جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

خلاصه این پست برا اونا که وقت ندارن

در این پست با بیان چند تمثیل مخاطب خود را به مسیر حرکت و هدف حکومت اسلامی توجه داده ایم.

بیان کردیم که اگر ما کشوری بسیار توسعه یافته باشیم و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را نداشته باشیم اما مسیر حرکت ما غلط باشد این همه امکانات نه تنها دردی از ما دوا نخواهد کرد که خود اینها مشکل ساز خواهد بود چرا که سبب غفلت ما از اشتباه بودن مسیر می شود، با داشتن امکانات زیاد دچار این توهم می شویم که مسیر را درست آمده ایم در حالی که همه حرکت ما اشتباه بوده است اما اگر مسیر را درست طی کنیم حتی با داشتن امکانات ناچیز به سر منزل خواهیم رسید و سر از کویر ها خشک در نخواهیم آورد و....

با عرض پوزش از همه دوستان به خاطر تاخیر در گذاشتن پست جدید

مشروح این پست برا اونا که اهل دقتند در ادامه مطلب


در پست قبل به یکی از مهم ترین هدف های حکومت دینی که «نفی طاغوت» است اشاره کردیم و برای اثبات آن به آیات روایات متعددی اشاره نمودیم.

گفتیم که اگر در حکومت های طاغوتی خدمتی هم صورت بگیرد، این خدمت ارزشی نخواهد داشت و اگر با کمک نهادهای حکومت طاغوت، احقاق حقی هم صورت بگیرد، مومنین حق تصرف در حق خود را ندارد، چرا که همین احقاق حق های جزئی سبب تقویت طاغوت و عوام فریبی، توسط دستگاه حاکمه خواهد شد.

با توجه به تنوع مخاطبانی که این وب دارد برای تقریب این بحث به ذهن به دو مثال اشاره می کنم.

مثال اول را با توجه به بیاناتی از مقام معظم رهبری بیان می کنم.

مثال اول

دو اتوبوس را تصور کنید.

اتوبوس شماره یک راننده مجرب و آگاه دارد که با تمام قوانین و راه ها آشنا است.

اتوبوس شماره دو راننده ای نا آشنا به جاده و اسیر هوا و هوس دارد.

هر کدام از این اتوبوس ها دارای خصوصیاتی است که به خصوصیات هر کدام به صورت جداگانه اشاره می کنم.

برخی از مسافران اتوبوس شماره یک، بی فرهنگ و بی سواد هستند، برخی از آنها به سادگی فریب می خورند، برخی به شدت کم کارند و روحیه دیگران را تضعیف می کنند، برخی وابسته اند و خیانت می کنند برخی معتادند و... اما راننده اتوبوس راننده ای سالم و آگاه است، راننده که با تمام وجود با جاده توجه دارد و ذره ای برای هوا و هوس خود رانندگی نمی کند. البته در همین اتوبوس کسانی هستند که با تمام وجود از این راننده و مسیر حرکت اتوبوس حمایت می کنند.

برخی از شیشه های اتوبوس شکسته است و برخی صندلی ها پاره شده است.

اما در اتوبوس شماره دو فضا بسیار متفاوت است، مسافران بسیار مؤدب، قانون گرا، منظم، پر کار، وفادار به راننده و... هستند، ولی راننده اتوبوس انسانی ناآگاه و اسیر هواهای نفسانی است، راننده ای که مسیر را نمی شناسد ولی فضای اتوبوس را به گونه ای طراحی کرده است که کمتر از «مسیر» اتوبوس سوال می کند.

پنجره های سالم، هوای بسیار مطبوع و صندلی های راحت دارد.

آنچه در این مثال توجه به آن لازم است تفکیک بین «فضای اتوبوس»، «مسیر حرکت» و «آگاهی راننده» است.

درست است در اتوبوس شماره یک، فضا زیاد خوب نیست، اما مسیر حرکت درست است و مسافران به مقصد خود خواهند رسید.

ولی مسافران اتوبوس شماره دو، سر از کویر و شوره زار در خواهند آورد، درست است که در طول مسیر به آنها امکاناتی را داده اند و بهترین آب و نان را خورده اند اما در نهایت سر از کویر در خواهند آورد، که سرنوشتی جز هلاکت نخواهند  داشت.

بر فرض اینکه کوتاه بیاییم و اشکالات را به حکومت اسلامی وارد بدانیم(در پست ها بعد خواهیم گفت که وضعیت امروز مملکت ما از بسیار از کشورهای دیگر حتی کشورهای اروپایی بهتر است) یعنی بگوییم، اگر شما راست بگویید و وضعیت داخلی اتوبوس ما از اتوبوس کشورهای دیگر بدتر باشد! باز هم اشکال شما غیر منطقی خواهد بود ، به دلیل اینکه شما با بیان ضعف های فضای اتوبوس نمی توانید راننده و مسیر حرکت را زیر سوال ببرید!

آنچه از آمار اعتیاد ، دزدی و... بیان می­کنند همه بیان وضعیت داخل اتوبوس است اما با کدام استدلال منطقی می توان نتیجه گرفت که راننده مسیر و هدف را اشتباه می رود؟

این یک مغالطه است که ما با بیان ضعف ها ، اصل حکومت اسلامی که مسیر حرکت ما است را ، زیر سوال ببریم.

ما مسیر را اشتباه نیامده ایم ، مسیر ما صد در صد درست است ، و علت اینکه درست آمده­ایم، چون راننده خُبره و آگاه داشته ایم، راننده ای که مسیر را به درستی می شناخت، راننده که ما را به سلامت از همه پیچ ها تند عبور داده است و اجازه نداده مسیر انقلاب منحرف بشود.

باید توجه داشت که در طول مسیر حرکت ما ، هم پیچ ها تند و طبیعی وجود داشته است، هم خرابکاری های معاندین، و هم خیانت خود فروختگان داخل اتوبوس، و تو می بینی با این سه مانع چگونه مبارزه شده است و این اتوبوس سالم به این مرحله رسیده است.

در مراحلی با مشکلات و بلایای طبیعی مواجه بودیم، و در دوره ای با ، جنگ و تحریم های به اصطلاح فلج کننده روبه رو بوده ایم و این ولی فقیه بوده است که ما را سالم به این مرحله رسانده است.

در تاریخ معاصر ما شاهد بوده ای که بنی صدر چگونه خیانت کرد و بعد کارگزاران به اصطلاح سازندگی چگونه اقتصاد را در دست گرفتند و بعد از آن دولت اصلاحات چگونه برای تغییر مسیر این اتوبوس تلاش کرد و بعد از آن با فتنه 88 روبه رو شدیم و پدیده تکراری و نوظهوری به نام جریان انحرافی در همین راستا اختلال ایجاد می کردند.

و باز هم تو شاهدی که برخی در همین اتوبوس با تمام قوا تلاش می­کنند تا فضای یاس و نا امیدی را حاکم کنند، تا با اعتراضات سازماندهی شده داخلی بتوانند مسیر حرکت اتوبوس را تغییر دهند.

مسیر حرکت ما به سمت شهری است که در آن شهر عدالت، استقلال، آزادی، و عبودیت حضرت حق است.

حضرت امام بارها و بارها در یک کلمه کلیدی مسیر حرکت و هدف ما را روشن فرموداند و فرمودند هدف حکومت اسلامی «توحید» است.

جامعه توحیدی هدف تشکیل حکومت اسلامی است.

باید توجه داشت که ما مدعی نیستیم که خودمان می توانیم جامعه توحیدی را پیاده کنیم، بلکه شعار ما این است که ما جهت حرکتمان به این سمت است ولی محقق شدن آن به طور کامل به دست امام معصوم است اما این عجز نباید سبب شود تا ما مسیر حرکت خود را عوض کنیم و با راضی شدن به تزئینات جزئی در داخل اتوبوس و با در اختیار گرفتن امکاناتی حاضر شویم تا مسیر حرکت خود را عوض کنیم.

امروزه مسیری که دشمن برای ما ترسیم می کند، انحرافش بسیار روشن و واضح است. مسیری که با بحران های اقتصادی، فرهنگی، جنسی، سیاسی و... دسته پنجه نرم می کند. مسیری که امروز باتلاقی بودن آن را شاهد هستیم.

شاید اگر 20 سال پیش این سخنان را می گفتیم ما را با آرمانگرایی، تخیل  و... محکوم می کردند ولی امروز دیگر این یک شعار نیست و اهل دقت با هر گرایشی این باتلاق را می بینند و شاهد آن هستند.

آنچه مغالطه را آشکار می کند این است که نمی توان با نقد فضای داخل اتوبوس، مسیر و هدف و شیوه رانندگی راننده را به نقد کشید. ما منکر اشکالات داخل نظام نیستیم ولی این بدین معنا نیست که حکومت دینی مسیر و هدف را اشتباه آمده است.

مثال دو

در همین زمینه می توان از مثال های دیگر هم بهره جست مانند، حرکت رودخانه ای که مسیر بسیار سخت و پر پیچ خمی را طی می کند. از دره های بسیار گودی عبور می کند و در آخر به دریای بی کران و خروشان می ریزد.

اگر آب این رودخانه گل آلود هم باشد وقتی که به دریا رسید زلال خواهد شد و تمام آلودگی های آن از بین خواهد رفت چون مسیر را درست آمده بود.

اما اگر همین رودخانه بهترین آب را داشت. آبی زلال و شیرین که از چشمه های پاک جاری شده بود؛

اما مسیر حرکت آن به جای دریا به سوی مرداب بود، سرنوشت همین آب زلال، لجن ها و باطلاق هایی می شد که محل زندگی قورباغه ها و انگل ها بود.

با این مثال ها متوجه می شویم که مسیر حرکت از همه چیز مهم تر است، اگر مسیر حرکت درست و صحیح باشد حتی اگر بار ما، لجن ها باشد در آخر به زلالی و شفافیت خواهیم رسید اما اگر مسیر حرکت غلط باشد و ما بهترین سرمایه ها را هم داشته باشیم، و زلال ترین آب ها و امکانات برای ما فراهم شود، ولی در آخر همین زلال ها لجن هایی می شوند که بو تعفن آن تا کیلومتر ها دیگران را آزرده خواهد نمود.

یکی از بزرگترین نعمت های حکومت اسلامی در ایران که تحت لوای ولایت فقیه پیاده می شود این است که با تمسک به وحی و مفسران آن مسیر حرکت را به درستی طی می کنیم.

درست است که در داخل مشکلات داریم اما مسیر را غلط نیامده ایم. در حالی که دشمنان با تمام وجود می کوشند تا به ما تلقین کنند که شما مسیر را اشتباه رفته اید، آنها می خواهند ما را دچار این واقع پنداری کنند که همه این مشکلات به دلیل انتخاب این مسیر است. در حالی که ما با ایمان و انس با وحی می یابیم که مبارزه با طاغوت ها شاخصه بسیار خوبی است که ما تا امروز مسیر را اشتباه نیامده ایم.

کسانی که با نوجوانان سر و کار دارند می توانند با این مثال ها و توضیحات تکمیلی آن، ریشه های باور و اعتقاد به حکومت دینی را در دل مخاطبین خود بنشانند البته برای اجرا باید شیوه های جذاب و کارآمدی را انتخاب نمود.(کسانی که مایل باشند می توانیم در این مورد بحث تکمیلی تر را بیان نماییم)

در پایان لازم است به برخی از آیاتی که در تبیین این نظریه از آنها بهره مند شده ام، اشاره کنم تا پشتوانه مثال های ما روشن تر شود.

حکومت هایی که در مسیر طاغوت باشند به سرانجام نخواهند رسید. آیات آن عبارتند از؛

در سوره «ص» آیه 55 می فرماید « وَ إِنَّ لِلطَّاغینَ لَشَرَّ مَآب » برای طاغیان بدترین بازگشتگاه وجود دارد. یعنی سرنوشت آنها سرنوشت بسیار بدی خواهد بود.

آیه دیگر در مورد غرق شدن ال فرعون است که در آیه 50 سوره بقره به آن اشاره کرده است و می فرماید: ْ وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُون

سرنوشت سوار شدن به اتوبوس طاغوتیان و فرعون ها این شد که آنها را در رود نیل غرق کردیم.

در حالی که بنی اسرائیل در آن مدتی که در مصر بودند بدترین شرایط را داشتند اما چون تحت لوای ولایت حضرت موسی علیه السلام بودند و بر آن صبر کردند نتیجه این شد که آنها به سلامت از رود نیل عبور کردند اما فرعونیان که در شرایط بسیار بهتری بودند سرانجام با رانندگی فرعون همگی به هلاکت رسیدند( در آیات 136 سوره اعراف، 54 انفال، 103 اسراء، 66 شعر اء،  به همین مساله اشاره شده است).

نمونه دیگر در آیه 64 سوره اعراف است که خداوند به سرنوشت کسانی اشاره می کند که به ولایت حضرت نوح علیه اسلام تن ندادند و سرانجام همگی غرق شدن ولی کسانی که تحت لوای حضرت نوح بودند با همه مشکلات و سختی ها نجات پیدا کردند.« فَکَذَّبُوهُ فَأَنْجَیْناهُ وَ الَّذینَ مَعَهُ فِی الْفُلْکِ وَ أَغْرَقْنَا الَّذینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا إِنَّهُمْ کانُوا قَوْماً عَمین‏»

در آیات 73 یونس، 37 و 43 هود،  23 مومنون، 37 فرقان، 120 شعراء به همین مساله اشاره کرده است.

نمونه دیگر آیه 40 سوره عنکبوت است که خداوند می فرماید« فَکُلاًّ أَخَذْنا بِذَنْبِهِ فَمِنْهُمْ مَنْ أَرْسَلْنا عَلَیْهِ حاصِباً وَ مِنْهُمْ مَنْ أَخَذَتْهُ الصَّیْحَةُ وَ مِنْهُمْ مَنْ خَسَفْنا بِهِ الْأَرْضَ وَ مِنْهُمْ مَنْ أَغْرَقْنا وَ ما کانَ اللَّهُ لِیَظْلِمَهُمْ وَ لکِنْ کانُوا أَنْفُسَهُمْ یَظْلِمُون‏ »

پس ما هر یک از این امت‏ها را به گناهشان بگرفتیم، بعضى از آنان را با سنگریزه و بعضى را با صیحه بگرفتیم، بعضى دیگر را در زمین فرو بردیم و بعضى را غرق کردیم و خداوند هرگز به ایشان ظلم نمى‏کرد و لیکن خودشان به خود ظلم کردند(ترجمه المیزان)

زیبا بودن اتوبوس و بهره مندی از امکانات بیشتر دلیل بر درستی مسیر نیست. آیاتی که به این نکته اشاره دارند؛

خداوند در آیات دیگر از سوره آل عمران و انعام می فرماید اینکه اتوبوس کافران بهتر است و از امکانات بیشتری برخوردار است گمان نکنند این به سود آنها است، بلکه این به ضرر آنها خواهد بود چرا که مسیر حرکت آنها اشتباه است و اگر مسیر حرکت تو غلط باشد و تو از بهترین امکانات برخوردار باشی سودی به حال تو نخواهد داشت.

« وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ »(178 آل عمران)

و البته آنان که براه کفر رفتند، گمان نکنند که مهلتى که ما به آنها مى‏دهیم، به حال آنها بهتر خواهد بود، بلکه مهلت مى‏دهیم براى امتحان تا بر سرکشى و طغیان خود بیفزایند و آنان را عذابى رسد که به آن سخت خوار و ذلیل شوند(ترجمه المیزان)

فَلَمَّا نَسُوا ما ذُکِّرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَیْهِمْ أَبْوابَ کُلِّ شَیْ‏ءٍ حَتَّى إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ (44 انعام )

پس وقتى عذاب ما را به کلى از یاد بردند درهاى همه لذائذ مادى را به روى‏شان گشودیم و وقتى سرگرم و شادمان به آن شدند بناگاه گرفتیمشان، پس آن گاه ایشان فرومانده و خاموشانند(ترجمه المیزان)

آیات دیگری نیز به همین مساله اشاره می کند مانند: 32 رعد، 44 و 48 حج،  25 محمد .

خداوند در دو آیه دیگر از آیات قرآن به پیامبر و مومنان دستور می دهد که به امکانات اتوبوس آنها چشم نینداز که آنها امکانات بیشتر دارند و ما امکانات کمتر، بدان گرچه آنها امکانات بیشتری دارند اما شما  مسیر درستی را برای حرکت انتخاب نموده اید.

لا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلى‏ ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ وَ لا تَحْزَنْ عَلَیْهِمْ وَ اخْفِضْ جَناحَکَ لِلْمُؤْمِنین‏(88 حجر)

دیدگان خویش را به آن چیزهایى که نصیب دسته‏هایى از ایشان کردیم میفکن و بخاطر آنچه آنها دارند غم مخور و به مؤمنان نرم‏خویى کن‏(ترجمه المیزان)

وَ لا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلى‏ ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَیاةِ الدُّنْیا لِنَفْتِنَهُمْ فیهِ وَ رِزْقُ رَبِّکَ خَیْرٌ وَ أَبْقى‏(131 طه)

دیدگان خویش را به آن چیزهایى که رونق زندگى دنیا است و بعضى از دسته‏هاى آدمیان را از آن بهره داده‏ایم تا در باره آن عذابشان کنیم نگران و خیره مساز که روزى پروردگارت بهتر و پایدارتر است(ترجمه المیزان)

ادامه دارد

  • محمد جواد ابراهیمی

نظرات  (۹۵)

سلام داداش
با افتخار لینک شدید.
یاعلی
پاسخ:
سلام
ممنونم لطف کردید
  • محمد علیزاده
  • کار قشنگی
    موفق باشید
    پاسخ:
    ممنونم
  • ساندیس خور نظام
  • سلام عزیزم
    خوبی شما
    ببخشید باید بنده خدمت میرسیدم برای عرض تسلیت
    بگزارید به حساب بی ادبیمان !

    پاسخ:
    سلام علیک
    بزرگوارید
    آقایی
    سلام
    ممنون بابت پست زیبا و مثال های بسیار دقیقتان.واقعا در بحث ها کاربردی ست.
     این نکته برایم خیلی جالب است که اگر رود خیلی صاف و زلال نباشد ولی مسیرش درست باشد وقتی به دریا رسید آلودگی هایش از بین می رود.
    به امید ظهور حضرتش.
    پاسخ:
    سلام
    خواهش
    الحمدلله
    سلام 
    با افتخار لینک شدید
    موق باشید
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم

    سلام
    خدا پدر تان را غریق دریای بیکران رحمتش گرداند.
     ان شا الله
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    خدا رفتگان شما را هم رحمت کند
    با سلام
    با پست جدید خوشحالمان کردید
    منتظر شنیدن مطالبی که باعث جذب نوجوان و جوان در این مسائل می شود هستیم ؛ مشتاقانه
    حتی برای قشر دانشجو
    برحذر باشید!برحذر! سوگند به خدا! خداوند چنان ( از روی رحمانیت ) معاصی را می پوشاند که گویی انها را بخشیده است
    امام علی (ع)
    با پستی جدید به روزیم
    یا مهدی (عج)
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    چشم
    سلام
    ببخشید دیر خدمت رسیدم برا عرض تسلیت . خدا پدر بزرگوارتون رو رحمت کنه . شفاعت حضرت زهرا شامل حالشون بشه و در بهشت خدا ساکن بشن . التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    بزرگوارید
    ممنون از لطفتون
    انشاالله
    سلام
    ضمن تسلیت ایام فاطمیه و درگذشت پدر گرامیتون...
    باید تشکر کنم از اینکه هوای ما تنبل ها رو هم دارید.
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    عزاداری ها قبول
    بزرگوارید

    می رسد نان شب ما از نوای فاطمه

    آمدیم اصلا در این دنیا برای فاطمه

    مدح او را باید از پیغمبر و حیدر شنید

    ما کجا و گفتن از حال و هوای فاطمه

    حک شده با خط حیدر روی درهای بهشت

    اولویت هست اینجا با گدای فاطمه

    اشهد انَّ علی ... را هر که گوید در اذان

    می شود وارد به جمع بچه های فاطمه

    هر چه نعمت می رسد بر ما یکی از این دوتاست:

    یا دعای فاطمه یا که وفای فاطمه

    قبل ابراز نیازم حاجتم را می دهد

    تا که می خوانم خدایم را : خدای فاطمه!

    حق او با گریه تنها نمی گردد ادا

    پیر کن ما را خدایا در عزای فاطمه

    می زنم بوسه به دست آن که در روز الست

    زلف من را زد گره با سرجدای فاطمه

    پاسخ:
    ممنون
  • بال های گمشده
  • سلام بر شما.
    به نظر من مبارزه با طاغوتیان و به خصوص ظالمان ملزم قبول سختی هایی است.
    من در نظرات پیش هم این نکته را ذکر کردم.
    اگر یک انسان عاشق به دست آوردن افتخار شهادت باشد خوب مطمئنا از لذائذ دنیوی چشم پوشیده
    اگر یک کسی دوست دارد در کنکور فی المثال رتبه خوبی بیاورد از تفریحاتش گذشته.
    مبارزه آن هم با ظلم سرانجامی دارد که شیرینی اش پایدار است نه فنا پذیر و غافل کننده از خدا.
    همین کسانی که حکومت های آنچنانی دارند خداوند آگاه است از استعمار چه کشورهایی مانند آفریقا و .... بوده.
    بسیار عالی اصل را در بطن مثال ها شرح دادید.
    به امید دولت حقه ی او.


    پاسخ:
    سلام
    تحلیل درست و جالبی داشتید
    هممون می دونیم شهید زنده است و به انقلابی که به ثمر رسونده, سر میزنه و مدام اونو از گزند خطرات و تهدیدات حفظ میکنه.
    حالا تصور کنیم یا یکی از شهدا بتونیم رابطه دوستی - عاطفی برقرار کنیم....
    فکر می کنین چه اتفاقی میفته !؟................


    سلام با ادامه مطلب بالا  بروزم.تشریف بیارید

    ان شاالله که روح داداشتون هم شاد باشه.خدا رحمتش کنه
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    روح داداشم؟؟!!
  • بال های گمشده
  • سلام بر شما.

    من و شما و انسان های امروز و عصر تکنولوژی به دین و ایمان نیازمندیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظر شماچیست؟؟؟؟؟

    در پست ((دین و انسان امروز)) در منکران نور

    منتظر حضور و نظر خردمندانه شما می مانیم
    پاسخ:
    سلام
    چشم
  • ساندیس خور نظام
  • سلام
    بیا طرف ما
    پاسخ:
    سلام
    باشه
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • دلم به عشق وصل تو خمار شد نیامدی
    و آسمان شهر ما غبار شد نیامدی

    غروب خستة دلم چه شد طلوع روشن
    و ماه هم در آسمان چه تار شد نیامدی

    امیر بی‌قرینه‌ام کجاست روز وصل تو
    و دل بدون عشق، تار و مار شد نیامدی

    کلام ناب مرتضی چه دیر شد ظهور تو
    و روز هجر، بی‌شعار شد نیامدی

    سلام صبح فاطمه به آن دو چشم مست تو
    و دوری‌ات بلند مثل روزگار شد نیامدی

    سلام .. به روزم و منتظر حضورتون [لبخند]
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام اخوی حالت چطوره خوبی؟ درگذشت پدرتون رو تسلیت عرض میکنم شرمنده نشد خدمت برسیم البته من دیر خبر دار شدم هر چی زنگ زدم خونه هم جواب ندادین به هر حال ان شاأالله خدا ایشون رو با اولیا محشور کنه. راستی ببین سلب توفیق رو !!! هر چی زنگ میزنم گوشی جواب نمی دی حالا هم که اومدم قم شما از قم رفتی!! ببین اگه میخوای به چهره یه مسلوب التوفیق نگاه کنی به عکسای من نگاه کن !!!. ما اومدیم برا تولد سید علی تا آخر هفته بعد قم هستیم دعا کنید خدا به ما توفیق زیارتتون رو عنایت کنه. یا علی
    پاسخ:
    سلام عزیز
    خوبی؟
    انشاالله که سید علی هم به سلامتی دنیا بیاد
    راستی نتن چظوره؟
    شنیدم خیلی شر و شیطون شده؟
    باعث شرمندگی شد که موفق به دیدار نشدیم
    راستش رو بخوای بیشتر وقتا منزل مادر بودیم
    بعد از رحلت ابوی کمی مشکلات بود
    انشاالله حل خواهد شد
    بازم شرمنده
    انشاالله شما و سید علی رو باهم زیارت کنیم

    سلام

    با دیدن این پست وخواندنش اون هم بعداز این همه  مدت خیلی خوشحال شدیم!

    ما هم به روز شده ایم فرصت کردید تشریف بیاورید.

    پاسخ:
    سلام
    الحمدلله
    چشم
    آقا تسلیت!غم آخرتون باشه...
    پاسخ:
    ممنون
  • روایت شیدایی
  • با سلام و عرض تسلیت
    استفاده کردیم
    ممنون از حضورتون
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    سلاام بسیاااااااار عاااالی خیلی مثالها وتوضیحات خوبی دادید واقعالذت بردم  ....امیدوارم موفق وپیروز باشید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    الحمدلله
    همچنین

    با عرض سلام و احترام:

    خدا خیرت دهد که همیشه هنر نمایی قلم توانایت مفید و سودمند است.

    اجرکم عندالله

    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون از لطفتون
    همچنین
    سلام ماشالله این همه زحمت می کشید به وبلاگ ما می ایید به دو پست جدید بنده دست نوشته ی خودم نظر دهید ...
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    سلام بله همینطوره قبل از شروع هر کاری باید تقوا اخلاص و درستکاری در پیش گیریم .وگرنه هیچ وقت به مقصد نخواهیم رسید . باید در راستای حرکت به مقصد، مقرراتی را رعایت کنیم تا بتوانیم با سعادت و خوشبختی به مقصد برسیم ....
    البته این پستتون یه جورایی نزدیک به پست بنده است که نوشته ام از هر دستی بدی از همون دست میگیری
    پاسخ:
    سلام
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    هی روزگار
    سلام
    استفاده کردیم.ممنون
    فقط اگر ممکنه برای اثبات درست بودن مسیر دلایل بیشتری بیارید
    پاسخ:
    سلام
    تعداد دلایل مهم نیست قوت آنها مهم است
    چه دلیلی قوی تر از آیات قرآن
    انشاالله در پست های بعدی
  • فدایی سید علی
  • سلام بسیار عالی بود....
    پاسخ:
    سلام
    ممنون

    سلام

    برادر مطلب خوبی بود

    امیدوارم خواننده های سایتتون حوصله خوندن داشته باشن

    بازم بروز شدید خبرم کنید

    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
    چشم اما چه جوری؟ با کدوم آدرس؟
    احسنت بر شما مطالب خوبی گذاشتید استفاده کردیم

    اعراب با ما چه کردند...
    مطلبی که به احتمال زیاد  شما در فضای مجازی به آن برخورده‌اید:
    اعراب به ما آموختند که آنچه را که می‌خوریم «غذا» بنامیم و حال آنکه در زبان عربی غذا به «پس آب شتر» گفته می‌شود. اعراب به ما آموختند که برای شمارش جمعیّتمان کلمه‌ی «نفر» را استفاده کنیم و حال آنکه در زبان عربی حیوان را با این کلمه می‌شمارند...

    http://sandiskhor.blog.ir/post/258
    ----------------------------------------------------------------
    امام خمینی معصوم نبود و اشتباه هم داشت + دانلود

    پاسخ:
    سلام
    لغت نامه العین که یکی از قدیمی ترین لغت نامه ها است را نگاه کردم در آنجا هم به معنای طعام آمده است(غذو: الغذاء: الطعام و الشراب و اللبن، جلد 4 ص 439)
    و این اشکال به هیچ وجه وارد نیست به دلیل اینکه خود عرب ها هم از این واژه برای خوراک استفاده می کنند
    عمر انسان ارزشش خیلی بیشتر از این حرف ها است دشمن به جاهای حساس تری حمله کرده حالا ما گیر دادیم به دو تا واژه
    بر فرض که درست خب حالا که چی؟

    سلام..ممنون از حضورت

    حیلی زیبا بود

    پاسخ:
    سلام
    خواهش
    سلام.
    بسیار ممنون.
    من این دلایل رو باجون و دل میپذیرم حتی اگه دلیلی هم پیدا نکنم به درستی مسیر انقلاب ایمان دارم بنا به پشتوانه اش.ولی بزرگترهایی که اطرافم هستند این دلایل رو نمیپذیرند و میگن چرا از ابتدا ی امامت امام علی (علیه السلام)رهبران اسلام محکوم به سکوت هستند؟و آشکارا مبارزه نمیکنند؟وجلوی اینهمه ظلمو نمیگیرند؟وسوالی که در این دهه فاطمیه از جوون و پیر شنیدم این بوده که حضرت علی که در خیبر رو بلند میکنند چرا میگذارند همسرشون رو شهید کنند و بعد هم باهاشون مقابله ای نمیکنند؟ودلیلی غیر از اینکه (در ان زمان مصلحت اینچنین بوده)میخوان.اگه میشه پاسخ بدید.ممنون
    یاعلی(علیه السلام)
    پاسخ:
    سلام
    در مورد اینکه چرا حضرت امیر سکوت کرد دلایل متعددی وجود دارد که مهم ترین آنها این است که مردم او را یاری نکردند اما وقتی همین مردم او را یاری کردند حضرت تشکیل حکومت داد
    اما اینکه چرا همسرشان شهید شد به دلیل کوتاهی مردم بود این خیانت فقط با شهادت حضرت زهرا نشان داده می شد
    مهمتر از همه اینکه هدف اولیه حضرت امیر گرفتن قدرت به هر بهائی نبود
    بله حضرت می توانست قدرت را در دست بگیرد اما به چه بهائی؟
    بعد از آنکه حضرت از دنیا می رفت آیا دیگر اسمی از اسلام واقعی باقی می ماند؟
    حضرت برای باقی ماندن دین سکوت کردند
    سلام
    از سایت شما بازدید به عمل آمد.
    پاسخ:
    سلام
    چه جالب!
    آقا از این نواهای خوشکل که برا وبلاگتون میذارید برا مبشران هم بذارید!لطفا
    پاسخ:
    کدوم نواها؟؟
    فقط وب مبشران نوا داره
    آقا اگه میخواید مردم بخندن نظر قبلی منو تایید کنید!همزمان هم اینجا بودم هم مبشران فکر کردم صدا مال وبلاگ شماست!بس که نابغه م!اشکال نداره به سوتی من بخندید!شاد کردن دل مومن ثواب داره
    پاسخ:
    اتفاقا بعد از جواب دادن و تاییدش این نظر را دیدم
    پس برش نداشتم تا بقیه شاد بشن!!! نابغه!
    سلام
    ممنون از دعوتتون
    پست جالب و جذابى گذاشتید
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    سلام
    این رو که قبلا خونده بودیم !!!
    پاسخ:
    سلام
    اِ
    سلام
    هر چند که زمان گذشت و روزگار ما را با خود برده است اما درگذشت پدر عزیزتان را تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که خداوند به شما صیر عنایت بفرماید.
    ما را در غم خود شریک بدانید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    بقاء عمر پر برکت شما باشه عزیز

    سلام بزرگوار . سپاس از حضور پر برکتتان 
    پاسخ:
    سلام
    خواهش
    در مورد اصلاح کلمات هم متوجه ایراد نشدم


    سلام...
    خدا قوت...
    ممنون از حضورتون
    پست زیبایی داشتید
    [گل]

    دعوتید :
    -------------------------------------------------
    .:: "زیارت جامعه کبیره به همراه صوت و متن زیارت به دو زبان"" ::.
    http://www.mazloum.ir/post/928

    .:: "کد نوای سخنرانی آنلاین مقام معظم رهبری در سال 92"" ::.
    http://mazloum.ir/page/rahbar
    -------------------------------------------------
    [گل]

    منتظریم...
    یا علی
    تبادل لینک 12 گانه :http://directory.blogfa.com/ حتما شرکت کنید
    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید چشم
    سلام ممنون ب خاطر پست زیباتون!
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • خسته ازدست سپهربلاگ
  • سلام چه قدرخوبه که وب جنبش توسپهربلاگ نیست....

    ما که ازدست این سپهربلاگ همیشه خراب سربه بیابون گذاشتیم........

    پاسخ:
    سلام
    اگر ایمیل بفرمایید دعوت می کنیم بیایید بیان
  • ابراهیم دلشاد تنیانی
  • سلام و خدا قوت هم صراط؟
    و سلام بر شما رفیق شفیق و قدیمی ما؟
    موجب امتنان و مباهات است که مشرف شدید ممنون استفاده تامه و کامل شد
    من هم بروزم
    پاسخ:
    سلام
    بزرگوارید
    چشم
  • حامد حمایت کار
  • سلام 
    بسیار زیبا بود 
    چند سوال مطرح است؟
    چند تا از این مسائل و خطوط در قرآن هست که از محکمات و اصول نقشه دین محسوب می شود؟
    آیا ما نیاز به در آوردن همه این خطوط در حد توان نداریم تا اینکه کل دین را به یکباره با هم بشناسیم ؟
    آیا آن موقع اولویت ها و اهم و مهم ها بهتر مشخص نمی شوند؟
    آیا آن وقت عرضه روایات به قرآن معنی پیدا نمی کند؟
    اینها چیزهایی است که ذهنم را به خود مشغول کرده اما هنوز کسی یا چیزی را ندیده ام که این همه را با هم داشته باشد یعنی یک نقشه جامع از دین داشته باشد.
    فکر می کنم امام و آقا از آن جمله اند اما در مقام پیاده سازی متون و در آوردن نقشه جامع هنوز کاری نشده است.
    حرکت ها جزیره ای و با مقتضیات زمان صورت می گیرد.


    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    اگر بخواهیم ریشه ای بحث کنیم باید بگوید هر کجا که مورد قلمرو دین باشد در همه آنها نیاز به محکمات مخصوص به خودش داریم پس هر حرکتی و پدیده ای اصول خاص حاکم بر خود را دارد
    اما مهم ترین حرکت چیست؟ و اصول حاکم بر آن کدام است؟
    مهم ترین حرکت حاکمیت دین است و اصول حاکم بر آن با توجه به ایات قرآن 1- عبودیت خداوند 2- اجتناب از طاغوت
    به نکته خوبی اشاره کردید حرکت های جزیره ای
    حرف درستی است و همان طور که خودتان اشاره کردید تنها چیزی که ما را از جزیره شدن نجات می دهد ولایت است
    علت اینکه امام و حضرت آقا اینگونه اند برای این است که آنها قبل از هر چیز با ولایت به معنای حاکمیت دین پیوند خورده اند و همین پیوند مصداق چون که صد آمد نود هم پیش ماست می شود
    این ولایت بود که به ما امکان چنین برداشت هایی از قرآن را داد
    کل دین ولایت است
    با توجه به احادیث آنچه که قبل از هر چیز بر ما لازم است شناخت ولایت است اگر آن را شناختیم همه را داریم اما اگر فقط کار عرفانی و سیرو سلوک کردیم فقط همان سیروسلوک را داریم اگر فقه کار کردیم فقط همان را داریم و... اما اگر با ولایت به معنای حاکمیت دین پیوند بخوریم همه را داریم
    اما یه روایت جالب
    ْ دَاوُدَ بْنِ کَثِیرٍ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنْتُمُ الصَّلَاةُ فِی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَنْتُمُ الزَّکَاةُ وَ أَنْتُمُ الْحَجُّ فَقَالَ یَا دَاوُدَ نَحْنُ
     الصَّلَاةُ فِی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ نَحْنُ الزَّکَاةُ «2» وَ نَحْنُ الصِّیَامُ وَ نَحْنُ الْحَجُّ وَ نَحْنُ الشَّهْرُ الْحَرَامُ وَ نَحْنُ الْبَلَدُ الْحَرَامُ
    وَ نَحْنُ کَعْبَةُ اللَّهِ وَ نَحْنُ قِبْلَةُ اللَّهِ وَ نَحْنُ وَجْهُ اللَّهِ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى فَأَیْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ «3» وَ نَحْنُ الْآیَاتُ وَ نَحْنُ
    الْبَیِّنَاتُ وَ عَدُوُّنَا فِی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ الْفَحْشَاءُ وَ الْمُنْکَرُ وَ الْبَغْیُ وَ الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ وَ الْأَنْصَابُ وَ الْأَزْلَامُ وَ الْأَصْنَامُ
    وَ الْأَوْثَانُ وَ الْجِبْتُ وَ الطَّاغُوتُ وَ الْمَیْتَةُ وَ الدَّمُ وَ لَحْمُ الْخِنْزِیرِ یَا دَاوُدُ إِنَّ اللَّهَ خَلَقَنَا فَأَکْرَمَ خَلْقَنَا وَ فَضَّلَنَا وَ جَعَلَنَا أُمَنَاءَهُ
    وَ حَفَظَتَهُ وَ خُزَّانَهُ عَلَى مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِی الْأَرْضِ وَ جَعَلَ لَنَا أَضْدَاداً وَ أَعْدَاءً فَسَمَّانَا فِی کِتَابِهِ وَ کَنَّى عَنْ
     أَسْمَائِنَا بِأَحْسَنِ الْأَسْمَاءِ وَ أَحَبِّهَا إِلَیْهِ وَ سَمَّى أَضْدَادَنَا وَ أَعْدَاءَنَا فِی کِتَابِهِ وَ کَنَّى عَنْ أَسْمَائِهِمْ وَ ضَرَبَ لَهُمُ الْأَمْثَالَ
    فِی کِتَابِهِ فِی أَبْغَضِ الْأَسْمَاءِ إِلَیْهِ وَ إِلَى عِبَادِهِ الْمُتَّقِین‏(بحار جلد 24 صفحه 303)
    ترجمه:
     داود بن کثیر گفت بحضرت صادق علیه السّلام گفتم شما در قرآن نماز هستید و شما زکات و حج هستید؟
    فرمود داود ما در قرآن نماز و زکات، روزه، حج، ماه حرام و شهر حرام و کعبه‏ و قبله و وجه اللَّه هستیم.
    خداوند فرموده: فَأَیْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ ما آیات و بینات هستیم و دشمن ما در قرآن فحشاء و منکر یعنى خمر، میسر، انصاب، ازلام اصنام، اوثان جبت طاغوت مردار خون لحم خنزیرند.
    خداوند ما را آفرید و بما امتیاز بخشید ما را امناء و نگهبانان و خزینه داران آسمانها و زمین قرار داد براى ما دشمنان و مخالفین قرار داد ما را در کتاب خود نام برد و از نامهاى ما به بهترین چیزها که دوست داشت کنایه آورد دشمنان و مخالفین ما را نیز در کتاب خود بکنایه نام برد بنام‏هاى بدترین چیزها در نزد خود و بندگان پرهیزگار.(ترجمه موسی خسروی)


  • پاتوق عمارها - ثامن گرافیک
  • سلام علیکم
    احوال شما
    جایگاه شورای اسلامی شهر چیست؟؟
    شما پاسخ بدید
    ..........
    ""  همه هوشیار باشیم بروزم  ""
    به ما هم سری بزنید
    منتظر حضور گرمتون هستیم

    ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞,ּּּּּ ּ ּ ּ ּ \____________________
    ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞,ּ ּ ּ ּ ּ ּ \¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ֹֹ\
    ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּּ۞۞,ּּּ ּ ּ \ لبیک یا خامنه ای
    ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּּ ּ ּּ۞۞ـּ ּ ּ ּ\__________________̲̲/_̲
    ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    ּ ּ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ\
    ּ ـ۞۞ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ּ ـ۞۞ּ ּ \ּ ּ ּ ۞۞
    ּ ۞۞ـּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ـ۞۞ּּ ּ \ּ ּ ּ ּ۞۞
    ּ ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
    ּ ּ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
    ֹֹֹֹ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\¯¯¯¯¯¯¯¯


    پاتوق عمارها
    http://anaammar.ir/
    پاسخ:
    سلام علیکم چشم
    چه کنیم ایمان و ظرف وجودیمون بزرگ بشه؟
    تا خدا رو ببینیم
    تو مشکلات و ظلم های زمانه گیر نکینم؟
    فکر نکنیم مشکلمون از خدامون بزرگتره
    خیلی سخته
    سخت!!
    این که ببینی نزدیک ترین کسان بهت دارند بهت ظلم میکنند ، اما خدا گفته چیزی نگو و تو مجبوری ظلم کسانی که بهت خیلی نزدیکند را بپذیری
    تازه اول راهه و باید حتی بهشون عشق بورزی ومحبت کنی
    آه خدای من 
    خیلی سخته
    باید چه کنیم؟
    پاسخ:
    تمرین
    هر وقت حادثه پیش آمد بدانید این همان چیزی بود که دنبالش بودید
    مگر نمی خواستید ایمانتان بیشتر شود؟
    خداوند با همین حادثه ها و تمرین ما ایمان را بیشتر می کند
    خداوند در خواب به مسی ایمان نمی دهد
    همین حوادث تلخ و ناگوار است که ما را می سازد
    هر وقت حادثه ای به وجود می آید بعد از نمازهایز توتان به خدا پناه ببرید و بگویید که من توانی برای تحمل ندارم پس تو توان به من بده و این همان لا حول و لا قوه الا بالله است
    اگر کسی بخواهد بزرگ شود و یا اکر خداوند بخواهد کسی را با نقطه ضعف هایش آشنا کند او را در کوره های بلا می برد
    همین حرف ها را به خداوند بگویید
    به او بگویید سخت است نمی توانم به او بگویید اگر تواین بلا را به من دادی حتما دادی که بیایم از تو صبر بگیرم حتما دادی که بیایم از تو ایمان بگیرم
    و... پس به من صبر  و ایمان بده
    و بدانید که اینها برطرف می شود و همیشگی نیست
    نزدیکترین کس ها به تو ظلم می کنند تا از همه آنها ببری و به او پیوند بخوری اگر آنها را کنارت قرار نمی داد که تو هم مانند بقیه به نزدیکان مشغول می شدی و او را فراموش می کردی
    محبت خداوند متفاوت است
    محبت خداوند با خالص سازی و داغ کردن ها همراه است
    روایت داریم که روز قیامت خداوند آنقدر به بنده اش نعمت می دهد که بنده باور نمی کند از خداوند سوال می کند خدایا اینها را برای چه به من دادی خداوند جواب می دهد برای اینکه در دنیا بلا دیدی و صبر کردی ! بنده جواب می دهد ای کاش در دنیا تمام بدنم را با قیچی تکه تکه می کردی و من صبر می کردم که تو در این طرف اینقدر جبران کردی
    خدا بهت بلا داده تا صبر هم بدهد
    خوب بود بهت بلا نمی داد صبر هم نمی داد؟
    آن وقت تو از این نعمت بسیار بزرگ که نامش صبر است بی بهره بودی
    توصیه می کنم دعای 7 صحیفه سجادیه را به نیت بر طرف شدن مشکلات به طور دائم حداقل تا  10 - 20 روز بخوانید انشاالله همه مشکلات رفع می شود و حکمت همه این سختی ها برای شما آشکار می شود
    یا حق

    جالب بود خدا خیرتون بده
    پاسخ:
    ممنون

    از خدا پروا کنید تا پر ,وا کنید

    سلام خدا قوت با مطلب جدید بروزم تشریف بیارید

    لحظه لحظه زندگیتان آرام وخدایی ...

    پاسخ:
    سلام
    چشم
    با گزارش برنامه هنر هفتم در اندیشه سید مرتضی آوینی به روزم

    پاسخ:
    چشم
  • حامد حمایت کار
  • ممنون حرفتون قبول و درست اما چیزی که من می گویم ورای این حرف هاست ،  این که شما فرمودید اصل مهمی است که در تعارض با هر چیزی مقدم است اما جا برای کار خیلی هست.
    مثلا اجتماع مسلمین چقدر اهمیت دارد ؟ آیا در دین خالص سازی افراد کار خوبی است یا بد است ؟ باید جذب حد اکثری باشد و دفع حد اقلی یا خیر ؟ البهته همه اینها فقط یک خط بود که شاید خودم هم بتوانم برایشان جواب داشته باشم اما حرف این است که همه این خطوط را باید باهم دید و فکر می کنم اینها بحث هایی است که خیلی جای کار دارد. بحث اقتصاد ، سیاست ، نفاق ، قضاوت ، حکومت ، ولایت و ابعاد آن ،تقوای فردی و اجتماعی ، عبودیت ، تعریف کار و شغل در اسلام ، مفهوم جهاد ، مفهوم شهادت ، زندگی ، رفاه ، خانواده ، تقدم ها و تاخر ها همه اینها ضرب در شرایط زمان.
    خودم می دانم گنگ نوشتم ان شاء الله بعدا بیشتر توضیح می دهم
    پاسخ:
    انشاالله منتظر توضیح بیشتر شما می مانیم
    طرفم بیا مطلب دارم عزیز...
    پاسخ:
    باشه
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • شاید آن روز که سهراب نوشت:

    "تا شقایق هست زندگی باید کرد"

    خبری از دل پر درد گل یاس نداشت

    باید اینگونه نوشت:

    هر گلی هم باشد، چه شقایق چه گل پیچک و یاس

    زندگی بی مهدی

    زندگی با غم‏هاست

    سلام به روزم و منتظر حضورتون [لبخند][گل]
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    هی بدک نیست منظورم کارتون اهل غلو نیستم!

    بروزم از این طرفا بیای خوشحال می شیم
    پاسخ:
    ممنون
    استفاده کردیم استاد.
    پاسخ:
    خواهش
    هر جمعه یک پیام به امید ظهور

    مـرا از جمعـه ها آغـاز کن، از شنبه بیزارم
    که از حس غریب و مبهـم آدینـه سرشارم

    من از تعطیل چشمان شما... ،نه! بر نمیگردم
    خدا هم خواسته پس من کیم تا دست بردارم ؟

    غـروب و انتـظار و پنجـره شـد مـال من آقـا
    کمی تعجیل کن آشفته از این جمعه بازارم

    به شوقت چشمهای خسته را تا عشق می آرم
    از این جا میرسی باشد بگو تا چند بشمارم ؟

    برایـم هفته از دیـدار ِ تـو آغـاز می گردد
    مرا از جمعه ها آغاز کن از شنبه بیـزارم ...

    اللهم عجّل لولیک الفرج[گل]

    پاسخ:
    عجل
    سلام علیکم.
    خوشحال شدیم حاج آقا دوباره تشریف اوردین.
    به وبلاگ ماهم سر بزنین.
    محتاج دعاتون هستیم ما کنکوریها.دعا کنین برامون یه رشته و دانشگاه خوبی قبول بشیم...
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم
    آدرس ندادید!!
    انشاالله
    اومدم بار کوله باری از غم...
    سلام
    به روز هستم با طرحی درباره:
    چه روزها که یک به یک غروب شد، نیامدی
    چه بغض ها که در گلو رسوب شد، نیامدی
    پاسخ:
    سلام
    چشم

    سلام وقت بخیر

    با عرض پوزش خدمت رسیدم که بگم به دلیل کوتاهی ترم و فشرده شدن برنامه های درسی، مجبورم این دوره را غیر حضوری بردارم و مطالب اردوی نجف آباد را از سایت دریافت کنم. ببخشید تکالیف اردوی قبل را به آموزش ارسال کنیم؟  

    یا علی مدد

    پاسخ:
    سلام
    بله
    برای آموزش بفرستید

    37- جهت‏دهى جریانات سیاسى به پایبندى به ارزش‏هاى اسلامى- انقلابى، دفاع از منافع ملى، دشمن‏ستیزى، قانون‏پذیرى و اصول اخلاقى‏


    2-تقویت و ترجیح ارزشهاى انقلابى در عرضه کردن منابع مالى و امکانات دولتى با اولویت دادن به کسانى که این منابع را در راه توسعه‌ى کشور و رشد آرمان‌هاى انقلابى و اسلامى به کار مى‌برند و کسانى که در راه تحکیم انقلاب و نظام اسلامى تلاش بزرگى کرده‌اند از قبیل ایثارگران و رزمندگان و بسیجیان.

    عزیزان من! انقلاب یک امر دفعى نیست؛ یک امر تدریجى است. یک مرحله‏ى انقلاب که تغییر نظام سیاسى است، دفعى است؛ اما در طول زمان، انقلاب باید تحقّق پیدا کند. این تحقّق چگونه است؟ این تحقّق به آن است که آن بخشهایى که عقب مانده و تحوّل پیدا نکرده است، تحوّل پیدا کند و روز به روز راههاى جدید، کارهاى جدید، فکرهاى جدید و روشهاى جدید، در چارچوب و بر پایه‏ى آن ارزشها در جامعه به وجود بیاید و پیش برود، تا آن ملت بتواند با نشاط و با قدرت به سمت هدفِ خودش حرکت کند. برگشت، غلط است؛ عقبگرد، خسارت است؛ اما ایستادن هم غلط است؛ باید حرکت کرد و به جلو رفت.


    راه ما، راه روشن و اسلامى است که امام(ره) به ما معرفى کرد. راه ما، راه آن اسلامى است که دشمنان خدا از آن مى‌ترسند و مستضعفان و مظلومان از آن خوشحال و امیدوار مى‌شوند؛ نه چیزى که اسمش اسلام است و از اول تا آخر، در خدمت دشمنان اسلام مى‌باشد. ما این را به عنوان اسلام قبول نداریم. این، همان اسلام امریکایى است؛ تعبیر درستى که بارها امام فقید حکیممان، آن را تکرار مى‌کردند.
    اسلام ناب، اسلامى است که باید ابوجهلها از آن بترسند. اگر اسلامى بود که ابوجهلها و ابوسفیانها از آن نترسیدند و با آن دشمن نبودند، باید در اسلام بودنش شک کنیم. آن اسلامى هم که طبقات مستضعف و محروم به آن امیدوار نشوند و دل ندهند، اسلام نیست. اسلامى که نتواند آرزوهاى خفته و فروکشته‌ى قشرهاى مظلوم را در سطح دنیا - نه فقط در سطح کشور خودمان - زنده و احیا کند، شک کنید در این‌که این دین، اسلام باشد.


    ملت ایران باید بدانند که حفظ انقلاب و برپانگاهداشتن پرچم عزت و شرف و ادامه‏ى راه پُرافتخارى که مجاهدات این ملت شریف در برابر ملتهاى جهان، مخصوصاً مسلمانان گشود و به عنوان تنها راه غلبه بر فشار و ظلم قلدران شناخته شد، و تنها باطل السحر توطئه‏هاى دشمنان بر علیه انقلاب و جمهورى اسلامى، همانا حراست از اصول بنیانىِ انقلاب و پاسدارى از ارزشهاى انقلاب است. این، آن نقطه‏ى روشنى است که شعار ضدیت با سلطه‏ى جهانىِ استکبار را عالم‏گیر ساخته و ارکان نظام سلطه‏ى جهانى را متزلزل کرده است و همین است که از این پس نیز ملت ایران را بر همه‏ى توطئه‏هاى دشمنان فایق خواهد ساخت. و این همان وصیت جاودانى است که امام راحل عظیم القدر (أعلى اللّه کلمته) در بیانیه‏ها و اخیراً در وصیت‏نامه‏ى خود، همه‏ى ما را بدان توصیه فرموده است.


    همه‏ى کسانى که در صحنه‏ى سیاسى کشور حضور دارند، به ارزشها و پایه‏هاى اساسى این انقلاب اعتماد کنند. بدانید آن چیزى که مى‏تواند این کشور را نجات دهد، همان چیزهایى است که همه در اسلام مندرج است و اسلام است که مى‏تواند. خوشبختانه امروز مسئولان کشور انسانهاى کارآمد و مؤمنى هستند. من بازهم مجدّداً عرض مى‏کنم که مسئولان کشور، رؤساى قوا، رئیس‏جمهور، بسیارى از اجزاء دولت البته من به بعضى از اجزاء دولت ایراد دارم و معتقدم که وظایفشان را یا درست نمى‏شناسند و یا درست پایبندى نشان نمى‏دهند اعضاى مجلس و إن شاء اللّه به فضل الهى مجلس آینده، این‏ها کسانى هستند که مى‏توانند این امید را در مردم تقویت کنند که آینده در این کشور، آینده‏ى خوبى خواهد بود و نیروهاى این مردم إن شاء اللّه در خدمت به بنا و سازندگى مادّى و معنوى این کشور به راه خواهد افتاد و به فضل پروردگار دشمن نخواهد توانست این مردم را از ادامه‏ى این مسیر بازدارد و مردم نخواهند گذاشت که تسلّط اهریمنى و جهنّمىِ بیگانگان متجاوز و پرتوقّع مجدّداً به این کشور برگردد.


    توانائى و ظرفیت ملت ایران در حفظ انقلاب و پاسدارى انقلاب عظمت و اهمیتى دارد که شاید بشود گفت از اهمیت خود اصل انقلاب کمتر نیست. ملت ایران در طول این سى‌وسه سال توانست این دستاورد عظیم را با کیفیت بالا حفظ کند. شما به این انقلابهائى که در این یک سال و نیم اخیر در منطقه اتفاق افتاده است، نگاه کنید. شما که به طور مجموعى نگاه میکنید، میتوانید قضاوت کنید که این انقلابها در جهت درست حرکت میکند یا نمیکند. دشمنان، مستکبرین، به طور مشخص رژیم صهیونیستى، دولت آمریکا، دولتهاى غربى، دارند تلاشهائى میکنند براى اینکه بر این انقلابها سوار شوند و آنها را منحرف کنند. شما ببینید اینها دچار چه چالشهاى بزرگى هستند.
    با توجه به این چالشها انسان میفهمد چه کار بزرگى در کشور ما انجام گرفته است که این انقلاب در جهت درست به سمت آرمانها راه خودش را حفظ کرده است؛ از ریل ارزشها و آرمانها بیرون نیفتاده است و حرکت خود را به جلو ادامه داده است. این در حالى است که چالشها و تهدیدها هم روند فزاینده‌اى داشته. از روز اول، تهدیدهائى که انقلاب و کشور با آنها مواجه بوده، دائماً پیچیده‌تر شده؛ هم ترور بود، هم شورشهاى قومى بود، هم جنگ بود، هم تحریم بود، هم محاصره بود. هرچه جلوتر آمدیم، تهدیدها را پیچیده‌تر کردند؛ دشمنان و مخالفین نظام، سردمدارى کردند. ماجراهاى تیر سال 78، ماجراهاى سال 88 ، همه انواع و اقسام تهدیدهائى است که این انقلاب و این کشور و این ملت با آنها مواجه بود. این ملت از همه‌ى اینها عبور کرد و با استحکام در راه خودش دارد پیش میرود. اینها چیزهائى است که ما امروز و همیشه نیاز داریم که آنها را مورد نظر قرار بدهیم؛ ما را کمک خواهد کرد در پیمودن راههاى دشوار، گذشتن از پیچهاى تند و گردنه‌هاى سخت.
    چیزى که در این حرکتِ سى‌وسه ساله انسان مشاهده میکند، درسى که انقلاب داد و امام بزرگوار باقى گذاشت، این است که در این حرکت سى و سه ساله، آرمانها و آرزوهاى عظیمى که اسلام آنها را به ما القاء میکند و تعلیم میدهد، از نظر دور نماند؛ در عین حال واقعیتهاى موجود جامعه و جهان هم مورد توجه قرار گرفت؛ این کمک کرد به این که این حرکت بتواند ادامه پیدا کند؛ یعنى ترکیب آرمان‌خواهى و آرمان‌گرائى با واقع‌بینى. یک حرفى را سر زبانها انداختند، درباره‌اش نوشتند و گفتند؛ الان هم انسان در گوشه و کنار میشنود که ملاحظه‌ى واقعیتهاى جامعه و جهان، با آرمان‌گرائى نمیسازد. آرمان‌گرائى را اشتباه کردند با رؤیاگرائى. آنچه که ما میخواهیم دنبال کنیم و اصرار بر آن داریم، این است که واقع‌بینى، مشاهده‌ى واقعیات جامعه و جهان، با آرمان‌گرائى و تعقیب آرمانها و آرزوهاى بزرگ ملت ایران هیچگونه تنافى و تعارضى ندارد. اگر ما توانستیم آرمان‌گرائى را با واقع‌بینى و واقع‌گرائى همراه کنیم، ترجمه‌ى عملیاتى‌اش میشود اینکه ما تدبیر را با مجاهدت ترکیب کنیم؛ هم مجاهدت کنیم و مجاهدانه حرکت کنیم، هم این حرکت مجاهدانه در یک چهارچوب تدبیرشده‌اى قرار بگیرد؛ که این، آگاهى عمومى، آگاهى دست‌اندرکاران، همراهى دلها و زبانها در همه‌ى عرصه‌ها را میطلبد.


    جمهورى اسلامى مدعى سازندگى کشور و نجات ایران از عقب‏ماندگى‏هاى دوران ستم‏شاهى است، و امروز هر گامى در راه پیشرفت علمى و صنعتى و اقتصادى و هر اقدامى در وادى نوسازى کشور، دلیلى بر حقانیت نظام مقدس جمهورى اسلامى و شاهدى بر درستى آن مدعا است. ولى هر اقدامى در راه توسعه‏ى اقتصادى و آبادسازى کشور در صورتى‏ با توفیق همراه خواهد بود که از تفکر و اصول اسلامى مایه بگیرد و در جهت تحکیم آرمان‏ها و ارزشها و شعارهاى انقلاب اسلامى باشد. در این صورت است که حرکت سازندگى، حرکتى حقیقى و تضمین شده خواهد بود و کشور به توهم سازندگى، در ورطه‏ى وابستگى و فساد مالى و سیاسى و اخلاقى نخواهد غلتید.


    من بارها گفته‏ام: جوان امروز ما از جوان سال 1359 که جنگ تحمیلى شروع شد، آمادگى‏اش براى حضور در میدان نبرد اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست. ما راهمان براى آینده مشخص است و برنامه‏ریزى به صورت کلان بر رفتار عمومى انقلاب به توفیق الهى و به فضل پروردگار حاکم است. ما مى‏دانیم چه مى‏خواهیم بکنیم.


    بارهاى شما هم بر دوش من است؛ یعنى این برنامه‏ى «سلام صبح بخیر» را که گاهى گوش مى‏کنم، هر کلمه‏یى که آن آقا مى‏گوید، احساس مى‏کنم که من دارم مى‏گویم؛ یعنى با نگرانى گوش مى‏کنم؛ این را شما بدانید. همه‏ى برنامه‏هاى شما را که من گوش مى‏کنم، دغدغه‏اى در عمق ذهن من وجود دارد؛ یعنى احساس مى‏کنم که شما دارید حرفى را مى‏زنید که مسئولیت آن حرف با من است؛ حقیقت قضیه هم این است؛ یعنى مسئول کار شما من هستم؛ البته نه اینکه شما مسئول نیستید؛ اما من احساس مسئولیت مى‏کنم؛ نسبت به همه‏ى این نظام هم همین‏طور است. یک مأمور نیروى انتظامى هم که در خیابان دارد راه مى‏رود، من با نگرانى نگاه مى‏کنم؛ چون مى‏دانم که مسئول کار او هم من هستم. توجه به ارزشهاى اسلام و انقلاب از آن چیزهایى است که در مورد آن نه من با شما رودربایستى دارم، نه شما باید با من رودربایستى داشته باشید؛ اگر بنده هم یک‏وقت برخلاف این جهتى که دارم مى‏گویم، و برخلاف این اصول حرکت کردم، شما هم باید به من بگویید؛ این چیزى نیست که ما بتوانیم از یکدیگر اغماض کنیم و بگویم چون این آقا بالاخره آدم شریف، عزیز و مرد خوبى است، یا این خانم مثلًا آدم کارآمدى است، پس او را اغماض کنیم؛ نه، این دیگر آن عنصر اصلى قضیه است. ما همه داریم تلاش مى‏کنیم تا مثلًا آشى پخته بشود؛ یکى آتش مى‏آورد، یکى هیزم مى‏گذارد، یکى نخود و لوبیا پاک مى‏کند، یکى به هم مى‏زند؛ در اینجا ما مى‏توانیم از کوتاهیهاى یکدیگر هم اغماض کنیم یک‏بار بنده کوتاهى کردم، شما گذشت کردید؛ یک‏بار شما کوتاهى مى‏کنید، من بالاخره گذشت مى‏کنم اما دیگر این کوتاهیها نباید به این حد برسد که آش را برداریم و به بیرون خالى کنیم؛ اینکه دیگر نقض غرض خواهد شد؛ دیگر نمى‏شود تا این حد کوتاهى را نادیده گرفت!

    ملت ما راه اسلام ناب محمدى (ص) را که راه نویدبخش پیشرفت و توسعه همگام با عدالت و آزادى و استقلال ملى است، آگاهانه انتخاب کرده و آن را آگاهانه ادامه خواهد داد.

    پاسخ:
    ممنون از تلاشتون
    جالب و به جا بود
    با یک جهش ژنتیکی یک شبه ولایتمدار شوید

    موسسه خدمات ژنتیکی همگام با واقعه ارائه می دهد: روییدن محاسن در نقاط دلخواه، تقویت حنجره، ادای صحیح حروف حلقی، ظهور پینه بر پیشانی( بدون درد) و...

    با مطلب آگهی های جدید انتخاباتی بروزم
    باسلام...
    آسیب شناسی کرسی های آزاد اندیشی!
    اگر شما هم در کرسی های ازاد اندیشی حضور داشتید لطفا نظرات خودتون رو برام بفرستین.
    http://estizah.blog.ir/1392/02/03/asibshenasi-korsi-azad-andishi
    متشکر
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    چشم

    سلام دوست گرانمایه
    پست جدید گذاشتم . ارزش خواندن ، نظر دادن ، تایید کردن و یا نقد کردن نداشت؟

    سپاس از حضورتان.لطفتان باقی
    پاسخ:
    سلام
    خواندم ولی نظر نداشتم
    سلام
    سندشو ندارم اخه خیلی وقت پیش از یه جایی خونده بودم به یادم اومد گذاشتم 

    پاسخ:
    سلام
    ممنون

    دیروز از هر چه بود گذشتیم ، امروز از هر چه بودیم !

    آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز !

    دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود !

    جبهه بوی ایمان می داد و اینجا ایمانمان بو می دهد.

    الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم ، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم. (التماس دعا)

    ارادتمند و کوچک شما

    فرزند شهید

     

    سلام خداقوت .کاملا موافقم .مثل آمریکا که کلی امکانات داشت وداره ولی همه رو تو راه جنگ ودشمنی هدر میده

    بروزم تشریف بیارید

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    خدمت می رسیم
    سلام.
    خوشحال میشیم سری به ماهم بزنید.
    پاسخ:
    سلام
    باشه
    با مطلبی تحت عنوان یادنامه سالک الی الله عزیز خدا به روزم ...
    پاسخ:
    باشه
    سلام و علیکم استاد بزرگوار!
    شما به ما سر نزنین که بزنه؟!
    به روزیما
    نمی خواین تشریف بیارین؟
    منتظریم
    پاسخ:
    سلام علیکم
    انشاالله فردا می آم
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • سیل چشمانم باز از فراغت جاریست....خسته ام باز بیا جمعه ها تکراریست
    در پی قافیه ها چه پریشان ماندم .....قافیه در شعرم با حضورت جاریست
    به هوایت آقا بغض کرده شعرم....آسمانش انگار نم نمک بارانیست
    دل من پر غصه حال شعرم خوش نیست... نفسی مانده فقط جای شکرش باقیست
    در فراغت آقا چشم در راهم من.... گر چه این جمعه همان جمعه ی تکراریست.....

    سلام به روزم و منتظـــــــــر حضورتون [لبخند]
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    هــر جمعــه یـک پیـام به امیـدِ ظهـور

    من ازتـو مینویسم و از اشک جاری ام
    از حد گذشته مدت چشم انتظاری ام

    انـگار فـرق مـی کنـد ایـن بـار ، ‌رفتنـت
    یک جور ِ دیگر است تـبِ بی قـراری ام

    من سعی میکنم که شبم را جلا دهم
    بــا گــردسـوز ِ روشـن ِ امـیـــدواری ام

    تعجیل کـن در آمـدنـت ، ای صـبور ِ من
    گسترده نیست ، دامنه ی بـردباری ام

    من کیستم که شعر بگویم برای تـو ؟!
    بـایـد افـق دوبـاره بیـایـد ، بـه یـاری ام

    اللـــهـــم عجّــل لــولــیـــک الفــــرج[گل]

    پاسخ:
    عجل لولیک
    باسلام و تشکر بسیار بابت مطلب بسیار خوب شما. بسیار گویا و مآنوس و زبیا بود اجرتان با شهدا ی انقلا و امام راحل(ره) چند وقیست در پی نوشتن مطلبی هستم در این خصوص که آیا می توان دولت تکنوکرات اسلامی را تصور نمود؟ اساساً رابطه ی اسلام با تفکر تکنوکرات چگونه است. البته علت این مسأله برخی تبلیغات رو به گسترش بین اقشار مختلف جامعه است. اما افسوس که مشق های این روزها و امورات عقب افتاده ی از نوع سپهری مجالی نمی دهد.کاش شما این را در قالب یک سوال از سوی حقیر پذیرفته و پاسخ بفرمایید. چون بی ارتباط با دو مثال اتوبوسی که فرمودین نیست.متشکرم
    پاسخ:
    با سلام
    در مورد رابطه بین دولت تکنوکرات و اسلام می بایست مطالعه کنم تا بتوانم جواب دقیقی به این سوال بدهم
    اما اگر بخواهم به طور کلی با این ایده روبه رو نمایم نظر شما را به این آیه از قرآن جلب می کنم

    أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذینَ یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إِلَیْکَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِکَ یُریدُونَ أَنْ یَتَحاکَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ یَکْفُرُوا بِهِ وَ یُریدُ الشَّیْطانُ أَنْ یُضِلَّهُمْ ضَلالاً بَعیداً
    اینکه در این ایه می فرماید تحاکم نزد طاغوت نبرید یعنی با معیارها و شعارهای آنها خود را نسنجید و با معیارهای آنها خود را وزن ننمایید
    نکته مهم این است که وقتی کسی شعارهای آنها را می دهد و به دنبال تشکیل دولتی است که فن گرا و تخصص گرا است بدون نظر به اندیشه و مذهب آنها
    خود این مراجعه به این شعارها نشان می دهد رجوع کننده از مبانی دینی قوی برخورد دارد نیست و اندیشه سیاسی اسلامی او ناقص است
    و الا سراغ این گونه شعار ها نمی رفت
    این سبک شعار دادن شبک دینی نیست
    فن گرا بودن و تکنک داشتن درد ما نیست
    درد ما نفهمیدن حکومت اسلامی است
    روحش شاد

    بازتاب بهتر است یا بی بی سی
    پاسخ:
    ممنون
    سلام.لطفا به روز شید
    پاسخ:
    سلام
    برنامه ریزی اردوهای تابستان و.... وقتی نذاشته
    ولی چشم
  • َشهید دیالمه..
  • خدا قوت.......
    ..
    خیلی حظ بردیم
    پاسخ:
    ممنون
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • آه دلم! که توبه‌هایش مایه خنده فرشته‌ها شده، اما... همان که هیچ آبرویی ندارد پیش خدا... همان که هنوز به عشق جمعه‌هایت زنده است... همان که لحظاتی ست که برای آخرین بار توبه‌اش را ریختم توی جعبه‌ای از امید و دادمش دست فرشته‌ای که برسوندش دست خدا... روی جعبه نوشته شده بود...


    «آهسته حمل کنید، محتویات این جعبه شکستنی است».

    آی که دستت میرسد! کاری بکن...

    ++سلام به روزم و منتظـــــر حضورتون ++

    [گل][گل][گل]
    پاسخ:
    سلام
    انشاالله
  • حامد حمایت کار
  • سلام حاج آقا می خواستم بگم مشکات امشب یعنی جمعه میاد قم و ان شاء الله تا روز جهار شنبه هست 
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    چشم
    هــر جـمـعــه یــک پــیــام بــه امیــد ِ ظهــور

    وقتی که خـدا چشـم ِ خمــار ِ تــو بیـاراست
    یک نرگس ِ مجنون ز ِ نگاه ِ تـو به پـا خاست

    افتـــاد دلـــم در طــلــب ِ نــرگــس ِ چشـمت
    عاشق شدن خوار به خورشید چه زیباست!

    هـر جــا کــه اثـــر از گل و از بــاغـچــه دیـدم
    دل گفت "بیـا ، نرگس ِ مجنون ِ تـو اینجاست

    این سمت کویر است و کویراست و کویراست
    آن سو همه دریـاست و دریـاست و دریـاست

    رفـتــم سـوی دریـــا ، تــو نـبـودی کـه ببینـی
    چشمم به طلب ، ناله کنان غرق ِ تمناست

    یعقـوبتـرین چشـم ِ جهـان قسـمت ِ مـا بـاد
    چون یوسف گمگشته ما ، یوسف ِ زهراست

    الـلــهــم عــجّــل لــولــیـــک الـــــفــــرج 
    پاسخ:
    عجل
  • ریحانه ی آفرینش
  • سلام.
    ممنون.
    استفاده کردیم
    پاسخ:
    سلام
    موفق باشید
    سلام و خسته نباشید ...
    فقط همین
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • سید مجید باقری
  • با عرض سلام.مسطار با «نبض شهود» به روز است.
     
    پاسخ:
    سلام
    چشم
    پس بروز شید!!!
    بروزم با:
    حتی مطهری اول را هم می توان نقد کرد
    پاسخ:
    چشم
  • ساندیس خور نظام
  • سلام

    با تناقض ...

    به روزم


    پاسخ:
    سلام
    چشم در اولین فرصت خدمت می رسیم
  • واحدآموزش خواهران
  • سلام 

     پیگیر کارهاهستم انشالله تواین چندروزه صوت کلاس رو از خانم مشرفی میگیرم وتووب میگذارم.

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • سید مجید باقری
  • سلام.شما ااگر مایلید لینک بفرمایید مانعی ندارد
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
  • التقاط همیشگی
  • سلام
    تحلیل هایی که بر نهج البلاغه دارید بسیار ارزشمند است.

    انشاالله خدا پدرتان را مورد رحمت خود قرار دهد.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    همچنین رفتگان شما را
    سلام ای کاش پست جدید می گذاشتید....بخصوص برای الان که داریم به انتخابات نزدیک می شویم !!!
    پاسخ:
    سلام
    چشم در اولین فرصت
  • گروه تواشیح معراج النبی شهرستان بابل
  • هـر راه بـجــز راه تـو کـج خـواهـد شـد
    بـی لـطــف تـو آسـمـان فـلــج خـواهـد شـد
    مـا مـنـتـظـران اگـر بـخـواهـیـم هـمــه
    امـسـال هـمـان سـال فـرج خـواهـد شـد

    اللهم عجل لولیک الفرج . . .
    پاسخ:
    ممنونم

    سلام

    به روزیم بایک پست کوچک اماپر محتوا

    فرصت کردید سر بزنید

    پاسخ:
    سلام
    چشم در اولین فرصت خدمت می رسیم
    سلام 
    با پست اهانت به حجر بن عدی !! + عکس توییتر عامل نبش قبر و اهداف او ...    
    بـــــ روزم !!!!

    http://nagofteha.blog.ir/post/34

    لطفا اطلاع رسانی همگانی بشه !
    برای آگاهی شیعیان ...

    هر جمعه یک پیام به امید ظهور

    دلـم گرفتـه ندانم ؛ کـجـا روم؟بــه کــه گــویــم؟
    همین بس است برایم به فکر جـام و سبویم

    بـه یـاد دیدن رویش گـذشته هر شب و روزم
    بـه فکر رؤیت حسنش همـیـشـه بـر سرکـویم

    ز بخت بد نکنم شکوه زانکـه خواستة اوست
    خوشست دل به همین من غلام و بنـدة اویم

    کنـون کـجـاست نـدانم نگار عشوه فروشم
    به حیرتم که خدایا نشان از او ز کـه جویم ؟

    کـنـار آب نشـیـنــم بـــه فــکــر دیـــدن رویش
    بــه آب بـیـنـم از او رخ از آن جهـت لب جویم

    هـلال ابــروی آن گل شـدست قـبـلـه ی رازم
    سرشک چشم خودم هم شدست آب وضویم

    اگر بـه خـواب ببینم بگویمش که من ای مَه
    اسیر زلف بلندم به بـنـد سـلسـلـه مـویـم

    بــدون یــاد رخ او مــی بـهـشـت نـنــوشـم
    دهـنـد زهـر بـریـزم بــه یــاد او بـــه گلـویـم

    چـو بـعـد مـردن من او گذر کند سر خـاکـم
    بـــه زیــر پـــای نــگــارم گــیــاه وار بــرویـم

    زِ جعفری چو بپرسی که آبرو ز چه داری
    بگویدت زِ دو چشمی که آب داده بـه رویم

    اللهم عجّل لولیک الفرج
    پاسخ:
     در اولین فرصت خدمت می رسیم
    هر جمعه یک پیام به امید ظهور

    دلـم گرفتـه ندانم ؛ کـجـا روم؟بــه کــه گــویــم؟
    همین بس است برایم به فکر جـام و سبویم

    بـه یـاد دیدن رویش گـذشته هر شب و روزم
    بـه فکر رؤیت حسنش همـیـشـه بـر سرکـویم

    ز بخت بد نکنم شکوه زانکـه خواستة اوست
    خوشست دل به همین من غلام و بنـدة اویم

    کنـون کـجـاست نـدانم نگار عشوه فروشم
    به حیرتم که خدایا نشان از او ز کـه جویم ؟

    کـنـار آب نشـیـنــم بـــه فــکــر دیـــدن رویش
    بــه آب بـیـنـم از او رخ از آن جهـت لب جویم

    هـلال ابــروی آن گل شـدست قـبـلـه ی رازم
    سرشک چشم خودم هم شدست آب وضویم

    اگر بـه خـواب ببینم بگویمش که من ای مَه
    اسیر زلف بلندم به بـنـد سـلسـلـه مـویـم

    بــدون یــاد رخ او مــی بـهـشـت نـنــوشـم
    دهـنـد زهـر بـریـزم بــه یــاد او بـــه گلـویـم

    چـو بـعـد مـردن من او گذر کند سر خـاکـم
    بـــه زیــر پـــای نــگــارم گــیــاه وار بــرویـم

    زِ جعفری چو بپرسی که آبرو ز چه داری
    بگویدت زِ دو چشمی که آب داده بـه رویم

    اللهم عجّل لولیک الفرج
    پاسخ:

    در اولین فرصت خدمت می رسیم
  • Anti-Imperialism & Anti-Zionism
  • کماکان شب تنها همنشین دلتنگی های من است...

    شب زیبای پرستاره ام را با هیچ روز تاریکی مبادله نمی کنم

    شب توام با سکوت

    همدم اشک های من است.

    شبی که همانند من از زندگی روزانه به تنگ آمده است...

    در سکوت بی پایانش

    در سبک بالی و انتظار زیبایش

    در درد دلها و بغض های آشنایش

    مرا از خود نمی راند!

    او همچنان تنها یاور لحظه های شبانگاهی انتظار من است...

    سلام به روزم و منتظر حضورتون ...[لبخند]
    پاسخ:
    سلام
    چشم در اولین فرصت خدمت می رسیم
    سلام

    خسته نباشید

    بروزم با:
    همه آزادند حتی حزب الهی ها!
    فعلا...
    پاسخ:
    سلام
    چشم در اولین فرصت خدمت می رسیم
    سلام
    بایک خاطره ی جدید آپ کردم
    حتما سربزنید ونظر بدین
    ممنووووون
    پاسخ:
    سلام
    چشم در اولین فرصت خدمت می رسیم
  • ساندیس خور نظام
  • سلام
    با
    برای ایران نگران نیستم ...
    در خدمتیم

    پاسخ:
    سلام
    چشم در اولین فرصت خدمت می رسیم
    سلام
    به روز هستم با طرحی درباره:
    حماسه سیاسی
    انتخابی در امتداد خون شهیدان
    پاسخ:
    سلام
    چشم در اولین فرصت خدمت می رسیم
    شرمنده از تاخیر
    سلام.چندبار سر زدم اما فرصت نمیشد که نظر بگذارم.ببخشید
    به نظرم مثال حق را ادا نمیکند.اگرچه در مثل مناقشه نیست
    جامعه و افرادش خیلی پیچیده ترند از قضیه اتوبوس و راننده و جاده و مسافر و...
    یک نکته:در مثالهایی که زدید مسلما سرنوشت اتوبوسی که راندده اسیری دارد سرنوشت بدی است.
    اما مسلم نیست که سرنوشت اتوبوسی که راننده خوب دارد اما افراد بد سوارش هستند خوب باشد.
    اگر بگوییم اتوبوسی که راننده خوب دارد مشکلات بیرونی را با هر مشقتی شده برطرف میکند دیگر حتما به مقصد میرسد.
    این مسافران میتوانند از داخل اتوبوس را متلاشی کنند.
    منظورم این است که(البته به حرفی که میزنم کاملا مطمئن نیستم و به عنوان گزاره قطعی نمیگویم)یک سیستم اگر خراب باشد،افرادی را که واردش میشوند خراب میکند
    کلیت نظام را نمیگویم.سیستم فرهنگی و بعضا و قوانینی را میگویم که بعضا در ارگان ها و ادارات و دانشگاهها وجود دارد.
    یک ادم با ارمان وارد میشود اما چون سیستمش خراب است این ادم استحاله میشود یا منزوی یا بایکوت
    اگر یک اتوبوس فضایش داغون باشد ادم سالم درش منزوی میشود بایکوت میشود و اتوبوش در مسیر رسیدن به مقصدش نمیتواندادمهایش را به رشد برساند
    اگر چه به مقصدش هم برسد
    اگرچه پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی اش برسد اما ادمهای داخل نظام به رشد نرسند که نمیشود
    بازهم تاکید میکنم این نظام راهش درست و راه برش هم
    اما نمیشود مردم را ایگنور کرد
    مردمی که اکثرا مسحور فضای رسانه اند. و بعضا در عقلشان را بستند .یعنی رسانه ها جوری همه را مسحور کرده که خودمان هم نمیهمیم
    ببخشید بابت روده درازی.در دلمان اینجا که میاییم باز میشود
    پاسخ:
    سلام
    بزرگوارید
    در اینجا به برخی از آیات قرآن که در آن خداوند از مثل، برای اینکه حق مطلب را ادا کند!!! استشهاد می کنم
    یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُون‏  ابراهیم 25
    ضَرَبْنا لَکُمُ الْأَمْثال‏   ابراهیم 45
    وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاس‏ ابراهیم 25
    وَ تِلْکَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ وَ ما یَعْقِلُها إِلاَّ الْعالِمُون‏ عنکبوت 43
    وَ تِلْکَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُون 21  حشر

    جالب پسوند امثال است
    یعنی خداوند مثل زده است تا 1- تذکر بگیرید  2- تعقل کنید  3-- تفکر نمایید
    ما  برخی اوقات گمان می کنیم تفکر و تعقل فقط با استدلال منطقی خشک صغری کبری نتیجه است در حالی که با مثل هم می شود به این ها رسید

    نکته بعد اینکه برخی از اشکالهایی که بر مثال وارد کرده اید بر مثالی که در این آیه از قرآن به کار رفته است هم وارد می شود
    اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ
    نور مخلوق خداوند است و آن وقت خداوند اسم ذات خودش را آورده و می فرماید الله نور السموات

    توجه داشته باشید همیشه در مثال یه وجه مشابهت هست و چند وجه مفارقت
    و مثال زننده همیشه برای وجه مشابهت ها مثل را می آورد
    در برخی از روایات داریم که اهل بیت را به چیزهایی مثال زده اند که در اینجا نمی خواهم به آن اشاره نمایم، گاهی اوقات که روضه خوانها برخی از این روایات را می خوانند مردم ناراحت می شوند که چرا توهین کرد
    در حالی که در اینجه وجه شبه مهم است نه اینکه بگوییم این عین آن است

    نکته بعد اینکه این مثال را مقام معظم رهبری در سخنرانی های ماه رمضان 1353  (قبل از انقلاب) زده اند

    نکته دیگر اینکه اگر بنده به صرف مثال بسنده کرده بودم حرف شما درست ولی بنده برای مثال های روایت و آیه هم آورده ام
    مثلا همین روایتی که در ابتدای پست جدید گذاشته ام موید مثال ها است

    نکته دیگر اینکه فرموده بودید اگر مسافرین اتوبوس همه بد باشند چه؟
    اولا که در زمان فعلی اینگونه نیست
    یعنی بدنه مردم و مسئولین نظام وفادار به رهبر هستند و بارها آزمون خود را پس داده اند
    اما فرض را بر این می گذاریم که همه بد باشند باز هم این راننده این اتوبوس پیروز است
    مثال آن جامعه دوران امام حسین است نه تنها خود به سعادت رسید بلکه باعث سعادت ما هم که هزار و خورده ای سال از آن واقعه فاصله داریم شده است
     
    احساس می کنم در آینده باید پستی در مورد حق و خصوصیات آن بگذارم که اگر کسی در مدار حق حرکت کرد چگونه در هر حال و شرایطی پیروز است
    این به خاطر خصوصیت حق است و دامنه وسع حق و در این بین باید به باطل هم توجه داشت که خصوصیت آن طبق بیان قرآن چیست؟ یکی از مهم ترین ویژگی های حکومت دینی حکومت حق است که می شود در آینده در مورد آن بحث کرد

    نظام و حکومت اسلامی خیلی فراتر از یک سیستم و یا وزارت خانه فرهنگی است
    بر فرض هم گوشه ای گندی به پا شد این سبب نمی شود اصل نظام را از دست رفته تلقی کرد
    و باید توجه داشت که این تلقی ما در نوع عملکرد ما بسیار اثر دارد
    یعنی گاهی بنده نظام را از دست رفته می دانم و با فساد مبارزه می کنم و گاهی نظام را محکم و پا برجا می دانم و با فساد مبارزه می کنم
    به نظر شما بین این دو حالت تساوی بر قرار است؟
    یکی از شاه کلید ها سخنان حضرت اقا که بارها به آن تاکید دارند امـــــــــــید است
    این امید یک واژه پوچ و شعاری نیست
    واقعا امید هست چون حکومت پا برجاست
    در مورد این امید هم حرف زیاد است
    ما بدون رسیدن به معنى و مقصود این واژه ها، به واژه ها و لفظها رسیده‏ایم و با الفاظ خالى انس گرفته ‏ایم
    با واژه های انس گرفته ایم که هنوز تصور درستی از آن نداریم و چیزی را تصدیق می کنیم و بیان می نماییم که به جز حروف آن چیز دیگری از آن نداریم!
    بگذریم

    فرموده بودید اگر اتوبوس درونش خراب باشد آدم در آن منزوی می شود
    خب این یک بحث دیگری است و باید به دنبال سازکار برای این مساله بود
    یکی از مهم ترین کارها سازماندهی نیروهای خودی است
    این خیلی بد است که مومنین مانند جزیره های متعدد هستند و آنها در عین پراکندگی متحد
    نمونه آن فضای دانشگاه است

    فرموده بودید اتوبوس به مقصد برسد آدما به رشد نرسند!!
    این اتوبوس همین آدم ها هستند
    به مثال رودخانه توجه نمایید
    یعنی وقتی به دریا رسید همین آب گل آلود زلال می شود!
    نمونه قرآنی ان هم یبدل السیئات بالحسنات بودن خداوند است

    اگر در روایت هایی که ذکر کرده ام کمی بیشتر تامل نمایید شاید بحث واضح تر شود

    اتفاقا وقتی راه درست باشد بیشترین سود را همین مردم می برند اینها هستند که به فلاح و رستگاری می رسند
    تصور ما این است که اول مردم همه مردم خوب خوب شوند بعد حرکت کنیم
    خب ینده می گویم حرف شما درست
    اما این مردم چگونه خوب خوب می شوند؟
    در صورتی که شما نظام تشکیل دهی و حرکت کنی
    اما به کدام سمت حرکت نمایی؟
    ساختن مردم؟
    ظهور؟
    ؟؟؟؟
    نظر بنده در مورد مردم بر خلاف نظر شماست اتفاقا هرچه رسانه های دشمن قوی تر کار نمایند و ما هم در اینجا دست روی دست نگذاریم مردم قوی تر می شوند و این بارها آزموده شده است
    ممنون از بحث خوبتان

  • ♥•٠· زهــــــ♥ــــــرا - ·٠•♥
  • متنفرم از انسان هایی که دیوار بلندت را می بینند

    ولی به دنبال همان یک آجر لق میان دیوارت هستند که،

    تو را فرو بریزند…!

    تا تو را انکار کنند…!

    تا از رویـــت رد شـــوند




    ســــلام و خسته نباشی و ممنون از کامنت زیباتون . با افتخار لینک شدید 
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">