهت، استقلال، باج ندان، ایمان به وعده های الهی، ایمان به خدا و رسول و مومنین همه در کنار عزت جمع می شوند.

با توجه به این ریشه ها در معنای عزت، رهبر معظم انقلاب در فرهنگ سخنان خود، عزت را اینگونه معنا کرده اند:

«عزت‏ یک ملت در سیاستهاى گوناگون و در تعاملش با کشورهاى دیگر و دولتها و قدرتها این است که از استقلالِ رأى‏ برخوردار باشد. یک دولت، یک نظام در مقابل قدرتها آن‏چنان ظهور کند که نتوانند در هیچ مسئله‏ اى اراده‏ ى خودشان را بر او تحمیل کنند» ( بیستمین سالگرد رحلت امام خمینى(ره) 1388)

«نظام اسلامى باید به معناى واقعى کلمه، اسلامى باشد و روز به روز به مبانى اسلام نزدیک‏تر شود؛ این است که گره‏ هاى فروبسته را باز مى ‏کند، این است که مشکلات را حل مى‏ کند، این است که به جامعه عزت‏ و اقتدار مى‏ دهد، ‏   خطبه‏ هاى نماز جمعه‏ ى تهران 1388 »

« عزت‏، یعنى‏ از سوئى مرزبندى و جبهه ‏گیرى مقتدرانه در برابر استکبار» (پیام ایشان به‏ مناسبت کنگره عظیم حج   سال‏1386 )  

« عزت‏ یعنى‏ تحمیل هیچ‏کس را قبول نکردن » ( بیانات در دیدار با مسئولان وزارت امور خارجه و سفرا و کارداران جمهورى اسلامى ایران سال‏1370)

«معناى عزت‏ این‏ است‏ که‏ جامعه و نظام اسلامى، در هیچ یک از برخوردهاى بین‏ المللى خود، نباید طورى حرکت کند که منتهى به ذلیل شدن اسلام و مسلمین شود. البته، ذلیل شدن غیر از ضعیف بودن است. ممکن است کسى ضعیف باشد، اما ذلیل نباشد. بین این دو تفاوت است. کارآمدان این کارها، مى ‏توانند خوب بفهمند.» (دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى، در آستانه ى یازدهمین سالگرد پیروزى انقلاب اسلامى ایران 1368)

حال که معنای عزت این است چگونه باید به این عزت رسید؟ آیا می توان با بیان مطالبی که دشمن را خوشحال می کند به این عزت رسید؟

«اسلام به انسانها عزت‏ مى‏ دهد. وقتى انسانى در وجود خود احساس عزت کرد، زیر بار دشمنان و بیگانگان و قدرتهاى زورگو نمى‏ رود.» (اجتماع بزرگ مردم بوشهر 1370)

«قرآن و آیین اسلام، به انسان، هم علم مى‏ دهد، هم رفاه مى‏ دهد، هم عزّت‏ مى ‏دهد»‏( مراسم اختتامیه‏ى مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم 1379 )

«جریان علم و تحقیق که مایه‏ ى حیات جامعه و عزت‏ جامعه است و عزت علمى به دنبال خود عزت اقتصادى، عزت سیاسى، عزت بین المللى را مى ‏آورد، دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت 1387 »  

 

واژه دوم «دشمن»

یکی دیگر از واژه هایی که حضرت آقا رو آن تاکید زیادی دارند واژه «دشمن» است.

در مورد این واژه سخن فراوان است ولی در اینجا به صورت مختصر به برخی رئوس آن در آیات قرآن اشاره می کنم.

دستور اخذ و گرفتن دشمن را خداوند در آیات قرآن به ما داده است، إِنَّ الشَّیْطانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا.

در آیه 6 سوره فاطر خداوند دستور داده است که شیطان را به عنوان دشمن بگیریم(در این آیه به کلمه ابلیس که نام جنی که به مرتبه ملائکه راه پیدا کرد و بعد از تمرد اخراج شد نیامده بلکه نام شیطان آمده که هم بر او قابل اطلاق است هم شیاطین جنّی و انسانی)

توجه به این نکته لازم است که خداوند نمی فرماید بدانید که شیطان دشمن شماست بلکه می فرماید بگیرید.

گاهی من می دانم آتش داغ است و گاهی می گیرم و حس می کنم.

در آیه 101 نساء خداوند به صورت صریح می فرماید: إِنَّ الْکافِرینَ کانُوا لَکُمْ عَدُوًّا مُبیناً.

کافران دشمنان آشکار شما هستند.

در آیه 82 مائده می فرماید:« لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا »

در آیه 60 سوره انفال می فرماید:« تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ »

بترسانید دشمن خدا و دشمنان خودتان را با نیرو و توان و حتی نوع موضع گیریهایی که در عرصه انتخابات می کنید.  کسان دیگری هم هستند که از این موضع گیری و توان شما می ترسند و خداوند آنها را می شناسد و شما نمی شناسید.

و در سوره ممتحنه می فرماید «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیاء»

کسانی که ایمان آورده اید دشمن و دشمن خود را به عنوان ولی و سر پرست نگیر.

و در ادامه همین سوره می فرماید: « إِنْ یَثْقَفُوکُمْ یَکُونُوا لَکُمْ أَعْداءً وَ یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ وَ أَلْسِنَتَهُمْ بِالسُّوءِ وَ وَدُّوا لَوْ تَکْفُرُونَ »

اگر کفار به شما دست پیدا کنند دشمنان شما خواهند بود و دست و زبان خود را به آزار شما دراز خواهند کرد و آرزومند آنند که شما هم کافر شوید(ترجمه المیزان)

با توجه به این آیات با ریشه تفکر رهبری که همیشه دشمن را مد نظر دارد و بطور مرتب از آن نام می برد آشنا شدی.

مقام معظم رهبری همیشه در سخنان خودشان به دشمن و شیوه های آنها و... اشاره می نمایند که این روش خوش آیند برخی ساده لوحان نبوده و ایشان را محکوم به تفکر دشمن تراشی و یا توهم دشمنی می نمایند در حالی که تمام این سخنان و روش های ایشان لبیک و به دستور خداوند در آیات قرآن است.

با توجه به این مطالب دقت کنیم ببینید چقدر از این نامزدهای محترم در تفکر و شعارهای خود به دشمن و روش های مقابله با آن توجه دارند؟

نامزد محترمی که در تبلیغات انتخاباتی خود بدتر از شبکه های بیگانه سیاه نمایی می کند چه بویی از این فهم و معرفت برده است؟

اگر او به معنای واقعی دشمن را می شناخت در جهت منافع آنها حرکت می کرد؟

نامزدهایی که مانند رسانه های صهیونیستی فقط سیاه نمایی می کنند. حضرت آقا در این باره فرمودند« دشمنان در تبلیغاتشان سعى میکنند سایه‌ى یأس و ناامیدى و بحران را بیندازند بر روى حوادث کشور، مشکلات کوچک را چند برابر بزرگ کنند؛ مشکلاتى که وجود ندارد، بیخود ملت را، کشور را متهم به آن کنند؛ آینده را تاریک نشان دهند، ملت را ناامید کنند؛ هدف دشمن این است.»

نامزدی که قبل از انتخابش در پازل دشمن بازی کند و علی رغم چندین مرتبه تذکر رهبر انقلاب باز به روش تخریب و سیاه نمایی خود ادامه می دهد و با نمایش پول ملی و تحقیر یک ملت قصد رای آوردن دارد، مسلما در زمان ریاست جمهوری بدتر از تجربه های اخیر ما عمل خواهد  کرد.

حضرت آقا نسبت به این جریان تخریب فرمودندخب، مشکلات در کشور هست؛ در کدام کشور نیست؟ گرانى هست، مشکل بیکارى هست؛ کجاى دنیا امروز نیست؟ امروز خود آن کشورهاى اروپائى که صحنه‌گردانِ تبلیغات علیه جمهورى اسلامى‌اند، تا خرخره در مشکلات فرو رفته‌اند. هر چند روز یک بار، در یکى از این کشورها یا در چند کشور، مردم مى‌آیند در عرصه، از روى ناچارى و ناگزیرى داد میکشند و مورد تهاجم نیروهاى امنیتى‌شان قرار میگیرند. البته اینها را تا بتوانند، پنهان میکنند.
 
ما هم مشکلاتى داریم. ما مشکلات را باید مقایسه کنیم با نقاط مثبتى که الان در ما هست.»

نامزد انتخاباتی که تمام دغدغه او پهنای باند اینترنت است و البته صدای خوش فلان خواننده که بارها به شبکه بی بی سی دعوت شده است و از آنجا برای ما دعاهای سحر خوانده!!! چه جایگاهی در منطق قرآن دارد؟!

نمی خواهم مانند برخی از کوته فکران حضور اینان را در انتخابات نفی کنم. اتفاقا آمدن امثال اینان در انتخابات بسیار مهم و عالی است چرا که اینها هر چه هم بگویند بلاخره در صفحه انقلاب بازی می کنند و هر کس به آنها هم رای دهد بر اساس چینشی که حضرت اقا فرمودند نتیجه، برد انقلاب خواهد بود اما حرف بر سر این مسائل است که اینها چقدر از متن دین فاصله دارند درست است لباس دین به تن دارند و لی در اندیشه آنها دین رسوخ نکرده و بسیار سطحی است که با نسیم ملایمی به خشکی می رسد.

حال به سراغ نامزدهای اصول گرا می آییم.

کدام یک از نامزدهای می توانند برای جمهوری اسلامی عزت بیاورند؟

کدام یک از نامزدهای اصول گرا، دشمن را به عنوان دشمن می شناسند و به عنوان دشمن گرفته اند.

نامزد اصول گرایی که می فرماید « حرف‌هایی که می‌زنم به حوزه سیاسی مربوط باشد، اما ارتباط آن با مسائل اقتصادی قطعی است. یکی از بحث‌ های من آشتی با دنیا است، یعنی اگر با دنیا آشتی نکنیم و روابط خود را بویژه با همسایگان توسعه ندهیم، در آن صورت نمی‌توانیم از ظرفیت‌های اقتصادی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده کنیم»

باید از او سوال کرد مگر ما با دنیا مشکل داریم؟!!! مگر ما با دنیا قهر بودیم که الان بخواهیم آشتی کنیم؟!!!

شمایی که سالاها وزیر خارجه بودی و با ادبیات دیپلماسی آشنا هستی چرا اینگونه حرف می زنی؟

منظور شما از این دنیا چیست؟

آیا آمریکا و چند کشور اروپایی و جیره خوران آنها در منطقه در نگاه شما دنیا هستند؟؟!!

شما با این ادبیات و موضع گیری می خواهی برای کشور عزت بیاوری؟

مگر شما با ادبیات رهبری که بر گرفته از متن قرآن است آشنا نبودی که می فرماید « من دیپلمات نیستم، من انقلابى‌ام، حرف را صریح و صادقانه میگویم. دیپلمات یک کلمه‌اى را میگوید، معناى دیگرى را اراده میکند. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را میزنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم.» (19/11/1391)

البته همین نامزد بزرگوار بعد سخنان حضرت آقا در مرقد امام سخنان خود را تعدیل کرد و گفت سیاست بنده ایستادگی در برابر دشمنان است، اما میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است!!

مصاحبه اخیر این نامزد علامت این است که ایشان صالح هستند و اگر صالح نبودند حرف خود را پس نمی گرفتند ولی حضرت آقا فرمودند برای ریاست جمهوری اصلح را برگزینید نه صالح را.

اما چه باید کرد؟

با توجه به تمام مطالبی که ذکر کردیم حضرت آقا در سخنان خودشان ما را به این حجت شرعی راهنمایی کردند و فرمودند: « مردم نگاه کنند به اظهارات داوطلبان محترمى که در این میدان وارد شدند، ما هم نگاه میکنیم؛ تشخیص بدهیم، ترجیح بدهیم، ببینیم آن کسى که میتواند براى انقلاب، براى کشور، براى آینده، براى عزت ملى، براى باز کردن گره مشکلات، براى ایستادگى قدرتمندانه و عزتمندانه در مقابل جبهه‌ى معاندان، و براى الگو کردن جمهورى اسلامى در چشم مستضعفان عالم، بیشتر و بهتر تلاش کند، کیست؟ 6 / 3 / 1392»

یکی از چیزهایی که حجت شرعی است. حجیت ظواهر است. آقایان نامزدها از آنجا که در مقام بیان رویکردها و اندیشه های خود هستند و مقدمات حکمت نسبت به آنها تمام است و همان طور که حضرت آقا فرمودند: به اظهارات آنها نگاه و دقت کنیم. متوجه می شویم از میان این نامزدهای صالح کدام یک به گفتمان اسلام و انقلاب نزدیکتر است و اصلح از دیگر نامزدها می باشد.

حال که معنای عزت را دریافتیم حال که به اصل کلیدی «گرفتن دشمن» به عنوان دشمن رسیدیم حال که بر اساس اظهارات نامزدها می توانیم گفتمان آنها را تشخیص دهیم، به راحتی و  با حجت شرعی (نه به صورت قطع قاطع) به نامزد اصلح می رسیم.

نامزدی که نزدیکترین گفتمان را به انقلاب و اسلام دارد نامزدی که فقط به دنبال حل مشکلات اقتصادی نیست، نامزدی که به دنبال آشتی با دنیا نیست!! نامزدی که مبانی فکری عمیق و دقیقی دارد نامزدی که فقط در عرصه مدیریت قوی نیست. نامزدی که وعده شش ماه و دو ساله به مردم نمی دهد. نامزدی که با توجه به شرایط منطقه و پیروزی های جبهه ایستادگی و مقاومت به او نیاز است.

به کسی که اهل مقاومــــت  و ایستادگی و عزت آفرینی است.

فراموش نکنیم که ما عزت خود را با تعلق انرژی هستی و آشتی با دنیای(چند کشور اروپایی) و مدیریت اتو کشیده کشور به دست نخواهیم آورد. عزت ما در گرو جایزه اسکار اصغر فرهادی و نوای دعای سحر شجریان از لندن نیست. عزت ما فقط در این نیست که 1000 توان ما بشود 1000 تومان! عزت ما به یارانه سبز و قرمز نیست.

عزت در سایه ایستادگی در برابر دشمن است. عزت ما  ایستادگی بر اصول انقلاب است. عزت ما بر تفکر واقعی جهادی است.

عزت ما همان طور که حضرت آقا فرمودند در سایه تولید علم است «جریان علم و تحقیق که مایه‏ ى حیات جامعه و عزت‏ جامعه است و عزت علمى به دنبال خود عزت اقتصادى، عزت سیاسى، عزت بین‏ المللى را مى ‏آورد، دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت 1387 » و اگر ما تعلیق را پذیرفته بودیم و به آن تن داده بودیم نه به عزت اقتصادی می رسیدیم نه عزت سیاسی نه عزت بین المللی.

شما توجه دارید که از نظر معنایی بین عزت اقتصادی تا رفاه اقتصادی، فاصله بسیار است. توجه کنیم ببینیم کدام نامزد رفاه را در کنار عزت، روابط بین المللی را در کنار عزت، مبارزه با فساد را در کنار عزت مطرح می کند. و توجه کنیم کدام نامزد برای مطرح کردن مشکلات اقتصادی به جای عزت، ما را به ذلت می کشاند و آن چنان تصویری نشان می دهد، که امید پرپر می شود.

حجت شرعی برای ما این کلمات است که می فرماید:

«مردم به کسى رأى مى‏ دهند که بدانند در مقابل امریکا و افزون‏ طلبى‏ هاى دولتهاى متجاوز و پرتوقّع و خودکامه و کسانى که مى‏خواهند اراده‏ى خود را بر ملت ایران تحمیل کنند، خواهد ایستاد و نیز در مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه ایستادگى خواهد کرد.  ( دیدار با خانواده‏ هاى سرداران شهید استان تهران ‏1376 )

واژه سوم حماسه

حضرت آقا در شعار امسال فرمودند حماسه اقتصادی، معنای حماسه چیست؟ آیا ایشان فرمودند رفاه اقتصادی؟ برخی از نامزدها معنای واقعی  این شعار را تصور نکرده تصدیق کردند و گفتند حماسه سیاسی از شما حماسه اقتصادی از من!!!

حماسه اقتصادی فقط به معنای کنترل تورم نیست. حماسه اقتصادی به معنای تک نرخی کردن ارز نیست. حماسه اقتصادی  یارانه سبز و قرمز نیست.

حماسه اقتصادی چیست؟

کافی است که به پیام نوروزی ایشان در امسال توجه کنیم، ایشان در این زمینه فرمودندلازم است هم در زمینه‌ی اقتصاد، هم در زمینه‌ی سیاست، حضور مردم حضور جهادی باشد. با حماسه و با شور باید  وارد شد، با همت بلند و نگاه امیدوارانه باید وارد شد، با دل پر امید و پر نشاط باید وارد میدانها شد و با حماسه‌آفرینی باید  به اهداف خود رسید»

به واژه هایی که رنگی شده است توجه نمایید، چقدر در سخنان نامزدهای این دوره این واژه ها را شنیده اید؟ کدام نامزد نگاه امیدوارانه، همراه با جهاد و همت بلند به ما می دهد؟

حضور جهادی یعنی فقط پای صندوق رأی حضور پیدا نکن! بلکه با حضورت جهاد کن.

به نظر شما رأی به کدام یک از این نامزدها مصداق جهاد کردن می شود؟

جهاد یعنی کوشش و مبارزه، یعنی تسلیم نشدن، یعنی صبر و امید به آینده.

گمان کرده اند حماسه یعنی ایالتی کردن اقتصاد! یعنی ایجاد اشتغال و... خب بر فرض تو توانستی به همه این شعارها عمل کنی و واقعا پس از چهار سال همه اینها در کشور پیاده شد، آیا واقعا ما با این کارها حماسه آفریده ایم؟ یا تازه شده ایم مثل برخی از کشورهای اروپایی؟ مشکل این است که واژه ها فهمیده نشده بکار گرفته می شود و آنقدر بر زبان جاری می شود که کمتر کسی متوجه می شود که اصلا این واژه به معنای واقعی خودش تصور نشده و آنچه در بیرون به ما نشان می دهند مصداق این واژه نیست.

حماسه این نیست که ظرف دو سال وضعیت بازار سکه و ارز را سامان دهی! اگر توانستی این کار را انجام بدی تازه ما می شویم ایران سه سال قبل!! در حالی که در این مدت ما پیشروی کرده ایم و چشم بی بصیرت برخی نامزدها این پیشرفت ها را نمی بیند و فقط سوء مدیریت ها را نشانه می رود.

مشکل کشور مدیریت پیر و ... نیست، مشکل نفهمیدن گفتمان انقلاب است. برفرض تو با وعده هایت جوانان را مدیر کردی. آیا مشکل مملکت حل می شود؟ مشکل پذیرش گفتمان انقلاب است، نه رفت و آمد آدم ها و کم و زیاد شدن نهادها. مشکل سر بودن و یا نبودن پلیس 110 نیست  مشکل گفتمان انقلاب و روابط انقلابی است.

آقایان از قبل برنامه های اقتصادی خودشان را چیده اند و امسال که شعار حماسه اقتصادی و سیاسی مطرح شده است می گویند این کارهایی که ما می خواهیم بکنیم(بر فرض توانایی) مصداق مهم همین حماسه است!!!!

حماسه یعنی افتخار آفرینی که از سر شجاعت و بی باکی اما با مهارت و ورزیدگی همراه باشد. (فرهنگ سخن انوری، 3/ 2584) در حماسه معانیی مانند استقامت و کوتاه نیامدن از اصول آمده است.

در معنای حماسه گفته شد شجاعت، سوال این است که این شجاعت در برابر چه چیز است؟

چه وقت به کسی می گویند شجاع؟ چه وقت بی باکی لازم است؟ و جالب این است که این شجاعت و بی باکی می بایست با مهارت کافی انجام شود.

چه وقت باید استقامت داشت؟

وقتی که تو داری به نتیجه می رسی، و تا رسیدن به نتیجه چند گام بیشتر نداری اما خسته شدی و دیگران با خیانت ها و سخنانشان تو را خسته کرده اند. دیگرانی که با استفاده از ادبیات دینی، فساد کردند، جو کاذبی را به وجود آورده اند که تو از این راه و گفتمان بترسی، جوی را به وجود آورده اند که تو گمان می کنی پایداری بر اصول و کوتاه نیامدن در برابر تحریم ها سبب از بین رفتن و سخت تر شدن شرایط خواهد شد.

 برخی ترسیده اند و ناامید، و دشمن خوشحال و امیدوار، دشمنی که تا دیروز ترس تمام وجودش را گرفته بود و تا پشت خیمه های او رفته بودیم، امروز منتظر است تا سردارها به عقب باز گردند و یارانه سبز به ما بدهند! دشمن منتظر است تا یارانه سبز و نرخ ارز را با پیروزی بر او معامله کنیم. در این جا و در این موقعیت حساس است که تو باید حماسه بیافرینی و با شجاعت و بی باکی ایستادگی کنی و با مهارت کامل هم در عرصه سیاست و هم در عرصه اقتصاد حماسه بیافرینی.

حماسه یعنی کوتاه نیامدن و پیشروی کردن.

حماسه سیاسی یعنی از اصول خودت که تا به حال بر آن پافشاری کردی کوتاه نیایی و با همه تحریم ها و سختی ها به گفتمان مبارزه و ایستادگی در برابر دشمن رأی دهی. بدانی که این تحریم ها زودگذر است و فرج و گشایش نزدیک، پس با صبر و استقامت کار را به اتمام برسانی.

البته این حماسه درجات دارد، از درجه حضور حداکثری مردم در انتخابات شروع می شود و تا ایستادگی کامل در برابر دشمن جلو می رود؛ و تو نباید به کم، قانع باشی، بلکه باید با خواست حداکثری، خیمه های معاویه را برای همیشه از جا برکنی که با طرح آشتی با دنیا!!! تو به عقب برخی خواهی گشت و بویی از حماسه به مشام تو نخواهد رسید.

حماسه یعنی پیش روی گفتمان انقلاب که در سال 84 شروع جدیدی داشت. حماسه یعنی تفکیک بین خیانت برخی از افراد مسئول در این گفتمان با حقیقت این گفتمان!

کوتاهی ها و فساد افراد در این گفتمان، جدای از حقیقت این گفتمان است، و در این انتخابات می بایست با غربال کردن این نخاله ها و تصفیه مجدد، با روحی دوباره این گفتمان ادامه مسیر دهد.

شاید به همین دلیل باشد که حضرت آقا فرموند حماسه بیافریند.

حال این تویی که به حجت ها دست یافته ای و با این حجت های شرعی که رهبرت تو را بدان ها راهنمایی کرد، می توانی انتخابی داشته باشی که در پیشگاه خداوند معذور باشی.

در این نوشتار به دنبال این نبودیم تا از نامزدی خاص حمایت کنیم، بلکه به دنبال این بودیم تا با حجت شرعی دست به انتخاب بزنیم تا اگر فردای چند صباح دیگر، این نامزد هم مانند برخی از مسئولین فعلی شد، ما از کرده خود پشیمان نباشیم و در پیشگاه حضرت حق حجتی شرعی برای این انتخاب داشته باشیم.

اکنون که حجت ها در دست تو است باید مراقب حجت های کاذب نیز باشی، که در فرهنگ تشیع برخی از حجت نماها، نه شرعی هستند و نه حجت، و تو باید با زیرکی و فتانت از آنها دوری بجویی.

در پایان به برخی از چیزهایی که در مکتب شیعی ما، حجت شرعی نیست اشاره کنم تا گرفتار حجت شرعی نماها نشویم و درست تشخیص دهیم.

اما  آنچه در مکتب فقهی ما حجیت شرعی ندارد چیست؟

1: قیاس (مقایسه کردن و حکم دادن بدون دلیل)

قیاس یعنی وجود اشتراک و شباهت بین دو چیز و حکم نمودن بین اصل و فرع. این قیاس همان تشبیه و تمثیل است. که ارزش منطقی و استدلالی ندارد.

مثلا بگوییم چون فلانی از ادبیات گفتمان دینی و انقلابی استفاده کرد و در آخر گند زد، پس هر کسی که از این ادبیات استفاده کند در آخر گند خواهد زد!

در روایت از حضرت صادق علیه السلام داریم که می فرماید«قَالَ لَا تَقِسْ فَإِنَّ أَوَّلَ مَنْ قَاسَ إِبْلِیسُ حِینَ قَالَ‏ خَلَقْتَنِی مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِین‏» اولین کسی که قیاس کرد شیطان بود.

2: استحسان

استحسان یعنی برای رسیده به منافع محدودی که با بافته های ذهنی و منفعت های شخصی به آنها رسیده ایم، بر خلاف قاعده حکم نماییم و به دنبال رعایت حال عده ای خاص و خود باشیم.

مثلا قاعده کلی این است که ما باید به اصول اصیل انقلاب پافشاری کنیم و رای بدهیم ولی در دوران امروز با توجه به عملکرد دولت گذشته (و برخی منافع دیگر) به دولتی رای بدهیم که مانند دولت قبل زیاد بر اصول انقلاب پافشاری نداشته باشد، بلکه ادبیات ملایمی داشته باشد و به دنبال آشتی با دنیا باشد!!

3: عرف (به صورت اصل کلی)

حجیت باطل عرف هم به این صورت است که بگوییم، داشتن ماهواره مساله ای شده است که دیگر عرف مردم آنرا قبیح و زشت نمی داند و پافشاری بر منع آن کاری خطا است. عرف امروز صدای شجریان را می پسندد و آرزوی زیارت اصغر فرهادی را از نزدیک دارند!

عرف یعنی قومیت و قبیله گرایی، یعنی عروس های من هر کدام اهل یه استان هستند! پس به این دلیل به من رأی دهید. عرف یعنی بگویی ما زاگرس نشین ها با فلانی هستیم. عرف یعنی همشهریم است. عرف یعنی هم شغلیم، عرف یعنی به استان و شهر ما سفر کرده است! و...

خداوند را شاکرم که در این شب عزیز(شب 27 رجب) توفیق اتمام این پست را پیدا کردم امیدوارم مقبول درگاهش باشد به برکت صلوات بر محمد و ال محمد.

  • محمد جواد ابراهیمی

اصلح

حجت شرعی

انتخابات

حماسه

عزت

نظرات  (۱۸۲)

  • سید میلاد موسوی
  • درود فراوان؛
    خسته نباشید؛
    به ما هم سر بزنید؛
    کامروا باشید؛
    بدرود.
    پاسخ:
    انشاالله

    سلام دوست ارجمند

    بعثت، نشانه ی مهرورزی خدا با خاکیان 
    و باران رحمت بی‌‌حد او بر زمینیان است.
    عید بزرگ مبعث بر عاشقان مبارک باد

    _______________________________


    هر جمعه یک پیام به امید ظهور

    در ِ میـخــانـه بــه روی همـه بـاز اسـت هنــوز
    سینـه ی سوخته در سوز و گداز است هنــوز

    بی نیازیست دراین مستی و بیهوشی ِعشق
    درِ ِ هستــی زدن ،از روی نـیــاز اسـت هنــوز

    چـــاره از دوری ِ دلـبـــر نـَبُــوَد ، لـب بَــربـنـــد
    کـه غــلام ِدرِ ِ او ، بـنـــده نــواز اسـت هنــوز

    راز مگشــای مـگــر ، در بـَر ِ مسـت ِ رُخ ِ یــار
    کـه در این مـرحله او ،محرم ِ راز است هنــوز

    دســت بـــردار ز ِ ســوداگــری و بـوالـهـوسی
    دستِ عشّاق سـوی دوست دراز است هنـوز

    نــرســد دسـتِ من ِ سـوختـه بر دامـن ِ یـار
    چه توان کرد که در عشوه و نـاز است هنــوز

    ای نسیـم ِ سحری گـر سـر ِ کـویـش گــذری
    عطـر بـر گیـر کـه او غـالیـه ساز است هنــوز


    اللهم عجل لولیک الفرج[گل]
    پاسخ:
    سلام علیک
    عجل
    سلام
    به روز هستم با طرحی درباره:
    حضور مردم = مصونیت کشور

    [گل]
    پاسخ:
    سلام
    ما به روز نبودیم!!

    سلام

     

    اللهم عجل لولیک الفرج ... آمین [گل]

     

    مبعث حضرت رسول اکرم (ص) را به شما و خانواده محترم تبریک عرض می کنیم.

     

    امام خامنه ای (مدظله العالی) : «امروز انتخابات شما به یک موضوع مهم بین‌المللى تبدیل شده است. دستگاههاى فکرى دشمنان نشسته‌اند رصد میکنند مقدمات این انتخابات را، این حادثه‌ى بزرگ را؛ دارند نگاه می کنند؛ نقشه هم دارند، هدف هم دارند. براى انتخابِ خوب باید فکر کرد، باید معیارها را شناخت.»

     

     [گل]↓فقط مخصوص ارزشی نـویسان↓[گل]

     

    به موج وبلاگی رأی من بپیوندید ...

     

    برای اینکه وبلاگ شما در موج وبلاگی رای من ثبت شود کد زیر را در بالاترین قسمت ویرایش قالب وبلاگ خود کپی کنید .لطفا آدرس موج وبلاگی رای من رو لینک کنید سپس اطلاع رسانی کنید ... با تشکرفراوان از شما ارزشی نویس ↓[گل].


    <a href="http://entekhabatee92.blogfa.com/" target="_blank"><img src="http://axgig.com/images/47241976747396926000.jpg" border="0" width="130" height="200" style="position:absolute; right:0px; top:0px; margin:0px; padding:0px"></a>

     

    در پناه خداوند متعال.

     

    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    احساس وظیفه گفتی؟؟
    پاسخ:
    چی؟؟؟
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • سلام دوست عزیز ممنون
    پاسخ:
    سلام
    خواهش
    سلام.
    پست ظریف و جامعی بود.
    اجرکم عندالله

    فکر کنم به جواب سوالم رسیدم. تا اینجا به نظر بنده مصداق این حرفها و معیارها تا حدودی جلیلیه...(از اونجایی که هم دانشگاهی برادرم بودن یه شناختی ازشون داریم...) ولی حالا باید دید تا روز انتخابات چی میشه؟!
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    انشاالله خیره
    باسلام. منتظرحضورتون هستیم
    پاسخ:
    سلام انشاالله
    سلام
    بازهم از روشنگریت ممنونم
    خیلی استفاده کردم ازش
    پاسخ:
    سلام
    خواهش

    سلام..ممنون از حضورت

    حیلی زیبا بود

    موفق باشی

    پاسخ:
    سلام
    خواهش
    این امتحان رو بخونم برم امتحانش رو بدم حتما فردا سر میزنم و کامل میخونم ..... خیلی ممنون
    خدا توفیقات بیشتر بده
    یاعلی
    پاسخ:
    انشاالله
    خیلی خوب
    ممنون خبرم کردید
    پاسخ:
    ممنون
    سلام برادر

    خواندیم!  خیلی خوب و هوشمندانه بحث رو انتخاب کردید! و خوبتر توضیح دادید.
    احسنتم!


    بنده بلاگ شما رو در لیست rss دارم و همیشه دنبال می‌کنم!
    پست‌های جدید شما رو هم معمولا می‌بینم ولی فرصت مطالعه کامل و دقیق و نظردهی رو ندارم!

    موفق باشید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    ممنون از لطفتون
    سلام بسیار عالی اما میشد کوتاه تر هم باشه ..من امشب بعد از مناظره اگر یه درصذ شک داشتم دگه فهمیدم اشتباه نکرده بودم
    پاسخ:
    سلام
    درسته یه کم طولانی بود

    سلام

    بااینکه کاندیدای مورد نظرم را انتخاب کرده ام  اما ؛انشاالله تاقبل ازانتخابات پست جدید رو می خونم

    ولی بایه نگاه کلی هم بر روی متن باز نتونستم ربطش رو با نظری که در وبم گذاشته بودید تشخیص بدهم.؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    سلام
    آن نظر یه جمله تبلیغاتی بود
    یعنی چی برای سعید جوش میزنی؟
    پاسخ:
    یعینی سعید جلیلی
    مخاطب این جمله شخص شما نبود
    این جمله تبلیغاتی برای این پست بود که برای دیگران هم فرستاده شد
    موفق باشید
  • مصطفی روحی
  • سلام
    ممنون
    هم جامع و هم کامل
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    خسته نباشید

    عالی بود استفاده کردیم

     انشا الله همیشه موفق باشید


    پاسخ:
    ممنون
    شما داری زیادی جوش جلیلی رو می زنید نه ما
    واقعا جلیلی گفتمان انقلاب رو داره؟
    پاسخ:
    جوش برا جلیلی و یا فرد خاصی نیست برای یک گفتمان و فرهنگ است
    چه کسی در این مناظره سیاسی از 9 دی با قدرت دفاع کرد؟
    چند نفر از نامزدها لفظ فتنه را در مورد حوادث 88 به کار بردند؟
    خدا حفظ کند حدادعادل را
    چند نفر جرات مقابله با گفتمان سازش را داشتند؟
  • محمد علیزاده
  • جالب بود
    پاسخ:
    ممنون
  • جوان مرصوص
  • سلام
    مثل همیشه زیبا وتحقیقی بود
    فقط یک سوال : از یک نظر به این کاندید مورد نظر که اصلح هستند ایراد گرفته می شود.؛ که ایشان سابقه و تجربه ی زیادی ندارند و فقط در سیاست خارجه تجربه دارند! 
    به این دیدگاه چه پاسخی باید داد؟ 
    و در آخر؛ سخته برای کسانی که به فکر رفاه اقتصادی هستند از حماسه اقتصادی و جهاد اقتصادی صحبت کرد!
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    سیاست خارجه اصل بسیار مهمی است ،  منظور ما از سیاست خارجه یعنی ایستادگی و مقاومت همراه با تعقل در برابر دشمن و اعتماد نکردن به آن است
    گفتیم ایستادگی و مقاومت به نظر شما کسی که مدیریت خوبی ندارد می تواند ایستادگی کند؟
    مقاومت یعنی در عین پافشاری بر اصولت پیشرفت داشته باشی و اینها بدون مدیریت نمی شود
    واضح تر بگویم
    اگر بخواهیم بگوییم کدام یک از این واژه ها هست که واژهای دیگر را در بر می گیرد می بایست بگویم واژه مقاومت شامل مدیریت و... هم می شود
    اما واژه مدیریت شامل مقاومت نمی شود
    ممکن است ما با مدیریت قوی یک نفر به راحتی در برابر دشمن کوتاه بیاییم
    مثل کسی که رانندگی خوبی دارد اما مسیر و جاده را بلد نیست و ما را در چشنگال دزدان و گرگ ها می برد
    اما کسی که جاده را به خوبی می شناسد شاید کمی دیر تر اما دیگران برسد اما مهم این است که در مسیر درست حرکت کرده است.
    کسی می تواند مقاومت کند که به طریق اولی مدیریت را داشته باشد
    چون که صد آمد نود هم پیش ماست
    در مورد سوال دوم هم باید عرض کنم حق باشماست
    اما باید به این آدم ها بگوییم منافع بلند مدت بهتر از کوتاه مدت است
    ما در این 30 سال هزینه مقاومت و حماسه را داده ایم اما ضرر نکرده ایم
    مثلا همین کشورهای عربی همسایه(ترکیه) که به منافع کوتاه مدت راضی شدند امروز از نظر علمی و... چقدر از ما عقب تر هستند؟
    ما چقدر استقلال علمی داریم ترکیه چقدر استقلال دارد؟
    حرف سر اینها است
    انشاالله در پست بعدی حکومت دینی به این موضوع به طور مفصل اشاره می کنم
  • حمید عابدینی
  • طیب الله
    خیلی زیبا بود
    اللخصوص که خلاصه نوشتین!!

    پاسخ:
    ممنون
    الحمدلله
  • مصطفی شالباف
  • سلام
    ممنوم از حضورتون
    مطالب خوبی بود
    یا علی مدد
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
  • مقتدر مظلوم
  • سلام خدا قوت
    [گل]
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • یک بنده خدا
  • واقعا خدا حفظ کند برادران حداد عادل و جلیلی رو که بیش از اینکه به فکر بالابردن آرا از میان دو طرف باشند به فکر عزت و اعتلای اسلام و کشورند...
    پاسخ:
    الهی آمیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
    سلام
    فرض کنیم فرد اصلح هم انتخاب شد وقتی این دو حزب حاکم در ایران با هم کنار نمیایند ما انتظار پیشرفت هم باید داشته باشیم ایندو حزب فقط عملکرد های همدیگر را خنثی میکنند وقتی اکثر مشکلات داخلی ما توسط این دو حزب به وجود میاید ما نباید انتظار داشته باشیم که مشکلاتما در سیاست های خارجی رفع شود؟ایا با وجود چنین مشکلاتی ما باید دنبال فرد اصلحی هم باشیم؟
    البته به نظر من اقای حداد از اقای جلیلی شایسته تر است "صرفا یک نظر شخصیه"
    یا حق
    پاسخ:
    سلام
    درسته احزاب عملکرد خوبی ندارند
    اما این کاستی ها نباید سبب شود که ما از مسائل مهم چشم پوشی کنیم و نا امید شویم
    اتفاقا به خاطر کوتاهی همین ها باید با دقت بیشتری اصلح را انتخاب کنیم
    نظر دقیقی دارید
    سلام علیکم
    خدا قوت!
    ممنون، جالب بود...
    فقط حاجاقا خیلی طولانی بود به اندازه جزوه درس سه واحدی!!!!
    هنوز امتحان داریم!
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام علیکم
    درسته
    نمره شما 20
    همچنین
  • روایت شیدایی
  • سلام
    طول میکشه تا بفهمن که اصل نظام در اقتصاد نیست بلکه اقتصاد فرع نظام است
    طول میکشه تا بفهمن مردم بیشتر از اینکه نگران شکمشون باشن نگران کشورشونن
    طول میکشه تا بفهمن معنی خون دادن برای نظام رو معنای عزت رو
    نمیخوام بگم که ما مشکل نداریم و باید به فکر داخل باشیم
    اما به چه قیمتی؟

    پاسخ:
    سلام
    درسته
    بازم درسته
    بازم درسته
    هی روزگار
    شکرت
    سلام
    آی ... پس کله حنجره هایی که صدای دشمن از آنها شنیده می شود(بیانات آقا همین چند روز پیش که یادته) دیدم مطلبو ولی فرصت خوندن ندارم دارم میرم سید حسن رو ببرم دکتر برگشتم میخونم و اگه خوب بود که هست پرینت میگیرم میزنم تو برد حوزه. فعلا یا علی

    پاسخ:
    سلام
    انشاالله بلا دور باشه
    یه تغییراتی برا طولانی بودنش دادم
    توصیه ای را نگاه کنید
  • محمد جواد مهرورز یوسف
  • سلام؛

    وبلاگ پر محتوایی دارید.

    شما رو لینک کردم؛ مایل بودید بنده رو لینک کنید.

    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    تو وبت خبری نبود
    کی ساختیش؟

    سلام

    در یکی از سخنرانی های  اقای  حدادعادل جمله ای شنیدم که خیلی به دلم نشست :

    ایشان در پاسخ یکی از دانشجویان در رابطه با اقای  احمدی‌نژاد بیان کرد: آقای احمدی‌نژاد هیچ‌گاه خودشان را یک اصولگرا ندانسته و اگر ما در سال‌های قبل مدافع ایشان بودیم، به این دلیل بود که احمدی‌نژاد 84 با احمدی‌نژاد 88 به احمدی‌نژاد فعلی متفاوت بود.

     یکی از دانشجویان در واکنش به این موضوع اینگونه گفت که پس بصیرت‌تان در آن زمان کم بوده است؟ که حداد پاسخ داد: نه فقط شرایط عوض شده است.

    راستی جمله ی تبلیغاتیون مناسب این پست نبود....البته به نظر من!!

    پاسخ:
    سلام
    همین طوره
    جمله باید چکشی و چالشی باشه
    خوشحالیم از بصیرتتان
    سلام خدا قوت هم سنگر با کمال میل لینک شدید... وب بسیار عالی داری با مطالب جاللب و زیبا
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    سلام
    خوندم عزیزم برای همین گفتم مطالب جالبی داره وب شما
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
    به چه دلیل می گویید این گفتمان بهتر است؟
    از کجا معلوم جلیلی مثل احمدی نژاد نشه؟
    بهترین گزینه دکتر ولایتی نیست؟
    سیاست خارجه اش هم خیلی بهتر از دیگران است
    پاسخ:

    خوب دقت کنید
    ما یه اصولی داریم و نباید از این اصول فاصله بگیریم
    با این احتمال که شاید در آخر مثل احمدی نژاد باشد نمی شود از این اصول فاصله گرفت
    به خاطر همین دغدغه شما حضرت آقا فرمودند با حجت شرعی رای بدهید
    حجت شرعی یعنی اینکه شاید این هم مثل فلانی شود، دلیل نمی شود تا ما در انتخابامان از اصول مطرح شده فاصله بگیریم
    بله شاید مثل او باشد اما این شاید دلیل بر فاصله گرفتن از اصولمان نمی شود
    اما این اصول چیست؟
    یکی از اصول مهم این است که ما شیطان را به عنوان دشمن بگیریم
    به نظر شما در اظهارات کدام یک از این نامزدها شیطان به عنوان دشمن گرفته شده بود؟
    خداوند می فرماید با دشمن مذاکره نداشته باشید
    نه مذاکره نه به رابطه؟
    تو هر چقدر قوی هم باشی نمی توانی با دشمن مذاکره کنی. چون مذاکره تو همان خواست دشمن است یعنی همین که تو گفتی قبول، او این بازی را برده است حال تو هر چه می خواهی در مذاکره بالا و پایین کن و ادا در بیار
    یکی از اصول ایستادگی در برابر دشمن است
    حال شما که می خواهی انتخاب کنی باید کسی را انتخاب نمایی که نزدیکترین کس به این گفتمان باشد
    گرانی و تورم نباید سبب شود تا تو از این گفتمان فاصله بگیری
    ترس از تجربه احمدی نژاد نباید سبب شود که ما از گفتمان استقامت فاصله بگیریم
    فرموده بودید دکتر ولایتی!
    ایشان در سیاست خارجه اهل استقامتی که مد نظر گفتمان انقلاب است نیست
    خود ایشان فرمودند که ما برای آشتی با دنیا آمدیم
    این سخن چند جایش مشکل دارد
    اول دنیا یعنی کی؟
    دوم مگر ما قهر بودیم
    سوم تو با چه مجوزی این کار را انجام می دهی؟
    می گویند ما با کشور های همسایه مشکل داریم!!!!!!!!!!
    با کدام کشورها بر سر چه چیز؟
    بله ما با ترکیه ای که در کنار امریکا و اسرائیل است مشکل داریم
    بله با آل خلیفه ای که حقوق مردمش را له می کند مشکل داریم
    بله سعودی ها پست مشکل داریم
    اینها می شن همه دنیا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
    می بینی بحث ما بحث جلیلی و ولایتی نیست
    بحث ما بحث اصول است
    کسی که در دشمن شناسی ضعیف باشد در اقتصاد عزتی برای ما نخواهد آورد گرچه بتواند رفاه بیاورد
    برخی از این کشورهایی که اسم بردم از نظر اقتصادی شاید رفاهی داشته باشند ما عزت اقتصادی ندارند
    اقتصادی وابسته دارند
    کافی بود یک دهم این تحریم ها برای آنها اعمال می شد آنگاه همین ها کفش های امریکا را لیس می زند
    رسیدن به عزت اقتصادی نیاز به حماسه اقتصادی دارد و یادت باشد اگر تو به عزت اقتصادی برسی این عزت رفاه را نیز در خود دارد
    اما رفاه اقتصادی عزتی در پی نخواهد داشت
    این مشکل اساسی ما با این نامزدها است که همه چیز را از منظر اقتصاد می بینند
    باز بر می گردیم به همان مثلثی که در این پست به آن پرداختیم 1- عزت 2- ایستادگی در برابر دشمن 3- حماسه

  • محمد چهکندی
  • سلام.با  افتخار لینک شدین.ممنونم که سر زدید...
    اگر بنده رو لینک بفرمایید خوشحال میشم...یاحق
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله

    سلام اتفاقا امروز وقتی داشتیم درمورد معیار ها ی اصلح بودن کاندید ها بحث میکردیم در مورد کاندید منتخبم یکسری شک برایم ایجاد شد که خوشبختانه باخواندن پست شما کاملا برطرف شد با اجازتون خلاصه ای از پستتون را تو وبلاگم گذاشتم

    التماس دعا یاعلی

    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله لطف خدا بود

    آقا فرمودند:که اگر فتنه ی جدید را میخواهید بشناسید "این کتاب رابخوانید...

    به وبلاگ ماسربزنید

    پاسخ:
    چشم
  • هیرو رحیمى
  • سلام دوست عزیز
    ممنون از دعوتتون
    استفاده کردیم
    مقاله با ارزشى بود
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
    بزرگوارید
  • حامد حمایت کار
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    دو مطلب :
    1. یکی از حرف های اشتباهی که این روز ها زیاد زده می شود این است که نکند جلیلی هم مثل احمدی نژاد شود که این حرف از اساس مشکلاتی دارد در اینجا باید پرسید شبیه چه خصلتی از احمدی نژاد چون آقای احمدی نژاد  کارهای بسیار بزرگی انجام دادند و خصلت های بسیار خوبی داشتند که آقا هم فرمودند رئیس جمهور آینده باید این خصوصیات را داشته باشد و بدی ها را هم نداشته باشد مواظب باشیم که ما به اشتباهات آقای احمدی نژاد ایراد داشتیم نه به گفتمان آقای احمدی نژاد نه به مواضع انقلابی و ضد سرمایه داری و ضد سهیونیستی ایشان نه به پرکاری و مردمی بودن ایشان پس با یک حرف کلی که نکند شبیه احمدی نژاد شود امکان این که به انحراف برویم زیاد است بلکه باید در مورد خصلت ها صحبت کنیم.
    2. کسانی که فکر می کنند که مشکل اقتصادی کشور با آدم اجرایی حل می شود سخت در اشتباهند کلاسی داریم در مورد اقتصاد با آقای دکتر پیغامی که از نوابق اقتصاد در ایران  و مشاور رهبری در اقتصاد و اقتصاد مقاومتی می باشند . ایشان می فرمودند "بسیاری از مشکلات ما مشکلات فرهنگی است که در اقتصاد ما نمود پیدا می کند" . ما اگر بخواهیم مدل اقتصادی غرب را به خوبی اجرا کنیم تا از آن نتیجه بگیریم ناچار باید فرهنگمان هم همان فرهنگ غربی شود و الا نه از آن الگو بهره بردیم و نه راه خودمان را پیش رفتیم پس حواسمان جمع باشد که آدم اجرایی قوی در این شرایط که نمی خواهد سعی و خطا هم بکند ناچار بایدحتما مدل غربی را به خوبی پیاده کند چون هنوز مدل اسلامی آن امتحان نشده که بگوییم در آن سعی و خطایی نیست و کسی در این کار موفق خواهد بود که فرهنگ ما را هم فرهنگی غربی کند که این شروع بد بختی ما است.
    حواسمان جمع باشد کسی که می خواهد واقعا ما را به جای مطلوب ببرد حد اقل حداقل باید گفتمان انقلابی و دینی داشته باشد چون بدون این به هر جایی ممکن است برویم اما با این گفتمان فقط ممکن است در بدترین حالت توقف کنیم و به جایی نرویم کوتاه آمدن از گفتمان یعنی بازگشت به عقب بزرگترین خصوصیت دولت فعلی که باید حفظ شود همین گفتمان انقلابی است

    پاسخ:
    عالی عالی بود همین
  • سید مرتضی طاهری
  • با سلام. ممنون و خسته نباشید.در مورد تبادل لینک مانعی نیست، لینک بفرمایید و اطلاع دهید. یاحق
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    نوشتت رو خوندم خیلی زر زر کرده بودی
    اصول دین رو به پای کسایی مثل احمدی نژاد و جلیلی ریخته بودی
    از کسایی که این طور از رهبری برای آدمایی مثل احمدی نژاد و رفیقاش مایه می ذارن متنفرم
    از کسایی که صحبت های رهبری را برای یک گروه مصادره می کنند بدم می آد
    ضربه ای که احمدی نژاد و همین جلیلی به انقلاب و مقام معظم رهبری زدند هیچ دولتی و فردی نزد
    بازم می گم فقط زر زدی همین
    پاسخ:

    در مورد توهین هایی که کردی قضاوتی نمی کنم و جوابی هم نمی دم چون همین ادبیات شما برای شما بدترین عذاب است
    شما نیاز به آتش و ... ندارید همین زبان و همین بی ادبی بدترین حالت برای شماست امیدوارم به فضل الهی از این حالت نجات پیدا کنید و هدایت شوید و الا عمری با آتش و تعفن خواهی بود
    اما در مورد شبهاتی که مطرح کردید جوابی کوتاه می نویسم و امیدوارم در شما اثر کند(انشاالله)
    گفته بودید از رهبری برای یک فرد مایه گذاشتیم!!
    اولا در این پست ما اسم شخص خاصی را نبردیم و این قضاوت شما دلیل بر حقانیت ادعای ما در این پست است.
    چون ما ادعا کردیم باید به این گفتمان رای داد و اسم کسی را نبردیم اما جالب بود شما با خواندن این پست مصداق آن را در احمدی نژاد و جلیلی دیدید!!!
    این قضاوت صحیح برای خود شما است
    خود شما مصداق بیانات رهبری در این ها دیدید!!!
    این کار شما شبیه این کار فرعون است که خداوند در آیات قرآن می فرماید«وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَیْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا   14 نمل»
    با اینکه یقین داشت اما از روی ظلم و برتری طلبی انکار می کرد
    شما در همین نظر خود به طور عملی اثبات کردید که مصداق این بیانات این افراد هستند اما نمی دانم چرا برای همین نتیجه ای که خودتان گرفته اید ارزشی قائل نمی شود و از روی ظلم و... چشم خود را بر واقعیت می بندید.
    ثانیا به طور منطقی وقتی شما اصولی را مطرح می کنید برای آدم فضائی هایی که وجود ندارند نمی گویید، بلکه برای همین آدم های زمینی مطرح است
    حضرت آقا یه بحث انتزاعی ذهنی نگفتن که جایگاه آن در عالم خیال و ذهن باشد ایشان برای همین عالم واقعی و خارجی این مباحث را مطرح می کنند
    با توجه به این مقدمه می ریم سراغ نکته بعد، حال که این بیانات برای عالم خارج و واقعی است مصداق این بیانات چه کسی است؟
    بحث ما و شما از اینجا به بعد است
    جالب این است که خود شما هم می گویید مصداق این بیانات حضرت آقا این افراد هستند
    اما صحبت بنده روی افراد نیست
    صحبت بنده روی گفتمان ها است
    البته اگر مانند شما سراغ مصداق بروم برای این کار دلیل های متعدد دارم
    بله احمدی نژاد فردی است که از برخی دیگر به این گفتمان خیلی نزدیک تر است البته ضعف هایی هم دارد
    اما گفتمان احمدی نژاد هیچ گاه به دنبال سرنگونی و تغییر نظام اسلامی نبود
    گفتمان احمدی نژاد به دنبال رجوع به جاهلیت نبوده
    گفتمان احمدی نژاد به دنبال این نبود که در این کشور برای آمریکا یه جا پایی باز کنه
    گفتمان احمدی نژاد استکبار ستیز بود
    گفتمان احمدی نژاد کسی بود که در دوران او ما به فضا دست پیدا کردیم
    گفتمان احمدی نژاد کسی بود که هم در علم هم در سیاست برای ایران عزت آورد
    گفتمان احمدی نژاد بود که هزاران افتخار دیگر برای ایران آورد که بر شماری آن از این مجال خارج است
    شخص احمدی نژاد ضعف هایی هم داشت اما این ضعف ها از گفتمان نبود، اگر احمدی نژاد به همه اصول این گفتمان پای بند بود ما بسیار بیشتر پیشرفت کرده بودیم
    حال با توجه به این موفقیت ها باز ما به همین گفتمان رای می دهیم
    این یه خطای منطقی فاحش است که عملکرد منفی احمدی نژاد را به کل این گفتمان سرایت دهیم
    شما مانند غربی ها قضاوت می کنید
    برخی از آنها برخی از سوء رفتار مسلمانان را به کل گفتمان اسلام سرایت می دهند
    اینکه برخی از مسلمانان سوء رفتار دارند سبب نمی شود که ما بگوییم پس گفتمان اسلام غلط است پس از مسلمانی دست بردایم
    بله بزرگوار! اگر کمی دقت به خرج می دادید اینچنین پاچه برمالیده قضاوت نمی کردید
    گفته بودید ضربه ای که احمدی نژاد و... به حضرت اقا زندن را هیچ دولتی نزد!!!!!!!!!!!!!!
    دلیل شما برای این ادعا چیست؟؟؟
    اگر به سخنان حضرت آقا در این 8 سال دقت می کردید متوجه می شدید که حضرت اقا هیچگاه در این دولت برای اصلاحات یلتسینی ( سال 1379 ) صحبت نکردند
    حضرت آقا در این دولت نگفتند که اگر فشار بیاورید دیگر صلح امام حسن نخواهد بود بلکه کربلا به پا می کنیم
    گفتمان احمدی نژاد هیچگاه به دنبال خروج از حاکمیت نبود
    گفتمان احمدی نژاد شعار فشار از پایین چانه زنی از بالا را دنبال نمی کرد
    گفتمان احمدی نژاد در برابر اشغال افغانستان و عراق ببو نبود
    اگر آقا از گفتمان احمدی نژاد ضربه می خورد مانند دوران اصلاحات به میدان می آمد و آنگونه موضع می گرفت
    آقا در گفتمان مقابل احمدی نژاد بود که با مولای خود حضرت ولی عصر سخن گفت که بدان ما تا آخرین لحظه ایستاده ایم!
    مگر قرار بود چه اتفاقی بیفتد که رهبر می فرماید تا آخر ایستاده ایم
    یک مرتبه این صحبت در فتنه سال 78 بود
    که در دوران حاکمت گفتمان اصلاحات اوباش به دنبال گرفتن بیت رهبری بودند
    و باز همین گفتمان بعد از ده سال در سال 88 فتنه به پا کرد و باز رهبری فرمودند ما تا آخر ایستاده ایم
    می بینی که کدام گفتمان به دنبال بر اندازی بود و رهبری اینگونه به میدان می آمده و در این مدت 8 ساله رهبری چگونه به میدان آمدند
    کاش تاریخ را می خواندیم کاش وقتی می خواندیم فراموش نمی کردیم که همین گفتمانی که مقابل گفتمان احمدی نزاد است چگونه می خواست ایران دو دستی تقدیم غرب کند و خاطرات دوران قاجار را دوباره تجلی عینی ببخشد اما این رهبری بودند که یک تنه، بازم می گم یک تنه در برابر همه اینها ایستاد و مزد این ایستادگی زنده شدن گفتمان انقلاب بود که این گفتمان در سال 84 دوباره به میدان آمد و پیروز شد
    اما این گفتمان امروز نیاز به پالایش دارد نه حذف
    ما باید گفتمان انقلاب را پالایش کنیم و عناصر سست و منحرف را بیرون بریزیم و دوباره با قدرت همین گفتمان را ادامه دهیم
    در پایان امیدوارم این نوشته ها در شما اثر کند و متوجه اشتباهات فاحش خود بشوید
    یا حق

    در پایان توصیه می کنم این متن را با دقت بخوانید

    برای مشاهده در سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

  • محجوبه ی من
  • درورد بر جلیلی...
    پاسخ:
    درود بر گفتمان انقلاب
    سلام علیکم
    خدا قوت
    واقعا حرف های حضرت آقا رو باید چند بار خوند
    یاعـــــلی.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    واقعا
  • واحدآموزش خواهران
  • سلام حاج آقا

    مرصوصین سوال کردند تمرین دوم کتاب شهیدمطهری که قراربود11خرداد ارسال بشه چی شد؟چطوربایدانجام بشه؟؟

    پاسخ:
    سلام علیکم
    جواب دادم
    سلام
    خیلی ممنون از بیان مستدل و انقلابیتان.
    از اینکه دیدم دیدگاه هام درست بوده خوشحال شدم .الحمدلله
    اجرکم عندالله.

    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
    همچنین
  • شفق جوشقان قالی
  • با سلام؛
    مطلب ارزنده ای بود
    خدا قوت همسنگر
    در قسمت پیوندهای انتخاباتی پایگاه ما لینک شدید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    همچنین
  • دقیقه های انتظار
  • سلام

    از اینکه به سنگر ما سرزدیذ ممنونم.
    پست بسیار عالی و به جایی گذاشته اید. قبول باشه انشالله!

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون

    سلام ودرود برشما دوست ولایی

     

    متشکرم از روشنگریهای شما . با افتخار شمارا به جمع دوستان ولایی واهل قلم خود افزودم باشد که منبعد هرروز به خدمت رسییده واز مطالب ارزشی ومفید شما بهره ببرم .سپاسگذرام

    پاسخ:
    سلام علیکم
    شما نیز لینک شدید

    سلام بسیار زیبا...

    خدا قوت!؟

    پاسخ:
    سلام
    عزیزی
    با سلام خدمت دوست نادیده
    مطلب خیلی خوبی بود، الحمد الله بحث ها رو به خوبی تشریح می کنید.
    و الحمد الله تونستید مخاطبین خوبی جذب کنید.
    بنده همیشه بحث ها تونو دنبال می کنم.

    پاسخ:
    سلام علی جان
    الحمدلله
    لطف دارید
    سلام
    در واقع متن بسیار عالی و نکته بینانه بود.
    ان شاالله در صف یاران امام عصر(عج) باشید
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    انشاالله
    همچنین

    خیلی زحمت کشیدید برای این مطالب

    انشالله که آنچه خدا راضی است برسیم

     

    پاسخ:
    بزرگوارید
    درود
    ممنون از حضورپرمهرتان
    لینک شدید 
    لطفا بنر ما رو هم قرار دهید 
    لطفا با اسم امام مهدی(عج)لینک کنید 
    ممنون
    بروز شدید اطلاع بدید
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم اجمعین
    یاحق



    <!-- start logo cod off http://emammahdi12.blogfa.com --><p align="center"><p align="center"><a href="http://emammahdi12.blogfa.com" target="_blank"><img border="0" src="http://atasheentezar.persiangig.com/NIMESHABAN1.gif" width="140" height="180" alt="امام مهدی (عج)"></a></p><!--finish logo cod off http://emammahdi12.blogfa.com -->
    پاسخ:
    شما نیز لینک شدید
    راستش رو بخواید من بلد نیستم بنر در بیان بذارم
    اگر بلد هستید خبرم بدید
  • واحد آموزش بنیان مرصوص
  • سلام حاجاقا  ممنون پست کاملی و خوبی بود
    به نظرتون اون تحلیلی که از فتنه آینده کرده بودید  چقدر واقعیت پیدا کرده پس چرا احمدی نژاد راهش رو از مشایی جدا نکرد  ؟
    - هنوز هم معتقید مردم دیگه به اصلاح طلبا بها نمیدند ؟؟
     -به نظر شما چی شد که احمدی نژاد توی دور  دوم ریاست جمهوریش جوری خراب کرد که  بعضی مردم بانیان فتنه88 رو از یاد بردندو دوباره وضعیت مثل قبل شد و فرصت برای حضور دوباره اصلاح طلبا فراهم شد و نتونست از فرصت بسیار خوبی که بعد از 88 بدست آورد به نفع نظام استفاده کنه؟؟
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله حضرت اقا فتنه آینده را به خوبی مدیریت کردند، البته توجه دارید که تحلیل فتنه به معنی این نیست که این فتنه حتما اتفاق می افتد، تحلیل به این معنا است که این زمینه ها برای این اتفاق وجود دارد آنگاه با توجه به این زمینه ها مدیران به دنبال کنترل می روند یکی از مبانی ما در تحلیل سخنان حضرت اقا است حضرت اقا بهترین تحلیل کننده و بهترین مدیر بحران هستند، البته هنوز هم در مورد احمدی نزاد باید با احتیاط رفتار کرد
    بله بدنه مردم با اصلاح طلب ها نیستند، اصلاح طلب ها آزمونشون را دادند
    اگر از نظر دینی بخواهید بدونید در آیات قرآن به آن اشاره شده است که ضعف ایمان و ضعف اخلاق سبب بروز این اتفاقات می افتد
    چون به معنای واقعی اصلاح نفس نکردند
    نفس هایی که اصلاح نشده اند اینگونه آسیب می زنند
    بنده موافق نیستم که مردم بانیان فتنه را از یاد برده اند، باید بین هیاهوها ، تبلیغات و مردم فرق گذاشت
    بله تبلیغات ها و هیاهو اینگونه است اما بعد که گرد و غبار ها نشست می بینیم که مردم لحظه ای آنها را فراموش نکردند
    درسته احمدی نزاد قدری حرکت ما را کند کرد اما متوقف نشدیم
    انشاالله جریان گفتمان انقلاب ادامه خواهد داشت

    سلام دوست عزیز ... مطلب خوبی بود.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    نائب الزیاره ارباب باشید
    زندگی کوتاه تر از آن است که به خصومت بگذرد
    و قلبها گرامی تر از آن هستند که بشکنند
    لبخند بزنید و زیبا زندگی کنید
    فردا طلوع خواهد کرد حتی اگر نباشیم....
    [گل][گل][گل]
    پاسخ:
    باید مراقب بود که با دشمن دوستی نکنیم
    همه اسلام حب نیست
    بلکه حب در کنار بغض مطرح است
    محبت اولیاء خدا و یاران آنها و دشمنی با دشمنان راه حق
    الگوی زیبا زندگی کردن سید شهدا بود که با دشمن سازش نکرد
    ممنون

    سلام

    معینای 86که نتونستند اردوی آموزشی اول رابیاند وقرار بود بابچه های 87 دوره رابیاند باید الان چیکار کنند؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    سلام
    انشاالله به زودی اعلام می کنیم تا در دفاتر شهرستان ها یا واحد اجرایی معین ها ثبت نام کنند
    از طریق همین وب پیگیر باشد
  • مریم بهرامی
  • سلام مدیر محترم. تحلیلی که برای نظرهای این مطلب داشتید منطقی و مورد استفاده قرار گرفت. در این هم شکی نیست که روحیه انقلابی بیش از هر تحلیلی بیانگر انتخاب برتر در همهمه این روزهای ایران است و ایرانی اگر تنها نام ایرانی را به ارث نبرده باشد نمی تواند فقط در جست و جوی پاسخی باشد یا کنشی که در پی بیش از یک شناخت بلکه ایمان قلبی در وجود ایرانی الاصل های امثال شما نهادینه شده است.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    انشاالله موفق باشید
    سلام دوست عزیز. ممنون از حضور شما.
    خیلی خوبه که خلاصه ی همه ی مطالبتون رو هم گذاشتید.
    تبادل لینک با چنین وبلاگی که شما دارید باعث افتخاره.
    در پناه حق.

    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون از لطف شما
    شما نیز لینک شدید
    سلام
    خدا قوت
    خیلی عالی و قابل استفاده بود
    خوشحالم با وبلاگتون آشنا شدم
    پاینده باشید

    .یاعلی.
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
    تشکر از محبتتون
    سلام
    کار عالی و خوبیه که خلاصه ی هر پست رو هم میذارید
    با اجازه لینکتون کردم
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
    ممنون از لطفتون
    خدا قوت
    ان شاءالله اصلح رای بیاره و عاقبت بخیر بشه
    پاسخ:
    ممنونم
    انشاالله
    پاسخ اشتون به ولایتی و روحانی

    پاسخ به شبهه ای که سه ماه پیش منقضی شد...


  • دلتنگ شهدا
  • با سلام وخداقوت
    مطلبتون بسیار عالی بود
    پایدار باشید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    سلام
    ممنون از لطفتون
    شما هم با افتخار لینک شدید
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    شما هم لینک شدی.
    پاسخ:
    ممنون
    ســــــــــــــلام دوست عزیز
    ممنونم که تشریف آوردین
    وب خیلی قشنگ و پر محتوایی دارین
    موفقیت شما را از ایزد منان مسئلت میکنم
    توفیق یارتان
    با کمال افتخار
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    شما هم لینک شدید

    توفیق نصیبتان شد :)
    پاسخ:
    الحمدلله
    سلام
    ممنون از لطفتون با افتخار لینک شدید
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    سلام
    ماه شعبان بر شما مبارک
    baran313.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    سلام من چندتا شبهه در مورد پاسخ هایی که به نظرات داده بودید برام پیش اومد لطفا تاقبل از انتخابات با بنده یه تماس تلفنی بگیرید (خیلی مهمه ممکنه نظراتتون تغییر کنه)

    پاسخ:
    سلام
    چیز دیگه میل نداری؟؟؟
    از طریق ایمیل خبرم کن دارم می رم شیراز نیستم
    با سلام
    وبسایت ستاد دانشجویان حامی با پستی به عنوان "آب طلا بیارید" به روز است.
    hami110.ir
    ضمنا شما لینک شدید.
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    سلام
    (واضح تر بگویم
    اگر بخواهیم بگوییم کدام یک از این واژه ها هست که واژهای دیگر را در بر می گیرد می بایست بگویم واژه مقاومت شامل مدیریت و... هم می شود
    اما واژه مدیریت شامل مقاومت نمی شود
    ممکن است ما با مدیریت قوی یک نفر به راحتی در برابر دشمن کوتاه بیاییم
    مثل کسی که رانندگی خوبی دارد اما مسیر و جاده را بلد نیست و ما را در چشنگال دزدان و گرگ ها می برد
    اما کسی که جاده را به خوبی می شناسد شاید کمی دیر تر اما دیگران برسد اما مهم این است که در مسیر درست حرکت کرده است.
    کسی می تواند مقاومت کند که به طریق اولی مدیریت را داشته باشد)
    مطلب بالا جواب شما بود به اشکال یکی از دوستان مبنی بر اینکه اشکال وارد به حناب جلیلی احرایی نبودن ایشان و عدم تجربه مدیریتی است حال باید گفت جواب شما برای من ملموس نیست چون مبنای جمهوری اسلامی با زعامت امام خامنه ای در سیر پر شتابی افتاده واینکه در مجال انتخابات به کسی رای دهیم که در جاده گفتمان انقلاب باشد درست اما باید آن شخص بر شتاب گفتمان انقلاب بیفزاید نه اینکه ما را هر چند دیر ولی به هدف برساند لذا ما وظیفه داریم از گفتمان دفاع کنیم نه شخص
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از دقت بسیار بالاتون
    تذکر خوبی دادید
    منظور بنده از کند شدن یعنی همین تحریم ها
    منظور از کندی بی کاری و تنبلی و بی مدیریتی مسئولین نیست
    منظورم اینه که برخی می گویند اقا فلانی مدیریتش خیلی خوبه می تونه تحریم ها را برداره
    اولا باید سوال کرد منظور از مدیریت چیست؟
    کسی که از اصول کوتاه بیاد اما  نرخ ارز را پایین بیاره مدیر نیست
    منظور این بود بر فرض ما مدتی دیگر هم در تحریم باشیم و برخی از هزینه ها را بدهیم ضرر نکردیم
    چون وعده الهی است که خداوند با استقامت کنندگان و صابران است
    بازم تشکر

    سلام

    خوبین؟

    دست شما درد نکنه

    خیــــــــلی عــــــــــالی است

    به دلائلی همه نظرات از وبلاگ پریده

    خوشحال میشم در نظر سنجی شرکت  کنید.

    بهترینها را براتون آرزو میکنم

    تو فیق یارتان[گل]

    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    تشکر

    همین احزاب ملى که امروز در دوران جمهورى اسلامى با استفاده از آزادى و بزرگوارى نظام، دائم علیه حکومت حرف مى‌زنند، مصاحبه مى‌کنند، شبنامه مى‌دهند و جمهورى اسلامى را متّهم به ایجاد اختناق مى‌کنند، آن روز هم بودند؛ اما توان انجامِ هیچ اقدامى را در راه آزادى ایران نداشتند.  اینها آن زمان را با چنین شرایطى گذراندند، تا این‌که جمهورى اسلامى به وجود آمد؛ به فضل الهى فضاى باز ایجاد شد، مردم سیاسى شدند و آن گاه اینها هم زبان درآوردند! مردم ایران به این احزاب سیاسى هیچ‌گونه اعتمادى ندارند. چون اعتماد ندارند، قاعدتاً به آنها رو نمى‌کنند. آن وقت آنها هم دقّ‌دلى‌شان را سرِ جمهورى اسلامى در مى‌آورند! اگر مردم به احزاب سیاسى اعتنا و اعتماد نمى‌کنند، تقصیر کسى نیست. مگر کسى جلو مردم را گرفته است؟!

    ۱۳۷۳/۱۱/۱۴بیانات در خطبه‌هاى نمازجمعه


    این جناحها و خطوط و احزاب هم از نظر بنده اعتبارى ندارند. بعضى خودشان که کشمکش مى‌کنند هیچ، سعى مى‌کنند که رهبرى و دستگاههاى نظام را هم وانمود کنند که در دعواهاى جناحى و خطّىِ اینها واردند! این مطلب درست نیست. بنده حزب و شخصیت نمى‌شناسم.

    ۱۳۸۲/۱۰/۱۸بیانات در دیدار مردم قم‌


    دولت نباید به جایى تبدیل شود که احزاب مى‌خواهند دیدگاهها و گرایشهاى خودشان را در آن‌جا رسمى و پرچمش را بلند کنند. این درست نیست؛ نتیجه‌اش این خواهد شد که از کار مى‌مانید و آن وظیفه‌اى که بر عهده شماست، به بار نخواهد نشست. به نظر من آقایانِ وزرا هم نباید وقت خود را در کارهاى حزبى صرف کنند. زمان آقاى هاشمى وقتى حزب آقایان کارگزاران درست شد، یکى از اشکالات اساسى‌اى که من به کار آنها گرفتم و به آنها گفتم، این بود که براى حزب باید وقت صرف کنید - دور هم بنشینید و حرف بزنید، تبادل نظر کنید، بلى و خیر بگویید، بحثهاى سیاسى و روشنفکرى کنید - که ولو در کار شما هیچ اثرى هم نگذارد، باید بدانید که این مقدار همّت و وقت، متعلّق به دولت است. وزیر که در وزارتخانه هشت ساعت کار ندارد؛ وزیر، تمام وقت در اختیار وزارتخانه است. اگر شما همّت و نشاط حرف زدن و فکر کردنتان را جاى دیگرى صرف کردید، در حقیقت وقت وزارتخانه را غصب کرده‌اید. این فعلِ حرام است.

     ۱۳۸۰/۰۶/۰۵بیانات در دیدار رئیس جمهوری و اعضاى هیأت دولت‌


    در هنگامى که امام مبارزه را شروع کردند، من نمى‌توانم بگویم که مثلاً در سالهاى چهل و یک و چهل و دو ایشان کادرهاى لازم را داشتند؛ لیکن امام کادرسازى مى‌کردند. شما توجّه دارید که امام یک فرد جا افتاده علمى در حوزه علمیّه قم بودند و اطراف ایشان را جمعى از جوانان لایق و مؤمن احاطه کرده بودند. با قشرهاى دیگر هم ایشان ارتباط داشتند. امام با پیامهاى خود، با بیانهاى خود، به معناى حقیقى کلمه، انسانها را تربیت و تصحیح مى‌کردند؛ هم تربیت فکرى، هم تربیت روحى و اخلاقى. یک کادر برجسته و لایق، کسانى نیستند که لزوماً درس مدیریّت یا دوره علوم سیاسى را گذرانده باشند؛ کسانى هستند که هدفها را خوب بفهمند، راهها را خوب تشخیص دهند، بتوانند خوب تصمیم بگیرند و خوب اقدام کنند. این با تربیتهاى مداوم انجام مى‌گیرد. این کارى بود که به طور طبیعى در مجموعه امام و به‌وسیله آن بزرگوار انجام مى‌شد؛ نه در کلاس درس بخصوصى، بلکه با برخوردها، با رفتارها، با پیامها و با اصلاحها. ولى از این مهمتر، امام یک کادرسازى در سطح ملت کردند. کادرسازیهاى امام هم، غیر از کادر سازیهاى حزبى بوداحزاب مى‌نشینند اشخاصى را به‌طور خاص تربیت مى‌کنند، براى این که مثلاً فلان شغل و فلان‌کار را به اینها بدهند؛ اما امام جوانان را تربیت مى‌کردند و به آنها روحیه خودباورى مى‌دادند. از اوّل هم امام روى جوانان تکیه بخصوصى داشتند و همین هم شد.

    البته بعد از آن که انقلاب پیروز شد، هم کسانى که در مجموعه امام بودند و هم کسانى که خارج از مجموعه امام بودند، آمدند و کارها را قبضه کردند و مشغول تصدّى کارها شدند - با تغییرات و اصلاحاتى که به مرور انجام گرفت - لیکن این را توجّه داشته باشید که امام راهشان روشن بود، شیوه‌شان معلوم بود و مى‌دانستند که چه مى‌خواهند. شیوه امام عبارت بود از شیوه‌اى که پیامبران آن را مى‌پیمودند؛ یعنى تزریق ایمان و باور عمیق، همراه با بصیرت و آگاهى و تأمّل و فکر در مخاطبان خود. چنین روشى به‌طور طبیعى استعدادها را شکوفا مى‌کند و کادرها را پرورش مى‌دهد. لازم نبود از ده سال قبل بردارند فهرستى تهیه کنند که فلان کس را براى فلان کار مى‌خواهیم؛ اما به‌طور طبیعى فهرستهایى طولانى به‌وجود مى‌آمد.

    13/11/۱۳۷۷بیانات در جلسه پرسش و پاسخ با جوانان در دومین روز از دهه فجر


    در کشورهائى که ملاحظه میکنید انقلاب شده، احزاب وسط میدانند. این سؤال پیش مى‌آید که نگاه ما به تحزّب و حزب چیست. الان وقت کم است و من نمیتوانم تفصیلاً بگویم؛ ان‌شاءالله یک وقتى در این باره به تفصیل صحبت میکنم. به طور اجمال بگویم ما با تحزّب مطلقاً مخالف نیستیم. این که خیال کنند ما با حزب و تحزّب مخالفیم، نه، اینطور نیست. قبل از پیروزى انقلاب، پایه‌هاى یک حزب بزرگ و فعال را خود ما ریختیم؛ اول انقلاب هم این حزب را تشکیل دادیم، امام هم تأیید کردند، چند سال هم با جدیت مشغول بودیم؛ البته بعد به جهاتى تعطیل شد. همان وقت به ما اشکال میکردند که تحزّب با وحدت عمومى جامعه مخالف است. من آن وقت یک سخنرانى مفصلى کردم، که بعد هم پیاده شد و چاپ شد و پخش شد؛ تحت عنوان «وحدت و تحزّب». تحزّب میتواند در جامعه انجام بگیرد، در عین حال وحدت هم صدمه‌اى نبیند؛ اینها با هم منافاتى ندارد. منتها آن حزبى که مورد نظر ماست، عبارت است از یک تشکیلاتى که نقش راهنمائى و هدایت آحاد مردم را به سمت یک آرمانهائى ایفاء میکند.
     ما دوجور حزب داریم: یک حزب عبارت است از کانال‌کشى براى هدایتهاى فکرى؛ حالا چه فکرى به معناى سیاسى، چه فکرى به معناى دینى و عقیدتى. اگر چنانچه کسانى این کار را بکنند، خوب است. قصد عبارت از این نیست که قدرت را در دست بگیرند؛ میخواهند جامعه را به یک سطحى از معرفت، به یک سطحى از دانائى سیاسى و عقیدتى برسانند؛ این چیز خوبى است. البته کسانى که یک چنین توانائى‌اى داشته باشند، به طور طبیعى در مسابقات قدرت، در انتخابات قدرت هم آنها صاحب رأى خواهند شد، آنها برنده خواهند شد؛ لیکن این هدفشان نیست. این یک جور حزب است؛ این مورد تأیید است. میدان باز است؛ هر کس میخواهد بکند، بکند.
     یک جور حزب، تقلید از احزاب کنونى غربى است - حالا من گذشته را کارى ندارماحزاب کنونى غربى به معناى باشگاه‌هائى براى کسب قدرت است؛ اصلاً حزب یعنى مجموعه‌اى براى کسب قدرت. یک گروهى با هم همراه میشوند، از سرمایه و پول و امکانات مالىِ خودشان بهره‌مند میشوند، یا از دیگران کسب میکنند، یا بندوبست‌هاى سیاسى میکنند، براى اینکه به قدرت برسند. یک گروه هم رقیب اینهاست؛ کارهاى مشابه اینها را انجام میدهد تا آنها را از قدرت پائین بکشد، خودش بشود جایگزین. الان احزاب در دنیا غالباً اینگونه‌اند. این دو حزبى که در آمریکا به نوبت در رأس کار قرار میگیرند، از همین قبیلند؛ اینها در واقع باشگاه‌هاى کسب قدرتند. این نه، هیچ وجهى ندارد. اگر کسانى در داخل کشور ما با این شیوه دنبال تحزّب میروند، ما جلویشان را نمیگیریم. اگر کسى ادعا کند که نظام جلوى تشکیل احزاب را گرفته است، یک دروغ واضحى گفته؛ چنین چیزى نیست؛ اما من اینجور حزبى را تأیید نمیکنم. اینجور حزب‌سازى، اینجور حزب‌بازى معنایش عبارت است از کشمکش قدرت؛ این هیچ وجهى ندارد. اما حزب به معناى اول، یعنى یک کانال‌کشى در درون جامعه، براى گسترش فکر درست - چه فکر عقیدتى و اسلامى، چه فکر سیاسى و تربیت کادرهاى گوناگون - بسیار خوب است؛ این چیز نامطلوبى نیست. اجمال قضیه این است؛ حالا تفاصیلش را ان‌شاءالله در وقتهاى دیگرى عرض میکنیم.

    ۱۳۹۰/۰۷/۲۴بیانات در دیدار دانشجویان کرمانشاه

     

    پاسخ:
    واقعا جاش خالی بود داداش
    سلام

    ممنون از دعوتتون و مطلب خوب و ارزشمندتون .

    موفق باشین


    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • دلتنگ شقایق
  • سلام علیکم.
    متن بسیار عالی بود با وجود طولانی بودن تمامش رو مطالعه کردم ،زیرا ارزش خوندن رو داشت.دست مریزاد.با این اوصاف این متن خیلی ها رو هوشیار میکنه و متقابلن بصیرتشون رو افزایش میده.در مورد بنده که صدق میکنه و آگاهی و بصیرت زیادی پیدا کردم و کاندیدای  مورد نظرم رو انتخاب کردم.
    در ضمن مایل به تبادل لینک می باشم و شما را با احترام و افتخار لینک کردم.حق یارتون
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون از لطفتون
    وب خوب شما هم لینک شد
    با احترام لینک شدید
    پاسخ:
    وب خوب شما هم لینک شد
    سلام،باافتخار لینک شدید.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام
    الهی آمین

    سلام برشما

    فرا رسیدن چهار روز بزرگ و مقدس، 3و 4 و 5 و15شعبان، میلاد بزرگ سالار

    شهیدان، حسین فاطمه؛ علمدار کربلا، ابوالفضل العباس و حضرت امام

    زین‏العابدین و حضرت مهدی (عج)برشما و همه عاشقان مبارک باد.

    شعبان که مَهِ سُرور هر مرد و زن است

    تـابـان ز وجــــود جلــوه چــار تــن است        

    هم مـولـد سجـاد و اباالفضل و حسین

    هم مولد پاک حجت بن الحسن است

    [گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][خنده]   

    پاسخ:
    سلام
    اعیاد مبارک

    معیار ولایت مداریست........

    پاسخ:
    درسته

    سلااااااااااااااااااااام . . .


    بسیـــــــــــــــــــــــــــــار عالی بود . . .


    از نظرات پست هم بسی بهره بردیم . . .


    ممنون از اینکه به من سر زدید . . .


    شما هم با افتخاری بسیــــــــــــــــــــــــــــــار زیاد لینک شدید . . .


    نه سازش نه تسلیم یار جلیلی هستیم . . .


    البته به قول خود دکتر جلیلی :


    نه سازش نه تسلیم یار رهبری هستیم . . .




    پست شما با ذکر منبع در چندین شبکه اجتماعی بازنشر شد . . .


    یا علی . . .

    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون از بزرگواریتون
    لطف دارید
    یا حق
    سلام و خداقوت برادر، احسنت بر شما.
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • دقیقه های انتظار
  • سلام

    با افتخار لینک شدید

    انشالله موفق باشید.
    التماس دعا!
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    ممنون بابت مطلب مفیدت...
    پاسخ:
    خواهش
    ســـــــــــــــــلام
    خواهش
    من ارادت دارم
    ممنونم از حضورتن
    توفیق یارتان
    پاسخ:
    سلام
    فدای هر چی تبریزی با غیرته
    راستی ببخش
    ممنون از حضورتون
    شما قبلا لینک شده اید
    موفق باشید
    پاسخ:
    شرمنده
    من رای می دهم زیرا

    هستم ، وجود دارم و حق دارم در تصمیمات سیاسی کشورم سهیم باشم.

    من رای می دهم زیرا

    سرنوشت خودم و هموطنانم برایم مهم است.

    من رای می دهم زیرا

    می دانم سرنوشت کشورم به دست مجلس شورای اسلامی تعیین می شود.

    من رای می دهم زیرا

    با رای خود به انقلاب ، امام راحل ، رهبر معظم انقلاب و آرمان های آن اعلام وفاداری می کنم.

    من رای می دهم زیرا

    ضامن پایمال نشدن خون شهدا را در رای دادن می دانم.

    من رای می دهم زیرا

    نمی خواهم امنیت کشورم به مخاطره بیوفتد و دشمنان این مرز و بوم طمع برهم زدن امنیت کشورم را در سر بپرورانند.

    من رای می دهم زیرا

    امنیت کشورم را دوست دارم و می خواهم کشورم در امنیت بسر ببرد.

    من رای می دهم زیرا

    نمی خواهم بیگانگان برای کشورم تصمیم گیری کنند.

    من رای می دهم زیرا

    می دانم هر برگ رای یک گام برای نزدیک شدن به ایرانی آباد و سالم خواهد بود.

    من رای می دهم زیرا

    با رای من دشمنان ایران و اسلام مایوس نومید می شوند.


    من به اصلح ترین افراد رای خواهم داد!

    پاسخ:
    همینه
    کسی که در برابر خداوند زانو می زند
    می تواند در برابر هر کسی ایستادگی کند . . .
    مث همیشه مفید 
    اجرتون با علمدار بصیرت حضرت عباس(ع)

    یاعلی
    پاسخ:
    جمله حکیمانه ای بود
    ممنون
    همچنین
    ســــــــــــــــلام
    قربانت
    چشم همین الان سرمیزنم
    باز هم ممنونم

    پاسخ:
    سلام
    بزرگوارید
  • خاک پای امام رضا ع
  • اجرکم عندالله حاج آقا

     

    ما که مشتاق دیدار شما برای یکبار هم که شده از نزدیک هستیم

     

    اما بهرحال عالی بود

    یازهرا س

    التماس دعا فقط برای فرج آقا عج و سلامتی نائب عزیز

     

    پاسخ:
    ممنونم
    انشاالله خداوند به ما لیقات بده
    کافی کفشتون رو از زمین بلند کنی ما رو می بینی
    انشاالله
    سلام و درود. ممنون از این مطلب. حقیقتا هم باید این مطلب رو یاداور بشیم که ما برای گفتمان ناب انقلاب سلامی و ارمان هامون بیش از هرچیز دیگه ای ارزش قائلیم. به امید پیروزی حزب الله
    پاسخ:
    سلام علیکم
    تشکر
    انشاالله
    سلام..ممنون از حضورتون لینکتون کردم خوشحال میشم شما هم لینکم کنید

    دلم گرم خداوندیست که با دستان من گندم برای یاکریم خانه میریزد ، چه بخشنده خدای عاشقی دارم که میخواند مرا با آنکه میداند گنهکارم !
    دلم گرم است ، میدانم بدون لطف او تنهای تنهایم … برایت من خدا را آرزو دارم !
    موفق و سربلند باشی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    چشم
  • لایتنـــــــــاهی
  • سلام علیکم
    جالب بود؛ البته خلاصه رو خوندم
    ممنون از شما
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم
     حداد رفت.....
    سلام و درود خدا بر بزرگ مردی که سربلندی نفس خود را فدای سرفرازی اسلام و انقلاب کرد و فرهنگ حکومت داری و کفش پاره  را به یادمان اورد


    جدا خیلی عالی بود
    لینک شدید
    پاسخ:
    درود خداوند بر مردان بزرگی مانند حداد
    و شما نیز بزرگوار
    همشو خوندم
    خیلی خوب  بود و
    یک مقاله ی سیاسی دقیق
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون
  • فاطمه {گل دختر}
  • سلام
    وبتون بسیارعالی وپرمحتواس
    ممنون که به وب ماسرزدین
    بازم تشریف بیارین خوشحال میشیم
    باافتخارلینک شدین
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    چشم

    انتخابهای متفاوت نباید همدلیها و محبتها را از بین ببرد

    انتخابی که با حجت شرعی و ملاکهای الهی  صادر شود

    ارزشمند است

    و خدا نمره نهایی را میدهد

    حتی اگر در ظاهر منتخب ما رای نیاورد

    پس اصل را فراموش نکنیم و بدانیم هدف شیطان اختلاف اندازی است و دور کردن ما از

    مسیر اصلی .

    التماس دعا از همه عزیزان

    پاسخ:
    تذکر بسیار خوب و بجایی بود تشکر

    با سلام

    درود برشما

    پاسخ:
    سلام
    و بر شما
  • فاطمه {گل دختر}
  • سلام
    اپم
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • جنجال یک سکوت
  • جناب روحانی!اسلام دین آزادی بیان نیست!
    پاسخ:
    می فرمودید پست جدیده
  • سید امیر حسین حجازی
  • با سلام و تبریک عیاد شعبانیه با یک نوا و یک پست بروز شدم

    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • کودکان منتظر
  • السلام علی البصیر

    ان شاأ الله خداوند توفیق انتخاب صحیح را به ما بدهد . ما در انتخابمان نباید دنبال نمرات 20 باشیم

    اللهم عجل لولیک الفرج

    پاسخ:
    السلام
    عجل
    سلام
    درود بر جلیلی
    اجرکم عندالله
    احسنت....متنتون عالی بود
    همچنین پاسخ بعضی دوستان
    شما قدرت بیانتون عالیه 
    خوشحالم که باسایتتون آشنا شدم

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    باکمال افتخار لینک شدید
    پاسخ:
    ممنون
    سلام
    عالی
    واقعا خسته نباشید و خدا قوت
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
  • مجنون الطلاییه
  • سلام دوست عزیز
    ممنون از اطلاع رسونیتون
    بنده رو با اسم قبیله عشق لینک کنید....شما لینک شدید
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • دانشجو پیرو خط ولایت
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    پستتون بسیار عالی بود.استفاده فراوان بردیم
    یاعلی
    پاسخ:
    ممنونم
    بزرگوار
    سومین اختر تابناک دیده به جهان گشود.
    مقدمش را گرامی می داریم.
    منتظر حضورتان هستم.
    پاسخ:
    عیدتان مبارک

    با سلام و تبریک اعیاد پیش رو. ممنون از حضورتون .حقیقتش پست مفصلی بود و خیلی دقیق مثل همیشه. از توانم خارج بود تمام مطلب رو بخونم ولی تا بخشی که خوندم واقعا استفاده بردم. و البته کاملا موافقم.

    کاش اونهایی که هنوز نتونستن انتخاب کنن تو فرصت باقی مونده برن یه سری هم به صحبتهای اقا بزنن دوباره مرور کنن کاملا روشن و واضح است ...

    یادمان باشد

    هرجا مقاومت کردیم پیشرفت کردیم

    پاسخ:
    سلام
    اعیاد بر شما بزرگوار هم مبارک باد
    انشاالله مقاومت
  • بسیج دانشگاه بینالود مشهد
  • سلام مطالب خوب و مفیدی بود .امیدوارم همه به اون انتخاب اصلح برسن. شما رو لینک کردم. خوشحال میشم شما هم مارو لینک کنید.یا علی

    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    انشاالله
    باسلام  به شما دوست عزیز ... میلاد باسعادت سومین اختر تابناک امام حسین (ع) را به شما تبریک می گویم.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام
    عید شما هم مبارک

    سلام,بخشی از متن انصراف دکتر حداد عادل:

     با انصراف خود از مردم عزیز می‌خواهم معیارهای مورد نظر رهبری معظم انقلاب را در رای دادن به نامزدها دقیقاً رعایت کنند و به کسانی رأی دهند که به مبانی جمهوری اسلامی معتقد بوده و شجاع و بانشاط و توانمند باشند و از گفتمان انقلاب اسلامی و ارزش‌های مورد نظر امام و رهبری حمایت کنند و پاسدار خون شهیدان و فداکاری‌های ایثارگران عزیز و خانواده معظم شهدا باشند تا درخشش انقلاب اسلامی در فضای ظالمانه و ظلمانی نظام سلطهٔ جهانی روز به روز افزون‌تر گردد.
     

    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    سلام ،ممنون از اظهار لطفتون
    چند مطلب
    1.مطلب بالا محاوره هست یا متن و نثر؟
    2.(توجه به دو نکته در این مساله مهم است. اول اینکه درست است عزت خواهی امری فطری است اما اینگونه نیست که همه انسانها به دنبال عزت باشند، بلکه برخی از انسانها به دنبال عزت می روند..........)نکته دوم رو متذکر نشدید
    3.تا زمانی که پستتون رو به صورت متن ونثر بود منطقی تر  می نوشتید اما وقتی در صورت محاوره فکر می کنم نوشتته شما منطقی نبود و تند بود
     حضرت آقا فرمودند حماسه اقتصادی که اشاره به اقتدار نظام در مسایل داخلی و مسایل خارجی داره ،مطلب اقتصادی که حضرت آقا در مراسم ارتحال بعنوان مساله اصلی زمان اشاره فرمودند هم ناظر بر این مورد هست که کاندیدها برای اقتصاد برنامه بدن تا سروسامان بگیره حالا اگر کسی اومد مثلا یه برنامه ای داد نباید سریع اون رو  به سطحی نگری در موضوع حماسه متهم کرد و به تندی بر گفتش مطلب نوشت بلکه باید اول ازش تشکر کرد بعد بش تذکر داد که حماسه فقط در این نیست همچنان که خودتان متذکر شدید که نقاط مثبت و منفی باید با هم دید
    4.جناب جلیلی که من به ایشان بخاطر گفتمانش رای می دم ،درسته منطقی تر از گفتمان انقلاب دفاع می کنه ولی همه مطالبش رو کلی تر از دیگران مطرح می کنه و برنامه ای رو مطرح نمی کنه حالا من جه تضمینی دارم که ییهو این کلی گویی بی برنامه ما رو از سیر انقلاب دور نکنه
    5.وقتی حضرت آقا می فرماد که قول بدید که این کار رو می کنم یا نمی کنم جناب جلیلی بعد بیان آقا چه قولی داد چه تضمینی کرد تازه خودش اعلان کرد که من قول نمی دم باز خدا پدر و مادر رضایی رو بیامرزه که برا هر نیتی تو مناظره سوم بنا کرد به قول دادن
    6.در آخر از حسن انتخاب موضوعتون ممنونم پوزش از اطاله





    پاسخ:
    سلام
    1- با توجه به مخاطبین وب از قلم خشک صرفا علمی استفاده نکردم
    بلکه به صورت مختلف نوشتم
    2- چشم اصلاح می شه
    3- در مورد اینکه می فرمایید منطقی نبود باید با دلیل منطقی رد کنید، بله در بعضی جاها از حالت علمی خارج شده بودم و مصداقی بحث کرده بودم، اگر کسی به صورت مصداقی بحث نماید نمی گویند بی منطلق با توجه به اینکه بنده برای مصادیق، دلیل و تحلیل علمی هم ذکر کرده بودم
    فرموده بودید، تند بود
    منظور شما از تند چیست؟ آیا اگر کسی در جای لازم تند حرف بزند بی منطق است؟
    حرف هایی که شما می زنید درست است اما در چه سطحی؟
    بله برای یک دانشجو باید اینگونه لطیف صحبت کرد و او را متوجه نمود
    اما برای کسی که می خواهد سکان یک کشور را در دست بگیرد نمی شود به او بگوییم بیا نازت کنیم تا متوجه بشی
    چون اگر او متوجه این اصول نبود خیلی اشتباه کرده که نامزد ریاست جمهوری شده
    کسی باید نامزد شود که متوجه این ریزه کاری ها شود
    قرار نیست مبصر کلاس  انتخاب کنیم قرار رئیس جمهور انتخاب کنیم آن نامزدی که وقت می ذاره اقتصاد مشروطه را می خواند اما در بیانات رهبر غور نمی کند باید از این تند تر بر او تازید
    4- در مورد جلیلی هم اگر ادعای شما صادق باشد شما هم مانند ایشان سخن گفتید یعنی کلی گویی نمودید
    به طور مصداقی بفرمایید کجا کلی گویی کرده و چگونه احتمال خطا دارد؟
    5- قول دادن گاهی با گفتن جمله است گاهی با گفتمان و فضای حاکم بر آن البته ایشان باید به طور صریح نیز قول بدهند
    6- بزرگوارید خوشحالیم از انس با شما بزرگوار
    بازهم منتظر راهنمایی های خوب شما هستیم
    لینک شدید
    پاسخ:
    ممنون
  • مجنون الطلاییه
  • سلام
    عید شمااااا هم مبااااارک.
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    همچنین
    من هم خدا بخواد دیگه انتخاب کردم!
    به امید خدا
    ممنون از پست خوبتون

    پاسخ:
    الحمدلله
  • محمد دنیوی زاده
  • میلاد سردارن کربلا مبارک باد/آدمی زاد(حضرت قمر)

    ایجاز نه اطناب شجاعت را نوشتند
    عباس آمده باب شفاعت را نوشتند
    پاسخ:
    اعیاد مبارک
    با آرزوی موفقیت برای شما با پست‌هایی در رابطه با ازدواج بروزم، از حضورتان خوشحال می‌شوم.
    پاسخ:
    انشاالله
  • لایتنـــــــــاهی
  • سلام علیکم
    به روزیم با سری پوسترهای "گفتمان انقلاب"
    یا حق.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    انشاالله
    شعبان شد و پیک عشق از راه آمد

    عطر نفس بقیة الله آمد

    با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین

    یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

    روزهای پایانی ماه رجب، نوید دهنده ماه شعبان، اردیبهشت معنویت و عبادت است؛ ماهی برای فرا رفتن وتعالی.شعبان از ماههای پر فضیلت سال به شمار می رود که با حلول آن مؤمنان صبر پیشه می کنند تا خود را برای فرا رسیدن ماه انسان ساز آماده کرده و از فضایل و مکارم اخلاقی خاصی به دلیل معنویت موجود در این ماه برخوردار شوند.

    هنگامی که ماه شعبان فرا می رسید امام سجاد (ع ) اصحاب خود را فرا می‌خواند و درباره فضیلت این ماه سخن می گفت. آنگاه می‌فرمود: هر کس برای محبت پیامبر و تقرب به خداوند، ماه شعبان را روزه بدارد، خداوند او را در روز قیامت مشمول کرامت خود می‌گرداند و بهشت را برای او لازم می شمارد.

    ماه مبارک شعبان سرآغاز اعیاد شعبانیه؛ میلاد خجسته سرور آزادگان و شهیدان امام حسین (ع)، میلاد با سعادت پرچم دار انقلاب کربلا و سمبل وفاداری وعشق حضرت عباس (ع)، و میلاد زینت بخش ساجدان و عابدان حضرت امام زین العابدین (ع) دیباچه شعبان را به گلستان نور و سرور بدل کرده اند.

    [گل][گل][گل][گل]
    پاسخ:
    ممنون
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  •  یک روز می افتد ؛
     آن اتفاق خوب را می گویم ...
     من به افتادنی که برخاستن اوست ایمان دارم ؛
     هر لحظه ، هر روز ، هر جمعه ...
    السلام علیک یا صاحب الزمان

    سلام به روزم و منتظر حضورتون

    [گل]
    پاسخ:
    سلام انشاالله
    سلام
    من  همون دیروز لینکت کردم داداش
    بین پیوندهاست... میبینم که عین خودم بی دقتی....
    این مطلبی که نوشتی برای یکی از دوستان من راهگشا بود و اون رو پرینت گرفت برای پانل شرکتشون...دیدی می گن چرا جلیلی چا قالیباف نه؟؟...برای این مورد می خواست..خلاصه که ان شا الله ما بیکار ننشینیم به امید  الخیر فی ما وقع ....
    راستی بابت ایمیل هم ممنونم مونده بودم که محمد جواد کیه ... لطف کردید و حتما این کار را خواهم کرد....شاد باشی
    پاسخ:
    سلام
    با جستجوگر وب جستجو کردم ندیدم!!!! به همین دلیل نوشتم
    خوشحال می شیم شما هم به بیان بیایید
    بازم منظر حضور خوبتون هستیم
  • خاک پای امام رضا ع
  • ختم دعای فرج به نیت موفقیت و پیروزی گفتمان مقاومت

    دکتر جلیلی

    درصورت تمایل به وب بنده مراجعه کنید و تعداد را بنویسید

     

    http://ammar12.blog.ir/

    پاسخ:
    انشاالله
  • دلتنگ شقایق
  • سلام علیکم
    به روز هستم. یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    انشاالله
    با سلام.«حقوق مصنف» را در مسطار مطالعه بفرمایید.
     
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • سید میلاد موسوی
  • + رویترز: قدرت رهبر و نتیجه پیش بینی ناپذیر انتخابات
    + آیت الله خامنه ای: کسانی که دلبسته به ایران هستند رای دهند
    بروز شدیم...

    با عرض سلام و احترام:

    خدا خیرت دهد که بهترین را فرمودی

    اجرکم عندالله

    ایام به کام و التماس دعا

    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون
    سلام خیلی طولانی بود و خیلی زیبا . استفاده کردیم. به امید اینکه کاندید اصلح در انتخابات فردا پیروز بشه . ان شالله
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • هیئت محببین امام رضا(علیه السلام)اراک
  • سلام وادب، 
    امیدواریم در انتخابات پیشرو فرد اصلح...انتخاب شود.
    به امید پیروزی حق بر باطل
    منتظر حضور مکرر و مستمرتان هستیم
    یاعلی(علیه السلام)
    پاسخ:
    سلام علیکم
    انشاالله
  • محمد دنیوی زاده
  • با افتخار لینک شدید عزیز حضرت حق
  • دقیقه های انتظار
  • باسلام با دو پست به روزم: 1-فردا غدیر است! 2-سلام آقای کاندیدا«اتمام حجت با کاندیدای اصلح» و من الله التوفیق
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • انصارالزهرا
  • سلام علیکم
    عالی بود.....برقرار باشید
    باافتخار لینک شدید
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون
    http://holystyle.blog.ir/post/%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8

    لطفا بخوانید
    حزب الهی درانتخابات به چه کسی رای می دهد ؟
    پاسخ:
    عالی بود پیشنهاد می کنم دوشتان بخونن

    سلام .میلاد قمر بنی هاشم برشما مبارک باد .[گل][گل][گل][خنده]

    ابــروی هلالیت قمــــــر، تیـــغ برنده است

    این ناوک مژگان چه بلاخیزوکشنده است

    مجنون شدنم قصۀ پرپیچ وخمی داشت

    آشفتگی زلف تو دیوانـــــــه کننده است

    عشق تو قماری ست کــــه بازنده ندارد

    این اشک قیامت برسدبرگ برنده است

    انگارعلــــی آمــده درعلقمــه ،احسنت    

    جنگاوری ات مثل پدر خیره کننده است

    باید به شما رو بزنم ، درد شناسی اید

    سوگند به مردیت،غرورم شکننده است

    پاسخ:
    سلام
    مبارک
    دیشب برای انتخابم ترسیدم!!!
    توی شهر که می گشتم، خبری از ستادش نبود!!!
    ولی دور و بر ستاد بعضی ها!!! پر بود از هواداران پر شور!!!
    بی اختیار یاد 88 افتادم.
    خدایا چند بار اشتباه؟؟؟
    پاسخ:
    انشاالله خیره
    بهار رفت وخــــــزان آمـــد و شبـاب گــذشت
     
     
     
    حدیث عشــق تـو جـانـا مـرا چوخـواب گذشت
     
     
     
    اسیــرزلـف تــوگشتــــم بــه محفـــــل تـــرکا ن
     
     
     
    دلم به وصل تو خوش بود چون شهاب گذشت
     
     
     
    مـن از فـــراق تــو ای مهـــوش اهـــورائــــی
     
     
     
    بــه آب دیـــده نـوشتـــم زیـک کتـاب گــذشت
     
     
     
    فغــان ز یــار  جفــاکـار و قــــوم  کفــــرآبـاد
     
     
     
    دریـغ عمــرهــدر رفت و با غــراب گــذشت
     
     
     
    خـلیــل مــن  زتـــولا  نگــو سمــاحت  رفـت
     
     
     
    قســم بـه رشحــه کلکــم گــه صـواب گــذشت
     
     
     بـروبـه خرقــه آلــوده  باقـــری خــوش بـاش
     
     
     
    نبـود قسمت تــو آن شـــراب نـاب ،  گــذشت
     
    شعر از شاعر توانای میهن عزیزمون آقای باقری
    [گل][گل][گل]
    پاسخ:
    ممنونم
  • وحید برومند
  • سلام.....
    ان شاءالله همه مون در انتخابات ریاست جمهوری بهترین انتخاب را داشته باشیم....
    شما را با افتخار لینک کردیم........
    یاحق
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • وحید برومند
  • سلام....
    ان شاء الله مردم ما با  حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری خاری به چشم دشمنان نظام اسلامی وارد کنند و حماسه ای عظیم بیافرینند                                 ....
    شما با افتخار لینک شدید..........
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    منتظر! اگر آرمانهای قدسی تو هم به کاهش نرخ ارز وابسته شده و ضرب اهنگ قلبت با بالا و پایین شدن قیمت طلا  موزون است .. کلاهی بس گشاد بر سرت نشانده اند..برگرد و ببین کجا"تقوا و ایمانت"را به حراج گذاشتی
    پاسخ:
    عالی بود
    سلام.
    با یک کلیپ بسیار زیبا آپم....
    حتما دانلود کن...
    منتظرم...
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    هر جمعه یک پیام به امید ظهور

    بی تـو نـشـسـتم در خـیـابـان زیـر بـاران
    گـویی کـه مـجـنـون در بیـابـان زیـر بـاران

    افـتــاده نــان خشـکی از منـقـار زاغــی
    گنجشک خیسی می خورد نان زیر باران

    هـر کـس بـه قـدر روزی خـود سهـم دارد
    سهـم مـن از تـو :چشـم گـریان زیر باران

    ای کاش می شد با تو ساعتها قــدم زد 
    از راه آهـــــن تــا شـمـیـران زیــر بـــاران

    بـا طــعــنـه عـابـرهـا سـراغـت را گـرفتند
    آخـر چـه می گـفـتـم بـه آنـان زیر باران؟!

    باور کن از تو دست شستن کار من نیست
    عشق تـو می گــردد دو چــنـدان زیر باران

    وقـتـی دعـــا در زیر باران مستجــاب است
    دیـگـر چــه کـــاری بـهـتـر از آن زیــر بــاران

    پــروردگــارا در غــیـاب حـضـــرت عـــشــق 
    رعـــدی بـــزن مـــا را بــســـوزان زیـر بـاران


    اللهم عجل لولیک الفرج[گل]

  • دقیقه های انتظار
  • سلام.

    با پوستری از طرح های خودم با موضوع: امروز حماسه ی فتح خیبر است!

    به روزم.

    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • دلتنگ شقایق
  • جمعه 24 خرداد "روز خدا" بود.
    به روز هستم. یا علی
    سلام جالب بود
    دعاکنید برای اصول گراها...
    پاسخ:
    سلام
    عجل لولیک
  • هیئت محببین امام رضا(علیه السلام)اراک
  • سلام،همراه همیشگی ممنونیم که باز هم به ما سرزدید.
    حماسه ی سیاسی مردم چشم جهانیان را به خود خیره کرد.
    حیف که به خاطر نتیجه ی انتخابات، مجبوریم به فرموده ی حضرت آقا صبر انقلابی پیشه کرده و تحمل انقلابی داشته باشیم.
    اللّهم عجّل لولیّک الفرج
    منتظر حضور مستمرتان هستیم.
    یا علی (ع)  
    با کمال افتخار لینک شدید.
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    این پیروزی بزرگ را به شما تبریک می گویم
    حضور پر شکوه مردم در حمایت از جمهوری اسلامی مشتی بر دهان همه بدخواهان بود
    سلام
    ما مامور به وظیفه هستیم ، نه مامور به نتیجه
    baran313.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • دلتنگ شهدا
  • با سپاس از حضورتون
    همه گوش به فرمان ولی فقیه هستیم
    سلام
    واقعا عالی بود
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    سلام
    پیام قابل تاملی بود.. دلگرمی داد..
    پیروز باشید!
    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
  • صالح جهانی
  • امام خامنه ای:
    همواره باید شنبه‌ی پس‌از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران دیگر نامزدهای محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحریک‌آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند.۱۳۸۸/۳/۲۳
  • انصارالزهرا
  • سلام علیکم ورحمت الله
    متشکر از نظر بسیار زیباتون
    اجرکم عند الله
    یازهراس
    پاسخ:
    سلان علیک
    تشکر
  • صالح جهانی
  • با سلام
    لینک شما با افتخار اضافه گردید.

    منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما هستم
  • دقیقه های انتظار
  • بچه ها اگر شهر سقوط کرد نگران نباشید دوباره فتح می کنیم، مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند.

     

    (شهید محمد جهان آرا)

     

    امسال دیگر مثل چهارده پانزده سال پیش نیست که بسیجی ها سیاستمدار نبودند، الان شما سیاستمدار شدید، با روح و قلب و عملتون انشالله پای ولایت ایستادید. ما نمی گذاریم کسی دست از پا خطا کند. "آقا فرمودند هرکس به هرکدام از این کاندیداها رای بدهد به نظام جمهوری اسلامی رای داده است."

     در وبلاگهاتون،در سنگرهاتون این پیروزی را جشن بگیرید، مبادا از خود ضعف نشان دهید، که دشمن خارج نشین خوشحال شود.

    ســـــــــــــــــــلام
    دست شما درد نکنه
    عالی بود
    آقای هاشمی گفته :

    ایران دموکرات‌ ترین انتخابات دنیا را برگزار کرد و هیچ شبهه‌ای نمی توان به آن وارد نمود

    یعنی در سال 88 و ... انتخابات ایرات دمکرات نبود و دارای شبهه بود.
    میگم آقای هاشمی جون نه نت اگه اقای روحای رای نمیآورد و کس دیگر رای میآورد همین را میگفتید؟!


    پاسخ:
    سلام
    آی گفتی
    به این میگن دموکراسی به شرط چاقو!!!
  • بنده رو سیاه خدا
  • به روز هستم وقت کردین حتما تشریف بیارین.

    پاسخ:
    چشم
  • مقتدر مظلوم
  • سلام خدا قوت

    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    سلام برادر
    ممنون از اطلاعتون
    پاسخ:
    سلام
    بابت؟

    ما آموخته ایم به اصلح رای دهیم,حتی اگرهفتاد ودونفر باشیم,

    خداقوت

    پاسخ:
    ای ول
  • واحد آموزش بنیان مرصوص
  • سلام
     نتیجه انتخابات رو ملاحظه کردید ؟ دیدید که مردم 88و بانیانش را فراموش کردند ؛ من که فکر میکنم   نصف  این مردم حتی نمیدونند که 88 چه گذشت ؟؟
     دوستی این طورنوشته بود:
    به مالک بگویید برگردد .... به حضرت ولی عصر بگویید نیاید. عصر عصر شما نیست . مردم تحمل سختی ندارند . از عاشورا فقط سینه زنی را بلدند ، امان نامه ای که ابالفضل نگرفت مردم عاشورایی گرفتند.. آن هم در روز تولد حضرت .....
    پاسخ:
    سلام
    نتیجه خوب بود
    پیروزی ما مسلمه
    این حرفا رو قبول ندارم
    انشاالله یه پست می ذارم توش توضیح می دم
    سلام ممنون از حظورتون.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    سلام حاج آقا
    نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت
    نمیدونم چه موضعی باید بگیریم
    کاملا تو شوک ام
    الان وظیفه ما چیه؟
    پاسخ:
    سلام
    خوشحال پیروزی ما مسلم و قطعیه
    انشاالله یه پست می ذارم
  • خاک پای امام رضا ع
  • فاطمه {گل دختر}
  • سلام اپم
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    عرضی نیست ، فقط اومدیم خودتونو ببینیم.
    :)
    موید باشید
    پاسخ:
    عزیزی
    گفتمان انقلاب زنده شده...
    پاسخ:
    ای ول همینه
  • انصارالزهرا
  • سلام همسنگر
    بروزم
    منتظر حضورتانم
    پاسخ:
    سلام چشم
    سلام براد جان...
    یک سوال...
    این  عزیزى که الان به عنوان نماینده ملت انتخاب شدن کدام یک از ویژگى هاى رهبرى و ائمه  رو داشتن؟؟؟
    واى بر این ملت که دستى دستى خودشون کارى رو کردن که دشمن میخواست...
    به ما هم سر بزنین...
    خوش حال میشیم تبادل لینک داشته باشیم...
    پاسخ:
    سلام
    درسته باید به افراد توجه کرد
    اما به خط آنها هم باید توجه داشت
    جهت حرکت درست است
    سلام
    خدا قوت
    پست حکومت دینی رو بی زحمت زودتر بذارید
    باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    یه خورده طول می کشه
  • یک اخرالزمانی
  • سلااااااااام بسیار عالی استفاده بردیم
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
  • زهرا رستگار
  • http://zahra-rastegar.blog.ir/1392/03/27/siasi2

    منتظر شنیدن نظرتون هستم!
    پاسخ:
    انشاالله
  • مجنون الطلاییه
  • سلام...
    ان شالله امام عصر(ع) پشتیبان این مملکت و نظام باشه.
    آمین

    یا حسین(ع)

    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • فاطمه {گل دختر}
  • سلام
    4سال دفاع مقدس را گرامی میداریم
    خدا عاقبتمونو ختم به خیر کنه
    اصن تو خیابونا که پارتیه
    سالی که نکوست ازبهارش پیداست
    یاعلی
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    چرا ؟
    به نظر شما چه باید کرد؟
    سلام برادر جان...
    ممنون از حضورتون شما هم لینک شدین...
    پاسخ:
    سلام عزیز
    تشکر

    سلام واقعا 18میلیون نفر حرف آقا رو نفهمیدند؟؟؟؟؟؟؟؟

    18میلیون به دخالت آمریکا در کشورمون جواب مثبت دادند؟؟؟؟؟؟؟

     

    فقط انشالله هرچه زودتر امام زمان ظهور کنند

    من که واقعا نمیتونم تحمل کنم

    پاسخ:
    سلام
    اگه اینطوری بگیم بهتر نیست، الحمدلله 36 میلیون نفر به ندای رهبری لبیک گفتند و باعث عزت شدند
    36 میلیون نفر با رای خودشون تو دهن آمریکا زدند
    درسته رای من روحانی نبود
    اما ایشون اهل دخالت دادن امریکا نیست
    انشاالله زودتر
    به زودی یه پست می ذارم شاید قدری آرامش بخش باشه
  • دلتنگ شقایق
  • سلام
    به روز هستم .
    منتظر مطالب خوب و مفید شما هستم.یا علی
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • انصارالزهرا
  • lبر خامنه ای امام خوبان صلوات...

    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد و ال محمد
    انشالله به زودی با همفکری دوستان، گفتمانی پیرامون علل شکست در انتخابات و بررسی وظایف یکایک ما در این دوره در وبلاگ ارتفاع پست ایجاد خواهد شد.
    ...
    ...
    ...
    ...
    حضور شما در این گفتمان و دعوت از دوستان خود، ما را در ایجاد یک زنجیره گفتمانی بزرگ و رسیدن به نتایج انقلابی کمک خواهد کرد.
    ***************انشالله******************
    پاسخ:
    انشاالله
    سلام برادر
    مثل اینکه نظر ما تأیید نشد!
    منتظر جوابتون بودم!!!!!
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    بابا تایید کردم
    اوناش اون بالاس دیگه
    دیدی؟
    دیگه کم‌کم دارم ب خودم شک می‌کنم!!!
    نیست برادر !!!
    میگم تعداد نظرات زیاد این دردسر‌هارو هم داره ک ب ما ک رسید آسمان تپید!!
    حیف شد چه نظر نابی داده بودم، تحلیل خیلی زیبایی داشتم!!

    پاسخ:
    بزرگوار هر چی نظر به دست من رسیده همینا بوده که تایید کردم
    باور کن نرسیده
    نمی دونم چی شده؟؟
    لیاقت نداشتیم

    سلام وبلاگ اسمون تاریک با تغییر نام و ادرس به نشانی

    www .t a m n i h a . b l o g f a .com

    وبا عنوان تــــــــــمــــــــــنــــــــــیــــــــحــــــــــا انتقال پیدا کرد...

    منتظرحضورگرمتون هستیم..........

    اگه حاضر به تبادل لینک بودی یه خبری بده......

    ....یاعلی......

    پاسخ:
    سلام
    انشالله
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">