جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

یه کلید اخلاقی از بیانات حضرت آقا

همان طور که دشمن استکباری ما برای واقعیت پنداری ما تلاش

بسیار می کند تا ما واقعیت های حقیقی را نبینیم و دچار واقعیت

پنداری واقعیت های دروغین شویم، استاد آنها شیطان نیز در عرصه

اخلاقی همین روش را از اول حیات حضرت آدم شروع کرد.

اینکه استکبار امروزه برای ما واقعیت سازی می کند همه به خاطر

خوب درس گرفتن از شیطان است.

از جمله واقعیت سازی های دشمن که گاهی مؤمنین نیز آن را تکرار

می کند این است که مثلا بعد از اینکه سی و سه سال از انقلاب

می گذرد ما پس رفت کردیم چون وضع حجاب خیلی خراب است!

وضعیت بد حجاب را دلیل بر این واقع پنداری می گیرد که پس

ما پس رفت کردیم.

در حالی که در کنار این واقع پنداری ما واقعیت های حقیقی نیز

داریم که حضرت آقا بارها در سخنان خود به آن توجه داده اند مانند

رشد روز افزون معنویت در میان جوانان در مراسم های مذهبی مانند

اعتکاف، دعای عرفه و مراسم های احیاء و...

اگر وضع حجاب ما از اول انقلاب بدتر شده(بر فرض درست بودن

این ادعا) از آن طرف وضع معنویت در میان جوانان بهتر شده.

چرا ما بی حجابی را می بینیم اما اعتکاف و مراسم های مذهبی

را که عمدتا در آن جوانان هستند را نمی بینیم؟


بگذریم


بحث ما سر  واقع پنداری در وجود و اندیشه امان توسط شیطان بود.

یکی از مهم ترین روش های فریب شیطان این است که برای ما

واقع پنداری می نماید.

اگر به داستان هبوط حضرت آدم توجه داشته باشید متوجه

می شوید که شیطان با یک واقع پنداری کاذب سبب بیرون راندن

جدمان از بهشت شد.

همین الان شیطان با تمام دستگاه تبلیغاتی خودش که همان

وسوسه ها و تخیلات درونی است واقعیت وجودی ما را به

گونه ای دیگر جلوه می دهد.


گاهی اوقات می شنوم که دوستان می گویند مگر در جامعه

کنونی می شود گناه نکرد؟

انسان مجبور به گناه می شود!

کلمه جبر یکی از همان واقع پنداری های شیطان در وجود ماست

شیطان برای فریب ما آنقدر و ذهن و اندیشه ما فعالیت و تبلغ

می کند که گمان می کنم واقعا من مجبورم که گناه کنم!

در حالی که هیچ جبری در کار نیست!

و گاهی اثـــــــــــــــــــــــر این تبلیغات تا روز قیامت در وجود

ما باقی است. چنانچه در آیات قرآن داریم که وقتی که مجرمین

از شیطان شکایت می کنند که او ما را مجبور به گناه کرد اما

شیطان از آن واقعیت پنداری آن ها پرده بر می دارد و می گوید:


وَ قالَ الشَّیْطانُ لَمَّا قُضِیَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُکُمْ

فَأَخْلَفْتُکُمْ وَ ما کانَ لِیَ عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ

لی‏ فَلا تَلُومُونی‏ وَ لُومُوا أَنْفُسَکُمْ ما أَنَا بِمُصْرِخِکُمْ وَ ما أَنْتُمْ بِمُصْرِخِیَّ

إِنِّی کَفَرْتُ بِما أَشْرَکْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمینَ لَهُمْ عَذابٌ أَلیم

22 ابراهیم


ترجمه: و همین که کار خاتمه پذیرد، شیطان مى‏گوید: خدا به

شما وعده درست داد. و من نیز به شما وعده (باطل و نادرست)

دادم و تخلف کردم، من بر شما تسلطى نداشتم جز اینکه دعوتتان

کردم و شما اجابتم کردید، مرا ملامت نکنید، خودتان را ملامت کنید،

من فریادرس شما نیستم، و شما نیز فریادرس من نیستید من آن

شرکتى که پیش از این (در کار خدا) برایم قائل بودید انکار دارم. به

درستى ستمگران، عذابى دردناک دارند.



واقعیت حقیقی این است که ما مجبور به هیچ گناهی نیستیم اما

شیطان با تمام تبلیغات و وسوسه های خودش تلاش می کند تا

این واقعیت دروغین را به ما بقبولاند.

برای اینکه باور کنیم یادمان می آورد که تا به حال صد مرتبه از گناهی

توبه کردیم اما دوباره همان گناه را انجام دادیم.

اینگونه تبلیغ می کند که دیدی تو نمی تونی از این گناه جدا بشی

پس دست از مبارزه بر دار و تسلیم شو!



برو به خدا بگو اگه می خواستی خودت نجاتم می دادی همین که

نجاتم ندادی پس معلومه که خودت هم بدت نمی اومد من

گناه کنم!!!

ممکن است این واقع پنداری تا جایی جلو برود که من از خدا نا امید

شوم و یا جبر گرا شوم و بگویم خود او دوست دارد که من گناه کنم

و الا من تا به حال چقدر ازش خواستم نجاتم بده نداد!!

در حالی که اگر من نجات واقعی می خواستم باید اسباب نجات را

فراهم می کردم و زمینه های گناه را Delete  می کردم.

خلاصه امشب که شب قدره از خدا بخواهم که خدایا من

خیلی خیلی زیاد در تبلیغات شیطان گرفتار شدم.

به صورت فجیعی دچار واقعیت پنداری شدم.

خدایا به من توفیق بده تا واقعیت های حقیقی را که ارداه قوی و

خواست خودم هست را ببینم.

به من توفیق بده واقعیت رحمت تو را ببینم و از واقعیت پنداری و

ناامیدی از رحمت تو آزاد بشم.

انشاالله





سوالات شما و جواب های ما


سوال و اشکال از وب نون و القلم:

اینگونه تبلیغ می کند که دیدی تو نمی تونی از این گناه جدا بشی

پس دست از مبارزه بر دار و تسلیم شو!

برو به خدا بگو اگه می خواستی خودت نجاتم می دادی همین که

نجاتم ندادی پس معلومه که خودت هم بدت نمی اومد من

گناه کنم!!!

ممکن است این واقع پنداری تا جایی جلو برود که من از خدا نا امید

شوم و یا جبر گرا شوم و بگویم خود او دوست دارد که من گناه کنم

و الا من تا به حال چقدر ازش خواستم نجاتم بده نداد!!

 

به نظر من این دسته از افراد خییلی خیلی کم هستند و فقط مخصوص

فیلمهای ماه رمضان اند که یک دفعه شب قدر متحول بشوند.

ما بیشتر به گناه عادت کرده ایم...

حتی کاملا واقف هستیم که واقعیت چیست و کیست اما اراده مان

ضعیف شده...

 

جواب ما:

در این نظر شما در چند جمله چند نکته فرموده بودید که صحت یک یک

آنها را بررسی می کنم.

 1- این دسته از افراد خییلی خیلی کم هستند!!!

این ادعا ناشی از نبودن در میان جوانان است، شاید بگویید من در

دانشگاه هستم و.... باید عرض کنم

که می شود انسان در جایی حضور داشته باشد اما با خیلی ها ارتباط

واقعی نداشته باشد.

مثل وقتی که سوار مترو می شویم و با مردم تعامل واقعی نداریم.

این حرفی که بنده زدم حاصل یازده سال کار تخصصی با جوانان در

مقطع دبیرستان است.

بهانه ای است که نه صد مرتبه بلکه صدها مرتبه از آنان شنیده ام و در

مورد آن با جوانان بحث کرده ام.

جوانانی که عضو پایگاه بسیج نیستند و در هیئات هم حضور پیدا

نمی کنند و بدبختانه جمعیت آنها کم نیست. این قشر از جوانان غالبا

اینگونه سخن می گویند و اینگونه بهانه  می آورند.

و خدا را شکر در آیات قرآن هم به این سبک بهانه گیری اشاره شده

است تا اثبات کند که بنده با توجه به فضای فیلم و سریال این حرفها را

نزدم!!

البته مخاطب باید در این اظهار نظر ها دقت به خرج دهد!

2- بعد ادامه داده اید فقط مخصوص فیلمهای ماه رمضان اند و...

بنده که متوجه نشدم چه چیز مخصوص فیلم های صدا و سیما

است؟؟؟

منظورتان این بود این جملات مخصوص ادبیات صدا وسیما است؟

یا چیز دیگری؟؟

بنده چندین سال است که ماه های مبارک رمضان اصلا وقت تماشای

فیلم های و سریال های ماه مبارک را ندارم و نمی دانم که چه

می گویند و چه می کنند؟

شاید شما فرصت تماشای این فیلم و سریال ها را بیشتر داشته

باشید!!

به هر حال برفرض هم که این ادبیات در فیلمی استفاده شده باشد

دلیل بر بی اعتبار بودن آن نمی شود.

این ادعای شما اگر حرف ما را تقویت نکند به آن ما ضربه ای نمی زند

و نمی توان با این جمله ای که شما فرموده بودید صحت ادعای ما زیر

سوال برود.

3- فرموده بودید یک دفعه شب قدر متحول بشوند.

بنده حرفی از تحول نزده بودم نمی دانم شما این را از کجا گیر آورده

بودید؟؟

شاید به خاطر تماشای فیلم ها و سریال ها باشد!!!

اگر این طور است بهتر بود شما در نظری جداگانه فیلم ها و سریال ها

را نقد می کردید که البته جای آن نظر در این پست نبود.

 

4 - گفته بودید ما بیشتر به گناه عادت کرده ایم.

بنده از شما که فلسفه خوانده اید و با واژه «چـــــــــــــرا» آشنا

هستید می پرسم. چـــــــــــرا به گناه عادت کرده ایم؟؟؟

انسان هیچ کاری را بدون توجیه ذهن و اندیشه خود انجام نمی دهد.

آن فرض و اندیشه ای که باعث شده تا من به گناه عادت کنم

چیست؟؟؟

امیدوارم که با دقت به این سوال جواب دهید.

گفته بودید کاملا واقف هستیم که واقعیت چیست و کیست اما

ارداه ما ضعیف است.

خب باز بنده می پرسم چـــــــــــــــــرا ارداه ضعیف می شود؟

چه نگره ها و فرض هایی سبب ضعف اراده می شود و چه نگره ها

و فرض هایی سبب تقویت اراده می شود؟

شاید می خواستید بگویید عقل نظر(آگاهی) ما مشکل ندارد بلکه ما

در حیطه عقل عمل (عمل و رفتار) مشکل داریم.

در این صورت نه تنها سوال قبل باز جاری است. بلکه نکته دیگری نیز

مطرح می شود و آن این است

که بین عقل عمل و ارداه تفاوت وجود دارد.

نتیجه این که بحث بنده یک نگاه ریشه ای و نه سطحی، به پیش فرض

هایی است که به خاطر آن پیش فرض ها به گناهی عادت کرده ایم و

ترک گناهی را ارداه نمی کنیم.

بنده یک گام قبل تر را بحث کرده ام و شما چند گام جلوتر اشکال کرده اید

که به بحث بنده اصلا مربوط نیست. و اگر خودتان هم بخواهید جواب قانع

کننده به اندیشه آنان بدهید ناچارید که ریشه ای تر نگاه کنید و نگره ها را

به بحث بگذارید.

ممنون از تلاش خوبتان

موفق باشید


پاسخ وب نون والقلم به جواب ما


این اشکال تقریبا به من وارد است که با جوانان اینگونه سر و کله نزده ام.
چون در محیط پاستوریزه زندگی کردم و درس خوانده ام و تفریح کردم بنابراین از تقریبا از جو غالب بیخبرم.(کمی تا قسمتی ازین بابت خوشحالم. کمی تا قسمتی ناراحت)
من هم فیلمهای ماه رمضان را که هیچ کلا تلوزیون را به جز اذانش روشن نکرده ام اما از تعریفهای دوستان فهمیده ام ایده اصلی فیلمها این است که یک آدم گناه کار که به شدت با خدا قهر کرده در یک شب قدر در یک امامزاده متحول میشود. ربطش به فرموده های شما تشابه آدمهای سریالها به آن دسته از گناهکارانی بود که شما فرموده بودید.(تلویزیون ندیدن کار علیه السلامی نیست. تلویزیون دیدن هم کار خوبی نیست)
متحول شدن در شب قدر هم در ادامه همان سریالهای ماه رمضانی تلویزیون بود.


فروکاستن دلایل و یا بهتر و به قول شما فلسفی تر اش علت یک امر به امر واحد مغالطه است.

بنابراین نمیتوان علت گناه را صرفا واقعی جلوه کردن برخی اوامر در نظر گناهکار دانست.(من ادعا فلسفه دانستن اصلا ندارم.من فلسفه میخوانم. این فلسفه خواندن هم بالعرض است)
یادم هست در همان فلسفه خواندهایمان نوشته مراحل سر زدن فعل را نوشته بود و بایست شوق موکد میشد تا اراده به امری تعلق گیرد....
ملکه شده برای ما گناه، مثل معتادی که بدون دخانیاتش سرگردان است...
محل اشکال من و محل اشکالی که شما فرمودید تفاوتی در گامهای جلو و عقب ندارند در حیطه بحث است که به جهات مختلف مقدم و موخر میشوند اگرنه در عمل با هم اتفاق میافتند
چیزی که واقعی نموده اراده ای که ضعیف است عادتی که ترک نمیشود وهزاراتفاق دیگر که به تفاوت آدمها تفاوت میکند...
ببخشید از پراکنده گویی..نزدیک افطار است و توان کم...


جواب ما


بنده نظر شما را به دو بخش تقسیم کرد

1- نظراتی که قبل از این جمله قرمودین«فروکاستن دلایل و یا بهتر و به قول شما فلسفی تر اش علت یک امر به امر واحد مغالطه است.»

2- نظراتی که از این جمله به بعد فرمودین«فروکاستن دلایل و یا بهتر و به قول شما فلسفی تر اش علت یک امر به امر واحد مغالطه است.»

پیرامون نظراتی قبل از این جمله فرمودین بنده بحثی نمی کنم چرا که احساس می کنم اگر حرفی بزنم یه نوع مجادله است و ثمره ای در آن نیست.

اما

این جمله شما

فروکاستن دلایل و یا بهتر و به قول شما فلسفی تر اش علت یک امر به امر واحد مغالطه است.

درسته که یکی از روش های مغالطه این است اما باید توجه داشت که باید از این قانون درست استفاده کرد تا خود دچار مغالطه نشویم.

سوال اول آیا این قانون کلیت دارد و هر فروکاستنی را شامل می شود؟

سوال دوم آیا شامل اصل توحید هم می شود؟

این قانون در جایی درست است و کشف از مغالطه می کند که فرد استفاده کننده بگوید این است و جز این چیز دیگری نیست!

بنده تاجایی که یادم هست نگفتم این است و جز این نیست!

بله ما در تقسیم بندی کلی علل می گوییم علل یا قریب هستند یا بعید. علل یا بی واسطه هستند مانند حرکت دست توسط انسان یا با واسطه مانند حرکت قلم توسط دست و یا نیزه توسط دست!!

بنده دیگر عللی که شما به آن اشاره داشته اید را نفی نکردم تا شامل قانون مغالطه باشم بلکه خواستار دقت بیشتر شدم

یعنی همان طور که علل با واسطه و قریب را می بینید علل قبل تر را نیز مد نظر داشته باشید.

شما فرمودید نمی توان علت گناه را صرف واقعی جلوه کردن و... دانست.

بنده می پرسم علت ترک اولی حضرت آدم در بهشت زمینی چه بود؟

مگر آدم به او نگفت این درخت جاودانگی است؟

مگر برای او واقع پنداری نکرد؟

و...

فرموده بودید فلسفه می خوانید نه اینکه می دانید

خب ما هم همین را گفتیم به پاسخی که دادیم مراجعه می نمودید.

فرموده بودید شوق موکد.

خب شوق موکد یعنی چی؟

آیا تصورات ذهنی در این شوق موکد دخیل هستند یا نه؟

معتاد به دخانیات چه تصوراتی از مواد مخدر برای او وجود دارد که حاضر نیست از آن دست بکشد؟

روایتی از امام صادق وجود دارد که کسی در خلوت خود عمل زشتی (جنسی) را مرتکب می شد به خدمت حضرت رسید و گفت که من به این کار اعتیاد دارم! پس مجبورم!

حضرت به او فرمود آیا در جمع هم حاضر هستی این کار را بکنی

گفت نه

حضرت فرمودن دیدی اعتیاد نداری! و جبری به کار نیست!(منظور اعتیادی که همراه با جبر باشد)

آیا اسم این واقع پنداری نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نکته جالب نوشته های شما جمله اخرتان است که بنده آن را قبول دارم و اگر شما هم آن را قبول داشته باشید پس بحث های بالا صرفا برای دقیق تر شدن بحث کمک کرده است

جمله شما این است

چیزی که واقعی نموده اراده ای که ضعیف است عادتی که ترک نمیشود وهزاراتفاق دیگر که به تفاوت آدمها تفاوت میکند...

پس شما تحقق واقع پنداری را قبول کرده اید.

ممنون از تلاش خوبتان

عبادات قبول حق



نظر جناب  م. سپهری

سلام. با آرزوی قبولی طاعات...

1. نشد ما یه بار بیایم وبلاگ های شما غیبتمون نباشه!!!!!

2. تبریک، قالب های زیبایی انتخاب می کنید... مخصوصا اینکه عکس آقا رو بزرگ میذارید. حفظ الله...

3. من زیاد نظر نمیذارم ولی مطالب رو می خونم. شاید اینم یه مدلشه از اون نظرایی که توی پست پایین گفتین.

4. دارم تمام تلاشم رو می کنم که به قول حضرت آقا توی میدون باشم! لطفا توی این ایام قشنگ، خیلی دعا کنید، من و همه ی سپهریا رو .

5. .... حالا بریم سر اصل مطلب:

منم این بهونه رو خیلی شنیدم که میگن "مگه میشه توی این روزگار و جامعه گناه نکرد؟!" مثال کوچیکش وقتی میگی استفاده از فیلترشکن و فیس بوک درست نیست، میگن الان مگه میشه از این چیزا استفاده نکرد؟؟؟!!! واسه خودمون یه حقیقتهایی رو ساختیم که گاهی خودمون هم قبولش نداریم!!!
در جریان موج صفر ویک بودین؟ پاک کردن حافظه های مجازی از چیزهایی که امام زمان رو ناراحت میکنه! میشه گفت یه قدم زیبا توی همین راستا بود، ترک عادت های بی معنی، موسیقی های بی معنی...

یادمه حضرت آقا یه جایی گفتن(البته خلاصه ی مطلب رو که یادمه می نویسم) که این جوونای الان بصیرتشون و معنویاتشون اگه از بچه های زمان انقلاب و جنگ بیشتر نباشه کمتر نیست!
هی نگید اون زمونا دیگه برنمی گرده! الان کاری که بچه های ما توی این سالها(فتنه ی 88) انجام دادن کمتر از اون وقتا نبود! زمان جنگ ماها بمبارون رو دیدیم و رفتیم جبهه ولی الان جنگ نرمه! نمی بینن با کی می جنگن! اوضاع رو خراب نشون ندین...

البته ماهم باید بیشتر تلاش کنیم، به خدا همت ها و باکری ها کم نیست الان! به نظر من این واقعیت ها که همه به فکر خودشونن و دیگه حاج احمد و ... پیدا نمیشه ساختگیه!
اللهم عجل لولیک الفرج
راستی برای مطالب قبلی هم نظرم رو نوشتم ولی یهو پرید!!! طولانی بود... سوال هم داشتم، ایشالله بعدا میام دوباره می نویسم.

بابت راه اندازی این وبلاگ هم ممنون، حرکت خوبی است
التمـــــــــــــــــــــــاس دعا



  • محمد جواد ابراهیمی

نظرات  (۵۵)

سلام..........
مشکل برطرف شد........
_______________________$$$
________$$$$$$_________$$$$$__$$$$$$
_______$$_____$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$
_______$______________$$$$$$$_______$
_______$_____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_______$_____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_______$$_____________$$$$$$$$$$$$$$$$$
_______$____________________$$$$$$$$$$
______$_______________________$$$$$$$
______$_________________________$$___$
______$______________________________$
__$$$$$$____________________________$$$$$$
_______$_____$$$_____________$$$______$
____$ $$$_____$_______________$_____$$$$$
_______$____________$$$_____________$
________$$_________________________$
______$$__$_______________________$_$ $
_____$$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$____$$
__________$______$____$$$$$$$$$
__________$_______$__$$$$$$$$$$$
__________$________$_$$?$$$?$$$
________$$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$$$
_______$$_____$$____$$$$$$$$$$______ $
______$$_______$$___$__$»?«$$________$
______$_________$$$$$__$$$$$__________$
______$_________$_____$$$$$$__________$
_______$________$____$$$__$$$________$$
اپم.......................................................
سلام مجدد
لینک شدید
لینکم کردید خبرم کنید
الهی آمین
مطلب خوبی بود
التماس دعا
پاسخ:
ممنون به آقا محمد سلام برسونید
سلام
خیلی جالب بود,تاحالاازین بعدبه قضیه نگاه نکرده بودم که خیلی ازبهانه تراشی های مابخاطرواقعیت پنداری است.....تهاجم فرهنگی داره واقعیت های باطلی رومیسازه تا اینکه باور کنیم نظام اسلامی که ازش دم میزنیم درحال پسرفته!!!........یه سری یه بنده خدای30ساله میگفت یادش بخیرمحمدرضاشاه که بود اینطور نبودکه.....این همه گرونی نبود!این همه بیکاری نبود!
پاسخ:
عبادات قبول حق
ای کاش تا توانم بر عهد خود بمانم *** شرمنده ‏ام ز مهدی وز درگهت الهی

تا در کفت اسیرم قرآن به سر بگیرم *** چون بگذرم ز قرآن اُفتم به کوره راهی

شب قدر، شب نیایش و شب بارش چشم های خاکیان بر شما آسمانیان مبارک باد

و التماس دعا در لحظات قشنگ خلوتتان . . .
سلام
وب جامعی دارید
خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنید
یاعلی
سلام استاد
واقعا استفاده کردم!
چون در مورد غلط املایی حساس هستید"برای" رو نوشتید "بریا" در جمله برای اینکه یادمان نرود...

مطلبتون مهم بود و البته مبتلا به.
شیطان دامهای بزرگی برای ما پهن کرده است. والبته من فکر میکنم نباید از تزکیه نفس غافل شویم.گاهی واگذار کردن همه چیز به شیطان ما را از توجه به روح خودمان بازمی دارد
التماس دعا
سلام
خوشحالم نظر شما رو درباره ی وبلاگم شنیدم
ممنون از لطفی که وبلاگ داشتید
در جوابتون همونجا هم نوشتم ولی گفتم باز بهتون سر بزنم
نه من اون مطالب رو از خودم ننوشتم، همونطوری که گفتم مطالب وبلاگم اغلب کپی پیست ان... متاسفانه
شما هم با افتخار لینک شدید... ولی من توی لینک های وبلاگتون نگاه کردم و دیدم اکثرا وبلاگ هایی رو لینک کردید که مطالبشون تقریبا مرتبط با مطالب وبلاگتون بود... حتی ادامس شیک هم یه جورایی مذهبی و سیاسی بود! همه رو نگاه نکردم... ولی از اسمشون به نظر اینطور میومد...
ولی وبلاگ من اینطور نیست... خیلی تعجب کردم از اینکه منو لینک کردید! البته هنوز برای تجدید نظر دیر نیستا

و ممنون از این پستتون من اصلا متوجه نمیشم کی سخنرانی رهبری رو قراره توی تلوزین بزارن... ولی اگر همیشه همینجوری نکاتی از سخنرانی رو مبزارید توی وبلاگتون دیگه مشکلی نیست!

راستی ببخشید ولی اگر سایز متن ها رو کوچیک کنید شاید بهتر باشه... همونجوری هم میشه خوند ولی دیگه لازم نیست همش صفحه رو بالا پایین برد... ببخشید
بازم ممنونم. موفق باشید
پاسخ:
بزرگ باشه بهتر چون فقط باید موس رو تکون بده دیگه چشش اذیت نمی شه
سلام .
شما لینک شدید.
بازم سلام استاد
اون غلط من باب حساسیت خودتون بود!وگرنه من خودم استاد غلط تایپی ام!!!!
تو نظر دادن هام مشخصه چه برسه به پست ها!
سلام
بله از محبت مادر به فرزندش محبت بالاتری نداریم ولی جنس محبت دختر به پدر فرق میکنه!!!
من خودم به شخصه در حدی نیستم که حضرت علی رو پدرم صدا کنم ولی اینجوری آروم تر میشم وگرنه ما کجا و مولا کجا!
ممنون بابت لینک/
سلام
خیلی خیلی خیلی ممنون بابت اون لینک سایت پیچک... متوجه شدم باید چجوری توی اون سایت قالب بسازم... همینطوری یه چیزایی رو انتخاب کردم ولی نه جدی...
قالب رو نساختم... چون بابد براش وقت بزارم... بازم خیلی خیلی ممنون... خیلی کمک کردید

معذرت میخوام
موفق باشید
  • امملیون(مریم)
  • سلام
    مطلبتون واقعا مفیدبود
    من تاحالاازاین دیدگاه نگاه نکردم
    ماهم لینکتون کردیم
    التماس دعاتوی این شبای عزیز
    یاحق
    با عرض سلام و تسلیت سالگرد شهادت امام مظلوم و عدالت گستر حضرت علی (ع) خدمت شما بزرگوار و خانواده محترمتان
    لینک وبلاگ وزینتان زیبنده کلبه محقرم می باشد.
    ایام به کام و التماس دعا
    دنیا یتیم شد...
    پدر از دست داده است...

    بروزم وشما به نیز دعوتید...
  • محمد علی رضایی
  • میگن پسری تو خونه خیلی شلوغ کاری کرده بود، طوری که همه اوضاع را در هم ریخت ،وقتی پدر وارد شد.

    مادر شکایت انو به پدرش کرد.پدر که خستگی وناراحتی بیرون را هم داشت شلاق رو برداشت.

    پسر دید امروز اوضاع خیلی خرابه وهمه درها بسته است.وقتی پدر شلاق را بالا برد،

    پسر دید کجا فرار کند؟راه فراری نداره!

    خودش را به سینه ی پدر چسباند.شلاق هم در دست پدر شل شد وافتاد.

    شما هم هروقت دیدید اوضاع خیلی خرابه ویه جورایی سردرگمید به سوی خدا فرار کنید«وَفِرٌوالی الله مَن الله»

    هرکجا متوحش شدید تنها راه فرار به سوی خداست.

    توی این شبها التماس دعای فراوان

    یا حق
  • بال های گمشده
  • سلام بر استاد بزرگوارم. ما جامعه امروز و تغییراتش رو دستاویزی کردیم برای این که گنها هان خودمان رو خیلی منطقی و بدون عذر نشون بدیم.تا یکی روسریش میره کنار تهمت همه چیز رو بهش میزنیم.آخه تویی که چادر میپوشی نصف اون دختر آدمیت تو وجودت نیست.باور کنید جوان های ما دل های پاکی دارن خیلی هاشون عاشق ائمه اند حالا اگر مشکلی هم هست به نظرم ازماست دیر دست به کار شدیم یه خورده تنبلی کردیم این همه غرب داره تلاش می کنه.آیا واقعا ما هم همون قدر به جوون هامون اهمیت میدیم.خودمون ترسیدیم میگیم امر به معروف چیه بابا ساکت بشین وگرنه تو جمعشون جایی نداری.به هر حال پستی بود سرشار از بصیرت و حقیقت نگری.
  • ♂♀ بیــ تــو مهتآبـــ شبــی! ♀♂
  • قالبتـــــــ ــــــــــ....ـــــــــ تــــ ــــ
    حـــــــ ..... رفــ ـ ..... نـــ ــ دارهـ !
  • سیده محجبه
  • با شورحسینى و صلابت حسنى در سوگ علی میگرییم...

    دعایتان توشه بی برگی ما
  • ♂♀ بیــ تــو مهتآبـــ شبــی! ♀♂
  • بلینک
  • سیده محجبه
  • آمده‌ام ای خوب‌ترین، ای بهترین ، ای مهربان‌ترین ، تا در میهمانی بندگانت

    مرا نیز بپذیری و بخشش گناهان را بدرقه ی راهم کنی . . .

    الهی ، العفو ، العفو…
    کتاب تبار انحراف رو خوندید؟
    توی اون کتاب خیلی قشنگ ریشه همین هوچی گری های دشمن اصلی مسلمونا یعنی یهودی ها رو گفته...
    توصیه میکنم اگه نخوندید حتمن بخونیدش
    پاسخ:
    بله شما هم به درستی تطبیق فرمودین همین طور است
    این من و حجم شب و دستان خالی و خدا؛

    آسمانی تیره و اشک و سکوت و انزوا؛

    ناله های جانگداز و گریه و امن یجیب؛

    قبله و قلب و جوارج جملگی غرق دعا ...

    «التماس دعا در لحظات قشنگ خلوتتان ...»
    کاش از دلبر نشانی داشتیم***بر سر کویش مکانی داشتیم
    از برای مهدی صاحب زمان*** کاش در دل جمکرانی داشتیم

    سلام
    طاعات و عبادات قبول
    منتظر حضورتان هستیم
    التماس دعا
    سلام بحث بدحجابی متاسفانه خیلی زیاده والحمدلله دلهاشون واقعا پاکه.....امارفتاربعضیهامخصوصامربیااونارواذیت میکنه وحتی نتیجه ی معکوس داشته....بااین بچه هاوبااون مربیا بایدچطوررفتارکرد؟
    من خودم بیشترترجیح میدم بادرست رفتارکردنم منظورموبرسونم وبیشترازباب دوستی واردشم اما چه کنیم که بعضی مربیان......
    پاسخ:
    چی بود؟؟
    گزینه سوم یعنی چی؟؟؟؟؟؟ راجع به مطلبتون باید بگم فعلاوقت ندارم بخونم ولی حتما مثل همیشه قشنگ ودل نشینه!!!!!!!!
    پاسخ:
    یعنی خدا
    سلام جالب بود ممنون. من این سخنرانی رو گوش کرده بودم فکر کنم. ولی باز هم تشکر
    سلام دوست ارجمند

    واقعییت اینه که هر بی حجابی هم بد و بی ایمان نیست . من به کرات بر خوردم به کسانی که ظاهرشان از لحاظ مذهبی خیلی مناسب نیست اما آمادگی برای خوب شدن و پرورش یافتن دارند . متاسفانه جامعه ی تند روی اسلامی ما با جوانان بسیار بد برخورد میکنند و همین یکی از دلایل رو گرداندن جوانان از دین و مکانهای مذهبی ست .بعضی از این جوانان منتظر یک تلنگر کوچکند تا به راه آیند.
    مثلا چندین مورد در مسجد دیده ام که کسی با حجاب نه چندان درست وارد مسجد میشود ،به جای اینکه دستِ دوستی به طرفشان دراز کنند تا او مشتاق به مسجد شود، چنان بد با او برخورد میکنند که واقعا باعث فراری شدنش میشوند. در صورتی که میتوان با روی خوش از او استقبال کنیم و با برخوردی مهربان و صمیمی به او در واقع منش و برخورد یک انسان مومن را به او یاد آور شویم و واقعا تبلیغات غرب امروز به گونه ایست که با دهها ترفند اینچنین جوانانی رابه خودشان جلب و جذب میکنند پس ما چرا با اخلاق خوب اسلامی اینکار را نکنیم .

    حق حافظتان
    پاسخ:
    خیلی لطف کردید در پناه حضرت حجت باشید
    سلام
    اجرکم عندالله
    خدا خیرتون بده
    منقلبم کردید ادامع بده جوان
    تویی ان 313 تا
    برس به خدا به امام زمان
    توی بشر میتونی کاری کنی بارون بیاد پس .....
    لینک شدید
    به وب منم سر بزن
    لینک کردی خبرم کن
    نه مثل هرکس! مثل کسی که برایم کس دیگری ست ! دعایت می کنم ... تو نیز ! در لحظه های زنده ذهنت ، بی التماس من ! سهمی از دعا برایم بگذار.... ..
    هرجمعه یک پیام به امید ظهور

    هنوز گریه بر این جویبار کافی نیست
    ببار، ابر بهاری، ببار، کافی نیست

    چنین که یخ زده تقویم ها هر روز
    هزار بار بیاید بهار کافی نیست

    به جرم عشق تو بگذار آتشم بزنند
    برای کشتن حلاج دار کافی نیست

    گل سپیده به دشت سپید می روید
    سپید بختی این روزگار کافی نیست

    خودت بخواه که این روزگار سر برسد
    دعای این همه چشم انتظار کافی نیست

    اللهم عجّل لولیک الفرج
  • فدایی ولایت
  • سلام...ممنون از حضورتون

    خداحافظ ای نخل ها ای چاه ها

    دگر نشنوید از علی(ع) رازها

    خداحافظ ای کوچه های خموش

    نیاید دگر نان و خرما به دوش

    غم دردم آخر به پایان رسید

    به زهرا(س) بگوئید مهمانت رسید ...


    شهادت اول مظلوم عالم ، مولای متقیان ،

    امیر مؤمنان ، حضرت علی علیه السلام ، را به شما تسلیت عرض می نمایم.

    مطلبتون هم عالی بود
    دستتون درد نکنه
    التماس دعا
  • یک شیعه با سلاح قلم
  • زیبا مینگارید... التماس دعا
    پاسخ:
    انشاالله در پناه حضرت باشید
    خدارادوست بدار.حداقلش این است،یکی رادوست داری که روزی به اوبرسی!!!
    سلام
    بله برادر .
    خدا چشممان بدهد حقیقت بین شویم .
    حتی به دام ِ واقعیت بینیِ صرف هم نیفتیم!
    چه رسد به واقع پنداری!

    این شبها دعا کن مسکینان درگاهش را برادر .
  • مصطفی قنواتی
  • نمیدونم چی بگم.
    مطلب عالی بود.عالی.
    خدا قوت
    سلام
    ممنون که سر زدین
    کاش همه ی وبلاگ نویس ها دید شما رو داشتن که وقتی آدم یه مطلب میذاره تو وبش اونو واسه زیبایی نمیذاره اونو مینویسه تا دیگران بخونن استفاده کنن و نظر بدن
    ممنون از نظرتون
    با افتخار لینکتون کردم
    یاعلی
    پاسخ:
    ممنونم که سر زدید
    شمابابلی هستییییییییییددددد؟؟؟باورم نمیشه!!!شایدبابل مردمش قدیم قدیم ها،اون قدیم مدیم هاها زیادسرمردم کلاه میزاشتن.یاشاید کلاه حصیری یاهرکلاه دیگه ای زیاد سرشون میزاشتن!!!راستییییی!من دارم برای همیشه از بابل بعدماه رمضون میرم.دلم همین حالاکه نرفتم خیلی برای شهرمون تنگ شده!!
    پاسخ:
    نه خیر
    علی بادرد غربت آشنابود
    علی تنهاترین مردخدابود
    نوای عشق ازنای علی بود
    اذان سرخ آوای علی بود
    ازآن روزی که زهرادرکفن شد
    علی دیگرجداازخویشتن شد
    انیس دردهایش چاه گردید
    فقط چاه ازعلی آگاه گردید
    غروب ازداغ مولامان حزین است
    افق خم گشته واندوهگین است
    نمیگویم یدالله را عدو کشت
    خداداندعلی راعدل اوکشت......خداداندعلی راعدل اوکشت....(ازشعرای زمان جبهه)التماس دعا...
  • نون والقلم
  • اینگونه تبلیغ می کند که دیدی تو نمی تونی از این گناه جدا بشی
    پس دست از مبارزه بر دار و تسلیم شو!
    برو به خدا بگو اگه می خواستی خودت نجاتم می دادی همین که
    نجاتم ندادی پس معلومه که خودت هم بدت نمی اومد من
    گناه کنم!!!
    ممکن است این واقع پنداری تا جایی جلو برود که من از خدا نا امید
    شوم و یا جبر گرا شوم و بگویم خود او دوست دارد که من گناه کنم
    و الا من تا به حال چقدر ازش خواستم نجاتم بده نداد!!

    به نظر من این دسته از افراد خییلی خیلی کم هستند و فقط مخصوص فیلمهای ماه رمضان اند که یک دفعه شب قدر متحول بشوند.
    ما بیشتر به گناه عادت کرده ایم...
    حتی کاملا واقف هستیم که واقعیت چیست و کیست اما اراده مان ضعیف شده...

    پاسخ:
    لطفا مراجعه نمایید و جواب اشکال را بخوانید
  • بنده بازیگوش
  • سلام
    خیلی مطلب خوبی بودوالا نمی دونم چی بگم....ممنونم
    فقط یه نکته احساس می کنم این کلمه رو اشتباه نوشتیدمیزارمش تو پرانتز
    خیلی خیلی زیاد در ((تبلفات)) شیطان گرفتار شدم


    موفق وسربلند باشید

    یاالله
    پاسخ:
    لطف کردید چشم اصلاح می کنم
  • یک شیعه با سلاح قلم
  • الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابی طالب....
  • نون والقلم
  • این اشکال تقریبا به من وارد است که با جوانان اینگونه سر و کله نزده ام.
    چون در محیط پاستوریزه زندگی کردم و درس خوانده ام و تفریح کردم بنابراین از تقریبا از جو غالب بیخبرم.(کمی تا قسمتی ازین بابت خوشحالم. کمی تا قسمتی ناراحت)
    من هم فیلمهای ماه رمضان را که هیچ کلا تلوزیون را به جز اذانش روشن نکرده ام اما از تعریفهای دوستان فهمیده ام ایده اصلی فیلمها این است که یک آدم گناه کار که به شدت با خدا قهر کرده در یک شب قدر در یک امامزاده متحول میشود. ربطش به فرموده های شما تشابه آدمهای سریالها به آن دسته از گناهکارانی بود که شما فرموده بودید.(تلویزیون ندیدن کار علیه السلامی نیست. تلویزیون دیدن هم کار خوبی نیست)
    متحول شدن در شب قدر هم در ادامه همان سریالهای ماه رمضانی تلویزیون بود.
    فروکاستن دلایل و یا بهتر و به قول شما فلسفی تر اش علت یک امر به امر واحد مغالطه است.
    بنابراین نمیتوان علت گناه را صرفا واقعی جلوه کردن برخی اوامر در نظر گناهکار دانست.(من ادعا فلسفه دانستن اصلا ندارم.من فلسفه میخوانم. این فلسفه خواندن هم بالعرض است)
    یادم هست در همان فلسفه خواندهایمان نوشته مراحل سر زدن فعل را نوشته بود و بایست شوق موکد میشد تا اراده به امری تعلق گیرد....
    ملکه شده برای ما گناه، مثل معتادی که بدون دخانیاتش سرگردان است...
    محل اشکال من و محل اشکالی که شما فرمودید تفاوتی در گامهای جلو و عقب ندارند در حیطه بحث است که به جهات مختلف مقدم و موخر میشوند اگرنه در عمل با هم اتفاق میافتند
    چیزی که واقعی نموده اراده ای که ضعیف است عادتی که ترک نمیشود وهزاراتفاق دیگر که به تفاوت آدمها تفاوت میکند...
    ببخشید از پراکنده گویی..نزدیک افطار است و توان کم...

    سلام
    ممنون ازبابت توضیحتون درمورد بچه های سپهر
    توضیح کاملی بود
    درمورد اینکه توی اسامی روستاهاونقاط بابل ومازندران کلا زیادهست ماخودمونم علتشو نمیدونیم
    اگه شمایه روز فهمیدین به ماهم بگین
    یاحق
    سلام
    طاعات قبول!
    مطلب خوبی بود!
    واقعا بعضی ها فکر میکنند که خدا میخاد که ما گناه کنیم و بهمین دلیل نجاتمون نمیده؟!!
    ما سال88 تو سپهر با برنامه بازارچه این موضوع رو پیاده کردیم ولی ...
    پاسخ:
    از دوستانتان هیچ خبری نیست که نیست!
    دعایی...
    سلام. با آرزوی قبولی طاعات...

    1. نشد ما یه بار بیایم وبلاگ های شما غیبتمون نباشه!!!!!

    2. تبریک، قالب های زیبایی انتخاب می کنید... مخصوصا اینکه عکس آقا رو بزرگ میذارید. حفظ الله...

    3. من زیاد نظر نمیذارم ولی مطالب رو می خونم. شاید اینم یه مدلشه از اون نظرایی که توی پست پایین گفتین.

    4. دارم تمام تلاشم رو می کنم که به قول حضرت آقا توی میدون باشم! لطفا توی این ایام قشنگ، خیلی دعا کنید، من و همه ی سپهریا رو .

    5. .... حالا بریم سر اصل مطلب:

    منم این بهونه رو خیلی شنیدم که میگن "مگه میشه توی این روزگار و جامعه گناه نکرد؟!" مثال کوچیکش وقتی میگی استفاده از فیلترشکن و فیس بوک درست نیست، میگن الان مگه میشه از این چیزا استفاده نکرد؟؟؟!!! واسه خودمون یه حقیقتهایی رو ساختیم که گاهی خودمون هم قبولش نداریم!!!
    در جریان موج صفر ویک بودین؟ پاک کردن حافظه های مجازی از چیزهایی که امام زمان رو ناراحت میکنه! میشه گفت یه قدم زیبا توی همین راستا بود، ترک عادت های بی معنی، موسیقی های بی معنی...

    یادمه حضرت آقا یه جایی گفتن(البته خلاصه ی مطلب رو که یادمه می نویسم) که این جوونای الان بصیرتشون و معنویاتشون اگه از بچه های زمان انقلاب و جنگ بیشتر نباشه کمتر نیست!
    هی نگید اون زمونا دیگه برنمی گرده! الان کاری که بچه های ما توی این سالها(فتنه ی 88) انجام دادن کمتر از اون وقتا نبود! زمان جنگ ماها بمبارون رو دیدیم و رفتیم جبهه ولی الان جنگ نرمه! نمی بینن با کی می جنگن! اوضاع رو خراب نشون ندین...

    البته ماهم باید بیشتر تلاش کنیم، به خدا همت ها و باکری ها کم نیست الان! به نظر من این واقعیت ها که همه به فکر خودشونن و دیگه حاج احمد و ... پیدا نمیشه ساختگیه!
    اللهم عجل لولیک الفرج
    راستی برای مطالب قبلی هم نظرم رو نوشتم ولی یهو پرید!!! طولانی بود... سوال هم داشتم، ایشالله بعدا میام دوباره می نویسم.

    بابت راه اندازی این وبلاگ هم ممنون، حرکت خوبی است
    التمـــــــــــــــــــــــاس دعا
    پاسخ:
    با اجازه نظرتون رو در ذیل همان پست گذاشتم
    من خیلی وقته بیدارم، فکر کنم الان طرفای غروب باشه!
    از کجا معلوم که نخوندم بقیه پست ها رو؟!!
    حتما باید نظر بذارم؟!
    مثلا وب خوبی دارید، منم لینک کنید! یا مطلبتون واقعا عالی بود!
    شما راست میگید من وقت ندارم!
    پاسخ:
    درست می گم!
    چند وقته میام به شما سر میزنم اما نظر نمیذارم
    نه از بابت این که مطالبتون قشنگ نیست یا ذهنم را در گیر نمیکنه
    نه
    اما مطالبتون رو در wordکپی میکنم که بعد بخونم اخه نوشته ها روی عکس زبون روزه ای خیلی سرمو درد میاره
    به خاطر همین دیگه وقت نظر گذاشتن رو پیدا نمیکنم
    دلم هم نمیاد بگم قالب رو عوض کنید
    چیکار کنم؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    قبلی زمینه اش سیاه بود الان بهتره
    انشا’ الله سر فرصت می خونم و نظر می دم.
    ممنون از نظر تون.
    ضمنا اگر آقای کرمانی به شما حرفی زد حتما بنده را در جریان بذارید. عین جملات ایشون رو. ممنونم
    پاسخ:
    انشاالله
    الوعده وفا!

    دوباره سلام.
    بعضی از پستهای صفحه اول رو خداروشکر خوندم. وبلاگتون خیلی خوب و مفیده.
    با پست "زنگ تفریح" خیلی موافقم. خوب بود و عالی بود و... که نشد نظر!
    نظر باید سازنده باشه...گاهی باید تذکر داشته باشه و گاهی هم تشویق و همراهی.
    خیلی جالبه که هم خلاصه ی مطلب رو مینویسید . هم مشروح مطلب.
    کلید اخلاقی برای مقابله با شیطان واقعا کلید بود...اونم با رنگ طلایی!!
    خدا خودش بنده هاشو از وسوسه های شیطان حفظ کنه.
    پست اخر هم خیلی خوب بود.تصاویر هم خیلی هماهنگ با متن بود.
    از بین این همه ادمهای چند رنگ که برخی با نقاب دینداری بین ما زندگی میکنن جز با بصیرت و پیروی از خط رهبری نمیتوان دیندار حقیقی را از دینداری ظاهری تمییز داد.
    انشاالله که همه ی ما ظاهر و باطمنمان یکی شود.
    یا آنطور بنما که هستی یا انطور باش که مینمایی.

    ولی خیلی قالب وبلاگتون قشنگه.کلی انرژی مثبت منتقل میکنه.
    االلهم احفظ امامنا الخامنه ای...

    التماس دعای فرج/
    یامهدی...
    پاسخ:
    اجرت تون با حضرت ولی عصر عج
    شما منو با کی اشتباه گرفتید من اسم مستعارم سلام نیست از باب کسب ثواب وادب نوشتم سلام
    اخه اسم خدا هم هست
    ما هم که عاشق خدا
  • رهرو ولایت
  • سلام دوست عزیز.امام و روز قدس عنوان آخرین مطلب ارسالی به وبلاگ رهرو ولایت میباشد.لطفا شما هم پیرامون این موضوع مطلبی در وبلاگتون قرار بدید.یازهرا
    همچین ادمی نیستم
    اگه اشتباه نکنم حدیث داریم مومن زیرکه
    مرحبا به این زیرکی
    البته اگه درست شناخته باشید منو
    خبر پیگیری هایتان دیر به گوشم میرسه البته ان بنده خدا هم تقصیری نداره
    انشاالله وقت کنم یه ایمیل به شما میزنم تا ایمیلم را داشته باشید
    امادرهر صورت مطمئن باشید سعی میکنم زود به زود به وب سر بزنم حتی اگه نظر نذارم
    یا علی
    سلام
    مطلب زیبایتان را که خواندم یادم به هزار جور مسئله افتاد نمیدونم درسته یا نه
    مثلا در مورد نگاه کردن به نامحرم حین صحبت کردن
    فکر میکنم این جوری واقعیت پنداری شده که اگه نگاه به نامحرم نکنیم نمیتونیم حرف بزنیم
    این و حتی توی کلاس های فن بیان هم میگن
    من خودم نرفتم اما دوستم از کلاسش که تعریف میکرد میگفت
    البته نه این که نشه حرف زد میگفت یه جورایی بی ادبی به طرف مقابله ویا در اتباط بر قرار کردن نا موفق میشیم 
    ؟؟؟؟؟
    ویا حتی در گروه های مختلف که سرو کار داریم میینیم که این جوری واقعیت پنداری شده که برای جذب نسل جوان باید اهنگ های...گذاشت یا فلان رفتارو کرد ویا فلان حرف را زد تا جوان جذب بشه!!!!!!
    ؟؟؟؟
    شاید بشه اسم دیگه ی واقعیت پنداری را گذاشت قوانینی که ما انسان ها برای خودمون گذاشتیم وباورش کردیم
    شاید به خاطر همینه که میگند وقتی امام زمان می ایند و دین پیامبر رابرای ما میاورند برای ما جدیده
    حالا درست گفتم یا نه با شما
    تا صبح ظهور
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">