جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

تحلیلی سیاسی فرهنگی

جنبش مرصوص

خداوند در سوره صف می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ

می خواهیم از مرصوصین شویم.
بنیان مرصوص یعنی بناهای پولادین

پیوندها

نظر دهی در وب یا همان کامنت گذاشتن چند دسته است.

گاهی فقط از کسی دعوت می کنی که به وب ما بیا، آپــــــــــــــــم.


بقیه در ادامه مطلب


گاهی براش یه شعری، جمله ای چیزی می ذاری.

گاهی در خواست لینک می کنی.

گاهی در مورد فضای وب و قاب اون نظر می دی.

گاهی هم برای تقدیر و تشکر.

و

گاهــــــی در مورد پـــــستی که گذاشته نــــــــظر می دی.

یعنی متن رو می خوانی و در مورد متن نوشته شده نظر

خودت را اعلام می کنی.

این مورد آخر موجب رشد و بالندگی وب و طرف مقابل می شود.

نمی دونم این فرهنگ سطحی نظر دهی کیلویی در مورد

مطالب پست از کجا اومده؟


وقتی کسی را برای بازدید وب دعوت می کنن دعوتش نمی کنن

که بیاد در و دیوار وب رو نگاه کنه و یه نظر کیلویی بذاره و بره

بلکه دعوتش می کنن تا پست اونو بخونه و در موردش نظر بده.

و همین طور ما 

وقتی به یه وب سر می زنیم می بایست پست رو بخونیم.

و در مورد پستی که گذاشته نظر بدیم.

بارها شده رفتم وب ها مختلف رو سر زدم و پستشونو خوندم و

در مورد پستشون نظر دادم بعد ازشون دعوت کردم بیان به وب

ما سر بزنن و در مورد پست ما نظر بدن.

بعد که آمده نظر بده می بینم اینو نوشته.

سلام ممنونم که سر زدید بازم بیایید!!!!!!!!                                               

چی بگم؟

خیلی بی انصافیه

ویه جور توهین

خیلی خوبه که در این سر زدن به وب ها موجب رشد هم بشیم.

حتی در دل نوشته ها می توان نقاط قوت و ضعف را بیان کنم.

این طوری آدم از وب نویسی احساس خسران نمی کنه و

زود وب نویسی را رها نمی کنه.

وب نویس فعال می تونه هم موجب رشد دیگران بشه هم

خودش رشد کنه.

والا اگر نظر نویسی در وب شد یه تشکر و یه دعوت و یه

بــــه بــــــه گفتن، چیزی ازش در نمی آد.

دو حرف آخر

یک: بیایید با هم فرهنگ وب نویسی فعال و نظر دهی دقیق

رو جا بندازیم.

دو: در فضای مجازی هم می شه امر به معروف و نهی

از منکر کرد. خیلی راحت تر می تونیم به هم تذکر بدیم.

بیایید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در نظرات وب ها

جابندازیم.

اگر خطایی دیدیم حتما به هم بگیم مخصوصا در ترویج

فرهنگ حیــــــــــــــــــــــــــا و روابط مجازی دختر و پسر.

منتظریم


  • محمد جواد ابراهیمی

نظرات  (۴۴)

سلام خدمت دوست عزیزم
اتفاقا یکی از عواملی که از دست بعضی از دوستام ناراحتم همینه
میان تو وب و یه جمله ای که اصلا ربطی به نوشته یا متنم نداره میزارن و میرن
یه سری هم که همیشه میان فقط دعوت میکنن
البته چند وب هستند که واقعا تحلیل و نظراتشون زیبا و در خور تامل است
در هر صورت مطلب خوب و به جایی نوشتین
ممنون
سلام.......
موافقم تا با هم فرهنگ وب نویسی فعال و نظر دهی دقیق

رو جا بندازیم.
راستش اوایل متنتون کلی خندیدم....خیلی با هال نوشته بودین....
سلبام.ممنون از حضورت
راستش این عین واقعیته و بعضی ها فقط پرسه میزنند و اصلا به متن توجه نمیکنند و فقط زمان میگزرونند
متن بجا و زیبایی بود
  • عشق یعنی ی پلاک
  • الان دیگه فقط وبلاگ بازی میکنن. اصلا مفهوم و... تو وب ها مهم نیست.
    سلام
    حق با شماست
    ایشالله فرهنگمون در این زمینه هم بالا بره
  • افلاکیان خاکی
  • سلام پست تون جالب بود
    من احساس می کنم درواقعادرددلتون روگفتید
    چون توی نظرهایی که می ذاشتین
    این به وضوح دیده می شد
    یاعلی
    سلام بزرگوار
    حق کاملا با شماست.
    کمکاری حقیر رو تو نظر دادن بذار رو حساب اینکه تازه کارم نه اینکه مسوول مملکتی و ...؟!
    بازم پوزش
    پاسخ:
    ای ول بچه های دانشگاه امام صادق علیه السلام
    سلام گرامی

    حدود یک سال است که مدیریت وبلاگ نسیم سحر را به عهده دارم و در
    این مدت کمتر کسی انتقاد تا پیشنهادی از دلنوشته ها و سروده هایم
    داشته و معمولا هر پستی با تایید و تشویق همراه است و یا کامنتهای
    متفرقه و متاسفانه گاهی هم مسائلی کاملا بی مورد که بلافاصله باید
    حذف شود . بسیار معدود کسانی به کنه مطلب دقت کردند و نظر و یا
    انتقادی دارند، در صورتی که فکر میکنم به قول فرمایش شما انتقادو
    دقت در این کار باعث میشود اندیشه فعال تر و ذهن شکوفاتر گردد .
    در تمام این مدت ، دوستی عزیز در باره ی پست قبلی ام ( هدیه ی خدا )
    نظر داد و عمق معنا و هدفم را از این پست جویا شد و خواست تا
    نوشته ام را نقد کنم و بنده در حدِ درکم برایشان توضیح دادم و باید عرض
    کنم بسیارخوشحال و ممنون شدم از این عزیز .
    البته این را هم اقرار کنم بنده هم در این مدت کم کم مثل همین دوستان
    کاملا شرطی شدم و به ازای هر کامنت ، پیام میفرستم اما از بس تعداد
    نظرها زیاد شده ، متاسفانه خیلی به محتوا و بازتابِ آنان دقت نمی کنم
    و فکر میکنم این معضلی شده در وبلاگ و امروز نیز ازشما که دقت در متن
    پستم نمودید ممنون و متشکرم
    *راستی چه خوب میشود ، گاه گاهی در باره ی روزمرگی هایمان تجدید نظر کنیم*

    در پناه دادار همیشه بیدار
    پاسخ:
    چه جالب!
    سلام
    جالب بود و تا حدودی خنده دار
    فرهنگ ما ایرانی ها همینطوریه دیگه
  • باران عشـــــــــــق
  • سلام
    ببخشید حتما وقت نشده سر بزنم یا متوجه نشدم...
    قالب قشنگی دارین
    همچنین این پستتون با مــــــــــــــــزه بوووووود
    التمــــــــــــاس دعـــــــــــا
    دنیای مجازی مثل وادی تیه است .
    انگار تمام ادم ها سرگردانند.
    اینها که شما گفتید در مورد وب نویسی صادق است که را هش را مشخص کرده باشد و هدفش را معلوم.
    ما اصولا اهل گیر دادن نیستیم
    موید باشید.

    [خط فاصله

    اهل تذکر دادن چی؟
  • مسلم حسینے
  • سلام - متن شما را کامل مطالعه کردم و با بند بندش موافق هستم.
    مطلب مفیدی بود. تشکر.
    چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی ...

    چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی ...

    خلیل آتشین سخن ؛ تبر به دوش بت شکن ...

    خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی ...

    برای ما که خسته ایم نه ؛ ولی ...

    برای عده ای چه خوب شد نیامدی ....

    تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام ...

    دوباره صبح؛ ظهر؛ نه غروب شد نیامدی...
    سلام. دقیقا با خط ب خط متنون موافقم. آدم کلی وقت میذاره یه پست میذاره و توقع داره هر کی میاد وبش با دقت مطلبش رو بخونه نه اینکه ب قول شما نظر کیلویی بده و دقیییقن اینها باعث دلسردی و سرخوردگی میشه.
    چند خط آخر متنتون هم درباره امر ب معروف و کنترل روابط مجازی دختر و پسر ... من تا حالا چندتا پست در این خصوص و روابط مجازی و احکام شرعیش و... گذاشتم تو وبم اما کو گوش شنوا؟؟؟؟
    یا زهرا
    سلام
    با نظرتون شدیدا موافقم!
    فقط یه چیزی هم من بگم!؟

    در زمیته انتقاد یا امر به معروف ونهی از منکرچیزی وجود دارد به نام نظر خصوصی که جان می دهد بری این کارها!دعوت میکنم از خودم شروع کنید!آماده ی هر انتقادی هستم!

    یاعلی
    این نظر نیست صرفا یک دعوتنامه است!!!
    رمضان...
    ماه زیبایی ها...

    دوست عزیز با مطلبی در باب المپیک دلم بروزم
    وشما دعوتید...
    بلیطش مجانیست...
    سلام ممنون از حضورتون . با همه نوشتتون سطر به سطر موافقم . من کم و بیش دچار هر گزینه ای شدم ولی سعی کردم به وبایی که میرم و اونا ر.و برا خوندن پستم دعوت کنم مطلبشونم میخونم و نظر میزارم .
    به هر حال جالب بود . در مورد فرهنگ حیا و روابط تو فضای مجازی هم مثل توی جامعه باید حریمها رو رعایت کرد .
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام لطف کردید
    یکی از دلایلی که همسرم مخالف قسمت نظرات شده اند همین بود ...خودم به شخصه هر وقت به وبی رفتمف اگر اولین بار بود که از آرشیو و اولین ژست میخونم تا به تاریخ روز وب.. اگر اولین بار نباشه که متن را تا نخونم نظر نمی ذارم. نمی دونم چرا بعضی از دوستان به بالا رفتن آمار نظرات بیشتر از تاثیر گذاری اون اهمیت میدن!!!!! برای همین من بخش نظرات را از پست جدید تایید نمی کنم اما برای اینکه دوستان خواننده با دیگر وبلاگ ها اشنا بشن لینک وبلاگی که بخونم را لا بلای متن نوشتم می اورم.
    همین کلمه تبادل لینک... نمی دونم چرا زجر دهنده است.. همه جا گفتم که خیلی دوستان اصلا نمی دونن که در وبلاگ آسمانی ها حتی لینک شدن... لینک شدن توسط نوسنده وبلاگ به این معنی هست که به شخصه ما اون قلم را مفید دانسته و برای خوندن دیگران قرار میدیم!
    بله قانون های نوشتن وبلاگی نیاز به بازنگری داره.... اما جسارتا فکر نمی کنید خیلی از دوستان دلیل وبلاگ نویسیشان هنوز معلوم نیست چه برسد به نظم وبلاگی.....؟؟؟
    پاسخ:
    دیگه طرف الکی برای خودش تره خورد نمی کنه چون کسی که اون نمی شناسه پس چه عیبی داره که با کمال میل از دیگران بخواهیی که نقدت کنن تا بفهمی چقدر اشکال داری
    سلام
    به روز هستم با طرحی درباره:
    امام علی علیه السلام:
    . . . پیکار کنید و بگذارید دامان کفن تان به جای لکه ی سیاه ننگ،
    آغشته به خون سُرخ تان باشد.
    سلام
    با حرفاتون کاملا موافقم...
    اما یه چیزی.. شما اومدید نظر دهی هارو دسته بندی کردید که اون دسته ی آخر که فرد پست رو میخونه و بعد نظر میده مسلما بهترین مورد هست.. اما میمونه اون چند مورده قبلیش که ذکر کردین .. که البته به نظر من مشکلی ندارن.. یعنی مثلا خود من میرم تو وبلاگ یکی از دوستام و براش شعری چیزی میذارم و اینطور بهش میگم که من به یادت هستم و مرتبا به وبلاگت سر میزنم..
    یا گاهی هم به هم وبلاگی هامون سر میزنیم که فقط مطلب جدیدمان را بهشان اعلام کنیم که البته فکر هم نمیکنم بد باشه..
    البته اگه هر کدوم از این ها به صورت صرف باشه اصلا خوب نیست.. و باز هم میگم که اون آخرین نوعه نظر دهی از همش بهتره و بقیه هم به تناسب مشکلی ندارند..

    این چیزی بود که من از صحبت هاتون برداشت کردم ... اشتباه که نبود؟
  • فدایی سیدعلی
  • سلام خوبید بزرگوار پستتون عالیه بازم بیاید
    شوخی کردم محض خنده گفتم....
    من همیشه تا اونجایی که سعی و وقتشو دارم پست رو میخونم...اما خدایی بعضی از پست ها زوره خوندنش البته حرفای من کلیه و شخص خاصی مد نظرم نیست....
    یا تکراریه....یا اینقدر طولانیه که ادم اعصابش خورد میشه و مطلب جذاب و شیرینی نیست....
    من تا اونجایی که بتونم پست رو تا اخر میخونم....الانم پست شمارو تا اخر خوندم
    سلام بزرگوار با این حرف شما کاملا موافق هستم.

    می شود در فضای مجازی امر به معروف ونهی از منکر کرد می شود خطا هارا گوشزد کرد می شود با جملات و کلمات روی فردی تاثیر گذاشت. می شود با افکار و اندیشه های فرد آشنا شدو.....ا
    بنده خودم سراغ دارم کسی را که فقط کارش در فضای مجازی نهی از منکر و امر به معروف بود و در وبلاگ هایی که تصاویر و جملات غیر شرعی و غیر اسلامی گذاشته شده بود حضور می یافت و با اخلاق خوب و گفتار کریمانه ایشان را هدایت و متحول می کرد و بعد مدتی وبلاگ افراد تبدیل می شد به وبلاگ مذهبی.
    فضای مجازی هم باید مانند فضای واقعی باشد حریم ها رعایت شود مخصوصا از نوشتن جملات احساسی و عاطفی برای نامحرم باید خود داری کرد . باید نکات ضعف و خطاها را با رعایت ادب و اخلاق اسلامی گوشزد کرد.
    موفق باشید. التماس دعا
    پاسخ:
    کار خیلی خوبیه این کار بهتر از اینه که تمام وبم کپی پیس باشه و یا دل نوشته هایی که هیچی تهش در نمی آد
    با سلام و تشکر از حضور شما بزرگوار
    باید عرض کنم وبلاگ تون با بقیه متفاوت است و بنده از دوستان مجازی بی خاصیت و نظر ها و جملات کلیشه ای خوشم نمیاد.
    و علاقه مندم که از طریق نت و وقتی را که صرف می کنم یا تاثیر گذار باشم و یا چیزی اموخته باشم و از طریق این ارتباط باعث رشد فکری و شکوفایی ذهن خود و دیگران باشم.
    واما نظری که در مورد تعریف جامع سلامت لطف فرموده بودین و نوشته بودین باید عرض کنم حق با شماست . بنده مطالعات فلسفی و عرفانی ندارم و این جملاتی که در این پست نوشته شده از بنده نیست بلکه از استاد کرمانی محقق و پژوهشگر طب اسلامی است. وشاید منظور از نفس و دل و روح در جمع یکی باشد.

    خیلی خوشحال شدم از آشنایی با حضرتعالی و وبلاگ متفاوت تان.
    در پناه حق.
    بازم منتظر نظرات ارزنده تان هستم.
    هر جمعه یک پیام به امید ظهور

    با توام ای دشت بی پایان سوار ما چه شد
    یکه تاز جاده های انتظار ما چه شد؟
    آشنای" لا فتی الا علی" اینجا کجاست؟
    صاحب" لا سیف الا ذوالفقار "ما چه شد؟
    چهارده قرن است، چهل منزل عطش پیموده ایم
    التیام زخم های بی شمار ما چه شد؟
    چشم یوسف انتظاران را کسی بینا نکرد
    روشنای دیده ی امیدوار ِ ما چه شد؟
    ذوالجناحا! عصر ما چون عصر عاشورا مباد
    دشت را گشتی بزن، بنگر سوار ما چه شد؟
    باز ای"موعود" بی تو جمعه ای دیگر گذشت
    کُشت مارا بی قراری! پس قرار ما چه شد؟
    می نشینیم تا ظهور سرخ مردی سبز پوش
    آن زمان دیگر نمی پرسیم بهار ما چه شد؟

    اللم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    ماشاالله به این هم احساس
  • بنده بازیگوش
  • سلام
    کاملا با پستتون موافقم خودمم همیشه اینو میگم نباید دوستان دنبال بالا رفتن امار وب باشند یا بالا رفتن تعداد کامنتا به نظر من اگه 20نفرثابت از دوستان از وب دیدن کنن ویه چیزایی ازش یاد بگیرن و انتقادی یا پیشنهادی بود حتما بگن بهتر از اینکه که100نفر بیان بگن خوب بود
    نمی دون به به عجب وبلاگی اخه بنده ی خدا یه نگاه دقیقتری داشته باش شاید ایرادی بودتو متن که باید تذکر داده بشه اگه تذکر وانتقاد داده نشه خب طرف فکرمی کنه کارش درسته دیگه اونم به همین نحوه ی نوشتنش ادامه میده حالا هم کلی ذوق می کنه که آره چه قدر آماروبلاگم ونظراتم بالاست و همه میان از وبم تعریف می کنن
    به نظر من هر وبی ایراد خاص خودشو داره که باید گوشزد داده بشه من که خودم این کارو انجام میدم اگه انتقادی داشتم حتما تو نظرات وبلاگ طرف میزارم

    بااجازتون من این پستتون وباآدرستون تو وبم قرار میدم تا فرهنگ خوب نظر دادن اونهم نه الکی برای اینکه از وبشون دیدن بشه جا بیفته

    دعوت کردید اومدما بعدا نیاید بگیدبرای گله کردن من کسی که دعوت کنه یا بگه پست جدید دارم حتما میرم می خونم ونظر هم میزارم
    منتظر انتقادات وپیشنهادتون در دو وبلاگم هستم

    خیلی به جا نوشتید ممنونم

    یاالله
    با این که وب ندارم اما اگه در وبی که سر میزنم نظرات این جوری با شه از وبش خوشم نمیاد
    شاید یکی از دلیل های این کار این با شه که اخلاص نیست!!
    البته همه این طور نیستند اما ....
    اما از این حرف ها که بگذریم
    چند شب پیش داشتم تلویزیون برنامه ی خنده بازار را میدیدم
    برنامه از این قرار بود که داشتند بی محتوایی شبکه های خارج را با نشون دادن یک مرد در شکل و شمایل زن نشون میدادن
    دلم گرفت
    یاد سخن شهید مطهری (ره) افتادم که میفرمودند
    هیچگاه هدف وسیله رو توجیه نمی کنه
    شبکه تلویزیون را که عوض کردم و برای بقیه گناه این کار رو که گفتم حواسشون جمع زشتی کار شد
    به قول شما اگه همه امر به معروف ونهی از منکر بکنیم
    وقتی همه وحدت داشته باشیم در مسائل دینی واقعا میشیم
    بنیان مرصوص
    شاید به خاطر نقطه نظرات در مورد امر به معروف ونهی از منکر هم میگیم نقد کنیم

    خوشحال میشیم جهت مرصوص شدن شما هم ما را نقد کنید
    یا علی
    معین پور

  • مشاوری با طعم سیب گلاب
  • سلام
    ممنون که دعوت کردین ولی خدائیش ماه مبارک خیلی سرم شلوغه
    ایشالله که جبران میکنم
    برام جالبه که چرا اسم وبتون رو گذاشتین جنبش مرصوص
    پاسخ:
    بلاخره اومدی!!!!
    سلام سلام
    میلاد اولین نوه نازنین پیامبر بر شما مبارک...

    شما دعوتید به جشن میلاد آقام امام حسن(ع)...
    منتظرتونما
  • سجاد شاکری
  • به روی دست پیمبر نظر بیندازید
    هنرنمائی دست خدا نمایان شد
    .
    .
    سلام و نور
    میلاد کریم بر همه یاکریم های مزارش مبارکباد
    من از وب شما بازدید کردم.وب زیبایی دارید.لطفا به وبلاگ من هم سری بزنید
    پاسخ:
    نمیری شکر پاره!!
    بیچــــارهـ دستــــــی که گدای مجتبــــــی .ع. نیست
    یا آن ســـــــــری که خــــاکـ پای مجتبـــــــی.ع. نیست

    یا اهـــل العـــــالم ما گــــدای مجتبــــــــــــــــــــــــائیمـ
    ما خاکـــ پــای خاکــ پـای مجتبـــــــــــــــــــــــــــــــائیمـ
    سلام
    قالب خوشگلی بود
    پرید
  • فدایی ولایت
  • سلام
    امام حسن مجتبی-ع:
    به درستی که خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه خلق خود ساخته تا به وسیله طاعتش به رضای او سبقت گیرند.
    میلاد کریم اهل بیت مبارک

    جالب بود
    من که هر وقت به وبلاگ ها سر میزنم مطلبشون تا جایی که بتونم تا آخرش میخونم بعد نظر میدم

    التماس دعا

    سلام
    وبلاگ جالبی دارید، لطفا به وبلاگ من هم سر بزنید.منتظرم...



    این فقط یک شوخی بود!!!
    مطلب جالبی بود و دقیقا حرف دل من!
    یک مطلب جایی خوندم که به مطلبتون مرتبطه: عنوانش این بود:
    وبلاگ نویسی در ایران - گدایی بازدیدکننده!!!
    و این هم ادرسش:
    http://www.chisara.blogfa.com/post/264
    با تشکر
    پاسخ:
    آدرس وب بنده را از کجا آوردید؟؟؟؟؟؟
    از قزلو گرفتم!!!
    .
    .
    .
    .
    بازم مزاح کردم!!!
    من یک سپهریه قدیمی هستم!!!
    آدرس این وبلاگ رو هم از پیوندهای وبلاگ امید صبح آوردم!!!
    پاسخ:
    همین الان این کار را بکنید ببینم معین های ما چه می کنند؟
  • یارشیخ عبدالزهرا(یارطلبگی و هزارویک...)
  • سلام علیکم بزرگوار
    عید گذشتتون مبارک باشه انشاالله.
    شرمنده نکنید آدمو!خب سرمان شلوغ بود و فقط تایید می کردیم!
    استغفر الله این چه حرفیه که فرمودید؟
    به هر حال اگر جسارتی شد سهوا...پوزش.
    اگر به وب نویسی به چشم یک طرح اوقات فراغتی نگاه کرد که خب میشه همون که شما فرمودید:آپم بدو بیا ، کلیک رنجه کن و...
    ولی هدف ما انشاالله اینه که سرباز سایبری آقا باشیم.
    ترویج فرهنگ حیا خیلی جای کار داره!
    یاعلی
  • بال های گمشده
  • این پست برای بنده بسیار جالب بود چرا که من هم نظر مشابه ای در این مورد دارم و از به به و چه چه الکی خوشم نمی یاد
    شاید باورتان نشود چند وقتی بود نوشتن را کنار گذاشته بودم اما نظرات انسانی روشنفکر همچون شما موجب شد تا بیشتر به کارم امید داشته باشم.
    در مورد حریم ها فرموده بودید که به نظر من این وب ها باید برای ما مفید باشه نه این که جایی باشه که ما به روابطمون آزادانه برسیم.
    با سلام
    من که نظرمو گفتم!!!
    کاملا با این موضوع موافقم و از نظرات کیلویی که بعضی افراد برای هزاران وبلاگ میذارن هم بدم میاد و انگار یک جور توهینه به شخص.
    جوری میگن وبلاگ جالبی داری، قلم زیبایی داری و ... که انگار کل وبلاگتو چندین بار خوندن، ولی آخرش میبینی که به تبلیغات ختم میشه!!!
    یا علی
    با سلام
    بنده پاسخی را که استاد کرمانی به سوال شما داده اند با ااجازه تون اینجا می نویسم.
    حقیقت انسان یکی و همان روح مجرد است که برخی از آن به نفس و قلب هم تعبیر کرده اند که این بواسطه ارتباط مستقیمی است که با نفس یا دل دارد و از آن اثر میگیرد.نفس یا دل همان جسم نیمه مادی و اثیری ماست که حدفاصل جسم و روح مجرد است و بازتاب اعمال دنیوی ما را در حیات برزخی و آخرت کف دستمان می گذارد.نفس بواسطه نیمه مادی بودن در شرایط خاص در عالم ماده قابل رویت است مانند جسم اجنه اما روح به هیچ وجه قابل رویت مادی نیست.لازم به ذکر است عالم نفوس با عالم مجردات فرق دارد و یکی نیست.پس روح با نفس فرق دارد همانطور که نفس با ارواح سه گانه جسمی از جمله روح نفسانی فرق دارد.اما با هم ارتباط تنگاتنگ داشته و حتی در حال اثر پذیری از هم هستند.در طب اسلامی نیز اثر بالخاصیه مواد و اشیا به نفس آن ماده یا شی برمی گردد.
    پاسخ:
    البته اختلاف بین فلاسفه و عرفا زیاداست اما نظر مفسرین قرآن که برای بنده ملاک است اینه.
    ممنون........

    بهم سر بزن...به روزم........به مطالب پایین تر مراجعه کنید...
    سلام
    این حرفتون کاملا درسته...
    مطالب من کپی پیست هستن ولی به هر حال بعضی وقتا دوست داشتم اونایی که میخوان بهم سر بزنن نظرشون رو در مورد اون مطلب بگن...

    ولی به نظرم میومد اونایی که از خودشون مینویسن دیگه این مشکل کامنت های کلیشه ای رو ندارن!

    ولی اغلب متن ها کپی پیست ان و... کامنت ها نیز!!!

    راستی به نظر میاد خیلی به فکر اونایی هستنید که حوصله ی خوندن متن بلند رو ندارن!!!
    من همه ی مطالب رو فعلا نخوندم اما بعد میام و از مطالب خوب وبلاگتون استفاده میکنم.
    مطالبی که نوشتید فکر نکنم جاهای زیاد دیگه ای پیدا کنم
    موفق باشید
    پاسخ:
    رابعا بازم شما خیلی لطف دارید انشاالله تشریف بیارید خوشحال می شیم
    سلام
    مطلب جالبی بود!
    حق باشماست!
    لینک شدی یا علی
  • بال های گمشده
  • سلام بر شما.
    اما قلب آدما اصلا قابل اعتماد نیست به خصوص آقایون که پشت صحنه وحشتناکی دارن.
    خداوند که بله....
    اما قبول دارید که آدم هام میتونن خوب باشن و قابل اعتماد...؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خوب سفرتان بخیر.
    چیزای زیادی دور و ورمون تو این جامعه هست که قلب برادر صالح مرا بیازارد اما چیزهای زیبا هم کم نیست مثل نگاه کردن به گنبد آقا...
    از دوستان فرموده بودن که گویا مشکل در نظر دادن هست چنان چه در هر کدام مشکلی بود در دیگر وب نظر بگذارید.
    مواظب خوبی هایتان باشید.
    یاحق
    پاسخ:
    چشم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">